{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Første bil - måske lange ture. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg sidder og skal måske til at have min egen bil, grundet opstart af ny stilling nogle kilometer væk, blandet med, at jeg gerne vil springe over offentlig transport.

Det bliver vel cirkus 70 km der skal køres om dagen, og det bliver på en elevlønning, så det er også mere for at finde ud af hvilken bil, der er billig og som kan klare disse ture mest økonomisk set.

Har ingen tidligere erfaring med biler eller ejerskab af bil, så det jeg tænker er, at den skal kunne lidt langt på literen, og samtidig ikke rippe for meget i forsikring.

Kan se der er rigtig mange tråde med "første bil" osv., men ingen af dem betegner med, at der skal køres langt og økonomisk fra deres side.

Har ikke et specielt stort budget, så det er lidt det med, at kunne finde den "bedste" bil til dette formål for max. 25.000.

Er det muligt ? Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første bil - måske lange ture.
  • #1   15. feb 2013 Hej Simon.
    Det kunne fx være en toyota corolla.. de er til få for de penge, og går langt på literen op til 15 km/l , og så er de billige i reservedele og billig i vægtafgift smiley

• #2   15. feb 2013 suzuki alto

• #3   15. feb 2013 golf 2 1.6 sugediesel
    20 km/l plus minus lidt og motoren er enormt slidstærkt og kan runde over 500000 km uden problemer hvis den er veloldt billig i forsikring dog ikke nogen ræser

• #4   15. feb 2013 Aygo, Yaris eller en billig diesel bil :)..

• #6   15. feb 2013 afgiften er noget kun dyr på en diesel! og reperationer på motor er dyrer på en diesel!
    Så find en benzin der kører de 18 km/l ville være det bedste vil jeg efter min mening sige!

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #7   15. feb 2013 En Polo 6n, måske?

• #8   15. feb 2013 Civic eg9'er? De går da vidst 16/17 stykker eller sådan noget? Og så kan man stadig have det sjovt i den? Det går så ud over benz økonomien selvfølgelig:)

• #9   15. feb 2013 Yaris, Picanto osv. er da forholdsvis "nye" allesammen, og kan da vel ikke fås til 25.000 ? Eller er jeg galt på den? Har hørt godt om Golf 2 og Corollaer, men er da nogen flere sådan helt specifikke modeller man skal kigge på?

• #10   15. feb 2013 Golf 2 GTD eller en suge diesel

Min søster har haft en suge diesel, den fik bare bund gas ALTID, kørte bare konstant 20km/l..kostede dem 1 gearkasse at have den i 5 år..den havde kørt 390.xxx da de købte den, og godt 440.xxx da de solgte den smiley

• #12   15. feb 2013 Hvad er en "suge" diesel? Altså sådan definitionen? smiley

• #13   15. feb 2013 En diesel motor uden turbo..den er sløv som bare pokker, men stærk som en okse smiley

• #14   15. feb 2013 En guld yaris 1.0 med blå sæder..jesus !!

• #15   15. feb 2013 Jeg havde en Peugeot 106 1,4 som første bil, og det var en skøn lille vogn. Den var fra 1996, så den gik ind under vægtafgiften, og var der for kun lige lidt over 1000kr. i halvårlig afgift. Havde den i 1½ år, og der var ikke rigtig nogen problemer med den. Den var billig i forsikring, og havde den næsten aldrig under 15km/l, min rekord var 17,3km/l. Andre biler du kunne kigge på var Toyota Starlet/Corolla og VW Polo og Opel Corsa, hver grundig med tjek af rust og sådan (:

• #16   15. feb 2013 hvis du køber en golf 2 skal det være en suge diesel og ikke en gtd eller td medmindre det godt må koste lidt at reparere for turbo er ikk for gode efter mange kilometer men en uden turbo kan du ikke dræbe hvis der er olie og vand på
    og ja 25000 kr for en yaris der ser så klam ud at den aldrig skulle have kørt fra fabrikken

• #17   15. feb 2013 haha hvad snakker du om casper m det er da en mega sexy combination smiley

når den kommer kørende stråler den som guld, når du sætter dig ind i den føltes det som at være i den blå himmel smiley

• #18   16. feb 2013 Okay, så en sløv, men stærk og økonomisk bil. Grim, men det jo så det!

