{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.793 visninger | Oprettet:

Autolak hvor længe skal grunderen tørre? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står lige og er ved at sprøjte male min transporter den har lige fået grunder.
Hvor længe skal det tørre inden jeg må male ovenpå?
Der er gået ca 1 time nu og det er finger tørt men ved ikke om det er nok eller jeg skal vente til imorgen??
Jeg kan ikke få fat i ham jeg har købt malingen af lige nu..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autolak hvor længe skal grunderen tørre?
  • #1   8. feb 2013 Har du fin temperatur burde 30min være nok

• #2   8. feb 2013 Det kommer an på hvad det er for noget maling.. da jeg lavede min var det først hærdet ordentligt op efter halvanden dag.

• #3   8. feb 2013 der er ca 15 grader.. Jeg ved ikke hvilken grunder det er. Det var blandet op da jeg fik det

• #4   8. feb 2013 Det er alt for koldt at male i 15grader minimum 20 .

• #5   8. feb 2013 kan ikke få det varmere desværre

• #6   8. feb 2013 Ved 22grader er en 1 komponent grunder ca tør efter 20-30min
    hvis der er koldere end ca 20grader skal du slet ikke male smiley

• #7   8. feb 2013 Hvis den er blandet i forvejen er den 1komponent..og det tøre ved fordampning..så tag en finger og tryk..kommer der et mærke er den ikke tør..men hva skal du male ovenpå med?

• #8   8. feb 2013 Nu har jeg malet ovenpå og det blev fint nok. Jeg har noget grå metal lak jeg har sprøjtet ovenpå. Skal lige have et lag mere i morgen og så noget klarlak til sidst.. Ved ikke så meget om hvad det forskellige maling hedder osv. Det er bare oppe fra en autolakør.

• #9   8. feb 2013 hvis metallic er på vandbase hvad den nok er skal du lade den tørre længe i de grader før du ligger klar lak på ellers bliver det nok lort i det lange løb. Vandet skal fordampe ud af farven først.

• #10   8. feb 2013 Okay tak brian. Det vil jeg lige tænke over.. Jeg har lige sat 2 varmeblæsere op derover også så nu skal det nok tørre..
    Men det er ikke noget problem i at male lidt oven på bilen i morgen igen med maling? Har lige lidt jeg gerne vil have rettet lidt på. Der kom et par løbere jeg tænkte på at slibe ned og male igen..

• #11   8. feb 2013 Du skal passe meget på med det vandbase, du kan nemt komme til at gøre det meget værre end et par løbere. Har malet et par biler efterhånden og jeg fik at vide et døgn ved 20 grader, men malede selv noget på en sommerdag sidste år hvor det gik så stærkt at jeg nemt ku ligge 2 lag farve og klar lak fra 10-16.....men det stod så osse lige i den bagende sol på en vindstille dag.

• #12   8. feb 2013 okay brian jeg vil lige prøve at gøre et stille og roligt forsøg på at rette lidt op på det i morgen.. Det er heldigvis ikke en dyr bil som skal være perfekt..

• #13   8. feb 2013 God vind med projektet.

• #14   8. feb 2013 Vand basen tøre også ved fordampning..evt tag en varme pistol og så blæs med den på langs af overfladen..ikke direkte ned på emnet men på langs.. Så er vand basen tør efter 10 min og kan slibes let..HUSK at du må IKKE vandslibe..
    Når du så har slebet dine fejl så er du nød til at give hele molevitten farve igen..eller vil du få en mørk kan det hvor du støver ud og det vil give grusninger i klarlakken efterfølgende..
    Jeg ville personeligt give bilen en gang klar lak over det hele og så slibe og reppe med farve der hvor fejlen er og så give det hele en gang klarlak igen..
    Problemet med vandbaseret base farve er at kommer der mere end 25-30 my på så bliver det aldrig ordentligt tør og når så det fryser så fryser det også og giver blære og rust på sigt..

Kommentér på:
Autolak hvor længe skal grunderen tørre?

Annonce