1.601 visninger
|
Oprettet:
Uddannelse inden for bilbranchen {{forumTopicSubject}}
Jeg går pt. på maskinmesterskolen med baggrund som elektriker. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen herinde der har kendskab til maskinmestre som er ansat inden for bilbranchen, og i så fald, hvilke jobs de bestrider. Tænker om man kunne komme inden for noget management eller udvikling.
Jeg har læst mig til at en uddannelse som maskininginiør kunne give mig adgang til bilbranchen. Hvilke opgaver ville en sådan udføre inden for autobranchen?
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 181
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
Autoelektriker er slået sammen med mekaniker-uddannelsen.
Men ku da godt være man ku komme ind på en bilfabrik og lave noget udvikling, men det er der jo ik just mest af i DK
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Altså.. jeg er på maskinmester uddannelsen..
sep 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 178
Håber det er okay, jeg lige kommer med et off topic spørgsmål.
Overvejer selv at smutte på maskinmester skole efter min uddannelse som Industri teknikker. Må jeg spørge, hvordan det er på skolen, er det svært rent fagligt? og er der kun SU? eller hvordan fungere det?
Sorry for off topic, endnu engang
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Umiddelbart er maskininginiøren endnu sværere. Adgangskurset foregår i hvertfald på endnu højere niveau, men det afskrækker mig nu ikke hvis det giver adgang til et job jeg vil befinde mig godt i.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 231
- Men ja, jeg ved også det er hårdt men som ACE siger, man har mulighed for de fedeste jobs resten af dit liv!
Jeg vil starte med maskinmester og hvis jeg finder det for svært, vil jeg blot tage Installatør.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Ellers er der autoteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/autoteknolog.aspx det kan være vejen frem for nogle mennesker..
Uddannelse inden for bilbranchen