10.043 visninger
|
Oprettet:
Vw Up! Fordele og Ulemper {{forumTopicSubject}}
Hej der ude.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra folk som er ejer af en Vw up, Skoda Citigo eller Seat Mii om hvad deres erfaring er med disse biler.
- Hvad du syntes er utrolig godt ved at eje sådan en bil?.
- Hvad fortryder du ved købet af sådan en som du måske savner i en større bil?.
Evt vis der er nogle mekanikere her inde som måske allerede har haft disse biler på værksted.
- Hvad har der været i vejen med dem, hvad skal man holde øje med?.
Tusind tak for hjælpen og lad venligst vær med smide alle mulige dumme kommentare op tak.
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Synes dog personligt selv at de hurtigt bliver dyre når man vil have noget udstyr
mar 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 108 Svar: 753
men har ikke hørt folk med de store problemer med dem endnu. men syntes så også det er pænt dyre biler hvis man ska ha udstyr
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
jun 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 1.005
feb 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 80 Svar: 499
Dårlig side:
1: Kvalitet er der ikke meget af
2: Ikke undervognsbehandlet
3: ingen inderskærme bagi
4: sæderne er håre
5: selerne sidder nærmest på bagsæderne
6: for at lukke dørene skal du smække dem næsten så hårdt så den anden side går op
7: dårlig udsyn
8: Alt ryster og larmer
Gode sider:
1: den er lille
2: nem at parkere
3: billig Meget billig
Dette kommer fra en som køre i en UP's hver dag 200 km hver dag.
JuniorM..
okt 2010
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 60
_Hermansen_
apr 2007
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 80 Svar: 292
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
de er alle rigtig tilfredse, og især den ene af dem er en rigtig kvæulant. men de er faktisk rigtig glade for dem alle sammen
jeg ville hellere have en UP fremfor en AYGO-toilet...... aygo fx har bare et totalt ubrugeligt bagagerum, passer lige til en indkøbspose eller to, ikke mere. up og de andre har altså nogle fornuftige bagagerum
HVIS du er en lidt større fyr, så SKAL du have en 3 dørs, ellers er dørene så små at det bliver besværligt at komme ind i bilen
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Den er langt mere støjsvag end de andre små biler så som C1, aygi, Spark, Picanto osv osv.
Og den kører sku fint. syntes sæderne er langt bedre end Aygo osv.
Dejlig bil når den får lidt udstyr, jeg bestilte Move Up, med DK pakke med navigation, metal lak, reservehjul, udvidet garanti 5dørs med aircon osv. den endte på på ca. 128.000,-
Det er altså fin lille bil få de penge, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
Dem som siger det er en skod bil med dårlig komfort og bruger den 200km om dagen, har også misforstået at købe bil med så stort kørselsbehov. det er en bybil, det er alle de små. dem som tror den er lækker til 3 timers motorvej om dagen har da slået hovedet.
men tag ud og prøv den, de kører sku fint taget pris og størrelse i betragtning.
feb 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 80 Svar: 499
Kan se at du referere til mit indlæg, og vil stadigvæk holde fast i at det er spild af penge, jeg kører rundt i byer og mellem byer hver dag i den spand, det er en model med navi aircon metallak sædevarme og alt det jazz det hjælper bare ikke når at fx designet af interiøret er så dårligt som det er.
Har slet ikke prøvet at køre på motorvej i den endnu, men kan sku da forstille mig at det villere være nemmere/bedre at gå eller pendle hehe
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.032
Plus sider:
Årsafgift
Benzin forbrug, mit gennemsnit her om vinteren med meget bykørsel, 18 km/L
Billig service, 15.000 km=1.099. 30.000 km=1.999
Kvik af en 1.0 motor
Føles ikke som en lille bil indvendig som føre af bilen.
Nem at parkere
Fin med plads i bagage rummet når man tænker på bilens størrelse.
Dårlige sider:
Gearkasse problemer, kan være svær at få i gear med det samme, thanks God for garanti.
Ikke den mest støjsvag bil jeg har ejet.
Kan gøre en lidt urolig om den har pusten til en lang tur med 4 mennesker og fyldt bagagerum. Ved jeg om en uge.
Udstyr koster hurtigt kassen.
Lygte spredning er ringe.
Oplevet problemer med sten som sætter sig fast mellem bremser og skive.
Street credit.
Ellers er jeg meget tilfreds med min bil. Billig at eje. Syntes den er pænere end alle de andre små biler på gaden, men det er dog meget en smagssag.
Ud og prøv en, sikker på du vil blive overrasket hvis du ønsker en bil som ikke er en racer.
Kan dog sige at den er undervognbehandlet. Bevist inde på vagcars.dk. Men skal dog have en omgang efter 2 års ejerskab hvis man ønsker at forkæle sin bil.
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
Det med sten der sætter sig imellem skive og caliper.
Kan ske på de fleste biler, jeg har i hvert fald prøvet det i tre forskellige bil mærker.
Plejer som regler at hjælpe, hvis man lige bakker 10 meter eller mindre.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.181
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
Nu bliver den tråd så også ødelagt ^^
(Undskylder for off topic)
dec 2010
Følger: 59 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 2
Bliv endelig ved med at komme med diverse inputs omkring de små trillinger:)
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 16
men hvis jeg skal eje den vil jeg have den med det hele altså os panorama soltag og læder.
men så løber den sku hurtigt op i de 150.000 og det sku mange penge for sådan en lille spand syns jeg der kan man sku os få meget andet for de penge
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.134
Vw Up! Fordele og Ulemper