{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
35.423 visninger | Oprettet:

Køb af trailer. {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Skal have købt en trailer. En der max må veje 500 kg, så jeg slipper for vægtafgift. Men hvilket mærke jeg skal vælge, er jeg i tvivl om.

Har set nogen der hedder Stema fra Harald Nyborg. Er de ok eller noget kinacrap?

Og I Bauhaus har de vist også nogen, mærket kender jeg ikke!

Eller skal man holde sig til Brenderup, variant og de andre kendte mærker?

Skal bare bruges til alm husbehov og skal være i stål.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af trailer.
  • #1   23. feb 2013 Hvis du passer lidt på den, kan de billige nemt holde......Men du kan jo også prøve at kører ud til en rigtig trailer-mand, han har sikkert nogle til at stå,som der kan handles lidt om. Og husk lås,næsehjul m.m.

• #2   23. feb 2013 Jeg har en kvik og en Selandia, og de har egentligt gjort det lige så godt som min forældres Brenderup.
    Hvis det ikke er en du skal køre flere hundrede km med hver dag, så ville jeg bare købe en billig.

Om der så skal laves lys og lejer på den om et år eller 1½, så er det jo småbeløb det drejer sig om.

• #3   23. feb 2013 Jo men jeg har fundet en forhandler af Variant og den er ikke dyrere end en tilsvarende Stema.

Kender bare ikke mærket Stema, så ved ikke om det er noget juks smiley for meget at det Harald n har er godt nok af tvivlsomt kvalitet.

• #4   23. feb 2013 så længe du køber en alu trailer. så går du ikke helt galt i byen... evt køb en brugt. og så brug lidt penge på en ny presenning og et net. og så en kasse til og montere foran traileren til remme, net osv. det er nu en rar ting og have. så har du altid de med du skal bruge...

• #5   23. feb 2013 Variant er heller ikke toppen af poppen inden for trailere, men skulle jeg vælge mellem en variant og en stema til samme pris, blev det varianten.

• #6   23. feb 2013 jeg ville købe en brugt brenderup. vi har en fra 70'erne, med metalsider. på nye billige trailere så giver siderne sig meget når man spænder noget for ekspempel. det gør den ikke. meget robust. det eneste vi har lavet er at ligge ny bund i

• #7   23. feb 2013 Prøv at kigge ved nogle af de storetrailer centre. Jeg fik en helt ny Brenderup til samme pris som en af det billige fra Harald Nyborg. Det er en demo model. Lidt rust på nogle af boltene og møtrikkerne og skærmene var lidt falmet men det fik en gang vinyl makeup. Det kosmetiske den har er alligevel uundgåeligt efter et halvt år. Jeg købte min ved kongeå trailercenter og sparede mange penge

• #9   23. feb 2013 ang. vægtafgift er de ikke så slemme. Jeg har en variant 752 f2 erhvervs boogie og den koster mig 130 kr om året

• #10   23. feb 2013 hvor mange der deltager i denne tråd er jyder?

Jeg er, og en trailer er jo noget man ikke kan undvære og have adgang til...
    jeg har ikke min egen. men firmaet har en 500 kg variant med ekstra høje sider. så det er jo lækkert...

• #11   23. feb 2013 Jeg er jyde. smiley

Jeg ville have besøgt trailerland ved Råsted i dag. Nåede det dog ikke inden de lukkede. Har kigget på en del brugte på dba og gul, men differencen er ikke så stor på prisen. Så vil jeg hellere købe en ny med garanti osv.

Tror jeg nupper sådan en her:

Model 205 S1

http://www.swiflet.com/showios.aspx?id=MTI5Mzc%3d-320-356-portrait

• #12   23. feb 2013 Jesper!

Hvad er så toppen af poppen indenfor trailere.

Brenderup og Selandia ?

• #13   23. feb 2013 Stema trailere er det mest solgte fabrikat i tyskland, og kvaliteten er på højde med selandia og variant trailere.

• #14   23. feb 2013 købte også min i trailerland god service flinke folk derude

og ja er jyde og vil ikke undvære min trailer

• #15   23. feb 2013 Aksel M:

Ok, ja der kan man bare se. Synes bare ikke jeg var stødt på det mærke før. smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #16   23. feb 2013 Stema'en vil du fortryde, da den er meget smal, iforhold til alle andre trailermærker.
    Og så er de dyre.. koster 5000kr hos harald nyborg når de ikke er på bud.