Altså, den Yaris med blå sæder og guld farve opfylder jo kravene, men jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene tror jeg.

Jeg skal en ven med ud og kigge, som er mekaniker. Mere for at få at vide sådan med mærker jeg skal vælge. Er dog ærligt faldet for de der Honda Civic eg9 eller bare den version der.
    Kan de måle sig med Corolla, Polo, Golf 2, osv.?

• #19   16. feb 2013 ja en civic er også et rigtig godt valg, du skal bare have den med øko vtec som går 17km/l smiley

• #20   16. feb 2013 op i røven med forbruget,,,,
    så må du spare andre steder,,,,
    køb den største slæde du kan betale forsikringen på....
    livet er altså for kort til de små kasser......
    xantia 3,0 eller 406 3,0 eller 2,0 turbo,,, så kører du 1ste klasse alle 70 km....

• #21   16. feb 2013 Men hvad hedder den type Civic med øko vtec? Så ham længere oppe sagde EG9, men hvad hedder de andre så?

Altså, nu er en elevløning på 13k før skat + bolig + meget mad grundet træning + en anden udgift kaldet "damen" smiley - mere derfor jeg ikke leger i store klasser, når nu det er min første bil.

Har glemt at skrive min alder, men jeg er 21, så forsikringen kommer til at grille mig uanset hvad.

• #22   16. feb 2013 ja første klasse på laddet af falck autohjælp smiley

Simon O ved bare det skal være en 1,5 ils med 114 hk smiley ikke en lsi, men ils

• #23   16. feb 2013 Jesper S, og livet er for langt til og have dårlig økonomi! Det nytter jo ikke og have noget man ikke kan betale. Civic´en er også et udmærket bud, eller for den sags skyld en Fiesta, de skulle også være rimelig driftsikre og til og betale smiley

• #24   16. feb 2013 Den med øko mener jeg er EG9'eren hvor VTI'eren er EK9'eren. Spørg evt "mirza" herinde fra, han skal med glæde forklare dig det hele. Det undre mig faktisk han ikke har været her endnu og poste en Civic:)

• #25   16. feb 2013 Du kan købe min Fiesta, den er bare en del dyrere i benz da den er med turbo og 210hk?
    Og lidt dyrere i indkøb:P

• #26   16. feb 2013 Og jeg ville holde mig fra polo forresten.. kan ikk fordrage det lort, mange af mine venner har kun haft problemer, så hellere en corolla, får du svært ved at tage livet af.. og rust er også meget værre på polo og golf 2 end på corolla E10'eren og opad i modelrækken. E9'eren er slem til rust.. desværre

• #27   16. feb 2013 Tror ikke jeg vil starte med en bil med så mange HK og sådan en økonomi desværre. Måske en senere gang smiley

Okay, kan høre de fleste har nogle problemer, men har intet negativt hørt om Civic endnu. Er der noget at bide mærke i der?

• #28   16. feb 2013 corolla E11, super fin stabil bil, der altid starter

• #29   16. feb 2013 25000 som udbetalig til en helt ny Ford Ka, Renualt Twingo eller Kia Picanto. så kan du side for 1600kr om måneden køre 20km/l i en ny bil.

ellers så er en 'Starlet 1.3 eller Civic 1.5 det du skal havde
    køre langt på literen. køre altid. og så de 1000 gange bedre på alle punkter end Golf 2.

