{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cvr nummer
  • #1   1. feb 2013 Nej... Det kan sagtens være helt almindelige biler... Når man sælger til cvr er det fordi forhandlerne ikke ønsker at yde garanti..

  • #2   1. feb 2013 nej du får bare ingen garanti på bilen.

  • #3   1. feb 2013 Kommer helt an på hvad bilen skal registreres som.

    De sælger den kun til cvr for at undgå reklamationsretten.


  • #4   1. feb 2013 Ville jo gerne have den i mit eget navn men kan man det hvis man køber den via CVR ? eller skal der så betales afgift ?

  • #5   1. feb 2013 og hvis du ikke har et cvr-nummer, så kan du ikke købe bilen.

  • #6   1. feb 2013 Du skal have et firma der vil købe den for dig, og så sælge den til dig bagefter, men teoretisk set skal de så yde garanti da det er en vare de sælger til dig som forbruger.

    Det nemmest vil være at tale med forhandleren om at købe den privat, men den prisstigning det så vil give. Eller finde en anden vogn.


  • #7   1. feb 2013 Brian jeg ville kunne låne en CVR nr , men ville bare høre om man så skal betale afgift hvis den skal stå i mit eget navn ?

  • #8   1. feb 2013 Det skal du ikke, det er bare at omregistrere den.
    Det er kun til slutsedlen han skal bruge cvr nr.
    fordi så har han solgt den til et firma, og undgår så garanti/reklemationsretten.


  • #9   1. feb 2013 Hvis du kan låne et cvr nummer så er det bare at købe løs... Eneste forskel ved at købe på den måde er at der ikke er nogen garanti... Det er det eneste

  • #10   1. feb 2013 du kan også høre sælger om du ikke kan købe bilen uden garanti eller reklamation, og skrive det ind i slutsedlen og evnt kontrakt på dette.
    hvis man foreslår dette kan det være at de går med til det, for de har jo en sedel på at den er solgt til dig med den betingelse af at der ikke ydes garanti eller reklamation på den hvis du alligevel skulle henvende dig.


  • #11   1. feb 2013 de undgår ikke købeloven selvom køber skriver uden på det.

  • #12   1. feb 2013 jeg kender en der har købt bil som kun var til salg til cvr 2 gange, hvor han bare skrev under på at den var købt uden garanti og reklamations ret. det var der sgu intet problem i der hvor han handlede.

  • #13   1. feb 2013 Som de andre siger, så skal man enten have eget CVR nummer ( have virksomhed registret hos SKAT )

    Eller skal man have et firma til at købe den til dig. Grunden til at de sælger til CVR nummer, er nemlig at så handler man "firma til firma" og derfor ikke er underlagt de samme regler, som til private.

    Der er fuld afgift på bilen, ingen ko på isen der, det er kun en slags sikkerhed fra deres side. Så de undgår problemer efterfølgende.


  • #14   1. feb 2013 Det kan nemt være biler både med gule og hvide plader - Det har absoult ingen betydning.

    Se f.eks biler hos www.allan-hansen.dk Der er en del i hans Lavpris sektion, som der kun sælges til CVR nummer


  • #15   1. feb 2013 CVR nummeret skal de bruge så de kan fakturere den til en virksomhed, og fra virksomhed til virksomhed gives der ikke garanti på brugte biler.
    Hvem biler registreres er en helt anden ting, du kan bare bede forhandleren registrere den i dit navn. Uanset hvad skal der betales grøn afgift på alle biler, så den slipper du ikke for. Ejeren af bilen for de udgifter der følger bilen, mht. afgifter, misundelsesafgifter osv.


  • #16   1. feb 2013 Det er fuldstædnig det samme som at købe en bil privat, ingen garanti, og det er ligemeget om det er hvide eller gule plader.. bum!

  • #17   1. feb 2013 Anders

    Selv om forhandleren skriver i papirne at den er solgt uden garenti og reklamationsret så gælder dette ikke da der står i loven at man ikke må stille en forbruger ringer end købeloven!.
    Så hvis der skete noget med din vens biler kunne han faktisk have krævet at forhandleren lavede det og nægter forhandleren ville han vinde i en retssag!.

    Derfor rigtig mange forhandler ikke sælger på den måde mere, da de står rigtig skidt hvis køber vælger at lave en sag ud af det.


  • #18   1. feb 2013 Rigtigt hvad Kenneth siger. Dog vil der blive set på at man har skrevet under på sådan en aftale så man skal ikke regne med 100% medhold.

    Husk iøvrigt at der tit ER en grund til at bilerne sælges engros !!!.
    Jeg ville personligt ALDRIG handle på den måde.


  • #19   1. feb 2013 Kenneth, rigtigt nok. Men tråden handler jo om at forhandleren kun sælger til folk med CVR nummer.

    Hvad forhandleren ellers finder på af ting for at krybe udenom købeloven ved salg til private, er jo en anden sag. Der hjælper det ikke at skrive uden dit og dat.


  • #20   1. feb 2013 Pimp.

