{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

a1biler km snyd {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg har her 4 måneder senere, efter købet på en bil hos a1 biler, opdaget bilen havde gået 340000 km i 2005, og på kviteringen fra 2012 har den gået 238000 km. Jeg har prøvet at kontakte a1biler.
Blev dog hurtigt affejet med at, de ikke dækkede km garanti.
Hvad gør man i sådanne situation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  a1biler km snyd
  • #1   15. jan 2013 Alle ved da at A1biler snyder..

• #2   15. jan 2013 tror ik du kan gøre noget..

det er med 99% sikkerhed ikke dem der har spolet den alligevel men en tidligere ejer. de køber blot bilerne sætter dem ud på pladsen med et til salg skilt i..

den er for egen regning desværre.. derfor du altid skal tjekke en bil inden du køber den

• #3   15. jan 2013 hvem siger det er dem der har spolet den? den har med garanti været billigere end en tilsvarende bil hos en anden forhandler. hvad er det for en bil?

• #4   15. jan 2013 Jeg vil så sige at de er ret ærlige med beskrivelsen af bilerne og skjuler ikke noget på billederne.

Hvordan de er som personer, skal jeg ikke sige.

• #5   15. jan 2013 Det er helt din egen fejl, der er masser af muligheder for at tjekke det selv, selvom du køber ved en forhandler skal man altid huske at tjekke km stand og restgæld

• #6   15. jan 2013 A1 er jo Danmarks største fusker sted sammen med nysynet.dk

• #7   15. jan 2013 Ja det tænkte jeg sgu nok, ja ved godt de er nogle være snydepelse, men det gik lige lidt stærkt med købet i en presset situation. Man lære jo af sine fejl

• #8   15. jan 2013 men bilerne er jo så også tilsvarende billige derude. folk kan vel ikke forvente at få en bil belagt med guld for de penge bilerne står til? der er rig mulighed for at gå bilerne igennem derude. så det er sq folks egen skyld hvis de forventer at få en perfekt og fejlfri bil som koster mindre end alle andre steder

• #9   15. jan 2013 Det er forhandleren der skal dække...
    De ekstra km er en væsentlig mangel på køretøjet, og du kan derfor lade handlen gå tilbage eller forhandleren kan gå ind og dække dit tab, som typisk er beløbet ned til hvad en tilsvarende bil med de km ville have kostet.

• #10   15. jan 2013 Tror det bliver en hård omgang eftersom, de beskriver at de ikke dækker km garanti

• #11   15. jan 2013 Det er ikke noget de kan frasige sig...
    De har solgt en bil hvor de har opgivet at den har kørt 238000km
    Men bilen har gået 100.000km oven i... det er en væsentlig mangel på varen, hvordan den end vendes og drejes.

• #12   15. jan 2013 hvis der på slutseddelen ikke står at der er Km-Garanti, så er der det ikke..

Det skal være specificeret på slutseddelen..

Så ja, sure lærepenge.. smiley

Jabbekot - hvor har du de oplysninger fra..? Den lovgining har jeg aldrig hørt om..

• #13   15. jan 2013 Meld dig ind i fdm og lad dem se på det.

• #14   15. jan 2013 Denne her er f.eks også spolet baglæns http://billisten.bilinfo.dk/a1biler.dk/showcars.asp?ID=571515419

• #15   15. jan 2013 Jonas G
    Det står i købeloven, og det du siger passer ikke.

• #16   15. jan 2013 Nu har jeg siddet og kigget lidt på købeloven, og der står ingen steder noget om km garanti, synes jeg..

Kan du ikke finde et link til hvor det er specificeret..? smiley

• #18   15. jan 2013 Der er chancer for enten at få et passende beløb retur eller at lade handlen gå tilbage.
    For det første gælder købeloven og at A1biler ikke har chekket bilens km.tal enten før deres køb af bilen eller inden de sælger den videre, det står for deres regning som proff. Forhandlere af brugte biler, så hvis du er medlem af FDM så giv dem sagen , ellers prøv gratis retsgjælp.
    Der er også en mulighed med Forbrugerstyrelsen, hvis bilens købspris ikke overstiger deres regler....

• #19   15. jan 2013 Der står ikke noget om km garanti.
    I skal søge efter væsentlige mangler.
    Og en bil der har kørt 100.000km mere end opgivet, er en væsentlig mangel ved en vare.

A1 biler skal selvfølgelig dække tabet eller lade handlen gå tilbage, det kan der ikke være nogen tvivl om.

• #20   15. jan 2013
    Kør ud med bilen og få dine penge igen... Det er din ret.

• #21   15. jan 2013 Hvis der er angivet km på slutseddelen og A1 biler har skrevet under på det, så hæfter han for hvis den er spolet tilbage...

• #22   15. jan 2013 jeg vil osse sige du kan lade handlen gå tilbage hvis det er ellers det skal kompensere og give dig penge tilbage for en tilsvarende bil med 100.000 km mere på tælleren på daværende tidspunkt husk hvis handlen skal gå tilbage kommer du self til og betale for de km du har kørt i bilen og det med de ikke er dækket km garanti er da bare noget lort de lukker ud for og rede deres egen røv du ertrodsalt dækket af købe loven og der vil jeg sige varens stand er ikke som anskrevet da den har kørt 100.000 mere end de 238.000 som du har købt en bil der skulle have gået

• #23   15. jan 2013 A1 har da sågar været med i Basta, mener jeg det var, for KM-snyd.