G2 er en god bil hvis du er i lære som mekaniker. og laver ok mange penge efter arbejdstid. magen til lort skal man lede længe efter

• #30   16. feb 2013 Simon O Rust i honda civic smiley har ikk selv haft en civic, men syntes den er ret fed med økonomi og design osv. og så er de slidstærke smiley

• #31   16. feb 2013 Vil helst ikke skulle ud i de der Ka, Twingo, Picanto'er der. Tror slet ikke det er mine typer biler.

Tror jeg må kigge på de der Starlet eller en Civic så. De lader til at få mange gode kommentarer smiley

• #32   16. feb 2013 ja! starlet! tro mig den vil du ikke fortryde smiley

har haft som du kan se under min profil 3 starletter, og to franske møgspande.. gæt hvilke der har kostet mig mest smiley har ikk brugt en øre på nogen af mine starletter ud over alm service.

de to franske.. ja lad mig bare sige jeg aldrig skal have fransk igen pga omkostninger

• #33   16. feb 2013 Hvad koster den for dig i forsikring og afgift? Og hvad er økonomien? smiley

• #34   16. feb 2013 find en lupo. de kan findes dernede omkring. går langt på literen. billig i forsikring og vægtafgift.

• #35   16. feb 2013 Kan faktisk ikke huske forsikring.. men afgift er 3100 kr. om året i afgift og det er jeg ret sikker på er billigere end forrige år, men det er så fordi den er fra 96 smiley

og mht. økonomi kørte jeg 15 km/l i min bordeaux røde starlet (ikke den første gamle røde starlet med sølv stafferinger). Det skal siges den ikke er så økonomisk på motorvejen smiley

p.s. kig på http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm for afgifter, hvis du får en starlet fra efter 1. juli 1997 koster den 1650 kr. hver 6. måned istedet for 1550 kr. som min fra 1996

• anders G
    anders G Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #36   16. feb 2013 Jeg er også selv på jagt efter en billig sparegris, Jeg har kigget på Lupo, polo men især Golf 4 TDI Van. Prisen er fornuftig, den kører langt på literen og den er billig i afgift da den er under 2000 kg. Så skal den bare klædes på med et r32 skørtesæt og tonede ruder.. smiley Mht. til forsikring vil jeg anbefale jer alle at bruge www.forsikringsgennemgang.dk eller www.beregn-forsikring.dk det er sådan nogle sider hvor man kan få flere tilbud på bilforsikring... Jeg har brugt dem 2 gange til mine biler og har fået meget gode priser...

• #37   16. feb 2013 Men en golf 4 TDI er da helt ude af mit prisleje. Er det off topic, fordi sammenlignet med de andre, så den da en anden pris smiley

• anders G
    anders G Tilmeldt:
    okt 2010

#38   17. feb 2013 Du kan da sagtens finde en golf 4 til 25.000.. Men de 25.000 var måske total budget med forsikring?

• anders G
    anders G Tilmeldt:
    okt 2010

• #40   17. feb 2013 25.000 kr. for en bil der har gået 438.000... smiley

• #41   17. feb 2013 Anders G: ja troede det var noget i mit hoved! Men ja også at den Nygaard gået 438.000 er det ikke lovlig meget ? Har tit hørt om mine venners golf skal meget på værksted

• anders G
    anders G Tilmeldt:
    okt 2010

#42   17. feb 2013 Hej Simon..

Jeg tror din beslutning om bil skal komme an på om du vil være en fornuftig ung mand eller ej.. smiley Da jeg købte min første (en mini cooper) havde jeg ikke råd til kasko.. Så kørte jeg ind i en stensætning med 60 kmt og totalskadet bilen (uden kasko). Jeg tror en klog beslutning vil være at gå efter en bil som:

1 er nem at få dele til, evt dele fra en hugger.
    2 du kender nogen der kan lave det mærke
    3 den er til at forsikre

Med dit begrænsede budget (fuld forståelse for dette) bliver det nok svært at finde en bil som er billig at anskaffe, billig at forsikre kører langt på literen og er pålidelig og starter hver morgen smiley

