5.912 visninger
|
Oprettet:
cvr nummer {{forumTopicSubject}}
ved godt der er lavet mange forums med det med CVR - nummer
Der er en forhandler der sælger en bil til engros-CVR nummer
hvis man køber en bil via der. bliver bilen så på gule plader og kommer til den at stå i firmaets navns cvr nummeR ?
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 119 Svar: 236
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
De sælger den kun til cvr for at undgå reklamationsretten.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 7
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Det nemmest vil være at tale med forhandleren om at købe den privat, men den prisstigning det så vil give. Eller finde en anden vogn.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 7
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 524
Det er kun til slutsedlen han skal bruge cvr nr.
fordi så har han solgt den til et firma, og undgår så garanti/reklemationsretten.
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 374
hvis man foreslår dette kan det være at de går med til det, for de har jo en sedel på at den er solgt til dig med den betingelse af at der ikke ydes garanti eller reklamation på den hvis du alligevel skulle henvende dig.
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 524
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 374
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.669
Eller skal man have et firma til at købe den til dig. Grunden til at de sælger til CVR nummer, er nemlig at så handler man "firma til firma" og derfor ikke er underlagt de samme regler, som til private.
Der er fuld afgift på bilen, ingen ko på isen der, det er kun en slags sikkerhed fra deres side. Så de undgår problemer efterfølgende.
mar 2009
Se f.eks biler hos www.allan-hansen.dk Der er en del i hans Lavpris sektion, som der kun sælges til CVR nummer
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 157
Hvem biler registreres er en helt anden ting, du kan bare bede forhandleren registrere den i dit navn. Uanset hvad skal der betales grøn afgift på alle biler, så den slipper du ikke for. Ejeren af bilen for de udgifter der følger bilen, mht. afgifter, misundelsesafgifter osv.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.696
Selv om forhandleren skriver i papirne at den er solgt uden garenti og reklamationsret så gælder dette ikke da der står i loven at man ikke må stille en forbruger ringer end købeloven!.
Så hvis der skete noget med din vens biler kunne han faktisk have krævet at forhandleren lavede det og nægter forhandleren ville han vinde i en retssag!.
Derfor rigtig mange forhandler ikke sælger på den måde mere, da de står rigtig skidt hvis køber vælger at lave en sag ud af det.
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 175 Svar: 1.477
Husk iøvrigt at der tit ER en grund til at bilerne sælges engros !!!.
Jeg ville personligt ALDRIG handle på den måde.
mar 2009
Hvad forhandleren ellers finder på af ting for at krybe udenom købeloven ved salg til private, er jo en anden sag. Der hjælper det ikke at skrive uden dit og dat.
apr 2006
Tror kennet skrev som han gjorde, fordi der var en længere oppe der rådede trådstarter til at spørge om han kunne skrive uden reklamationsret og garanti på en kontrakt ,og på den måde undgå at bruge cvr nummer.
okt 2004
jeg skriver som jeg gør da en i emnet skriver at forhandleren "bare" kan "fraskrive" sig reklamation ved salg til private... det ved både du og jeg at man ikke kan (håber ihvertfald at du som forhandler ved det)..
Frist-name
Jeg har selv handlet et par biler via engro og ja... ja har ikke haft større problemer end biler jeg har købt privat og ofte får jeg dem billigere igennem forhandler når det er engro end ved private.
Mange gange når det er engro salg kan det også simpelthen være fordi forhandleren er af en vis størrelse og bilen bare ikke passer ind i den klasse han sælger.. f.eks. en gammel ka fra 98 (hvis de kan få's så gamle kan jeg ikke huske) vil jo ikke pynte ved f.eks. en stor mercedes eller BMW forhandler. så sælger de den ofte engro, eller hvis bilen har stået så lang tid til salg og forhandleren bare vil af med den nu uden at tabe penge.
Det kan også være fordi bilen har fejl og mangler som forhandleren ved vil koste ham dyrt at lave.
Det kan være kosmetiske fejl som rust og lak fejl.
Man skal også huske at selv om det er engro til cvr. nummer så gælder der stadig visse ting. hvis f.eks en forhandler direkte har løget misbeskrevet en bil, og skjult fejl bevidst så kan forhandleren stadig hænge på det, selv om den er solgt til cvr. nummer. Sagen vil så bare blive meget sværre og dyre at føre da man selv skal stå for sagen og ikke kan klage til forbrugerklage nævnet osv osv.
Ret ofte syndes jeg dog at de fleste forhandlere der sælger engro er meget ærlige omkring hvad bilerne fejler og man kan ofte se dem på lift osv. inden man køber.
apr 2006
Jeg vælger at besvare dit indlæg da det jo ER en snak om for og imod engros salg ,og trådstarter kan suge det til sig han vil fra begge lejre af for og imod. Det er jo ikke direkte at afspore tråden ihvertfald.
Nu tænkte jeg ikke på ford ka eller golf 2 og den slags. De HAR jo ret sikkert flere små fejl som man kan forvente.
Der findes mange forhandlere der sælger biler engros i samme kategori som det de ellers har stående til salg.
Jeg kunne feks godt ha` købt min sidste bil "Audi A6" engros (Jeg har CVR-Nr ). Der er flere til salg af den slags.
De 10-20.000 kr der er at spare kontra forhandleren der ikke sælger engros er bare ikke interessante nok når vi taler biler der koster små 200.000kr og mere til nogle gange.
Havde jeg nu købt min engros havde jeg stået med flg jeg selv skulle betale.
Luftspjæld 7500kr
Styreboks 22.000
Knastkædeskift 43.000
Div udmålinger for fejlfinding xxxxx kr !!.
Jeg vil mene det er ok at handle engros på de billige biler (10.000 - 50.000kr) men derfra løber man sku en stor chance ,for gu er der en grund til måden at sælge på.
apr 2006
okt 2004
Det er fint du svare. mit indlæg var heller ikke på nogen møde mente negativt :). bare en forklaring på hvornår/hvorfor nogen forhandlere vælger at sælge deres biler engro.
I biler til 200.000 kr. eller den klasse der skal man mindst kunne spare 50.000 før det begynder at blive sjovt. efter min mening ihvertfald ;). i den klasse kan det ikke svare sig for at spare 10-20.000 som du selv siger :).
Og ja jeg er enig. engrohandel (som "privat" person ihvertfald) skal man holde sig til maks 50.000, der over syndes jeg man løber en stor risiko også. medmindre besparelsen er stor nok..
apr 2006
Men vi er jo helt enige kan jeg se.
okt 2004
I sidste ende handler det jo om at informere folk om hvad de går ind til med en engro handel og hvad de skal tænke over når de laver sådan en handel :).
Og det er utrolig vigtigt at tænke over hvilken forhandler man handler engro med. visse steder ser man jo desværre at de forsøger at sælge en bil netop sådan da det er en dødsfælde (overdrevet lidt). mens andre steder passer den bare ikke ind i hvad de normalt sælger og derfor skal den væk.
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
cvr nummer