{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Uddannelse inden for bilbranchen {{forumTopicSubject}}

Jeg går pt. på maskinmesterskolen med baggrund som elektriker. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen herinde der har kendskab til maskinmestre som er ansat inden for bilbranchen, og i så fald, hvilke jobs de bestrider. Tænker om man kunne komme inden for noget management eller udvikling.

Jeg har læst mig til at en uddannelse som maskininginiør kunne give mig adgang til bilbranchen. Hvilke opgaver ville en sådan udføre inden for autobranchen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse inden for bilbranchen
  • #1   29. jan 2013 hedder det ikke en bilelektro mekaniker. der kommer vil også mere og mere af det eftersom biler bliver lavet til el biler. også ellers er det vel bare generelt lednings net osv.

• #2   29. jan 2013 En maskinmester er da mere mekanik og sådan end det er strøm, så vidt jeg er informeret smiley

Autoelektriker er slået sammen med mekaniker-uddannelsen.

Men ku da godt være man ku komme ind på en bilfabrik og lave noget udvikling, men det er der jo ik just mest af i DK smiley

• #3   29. jan 2013 wuut? den fik jeg ikke lige fat i Erling G?

Altså.. jeg er på maskinmester uddannelsen..

• #4   29. jan 2013 ACE.

Håber det er okay, jeg lige kommer med et off topic spørgsmål.
    Overvejer selv at smutte på maskinmester skole efter min uddannelse som Industri teknikker. Må jeg spørge, hvordan det er på skolen, er det svært rent fagligt? og er der kun SU? eller hvordan fungere det?

Sorry for off topic, endnu engang smiley

• #5   29. jan 2013 Det er på SU.. Niveauet på fagene er højt.. Det er forholdsvis svært stof (kommer også an på om man finder det interessant) og kan fortælle at 42% af min tidligere klasse dumpede den ene skriftlige eksamen på 1. semester.. hvor en stor del af dem valgte at gå semestret om. Det er ikke noget man kommer sovende til og der er en hel del el teori, da uddannelsen giver en el autorisation.

Umiddelbart er maskininginiøren endnu sværere. Adgangskurset foregår i hvertfald på endnu højere niveau, men det afskrækker mig nu ikke hvis det giver adgang til et job jeg vil befinde mig godt i.

• #6   29. jan 2013 Er selv færdig med Elektriker til vinter, og jeg vælger enten Maskinmester eller Installatør, installatør skulle være forholdsvis let iforhold til Maskinmester..

- Men ja, jeg ved også det er hårdt men som ACE siger, man har mulighed for de fedeste jobs resten af dit liv!

Jeg vil starte med maskinmester og hvis jeg finder det for svært, vil jeg blot tage Installatør.

• #7   30. jan 2013 Der er ingen fremtid i bilbranchen i Danmark, så skal man søge til udlandet, men maskiningeniør eller designer kan hjælpe dig på vej..

Ellers er der autoteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/autoteknolog.aspx det kan være vejen frem for nogle mennesker..

Kommentér på:
Uddannelse inden for bilbranchen

Annonce