{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.917 visninger | Oprettet:

simon k
simon k
Tilmeldt:
11. maj 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61

Olie i kølervæske {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at jeg har fpået skiftet toppakning da der var olie i kølervæsken.
Kan værkstedet se om der er revne i topstykket mens de skifter toppakning?
Der er stadig olie i kølervæsken efter det er blevet skiftet. Jeg har selvfølgelig prøvet at hælde ren frostvækse på.

Motoren bliver stadig varm og der er stadig olie i frostvæsken. Kan det være rester af olie i kølervæsken der forårsager dette? Eller er der stadig noget galt med bilen efter den har været på værksted?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie i kølervæske
  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #1   14. feb 2013 de plansleb det smiley

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #2   14. feb 2013 Der er ret så meget olie i vandet.
    Jeg tænker om de mon har skiftet toppakning hvor det egentligt kunne være en flækket topstykke? Bør de ikke kunne se det, eller skifter man bare sådan noget og ser hvad der sker?



  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #3   14. feb 2013 Har også læst at en flækket topstykke ikke skulle give så meget olie i vandet, så måske det simpelthen bare er olierester fordi det har været slemt før?

    Motoren bliver stadig varm og der er olie i kølervæsken efter skiftet toppakning og plansleben topstykke.


  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #6   14. feb 2013 Så de kan godt finde på at skifte toppakning og planslibe uden at trykprøve?

    Kan ikke tjekke olien lige nu, da jeg ikke har bilen her ><


  • #7   14. feb 2013 Hvilken bil og motor?

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #8   14. feb 2013 nissan almera 1.4 fra 98


  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #9   14. feb 2013 Ekspansionsbeholderen er den der sidder til køleren right? Der er selvfølgelig vand og olie sammen og muligvis lidt bobler. Igen kan jeg ikke tjekke det lige nu, først senere

  • #10   14. feb 2013 Har sådan en motor en oliekøler mont.?

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #11   14. feb 2013 Det har jeg desværre ingen viden om smiley
    Men tilbage til det at skifte toppakning. Når nu det er et firma der har gjort det, har de så ikke styr på at det er det rigtige de har gjort? Kan de ha skiftet det uden at vide noget om topstykket?


  • #12   14. feb 2013 de burde have skyllet køleren igennem for at skylle det værste olie ud af systemet, på den her måde er det jo meget svært at se om det er ny olie der kommer ud eller det gamle der bare suser rundt i vandet.

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #13   14. feb 2013 Ja præcis.
    Jeg tænker lidt, at hvis ikke de har gjort det, kan der sidde mange mængder af olie rundt i systemet og dermed varme maskineriet der ikke kan køle ordentligt. Kan jeg have noget ret i det?
    I så fald kan det renses med mange mængder varmt vand og sæbe eller hvordan renser man en køler bedst?


  • #14   14. feb 2013 Jeg tror ikke man standard trykprøver topstykket. I øvrigt - du skal ikke hælde ren kølervæske på, hvis det det du mener. Det skal blandes med 50% vand.

  • #15   14. feb 2013 Laver den tryk i kølersystemet?

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #16   14. feb 2013 der ske3r vel intet ved at hælde ren kølervæske på? Mit er blandet med vand men med rigeligt kølervæske.

    Den har sprunget en kølerslange én gang, så er der vel tryk?


  • #17   15. feb 2013 Kølervæske skal blandes med 50% vand for at at være frotsikret korrekt. Desuden har kølervæske meget dårlig køleevne i forhold til vand. Altid 50/50. Gerne en mere mager blanding om sommeren for at få bedre køling - men som hovedregel er det godt med 50/50



  • #18   15. feb 2013 Hvis motoren laver tryk i kølersystemet er toppakningen gået eller Morten er rævnet.

  • #19   15. feb 2013 hvis det er lavet på værksted, skal de bare lave det om. når en bil kommer ind med def. toppakning. og du har bedt om at få det lavet, så skal det bare pladslibes samt trykprøves, det er den normale arbejdsgang. lad være med at rode mere med din bil, men kør ned til værkstedet med den, nu risikere du at de siger du selv er skyld i det, hvis du selv har stået og hældt vand på, uden det er frostsikret korrekt. de har nok skrevet frostsikringen ned i din servicebog, eller sat et klister mærke på køleren hvad den er frostsikret til. passer disse 2 tal ikke sammen, kunne det måske gi problemer.!

    men kør da der ned, og sig din bil opføre sig mærkeligt, men vær sikker på, det er en reklamation inden de går igang, og få papir på det, ellers bliver det en dyr omgang for dig.


Kommentér på:
Olie i kølervæske

Annonce