• #24   15. jan 2013 du kan til hver en tid lade handlen gå tilbage.det siger købeloven.brug fdm

• #25   15. jan 2013 Ligemeget hvad rettigheder man har er det jo ligemeget i de tilfælde. Den slags firmaer vil bare sylte sagen så længe som muligt- trække den i langdrag. Man får ALDRIG sine penge - ligemeget hvor meget der står i købeloven.

Når de så har trukket sagen ud i et par år - så passer det med, at det er deromkring de alligevel vil lade firmaet gå konkurs, så de slipper for irriterende kreditorer. Så kører fætter bare firmaet videre.

Der er reelt set intet at gøre.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #26   15. jan 2013 Nu er A1 biler ihvertfald 10 år om ikke ældre, så jeg tror ikke de planlægger en kokurs i næste måned

• #27   15. jan 2013 Du kan da ikke se hvad deres Aps'er hedder. Der kan sagtens havde været mange små APS'er / ejere inde over allerede - uden du kan se forskel.

Nå - men nu talte jeg ikke om præcis A1 - men rettigheder hos forskellige firmaer generelt.

Jeg ville ikke bruge advokat-timer på det, hvis jeg skal sige det sådan.

• #28   15. jan 2013 det er A1 biler. en forhandler der gør minimalt ved bilerne. man ska kende biler for at købe der over. men priserne er så også super lave.
    selv deres priser på Golf 2 og corolla er realistiske.

• #29   15. jan 2013 Man skal i det hele taget kende til biler hvis man vil købe dem så billigt. Og helt ærligt - til de små priser er kilometerne komplet ligemeget. Den slags biler kører man vel i indtil de dør alligevel. De skal nok ikke sælges videre - man må gå udfra det er sidste stop for dem. Et hospice nærmest - dødens forgård. Og kontrollerer man dem inden med indvendige side af hovedet - så kan det jo ikke gå helt galt.

• #30   15. jan 2013 ny burger.
    nemlig kørte en af mine venners klassekammerat der over. han kom hjem med en Renualt Megan Sedan 1.6i´er den har kørt fejlfrit lige siden og det snart 8 måneder siden ikke engang så meget som at trække skævt ved bremsning eller et lille olie forbrug har den.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

#31   15. jan 2013 Jeg er helt enig. Når man køber sådanne steder og til de priser må man vurdere den umiddelbare stand og købe udfra det.
    Jeg købte selv en fiesta deroppe i 06. Jeg kørte 45.000 i den uden problemer og skrottede den efter 2 år.
    De har meget lort stående, men er man vågen når man handler kan man jo sortere det meste fra

• #32   15. jan 2013 Da jeg var 18 købte jeg en Corolla 1.3 XLI med 160.000 km på klokken til 14.000 kr. Motoren så splinterny ud, og den kørte 50.000 km på 1 år ca, dette med 1 service, og til sidst var udstødningen godt kvæstet (Lød som en markræser.) Den slugte mere olie end benzin, og de sidste par tusinde km fik den ingen olie.

- Jeg kørte den til skrothandleren uden problemer. God bil smiley

• #33   15. jan 2013 Havde du givet den lidt flere olieskift så havde den kørt endnu.

• #34   15. jan 2013 Du ka da godt prøve at gå rettens vej, så skal du jo dokumentere hvor meget du har tabt på de km den har kørt mindre..

Det vil sige du skal finde markedsprisen for din bil fra dengang du købte, med begge km. stande, og så se hvad differencen er..

1: du vil sikkert erfare at du har købt din bil rigtig billigt, sikkert billigere end den burde være med de 'org.' km.
    2: det vil være ,en mega lang proces for småpenge..

Jeg har lige set deres side, og det drejer sig jo ikke om diff. på 50.000,- kr. du er blevet snydt for.. nok nærmere 2000,- (hvis da der overhoved er noget)

Og når det er sagt, så har jeg stadig svært ved at tro på at 100.000 km. mere eller mindre er en mangel.. det jo ikk fordi der mangler en kaliber... Så tror ikke på den holder i retten når der på slutsedlen specifikt står at der ikke er km. garanti..

• #35   15. jan 2013 Haha.. Ja, men havde en Honda civic ved siden af. Så det var faktisk bare en luksus at have den.
    Derudover blev den ikke kørt specielt pænt, fik gas når den var kold osv. smiley
    Super dejligt med en bil man er ligeglad med, man bliver glad for den fordi man er ligeglad med den.

- Alle burde prøve det en dag. smiley

• #36   15. jan 2013 Hvordan ved du det Jonas? Opretter har da ikke specificeret hvilken bil det drejer sig om, kan jo være alt fra en slidt Golf 2, til en ny Audi A8.

- Min fejl hvis han har, men jeg har ikke set det.

• #37   15. jan 2013 A1 sælger ikke mange nye A8'ere vist...

• #38   15. jan 2013 Stefan b -
    det næppe en ny A8 - http://billisten.bilinfo.dk/a1biler.dk/brugt.asp
    Se hvad de handler med.. smiley
    Deres dyreste vogn, en passat fra 07 er LANGT under markedsprisen.. smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

#39   15. jan 2013 Jeg tror roligt du kan regne med det ikke er en ny A8 når den er købt ved A1 biler
    Det er der man afleverer sin afdankede vogn og får en skilling i hånden.

• #40   15. jan 2013 Er da godt klar over at de nok ikke har en A8, var blot et eksempel. smiley

Kommentér på:
a1biler km snyd

Annonce