{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.241 visninger | Oprettet:

Nicklas P
Nicklas P
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 151

Ny bil eller reparere den gamle? {{forumTopicSubject}}

Dav BG

Har i øjeblikket nogle problemer med en Corolla E11 1,3 (98) som pludseligt er begyndt at køre vældig kort på literen, og oser en del (årsag stadig ukendt) Den skal yderligere snart synes og have lavet bremser.

Spørgsmålet er nu, ville "i" mene at det ville være mest fornuftigt forsat at reparere på bilen, eller er det nu man burde begynde at kigge efter en lidt nyere model? da den er ved at være 15 år gammel.

Har kigget lidt på:
-Honda Civic 1,6 2005
-Mazda 3 1,6 2004
-Corolla 1,3 2003-5

Ved ny bil skal jeg bruge en bil som er pålidelig og trofast, da jeg køre en del kilometer og er afhængig af min bil på hverdags basis, så er ovenstående nogle gode biler set fra min synsvinkel?

på forhånd tak.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bil eller reparere den gamle?
  • #1   26. jan 2013 er 90% på det er lamdasonden den skal have ny af. så stopper den med at ose og køre kort på litteren ligenu køre den garenteret i nødprogram og køre med den samme lamda værdi hele tiden..

• Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

#2   26. jan 2013 Tak for svar.
    Kan da godt være du har ret. Situationen lyder således. Har haft en brusten oppe og ramme undervognen, da der lå en løst under sneen her til vinter.. Så begyndte mit udstødningsskjold at vibrerer ved tomgang, kan dette passe med din lamdasonde teori?

• #3   26. jan 2013 lyder som billigst at reparere din corolla , bremser er nemme at udskifte og lambdaen koster 1600,- originalt
    udstødningsskjolde kan rettes uden store omkostning

• Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

#4   26. jan 2013 1600?!.. Hold da op, bare der ikke er noget med katalysator også så, ved ikke om det har indvirkning på brændstofs brugen..

Men bare de generelle reparations udgifter har været lidt stigende på det seneste tid sikkert fordi det er ved ar være en gammel bil.
    Er derfor jeg overvejer at kigge efter nyere modeller, men ved ikke om de er lige så godt konstrueret som de gode gamle Corolla´er.

• #5   26. jan 2013 Umildbart er det jo slid dele der skal skiftes, det kan du jo aldrig holde for lige meget hvor ny en bil su køber :-). Jeg var uheldig at lige efter jeg fik min golf, gik ALLE slid dele på stribe, så det kostede mig sygt mange penge. Bare lige mit input mht købe ny bil/lave den gamle. smiley held og lykke med det!

• #6   26. jan 2013 Kunne tyde på dit stik eller ledning til din lamda er røget af eller gået i stykker ved dette uheld op på lift med den..

• Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    feb 2009

#7   26. jan 2013 Takker alle for svar.

Claus C: Ja okay, det har du selvfølgelig helt ret i. Og man kan jo altid være uheldig desværre..

Skaskk@: Kan det være så simpelt i princippet?
    Det der ærgre mig er, at formiddagen før dette lille "uheld" skete havde bilen lige været til service (olieskift, batteri osv osv) så ved ikke om min mekaniker kan have lavet noget rod nede i motorrumme ?

Kommentér på:
Ny bil eller reparere den gamle?

Annonce