Jeg er selv varm på golf 4'eren fordi der er maaasser reservedele både originale og kopier på markedet, de fleste mekanikere kan lave vw og ikke mindst, de er til at forsikre. Vedr. forsikring vil jeg gerne lige give dig et par tips.
    Gå efter en bil med under 100 hk
    Gå efter en fastpræmie ordning, det er lidt dyrere men det betyder at prisen for forsikringen ikke stiger hvis du laver en skade undersøg det forsikringsselskab du taler med giver rabat hvis dine forældres forsikringer er samme sted
    Kør pænt! og hvis du bliver involveret i en skade enten på din egen bil eller modpartens, så undersøg om det er billigere selv at få det lavet, køb en kofanger hos en hugger osv. i stedet for at melde det til forsikringen, når først du har meldt en skade vil alle de andre selskaber undersøge det hvis du forsøger at skifte...

Bare et par gode råd.. Og endnu engang, brug www.forsikringsgennemgang.dk det gjorde vi da vi skulle forsikre min kones bil og vi fik det meget billigt!

God aften smiley

• #43   22. feb 2013 Tak for rådene, Anders!

Altså, jeg mener selv jeg er en rimelig gedigen fører. Har da kørt 3 år nu, de 3 værste og første, siger de jo, uden en skramme! smiley - men en Golf 4 har jeg kun for nyligt hørt meget dårligt om, fordi lige netop dem jeg har hørt om, er gået utrolig meget i stykker! Hælder mest mod en honda civic med 90 hk. Ved ikke hvad modellen hedder dog.

Men mener du, at jeg skal have kasko + den anden der? Ved ikke hvad den forsikring hedder, men den hvis den bliver stjålet osv.

• #44   26. feb 2013 Ville høre om nogen kender til noget med nævnte biler til salg? Mener en honda civic 1,4/1,5i LS eller en Starlet? smiley

• #45   26. feb 2013 lupo 3L

• anders G
    anders G Tilmeldt:
    okt 2010

#46   26. feb 2013 Hej Simon

Selv tak.. Hvis jeg kan hjælpe bare en ung mand med ikke at fucke ligeså meget om som jeg har gjort i mit billiv er det vist en sejr smiley

Bilforsikring fungerer således:

Ansvarsforsikring Lovpligtig dækker skader din bil(du) forvolder på andre personer eller andre personers ting.

Kaskoforsikring (frivillig) Er en all-risk forsikring der dækker alle skader på bilen medmindre det er direkte undtaget i policen.

Hvis man har gæld i bilen dvs. låner penge mod sikkerhed i bilen vil banken som regel kræve kasko!

Uanset hvad du vælger er der 2 faktorer som udover bilmodellen er med til at afgøre prisen(præmien).

1 Selvrisiko, Det beløb du selv skal betale hvis der sker en skade

2 Trinregulering hvad der sker med prisen hvis du laver en skade.

Jo højere selvrisiko jo lavere præmie(pris) er gældende i stort set alle forsikringsselskaber. De fleste på din alder har typisk 10.000 - 12.000 kr. i selvrisiko. Det lyder af voldsomt meget, men selskaberne kan aldrig opkræve mere end skaden koster. Selvrisikoen er i realiteten kun aktuel hvis bilen totalskades. Det er altid en god ide at undersøge om du selv kan udbedre skaden på din bil eller evt. den du er kørt ind i (modpart) uden at melde det til forsikringsselskabet. Hvis du melder skaden til forsikringsselskabet vil det blive registreret at du har lavet en skade. Hvis du har fastpræmie ordning vil prisen ikke stige. Har du derimod ikke fastpræmie vil prisen stige og du vil miste den ancinitet du har sparet op. Ancinitet betyder antal år uden skader i eget navn.

