{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

synsmanden kan ikke se skoven for bar træer {{forumTopicSubject}}

jeg er nu ellers meget glad for synsmænd der ikke er alt skrappe,
men da min kone købte sig en ford focus fra 1999 st som blev nysynet i januar i år skuller der jo ikke være det store, og dog aplus i Hillerød må siges at være stedet hvor miraklernes tid ikke er overstået, på synsrapporten stå der den er synet uden nogen fejl ??? okay har undersøgt reglerne for revner i forrude, og den holder ikke sig inde for disse anvisninger,udover ruden så bremser bagpå samt begge hjullejer og flexrøret dvs udstødning er defekt styretøjs bødsningerforan samt kødben i begge sider og en vakumslange som styre motorens tomgang var osse defekt vandpumpe er utæt slør i tandstang væsnligt, nu spørg du sikkert om jeg var fuldstændig blind da bilen blev købt,? der til kan jeg svare at jeg ikke var tilstede ved handlen, og desværre det ærger mig grusomt, men hvad kan man gøre i sådan et tilfælde min kone så sig blind i bilen, og købte den uden en slutsedel, og nu tænker jeg på synsmanden og hans meget overfladisk syn på den danskevognpark?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  synsmanden kan ikke se skoven for bar træer
  • #1   8. feb 2013 Hvad man kan gøre ved det?
    ikke en skid.

• #2   8. feb 2013 Alt kan synes nu om dage, gir ingen ting for et syn nu til dags.

• #3   8. feb 2013 Synsmanden kan ikke komme til at skulle betale for alle dine fejl.

Du kan komme til at koste ham hans JOB.
    Ærgerligt, men hvis forhandleren har solgt den uden slutseddel, må der da være tale om sort arbejde?

• #4   8. feb 2013 du kan klage over synsmanden vurdering, men du får nok højst et gratis syn ud af det.

• #5   8. feb 2013 Prøv en anden syns hal.
    Eller klage over ham.

• #6   8. feb 2013 sikke noget vrøvl, man skal sku ikke ligge sig ned og bare tag stødet bag fra, hvis der findes en måde at få styr på sådan en spasser, men desuden hvis manden forsætter sådan ender det vel med han bliver fyret,

• #7   8. feb 2013 Hvordan har du fundet ud af den bil har alle de fejl ??

• #8   8. feb 2013 hej med jer så ikke lige i skrev, men ja man kan åbenbart ikke regne med en synsrapport længer,men hvad så med lille mor linda med 3 unger på bagsædet, hun stoler blindt på synsmanden, og hvis bilen fuld af fejl a særlig grove karakter kan det ha fatale konsekvenser for den lille familie, OG DET PISSER MIG GRIMT AF !bare fordi han skal lave et pr stundt som hey ham syns manden er supernem at få synet bil hos, det er gode penge i kassen, men kan osse ende med LIG I LASTEN

• #9   8. feb 2013 Kontakt FDM, de kan sikkert fortælle dig om det

• #10   8. feb 2013 FDM samt Ford værksted og ikke mindst en lille synsvirksomhed alle steder nævner jeg ikke bilens fejl og satme ikke osse de finder alle de fejl selv

• #11   8. feb 2013 Hvordan kan du vide at sælgeren ikke har haft en bil i tip top stand og lånt dele fra den under syn og derefter skiftet det hele tilbage, et syn er jo ikke en brugtvogns test.

• #12   8. feb 2013 med det nu heller ikke så svært at finde disse fejl da de skriger lige i øre og øjne hjullejer larmer ligsom en unimog på vinterdæk samt det utætte udstødning knald lyde fra styretøjet nå du drejer og sætter igang og bremser som skurre sindsygt
    ovs ....

• #13   8. feb 2013 asbjørn, det snakket vi osse om hos ford og de andre nævnte steder, og der blev forklaret at der ikke er tegn på at der fornyligt er pillet ved de verse ting så som møtrikker bolte osv

• #14   8. feb 2013 kender flere der ikke bruger Aplus pga han er strid. (næsten ligeså grov som FDM)
    det desvære almendelig kendt at synsmænd kan bestikket eller overse fejl...
    din rude kan havde været ok ved synet. resten kan i teorien være i orden også. der kan altid opstå fejl.
    og en focus fra 99 kan ikke koste meget. sælger kan i ikke gøre så meget da din kone tilsyneladende er spejlblank og dropper slutseddel.
    og at hun køber en brugt bil og ikke kan fornemme de fejl den har så burde hun sku nok bare aflevere det lyserøde kørekort og købe et månedskort.

betragt det som lære penge.

