{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

1. service (euromaster) {{forumTopicSubject}}

Hey BG
Jeg har en bil, som snart skal have lavet første service (30.000 km). I den forbindelse har jeg indhentet forskellige tilbud via autobutler, for at få en fornemmelse af, hvad ca prisen er. Den dyreste er selvfølgelig der, hvor bilen er købt smiley Jeg har fået et tilbud fra euromaster, som jeg overvejer at gøre brug af. Mit spørgsmål er, om der er noget jeg skal være opmærksom på, i henhold til servicebog osv....Er Euromaster et sted I kan anbefale?? Der står i det tilbud/papirer jeg modtog, at :" service udføres i henhold til fabrikkens foreskrifter. Godkendt stempel i servicebog, således garantien opretholdes. Materialer i henhold til bilens serviceskema......"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1. service (euromaster)
  • #1   13. jun 2013 I følge nye EU-regler, skal fabrikanten opretholde garanti, selvom bilen er serviceret på andet værksted, end et autoriseret. De skal bare udføre service efter fabrikantens anvisninger. Så få på skrift, at de udfører efter fabrikantens anvisninger, så er der ingen ko på isen.

• #2   13. jun 2013 jeg har printet tilbuddet ud fra dem, det er derpå det står....................... (service udføres i henhold til fabrikkens foreskrifter. Godkendt stempel i servicebog, således garantien opretholdes. Materialer i henhold til bilens serviceskema......" ) Er det nok at gemme det tror du????

• #3   13. jun 2013 Hvad med at spørge dem der hvor du har købt bilen, hvorfor deres pris er så meget øjere. Måske i kan finde en pris i kan enes om?

• #4   13. jun 2013 Ja, så er den juridisk i orden. Jeg kender ikke noget til Euromaster som værksted, men jeg ville ikke tøve med at få udført service på et andet værksted, hvis de har sådan en skrivelse som også kan henvises til, i tilfælde af tvister.

• #5   13. jun 2013 ok mange tak christian. smiley

John jeg har jo netop indhentet pris hvor jeg købte bilen, og det er åbenbart deres standard pris

• #6   13. jun 2013 John Sahl har fat i noget, man kunne jo måske forelægge forhandleren dit indhentede tilbud, så har han jo i hvert fald mulighed for at matche det. Men din forhandler vil garanteret påstå, at garantien IKKE dækker hvis du ikke får dine service lavet hos ham. Det er uden hold i virkeligheden, og forhandlere siger kun dette pga uvidenhed, eller fordi de vil have dine penge i deres kasse.

• #7   13. jun 2013 Der er mange der mener at autoriserede værksteder er det eneste rigtige, men i mine øjne er det lidt noget pjat. Jeg har aldrig selv haft en fabriksny bil, og jeg har altid fået lavet service og diverse andre ting ved min lokale mekaniker som min familie og jeg efterhånden har fået lavet biler hos i mange år. Han tager 400 kroner i timen, og bruger præcis de samme reservedele som det autoriserede værksted ville gøre. Forskellen er bare at jeg på det autoriserede værksted skal betale over det dobbelte i timeløn, for det samme arbejde og et anderledes stempel i servicebogen.

- Tag nu f.eks. Mercedes Starmark's kæmpe firmadomicil som ligger lige ud til motorvejen ved DTC i Vejle. Det har kostet en brækket arm at opføre, og hvorfor fanden skal jeg være med til at betale for deres kæmpe skur gennem min værkstedsregning? Hvis jeg engang får en spritny kæmpestor BMW, Audi el. lign, så kunne jeg nok godt finde på at køre ind til en autoriseret forhandler. For hvis man har 1,5 mio. kroner til en bil, så har man forhåbentligt også penge til at få den lavet på det pågældende værksted, selvom timeprisen er skyhøj smiley

• #8   13. jun 2013 Bare husk de skal bruge orginal dele og det rigtige olie som fabrikken foreskriver og det skal være skrevet på fakturaen de gør det sjældent derfor det er billiger

Og forhør dig så lige på det aut der er så mange regler der skal holdes og de kan slippe for alt hvis den uaut ikke lige har lavet papir arbejdet 100% iorden

Ville køre på aut værksted så meget dyre er de heller ikke og når garantien er udløbet og koblingen eller ligende går istykker så har mange mærker noget der hedder kulance som de kun bruger på gode kunder dom kommer i huset

Kommentér på:
1. service (euromaster)

Annonce