Hvis du forsøger at skifte selskab efter en skade vil de spørge hvor mange skader du har lavet og hvis det er sket uden fastpræmie vil de være nødt til at tegne dig ind som nystarter.

Fastpræmie er dyrere end uden, men tro mig, hvis uheldet er ude er det de bedste penge du nogensinde har brugt. Jeg har venner som snart bliver 30 der endnu ikke er elitebillister fordi de har kørt uden fastpræmie.
    Jeg håber det hjalp lidt på forståelsen eller må du sige til.

// Anders

• #47   26. feb 2013 Har lige været inde på den der med forsikringsgennemgang, men hvad skal de vide alt om børn, boligforhold og sådan for ? Nu er det jo bare til en bil.

Jeg har kigget hos Tryg, og der står ikke nævnt noget med det der fastpræmie ordning? I hvert fald ikke på de trin jeg kan komme til.
    Hvad forsikring benytter du?

• anders G
    anders G Tilmeldt:
    okt 2010

#48   27. feb 2013 Hej Simon

Send mig et brev med dit mobilnummer så ringer jeg til dig smiley

• #49   28. feb 2013 Jeg starte med en Fiat punto 1.6 fra 2002 jeg gav 22.000 nysyne og lige for lavet servise på.
    Jeg have IF i forsikring jeg gav ca 14.500 om året og en selvrissiko på 3000 kr.
    En lille øko bil der går op til 21 km pr liter hvis man køre øko det gjort mig ihvertifald.
    Men som også kan flytte sig lidt.
    Samt en bil med okay plads inden i.
    Jeg kørte ca 160-180 km hverdag på arbejde og den klaret det uden problemer.
    Den enste jeg har skrift på den i det år jeg har haft den er en sæt bremser og noget benzin.
    Jeg har ihvertifald aldrig haft problmer med den. smiley

• #50   16. apr 2013 Er det muligt - jeg er gået lidt væk fra ideen om en bil som holder "langtid" - og tænkt på, om man kan købe en bil som holder bare sådan 1 år for sådan 5.000 ? Bare en simpel A-B bil, bare for at optjene nogle anciennitet point?

• #51   16. apr 2013 der er ingen bil der bare holder 1 år, hvis du sparer koster det dig penge i reparationer smiley
    nu hvor du er 21 kan du få en forsikring for 7200 kr om året ansvar og kasko smiley

• #52   16. apr 2013 og det er ligemeget hvor meget du kører om året smiley

• #53   17. apr 2013 Nå nej, men hvis man i teorem siger, at den her kan du nok ikke regne med rammer syn næste gang uden kæmpe omkostninger mente jeg. Og hvor kan man få det så billigt? Jeg har ikke tidligere haft egen bil

• #54   17. apr 2013 https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/536992_10201129340654803_325338492_n.jpg
    Kan ikke huske hvad selskabet hed, ved bare hvor jeg skal køre hen for at få en aftale smiley
    21 år pris om året 7200 kr (selvrisikoen er 12500)
    Så kan man sige det sådan her køber du en bil der koster under de 12500 kr og du så smadre den i en solo ulykke, kan du købe en ny bil i stedet for smiley
    25 år Pris om året 5388 kr (selvrisikoen er 7500 kr)

Jeg vil sige det er meget overkommeligt, så hvis du kører skadesfrit et par år, kan du jo skifte til et andet selskab som til den tid evt. er lige så billig og med en lavere selvrisiko smiley

• #55   17. apr 2013 Jamen, det er ikke sådan noget som Tryg, eller ALKA eller hvad? Fordi så billigt har jeg aldrig hørt om det før smiley - men kan godt se det smarte i det!

• #56   17. apr 2013 http://www.dafforsikring.dk/ fandt det smiley

• #57   22. apr 2013 Det ser da ikke helt dumt ud det der! Mange tak - vil ejg lige huske på, hvis bilen bliver en realitet smiley

Kommentér på:
Første bil - måske lange ture.

Annonce