{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.946 visninger | Oprettet:

Start/stop på MII-UP-CITIGO {{forumTopicSubject}}

Hejsa har en seat mii, som jeg ikke syns det start/stop virker helt logisk på. Så vil høre andre som har en af de biler med det på. Hvordan det fungere her om vinteren og det er koldt.

Skal også lige høre om tændspolerne har med start/stop at gøre på dem, for var hos seat i fredags, hvor han kunne se min skulle til et eftersyn med dem, da de godt har et problem dem som var på min måske.

Men mit problem med start/stop er at jeg køre 30 km frem og tilbage på arb, så skulle jo mene at bilen er driftvarm, når jeg kommer ind til byen. Men den vil ikke stoppe selvom det kun er et par graders frost og jeg lige har kørt 20 km, så den skulle jo være varm. Og sådan syns jeg det tit det er med min bil. Så vil den godt stoppe nogen gange selvom der er lidt frost. Og her onsdag nat hvor der var -6/8 graders frost. Var der ingen problemer med at stoppe da jeg kom til Kbh. Syns det virker mærkeligt den vil stoppe nogen gange og andre gange ikke. Selvom der er de samme frost grader.

Så vil høre andre om de har problmer også eller det bare virker på jeres biler

Mvh Ole

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start/stop på MII-UP-CITIGO
  • #1   15. feb 2013 Kender en som har en seat mii os . Der sku ingen problemer . Det virker bare .

• #2   15. feb 2013 Det kan godt komme an på hvor meget forbrug der er igang også mener jeg. Og batteriets tilstand osv.

• #3   15. feb 2013 Det har også en del og gøre med hvordan du kommer hen til et kreyds for at holde stille ..

Hvis du bare kobler ud og lader den trille, det plejer jeg at gøre og det virker næsten hvergang ..

Det der med at gå fra 5-4-3-2-1 gear på vej hen mod et kryds virker næsten aldrig før min ..

• #4   15. feb 2013 Der er vist rigtig mange ting der skal gå op i en højere enhed når vi er under frysepunktet. Min golf 6 driller også engang imellem når der er minus grader. Men de sagde ved VW at med disse temperature var det meget alm. Prøv at kig din instruktions bog.. Der står garanteret en masse om det

• #5   15. feb 2013 Den er næsten ny min bil, så regner ikke med at batteriet skulle være et problem. Og når jeg køre mod et kryds, lader jeg den løbe til jeg er ved at være der. Kobler ud og holder så stille. Mit problemer er jeg tror de tændspoler kunne være et problem på min, for som jeg skriver nogen gang vil den stoppe og andre gange ikke. Og det er selvom om det er de samme grader udenfor

• #6   15. feb 2013 Start/stop virker som vinden blæser smiley

• #7   15. feb 2013 Jeg læste i et af de forskellige motorsektioner at rigtig mange Start/stop systemer ikke kører normalt om vinteren.
    Sædevarme, Radio og især elbagrude og Aircon har stor indflydelse på systemet. Hvis nogle af de sager kører, så stopper bilen ikke.
    Og så skal den også stå i frigear før den stopper. Men jeg kender kun til det jeg har læst.

• #8   15. feb 2013 Ved godt det med at den skal stå i frigear smiley

• #9   15. feb 2013 Undskyld men kan altså ik lige lure hvad dine tændspoler skulle have med det at gøre ? Hvis der var noget med dem ville den gå dårligt og derved melde fejl på motorstyring. Så ville den lyse i motorlampen. Hvis den ik gør det tror jeg ik på det har noget med dem at gøre. Og siger heller ik batteriet er dårligt. Men hvis der er meget forbrug på kontra køreturen osv. Der er rigtig mange ting der spiller ind. Lyser den så ik i A med streg over i instrumentet også?

• #10   15. feb 2013 Hej Ole.

I min Opel Insignia har vi også start/stop.
    Det funger bare. (også på nuværende tidspunkt)
    Der er en del krav der skal være opfyldt, for at det virker dog.
    Prøv at slukke for din a/c.
    Husk frigear og at slippe koblingen helt.
    Hold helt stille.

Ved ikke om det kan hjælpe dig men det er et forsøg værd.

God fredag.

Tommy

• #11   15. feb 2013 Har selv en up og har lige prøvet. Selvfølgelig driftvarm. Havde Ac tændt samt sædevarme i førersiden på lav. Og der kunne den også. Og ja sele på selvfølgelig samt holde helt stille og slip kobling helt.

• #12   15. feb 2013 Ellers tag en snak med din Seat forhandler og forklar ham om dit "problem" ..

• #13   15. feb 2013 Tak for hjælpen, villle ogsp bare lige høre om andre havde nogen problemer, eller om det bare virker hos andre. Inden jeg begynder og brokke mig til forhandleren.

Og skal lige sige når jeg køre hjem fra arb, har jeg kun radio og alm blæser på varmen. Så ingen sædevarme, el-bagrude og a/c tændt, så kan ikke være det som spiller ind.

• henrik j
    henrik j Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
    #14   15. feb 2013 i min fars bmw virker start og stop først når det er over 0 grader uden for lige gyldigt hvor langt bilen har kørt?
    kan det ikke være det samme? smiley

• #15   12. mar 2013 Sådan er det også med de små der. Vinden blæser ikke. Det skal være plus 2-3 grader før den slukker motoren. Det er ikke en fejl - sådan er det bare..

• #16   13. mar 2013 Christian z.

Det passer så ikke at det skal være plus 2-3 grader
    For min har også stoppet når det er minus grader.

• #17   13. mar 2013 Noglegange gør den det. Måske fordi bilen får varmet den op, eller noget.

Men det er ikke noget at bryde sit lille hovede med. Når det er under 2-3 grader er det helt normalt den ikke stopper. Man ser det sågår i displayet i instrumentbrædtet når det er koldt - Der står når den slår det fra automatisk.

I behøver ikke tænke mere over det. Jeg synes også det er ret logisk, at det kan være dumt at slukke motoren når det er så koldt - tænk hvor meget batteriet skal arbejde når både lys, blæser, radio osv. kører mens motoren er stoppet - og så især i frostvejr, hvor batterier ikke har bedste forhold.

Bare slap af - eller spørg forhandleren. Han vil sige det samme, som jeg.

Kommentér på:
Start/stop på MII-UP-CITIGO

Annonce