{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.411 visninger | Oprettet:

Scam på Til Salg annoncer dba.dk og bilbasen.dk {{forumTopicSubject}}

Hold øjne og øre åbne for emailscam i øjeblikket. Jeg havde oprettet annoncer på DBA.dk hvor jeg skulle sælge min motorcykel og blev kontaktet på en sms, hvor der ikke er et vist nummer, de vil gerne købe dine vare og får dig til at oprettet en paypal konto og sende dem en regning via paypal eller ens kontooplysninger (som man selvfølgelige ikke gør) når man har sendt dem en faktura fra paypal kommer der et svar fra en email der hedder PAYPAL@INC-TRANSFERTEAM.COM (som ikke tilhører PAYPAL) hvor der står at man skal overføre et beløb via western union til et transportfirma der vil afhente varen, da personen ikke selv har tid pga. sit arbejde her i mit tilfælde. Det er Snyd & bedrag..!! Del gerne, så andre ved det, da de måske ikke er lige så vågen som jeg var heldigvis. :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scam på Til Salg annoncer dba.dk og bilbasen.dk
  • #1   25. feb 2013 Har floreret i årevis..

• #2   25. feb 2013 Bilbasen er også klar over det..

Det er slet ikk noget nyt..

Angående din annonce på BilBasen:
    Husk at være forsigtig på nettet.
    Vær opmærksom på mistænkelig adfærd og tilbud der er for gode til at være sande.

• #3   25. feb 2013 Men godt at du SELV var vågen smiley

• #4   25. feb 2013 Den lyder sådan her når man har svaret personen med en mail tilbage på den givne mailadresse:

Jeg har lige fået denne. Det startede med en SMS jeg ikke kunne svare på:

Thanks for getting back to me, I am happy with the condition and the price. I will be paying directly through Bank to Bank transfer or via PayPal. I'm currently working overseas in the Mining Outskirts of Bosnia with my Company euro max resources so I wont be able to come and do things personally,But I'll make sure that all costs will be fully covered by me and I will arrange for the pick up and document changes. I have a Courier agent that handles this all the time. I'll add the 4.6% paypal surcharge to the total amount I'm paying you. If you could just send me a paypal payment invoice or create an account at www.paypal.com if you don't already have one. I will make a confirmed pick up arrangement with my Courier shipping agent who will be coming over for pick up once you receive full payment into your Bank account or your PayPal account. My shipping agent will handle everything perfectly & take care of all documents whenever they come for the pick up, as I mentioned before I have used them before and trust that they know exactly what they are doing.

Please can you provide me with the following information:

Name
    PayPal Email address
    Cell Phone No
    Total Amount

Or

Account Name
    Bank Name
    Account Number
    IBAN
    Total Amount

As soon as you get back to me with the info I will make the payment and instruct my agent to handle all documents and pick up. Excited to be dealing with you.

Sarah.

• #5   25. feb 2013 Man har lagt hjernen et forkert sted, hvis man stadig hopper på de mails.

mon folk hopper på at de har vundet 126475652456887,- i et udlandsk varelotteri, man skal bare indtaste sine kreditkort oplysninger, så vil pengene blive sat ind på ens konto smiley

• #6   25. feb 2013 ^^
    Som man slet ikk har deltaget i..

• DBA S
    DBA S Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 21
    #7   26. feb 2013 Der er rigtig nok tale om et forsøg på svindel, som I også konkluderede. Vi oplever desværre at disse 'Nigeria'-svindlere kontakter sælgere og fremsender falske PayPal-kvitteringer for at dokumentere at pengene er overført. Det er dog ikke tilfældet.

For at være sikker på at pengene er overført skal du altid login på din PayPal-konto og se at pengene er indsat på din konto – En kvittering er ikke nok, da denne kan forfalskes.

Det disse svindlere forsøger er, at få dig til at sende varen uden at have modtaget betalingen. At du har sendt dit kontonummer, betyder ikke noget. Dette kan de ikke bruge til noget.

I vores Sikkerhedscenter fortæller vi både om disse falske kvitteringer, men også om hvordan du på en sikker måde kan benytte PayPal, og dermed automatisk være dækket af Køberbeskyttelse. Dette dækker båder hvis varen ikke svarer til beskrivelsen eller hvis den mod forventning ikke modtages.

Læs mere i vores Sikkerhedscenter: 'Nigeria'-henvendelser - Hvad skal jeg være opmærksom på? http://sikkerhed.dba.dk/artikler/nigeria-henvendelser/og generelt om PayPal: http://sikkerhed.dba.dk/kategori/paypal/

Modtager du flere af disse falske henvendelser - eller er du i tvivl om køber er reel - så videresend endelig mailen til Support på hhv. support@dba.dk eller info@bilbasen.dk - Så undersøger vi straks sagen, og giver dig en tilbagemelding.

Fortsat rigtig go´ dag til alle!

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
    Support DBA og BilBasen

Kommentér på:
Scam på Til Salg annoncer dba.dk og bilbasen.dk

Annonce