Hvorimod en Variant kun koster 4000kr
    og en Neptun koster kun 3600kr
    http://www.trailergaarden-gantrup.dk/neptun_trailer_praktik_gn_129-p-697.html

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#17   23. feb 2013 Ellers sælger Chr Rahbek i Vindeup Variant 511 S1 til 2500-3000kr
    http://www.chr-rahbek.dk/
    og de er også helt nye.

• #18   23. feb 2013 berndt: den du linker til ser ud til at være samme kvalitet som stema.
    Tynde stål sider og de 4 cm den er bredere end stema, tror jeg ikke går den store forskel i den samlede vurdering.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#19   23. feb 2013 Nu har jeg set på både Stema og Neptun, og neptunen giver ikke samme blikfornemmelse når man slår på den.

Og jo, tro mig, de 4cm kan gøre alverdens nytte.
    der kan bla. ikke stå 2 senior flyttekasser i bredden på Stema, mens der kan på Neptun.

Nu har jeg dog ingen af dem selv, da jeg har en 20 år gammel Brenderup, som er 133cm bred, og jeg skal aldrig have en af de "smalle" trailere på under 122

Men linkede også kun til Neptunen pga. den er væsentligt billigere end Stema'en, du kan jo få den Neptun med høj presenning til samme pris som Stema'en koster bare for traileren.

• #20   23. feb 2013 så længe det er sådan en lille trailer, uden bremser... så er det bare at købe en billig, de holder fint til hus behov. at give 5-6000kr for en brænderup er da fint nok, men du kan købe 2 af de billige for den pris, så skal det være du får en go pris på et kendt mærke, personligt har jeg altid kørt branderup/ hambaur... men de bliver også brugt, og så kan man altid få reservedele til dem

• #21   23. feb 2013 havde smidt max en tusse efter en brugt...men komme selvfølgelig an på hvor meget den skal bruges...:-)

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#22   23. feb 2013 Brian O Find lige en brugt trailer på dba/g&G i Jylland til 1000kr som er BRUGBAR har selv sat og kigget på en anden til at erstatte min, da den kun må læsse 150kg, men har endnu ikke fundet en til under 2000kr hvor der ikke skal enten ny bund, helt nyt el eller nye hjul, som så får den til at koste det samme som en ny næsten.
    Eller også er den uden papirer, eller med nrplade fra en anden trailer og papirer er "bortkommet" (dem har jeg været ude at se på et par stykker af hvor stelnr og regnr ikke passer sammen)
    Folk vil have deres trailers vægt i guld nu om dage.

Kan så sige at min nuværende gav jeg 700kr for med papirer, uden plade, og skulle have nyt ledningsnet, da den vare synet og på plade havde det kostet over 2000kr (syn + nrplade er jo den første tudse oveni prisen)

• #23   23. feb 2013 det var jeg ikke lige obs på...har kun tjekket markedet igennem og lidt naivt regnet med at en trailer var en trailer...:-)

det går også først op for mig nu, at TS ønsker en med metalsider forresten(min fejl)....men det vil jeg da lige have in mente når jeg kigger på trailer fremadrettet, skal nemlig ud og købe min første snart...:-)

• #24   23. feb 2013 Tror den bedste på markedet er Brenderup.
    Selandia er polsk med et dansk mærke på.

• #25   7. sep 2014 Gammel tråd I know smiley

Men købte en Brenderup 1205s efter råd og vejledning hos jer.

Og jeg har ikke fortrudt. Har været brugt en del gange og er sq næsten som ny stadigvæk.

• #26   7. sep 2014 Valgte selv en variant 220s da jeg skal havde crossmaskinen på. Og i den kan den lige være på langs en 230fra Brenderup var 1500dyre. uden de ting jeg fik med til den jeg købte med
    Næsehjul. Støtteføder og 6 befæstnings bøjler i bunden og så købte jeg 2 ramper Harald nyborg.
    Er super glad for den lille 500kg. Men kan laves om til 750.hvis det behov kommer.

Kiggede selv brugt og det var minimalt hvad jeg kunne finde i den størrelse og dem der var kostede næsten det samme og var 750ere. Og med de 1000 jeg gav mere for en helt ny er jeg sku glad. Ved der ikke har været overlæs. At den ikke er skæv og at dæk. Fælge og lejre fungere samt trailerstikket.

Kommentér på:
Køb af trailer.

Annonce