• #15   8. feb 2013 desuden asbjørn tror jeg ikke manden gider skifte forrude 3 gange da den er limet i

• #16   8. feb 2013 Har jeg også prøvet. Hjulleje, bærearme, bagbrosbøsninger, utæt kaliber udstødning gennemtærret mm. På samme bil, nysynet dagen før jeg hentede den.

• #17   8. feb 2013 mange tak for de søde ord, sø-propel, nu handler det om moral hos synsmænd og ikke hvems kone der mest hjerne død, som du så unaturligt pænt prøver at pakke det ind men jeg er da osse sikker på dit hunkøn har nosset i det på et eller andet tidspunkt, men fred være med det, så hold dig til contekst på forhånd tak,

• #18   8. feb 2013 TSK!!! DET ER SKU BARE PLAT

• #19   8. feb 2013 Baronen fra solbjerg

nu skriver du ikke hvornår i januar hun købte den , men der kan jo godt gå ting i stykker på en måned jo ,ikke sagt at det hele er gjort det
    men den bil kan jo sagtens ha fået den revne efter synet

Er self mega træls og det eneste er at du kan klage til aplus med det
    at din kone har købt en bil med så mange fejl er kun hendes fejl desværre
    du har ladet din kone handle bilen uden hun aner noget om bil så sker det sådan noget , er kun dyre lærepenge
    og klager du til aplus vil du nok afvise den hvis den er blevet synet i starten af januar pga gået for langtid

Men kan sagtens følge dig

• #20   8. feb 2013 ville nok ikk blande synsmanden ind i det det ville være dumt hehe men du må jo se at få det lavet smiley

• #21   8. feb 2013 Et syn er sgu ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel .. desværre ..

• #22   8. feb 2013 Sikker på det ik var mollerup synshal? (Rettelse: syns-lade)

• #23   8. feb 2013 Hvis din kone har handlet en bil i den tro at den er nysynet og betalt prisen derefter, så står i måske godt...

Jeg kender flere historier af denne kaliber som du oplyser... ( men det skal også handle om det SIKKERHEDS mæssige på bilen )

Og om der er sandsynligt at fejlene VAR tilstede ved synet...

Man kan vælge at klage over synsstedet..... som det ene valg...

Man kan også løbe sig til en raport fra FDM, og smække den op i hovedet på sælger eller SYNSHALLEN....

Har som sagt set det mere end en gang...

Men kan fortælle om den ene gang her ( kort )

En af mine "kunder" købte en bil ved en forhandler som også var nysynet,, bagefter kommer hun ud til mig for at gennemgå bilen inden undervogns behandling,, og kan konstatere at hele den ene bagvange var væk, og der var IKKE til at overse, samt tærede bremserør...
    Jeg viste hende det og hun tog bilen til forhandleren som jo var lige glad,, og derefter sammen med min vurdering og en fra FDM,,, fik hun SYNHALLEN til at betale for udbedring af de fejl som var af sikkerheds mæsig karakter...

Så jo nogen kan man gøre,, for syns virksomheder er ikke glade for at få et dårligt omdømme, og slet ikke fra medierne eller færdsels styrelsen..

Og nej du skal ikke ligge dig ned og blive pulet som nogen foreslår.....

Du skal losse dem i løgene..... så hårdt at de aldrig gør det igen... ;.-)

God kamp.....

• #24   8. feb 2013 Hvis hun ikke aner en kæft om biler, så køber man sgu ikke privat. Det er til folk der ved hvad man skal kigge efter. Det er da almen viden for folk der ved en smule om biler, at nysynet ikke er enbetydende med at den er iorden. Og at gå til sælgeren er da noget så svinsk som det kan blive. Det kan da ikke være sælgers problem at bilen ikke bliver tjekket ordentligt da der er blevet handlet.

• #25   8. feb 2013 første gang jeg læser at man klager over ens bil er blevet synet....

Måske skulle du finde en anden sysnhal hvor de er sindsyg skrappe,,, tror 99% af bilgalleri ved hvor du skal køre hen...

Man kan jo altid kræve at bilen bliver checket hos fdm for din egen regning inden handel...

• #26   8. feb 2013 nu må THOMAZ huske på dette emnet handler kun om synsmandens dårlige synsmetoder, det hjælper at læse teksten rigtig, beklager hvis du har misforstået pointen det er fint vi ved bedre her inde og er nogle fandens til kale, men det er osse rettet mod alm folk som (blindt) stoler på synsmanden

• #27   8. feb 2013 Jeg forstår dit synspunkt om den synsmand..

Du kan jo klage til færdselsstyrelsen over synsstedet/synsmanden...

Det vil gavne din klage at kunne fremvise en fdm attest på diverse fejl..

• #28   8. feb 2013 Mon ikk der er lavet et fusksyn med nogle penge imellem...

hvad siger ham du har købt bilen af ??

