{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.080 visninger | Oprettet:

Bjørn B
Bjørn B
Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 13

CVR nummer {{forumTopicSubject}}

Hvis man som privatperson overvejer et af de mange engroskøb hos forhandlere via CVR nummer, kun for at få en bedre pris, vil man så i princippet kunne bruge/opdigte et hvilket som helst tilfældigt nummer? Eller kan man så komme i problemer? Det er jo ren formalia kun for at sælger skal kunne fraskrive sig garantien

Står selv og har kig på en bil hos en forhandler jeg gerne vil spare lidt penge på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CVR nummer
  • #1   16. feb 2022 Ja, det kan du godt komme i problemer med. Det er ikke lovligt bare at opdigte.

Men du må gerne "låne" et. Det er der ikke noget i vejen for. Jeg har af og til købt for andre på den måde.

• #2   16. feb 2022 hvis du kender en rar mekaniker så kan det være han vil låne dig hans CVR nr. så ser det jo ud som om han har købt bilen. ligemeget om du så henter og betaler. smiley

• #3   16. feb 2022 Ofte så har forhandlerne altså også selv kontakter og et nummer indenfor rækkevidde, hvor de kan skrive den af på, hvis man spørger dem pænt smiley

• #4   16. feb 2022 Bay. Du må gerne låne et. Er hvis heller ikk helt lovligt. Cvr nr skal ha regning til sit regnskab.

• #5   16. feb 2022 Det er derfor, jeg skriver det i citationstegn - forstået på den måde, at du gerne må få mig til at købe bilen i et af mine selskaber, hvorefter du køber den af selskabet. Der er fuld transaktionshistorik og ingen skattemæssig konsekvens. Fuldt lovligt.

• #6   17. feb 2022 man skal huske så har man ingen garanti eller noget.

vi laver en del biler for en forhandler.
    og har tit, folk der har købt biler, uden garanti.
    som kommer tilmed, da de tror vi er en del af den forhandler (som vi ikke er)
    og så vil de have ting lavet, som de har fundet efterfølgende,
    som de så mener går under garanti. ??

• #7   17. feb 2022 Du har bare ingen garanti når du køber på den måde. Sælger skal ikke give garanti på bilen når det er BtB salg.

• #8   17. feb 2022 Han er helt med på den med garantien. Det nævner han jo i sit første indlæg smiley

• #9   17. feb 2022 #8
    Den havde jeg lige overset smiley

• #10   17. feb 2022 Folk snakker om at man kan komme i problemer.... Hvordan?

• #11   17. feb 2022 At købe en bil i en andens navn og udgive sig for at repræsentere pågældende firma er ikke lovligt. Om det så lige er svig, svindel, dokumentfalsk eller hvad vi nu ender i, er nok en konkret vurderingssag, men lovligt er det under ingen omstændigheder.

• #12   17. feb 2022 Jow jow... Nu er det mere, hvis der er en eller anden, som bruger dit CVR nummer lige nu hos en forhandler... Hvordan finder du ud af det? Og hvordan kan det komme tilbage til "fuskeren"?

• #13   17. feb 2022 Hvis der på en eller anden måde bliver noget knas med handlen, eller hvis der kommer revision/kontrol fra forhandlerens revisor eller SKAT - eller hvad ved jeg.

Sidst én brugte mit CVR til at købe en bil, fik jeg pludseligt en mail fra forhandleren, som han var kommet til at sende til mig i stedet for vedkommende, der købte bilen. Så her opdagede jeg det rent faktisk (men vidste det så godt i forvejen i pågældende tilfælde).

• #14   18. feb 2022 438::: jeg låner din bil og køre fuld i den. Hvordan opdages det.z nogen gange går det godt andre gange ikk. Men at bruge andres cvr nr mod deres viden, er ikk ok. Men som BAY omtaler, tror jeg ikk man får dødsstraf for det, men gør det ikk lovligt/ ok .

• #15   18. feb 2022 #14

Ikke med... Du kører fuld og hvad?
    Og hvem siger, at det er lovligt/ok?

• Bjørn B
    Bjørn B Tilmeldt:
    aug 2021

Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 13
    #16   19. feb 2022 Jeg er selvfølgelig helt med på garantien forsvinder, det er jo ligesom pointen med det hele. Er også med på en lovkyndig ikke vil kalde det lovligt, men hvis det absolut ingen betydning har eller CVR nummeret skal bruges til noget som helst alligevel, kan jeg ikke se hvorfor politiet skulle gide bruge 2 sek. på noget der, som sagt, intet betyder og hvor en evt. straf/bøde skulle kunne komme på bane? Jeg har selvsagt ingen intention om at gøre noget egentligt strafbart. Derfor jeg spurgte om det kunne gi problemer i praksis, ikke om det kun i teorien ikke er godkendt

• #17   19. feb 2022 #16 og ja det giver ingen problemer. bare køb løs på CVR nr. der aldrig nogen der vil finde ud af det og eller spilde tid på noget så ligegyldigt smiley

til de andre. hvordan skal nogen nogensinde finde ud af det? der er nogle love man ikke behøver at gå op i.
    det her er en af dem. folk aldrig finder ud af.

Kommentér på:
CVR nummer

Annonce