    Tror kennet skrev som han gjorde, fordi der var en længere oppe der rådede trådstarter til at spørge om han kunne skrive uden reklamationsret og garanti på en kontrakt ,og på den måde undgå at bruge cvr nummer.


  • #21   1. feb 2013 PIMP

    jeg skriver som jeg gør da en i emnet skriver at forhandleren "bare" kan "fraskrive" sig reklamation ved salg til private... det ved både du og jeg at man ikke kan (håber ihvertfald at du som forhandler ved det)..

    Frist-name

    Jeg har selv handlet et par biler via engro og ja... ja har ikke haft større problemer end biler jeg har købt privat og ofte får jeg dem billigere igennem forhandler når det er engro end ved private.

    Mange gange når det er engro salg kan det også simpelthen være fordi forhandleren er af en vis størrelse og bilen bare ikke passer ind i den klasse han sælger.. f.eks. en gammel ka fra 98 (hvis de kan få's så gamle kan jeg ikke huske) vil jo ikke pynte ved f.eks. en stor mercedes eller BMW forhandler. så sælger de den ofte engro, eller hvis bilen har stået så lang tid til salg og forhandleren bare vil af med den nu uden at tabe penge.
    Det kan også være fordi bilen har fejl og mangler som forhandleren ved vil koste ham dyrt at lave.
    Det kan være kosmetiske fejl som rust og lak fejl.
    Man skal også huske at selv om det er engro til cvr. nummer så gælder der stadig visse ting. hvis f.eks en forhandler direkte har løget misbeskrevet en bil, og skjult fejl bevidst så kan forhandleren stadig hænge på det, selv om den er solgt til cvr. nummer. Sagen vil så bare blive meget sværre og dyre at føre da man selv skal stå for sagen og ikke kan klage til forbrugerklage nævnet osv osv.
    Ret ofte syndes jeg dog at de fleste forhandlere der sælger engro er meget ærlige omkring hvad bilerne fejler og man kan ofte se dem på lift osv. inden man køber.


  • #22   1. feb 2013 Kennet.

    Jeg vælger at besvare dit indlæg da det jo ER en snak om for og imod engros salg ,og trådstarter kan suge det til sig han vil fra begge lejre af for og imod. Det er jo ikke direkte at afspore tråden ihvertfald.

    Nu tænkte jeg ikke på ford ka eller golf 2 og den slags. De HAR jo ret sikkert flere små fejl som man kan forvente.

    Der findes mange forhandlere der sælger biler engros i samme kategori som det de ellers har stående til salg.
    Jeg kunne feks godt ha` købt min sidste bil "Audi A6" engros (Jeg har CVR-Nr ). Der er flere til salg af den slags.

    De 10-20.000 kr der er at spare kontra forhandleren der ikke sælger engros er bare ikke interessante nok når vi taler biler der koster små 200.000kr og mere til nogle gange.

    Havde jeg nu købt min engros havde jeg stået med flg jeg selv skulle betale.
    Luftspjæld 7500kr
    Styreboks 22.000
    Knastkædeskift 43.000
    Div udmålinger for fejlfinding xxxxx kr !!.

    Jeg vil mene det er ok at handle engros på de billige biler (10.000 - 50.000kr) men derfra løber man sku en stor chance ,for gu er der en grund til måden at sælge på.


  • #23   1. feb 2013 Ups. Glemte helt . Tandstang 12.000 :-).

  • #24   1. feb 2013 Fist-name

    Det er fint du svare. mit indlæg var heller ikke på nogen møde mente negativt :). bare en forklaring på hvornår/hvorfor nogen forhandlere vælger at sælge deres biler engro.

    I biler til 200.000 kr. eller den klasse der skal man mindst kunne spare 50.000 før det begynder at blive sjovt. efter min mening ihvertfald ;). i den klasse kan det ikke svare sig for at spare 10-20.000 som du selv siger :).

    Og ja jeg er enig. engrohandel (som "privat" person ihvertfald) skal man holde sig til maks 50.000, der over syndes jeg man løber en stor risiko også. medmindre besparelsen er stor nok..


  • #25   1. feb 2013 Slet heller ikke taget negativt kennet :-).

    Men vi er jo helt enige kan jeg se.


  • #26   1. feb 2013 Men som du skrev..

    I sidste ende handler det jo om at informere folk om hvad de går ind til med en engro handel og hvad de skal tænke over når de laver sådan en handel :).

    Og det er utrolig vigtigt at tænke over hvilken forhandler man handler engro med. visse steder ser man jo desværre at de forsøger at sælge en bil netop sådan da det er en dødsfælde (overdrevet lidt). mens andre steder passer den bare ikke ind i hvad de normalt sælger og derfor skal den væk.


  • #27   1. feb 2013 jeg har lige købt en peugeot 307 2,0 hdi fra 04 engro .til 30,000 ved grinsted carevan center. det var den eneste bil han havde til under 100.000kr. så den pyntede jo ikke i hans udstilling. jeg lånte en kammerats cvr nr. og betalte bilen kontant, så min kammerat ikke behøvede at døje med at føre den ind i sit regnskab.

Kommentér på:
cvr nummer

Annonce