• #29   8. feb 2013 beklagligvis var min tilstedeværelse der ikke så men uden det skal gøres til rasisme,
    så forstod jeg på min kone at han er serber hun nået ikke at prøve køre den før han nev prøvepladerne, ja gu er jeg da pisst over det men af skade er hun nu blevet kloger, men ja helt klart man kunne godt forstille sig alt muligt, men han skulle ikke syne biler den kære synsmand

• #30   8. feb 2013 Et leje der rumler lidt behøver nu heller ikke være en fejl....
    Bremser der skurer kan gøre det på en nat pga. overfladerust i lille dk... og hvis bilen har stået i flere dage, eller uger udenfor,, ja så skurer de sgu, ligesom at de kan blive varme og ødeligge lejer osv.. pga. smørelse og måske en allerede lidt defekt pakning ved lejet..
    Rude kan gå på vej hjem fra syn....
    Vandpumpe, betyder ikke noget for godkendelse med mindre der pisser vand ud konstant....
    Vacum, er heller ikke sikkerheds mæssig, med mindre motor ikke kører rent eller går ud, og slet ikke overholder forurenings tallene...
    Er kødbenene ikke knækket fuldstændigt så kan det jo også være minimalt...
    osv. osv....

Der er ikke ret mange syns steder der reelt bruger de 45 minutter de har til at syne biler i, og det er generelt sådan over hele landet...

Men hvis det er inden for en uge, ville jeg kontakte synshallen, og er der gået længere tid, er det nok svært at gøre noget særligt ved, da det vil være påstand mod påstand,,,
    Men færdselsstyrelsen vil nok gerne være behjælpelig... og FDM...

Alt det andet terietorie pisseri i har gang i hjælper sgu nok ikke så meget....

• #31   8. feb 2013 forstår jeres frustration....

Tror bare at du kan ende med at bilen bliver krævet omsynet ved klage til færdselsstyrelsen..

Få jeres makaniker til at lave de fejl der er på bilen, og husk næste gang i køber bil at få fdm eller jeres lokale mekaniker til at checke bilen før handel....

At få bilen checket før handel er et godt grundlag for lavere pris pga defekter/fejl/mangler

• #32   8. feb 2013 "så forstod jeg på min kone at han er serber hun nået ikke at prøve køre den før han nev prøvepladerne"

hun har slet ikke prøve kørt bilen men købt den ?

• #33   8. feb 2013 @

Det er jo ikke det tråden handler om vel...., det er synsmænds mpral og arbejde...

• #34   8. feb 2013 har man ikke forstand på biler skal man enten købe helt nye eller køber brugte biler med en fdm brugtvognsattest lavet på dagen hvor man køber og kører hjem i den.

helt ærligt synsmænd er også mennesker og laver fejl

• #35   8. feb 2013 Der findes også folk der montere dele til et syn, og ombytter dem med de slidte/defekte dele efter synet, for igen at bruge dem på en anden bil..

Såå det sku svært

• #36   8. feb 2013 Buggi Boy .

Ja det er jeg godt klar over smiley tråden handler om hvad han kan gøre ved det da han spørger om det.

derfor må man vel godt spørge om det er forstået rigtigt vel ?

og kan ikke rigtigt se hvad han skulle kunne gøre ved det udover at klage og så være dyre lærepenge

• #37   8. feb 2013 hele planen med dette emnet er nok at få sat lidt røre i tingene, og ja det er dyrer lære penge og så er den ikke længre hvad det ang, men mere at der forhåbenlig sidder en synsmand der ude og lytter med, på tråden nu, og nok strammer sig lidt mere an mandag morgen, hvad det ang denne synsmand har jeg tænkt mig at gøre alt i min magt for at undersøge hvor og hvem den skal møntes på,desuden de menesker dvs værksteder og FDM mener ikke der er tydlige tegn på at noget har været byttet rundt

• #38   8. feb 2013 sjovt nok havde jeg samme problem, med en bil der er synet samme sted, godt nok er det 4 år siden, men klagede over synet, jeg købte en bil nys. på købs tidspunket var det 3 mdr siden bilen var nys. uden bem. men da jeg kommer hjem med bilen, er paneler tapet op, samt bunden, vi snakker huller i paneler på 10x15cm, i bunden 20x30cm.. jeg købte bilen om aftenen, og da der var en fejlfri syns repport, og bilen kun havde kørt 200km siden synet, ja så gik jeg den ik så meget efter, da bilen ellers så fin ud og kørte fint.

jeg kontaktede synshallen, beskeden var, hvis jeg skulle klage over et syn, skulle det ske max14 dage efter synet.

Kommentér på:
synsmanden kan ikke se skoven for bar træer

Annonce