{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.312 visninger | Oprettet:

Skal service udføres af autoriseret værksted? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg har købt en spritny Kia, og er jo glad for mine 7 års garanti - så spørgsmålet er om det går ud over garantien hvis jeg får lavet service hos min kammerat som har eget værksted. Det bliver selvfølgelig lavet med regning og stemplet i bogen, men kan det påvirke garantien så længe jeg overholder karrosseriinspektionerne hos Kia?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal service udføres af autoriseret værksted?
  • #1   2. mar 2013 Nope du må godt få lavet service andet sted. Bare det blir stemplet.

• #2   2. mar 2013 Jeg mener det er tilladt, hvis alt arbejdet udføres i henhold til deres serviceplan og med produkter som de accepterer. Min nabo laver selv service på sin bil, med uoriginale produkter, men de er accepteret af Kia, og så kører han ind til Kia og får stemplet et Kia stempel i og har stadig fuld garanti. Men den 100% forklaring er jeg ikke helt inde på, men kan lige prøve at høre ad.

• #3   2. mar 2013 Jeg har osse en helt ny Kia. Og spurgte dem da jeg hentede den om jeg måtte få lavet service et andet sted og det måtte jeg.

• #4   2. mar 2013 Synes du skal læse de papire som du har skrevet under på i servicebogen, der står nemlig at KIA kræver for at garantien dækker skal service laves efter KIA's forskrifter, så hvordan skal en Uautoriseret værksteder laver det? de kan ikke få adgang til KIA's service skema eller TSB'er
    Så som KIA mekaniker vil jeg anbefale dig at få lavet dit service på et KIA værksted

• #5   2. mar 2013 Naturligvis må Kia og alle andre bil mærker serviceres på andre værksteder. Sådan er lovgivningen nu en gang indrettet. Og heldigvis smiley

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE826150/fdm-vaelg--bilen-med-laengst-garanti/

• #6   2. mar 2013 Lars J ja det er det på papiret, men jeg kan da høre at virkeligheden er en anden. Så det bliver nok service ved Kia og alle andre rep på det lille værksted

• #7   2. mar 2013 Thomsen E30:
    Det er ikke helt korrekt, der nemlig kommet ny EU-lovgivning på det område. Alle mærkers foreskrifter, serviceskemaer samt al teknisk dokumentation og vejledninger hertil, skal ligge offentligt tilgængeligt.
    Kort sagt, det er slut med hemmlighedskræmmeriet. Og derved får ikke-mærkeværksteder helt nye muligheder.

• #8   2. mar 2013 Ja ved jeg skam godt smiley
    Hvordan vil du som uautoriseret få fat i en KIA GDS tester ? som skal bruge ved hvert eftersyn
    Så igen når der er garanti på bilen, så brug det autoriserede værksted smiley

• #9   2. mar 2013 ja ok, det gør det jo lidt mere plausibelt.. jeg tager en snak med dem mandag.. men nægter at gi 1700 for olie + filter hvis jeg kan undgå det smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #10   2. mar 2013 Ellers kør til tyskland, der koster det ca 1000kr for første service på de små koreanere på aut. værksted.
    Har selv lige fået lavet på en Hyundai i10 til 1030kr, og tog ca 1½ time dernede, og hvis man vil have en lånebil imens, til at klare shopping, så koster det ca 75-100kr for en dag.

• #11   2. mar 2013 idag har alle værkstederne adgang til updateringer til de fleste bilmærker, dog skal der betales for det, men de skal være frigivet efter euro 5 norm... http://rb-aa.bosch.com/aa/en/euro5/index.htm

så jo, garantien kan bibeholdes, hvis værkstedet har udstyret til det... smiley

• #12   2. mar 2013 Thomas E30:
    Den kan de jo, som sådan, "bare" købe. Det er der jo ikke noget i vejen for.

• søren f
    søren f Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #13   30. maj 2014 Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du fandt ud af? Har nemlig en bror som også kan lave min, men er usikker om han må for at garantien dækker:)

• #14   31. maj 2014 indtil videre har den kun været afsted een gang, og da kørte jeg den bare til autoriseret.. det var det billige service.. om 5000km er der et dyrt service og da tager jeg en tur til flensburg, så bliver det halv pris.. Jeg tør ikke gamble med 7års garanti, når nu Kia er rimlig hysteriske med service intervallerne smiley Men jo du kan godt køre til et andet værksted og din garanti burde bibeholdes... medmindre Kia bestemmer sig for at den ikke kan.. smiley

• søren f
    søren f Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #15   31. maj 2014 Ja jeg tror bare ikke at han kan lave en regning på det. Så holder garantien nok ikke:)

Kommentér på:
Skal service udføres af autoriseret værksted?

Annonce