{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Chris M
Chris M
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130

Finansiering af bil {{forumTopicSubject}}

Ny bil til 93.500 kr.

1965 kr om måneden, samlet tilbagebetaling 117.900 kr. efter 5 år.

ÅOP 9,99 %

Årlige omkostninger i kroner 4.880 kr. x 5 år ialt. 24.400 kr.

Hvordan lyder det? Finansieringen er uden udbetaling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Finansiering af bil
  • #1   7. mar 2013 Sådan rent finaseringsmæssigt er det da ikke helt skævt når det nu er uden udbetaling? Nu er der sikkert en masse der vil skrive køb kontant og bla bla, men de 25.000kr er jo også fradrags berettiget...

• #2   7. mar 2013 Det lyder rigtig fornuftigt

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

#3   7. mar 2013 Ja altså, vi er endnu ikke fast besluttet på at købe bilen. Den kunne være rar at have men er ikke et must. Men jeg vil lige høre andres mening om det lyder rimeligt, jeg vil mene vi kan spare pengene op på et års tid, men det kræver også disciplin smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #4   7. mar 2013 Thomas F at det giver en lille smule rentefradrag er vist ikke ensbetydende med det er en god forretning. Du får jo ikke en krone tilbage for hver krone du bliver trukket i rente af banken. smiley

• #5   7. mar 2013 Synes også det lyder fint nok. Du giver banken 400 kr. om måneden for at låne pengene.

• #6   7. mar 2013 Sorry Thomas, vi plejer ellers at være enige om mange ting smiley

Men hvis i kan undvære den bil (måske er det en ekstra bil) i et år så burde i kunne spare de penge op, det er 7000kr om måneden.

og bilen kommer alligevel til at koste ~4.000kr om måneden i afdrag, brændstof forsikring mm..

så har i sparet 25.000kr.. Den eneste grund til at jeg havde råd til at købe det 4. køretøj var fordi at jeg ikke skyldte noget på de første 3, man kommer sgu i en ond cirkel når man låner penge til biler (min mening)

• #7   7. mar 2013 Mirza..

Du har ret, jeg har også 2 biler skylder ikke en krone, iøvrigt heller ikke på andet, nu var det om selve finansieringen var okay, det andet er en priotering og en anden snak...

• #8   7. mar 2013 Casper

Nej, ved godt at rentefradraget er faldet, men lidt betydning har det jo, og nej det er aldrig en speciel god forretning at låne penge smiley

• #9   7. mar 2013 Ja enig i at finanseringen lyder fornuftig.. og jeg var godt klar over at dine biler var betalt smiley

• #10   7. mar 2013 Har du hørt din bank?

Enkelte banker kan gøre det ret billigt.. og uden udbetaling.

Jeg har 5.5 eller 5.75 åop uden udbetaling på et noget størrer beløb..

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

#11   21. mar 2013 Rasmus:

Har nykredit som kræver udbetaling, hvilken bank er det ved?

• #12   21. mar 2013 Hva er der af fordel ved at købe uden udbetaling?

• #13   21. mar 2013 Så er der flere penge til pommes frites og bajere....

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

#14   22. mar 2013 Fordelen er vel at man ikke skal spare op først, men jeg vil mene at så længe man har ekstra penge til at afdrage gælden hurtigere er det intet problem.

Kommentér på:
Finansiering af bil

Annonce