{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  økonomikørsel
  • #1   24. mar 2013 Godt til helbredet

• #2   24. mar 2013 MILJØ! Vi skal alle kunne være her, - også i fremtiden smiley

• #3   24. mar 2013 Du blir muligvis selvfed fordi du tror at du hjælper miljøet markant.

• #4   24. mar 2013 mange bække små...

• #5   24. mar 2013 alt i alt, vil det mest økonomiske være at køre flat out konstant...

• #6   24. mar 2013 Hold kæft hvor aner folk dog ikke ret meget om emnet. smiley

Jeg kører godt og vel 3500km om måneden plus/minus i min Sprinter 316.

Kører jeg pænt og økonomisk, så får jeg ca 11,5km per liter diesel, og jeg kommer på arbejde på ca 28 minutter. 90% af min kørsel er sådan...
    Økonomisk kørsel i sådan en, indebærer at jeg skifter gear før 2000 omdrejninger og accelererer blødt - den laver rigeligt med ladetryk og har nok moment til at det virker fint.

Kører jeg råddent og trækker den langt ud i gearene og bremser hårdt, får jeg nemt kun omkring 8km/l, og jeg kommer på arbejde ca 1-2 minutter hurtigere.

Besparelsen er ca 1500 kroner.

Kender i nogen som ville sige nej til at få 1500 kroner i hånden hver måned? For det gør jeg sgu ikke... smiley

Ingen af mine bremseskiver er rustne, min motor er fin ren i indsugningen - og der er ingen tilstoppet katalysator...
    Jeg har ca 33km på arbejde hver vej, og jeg bruger altid mit oliefyr så den stort set aldrig får koldstarter.

• #7   24. mar 2013 der er 1 ulempe, som folk ikke tager med i betragtningen...
    vi tager et eksempel her....
    du kører aldrig over 80km/t og kører med under 2000omdr inde i byen... ergo, bilen kommer aldrig over 2500omdr hvis det skal være rigtigt øko... du kører, vi siger 20km/l....
    så smider du bilen på motorvej med 140km/t og 4000omdr(uden at køre "råddent")..du kører ca 10km/l de første ca 50km...
    derefter kører du så måske 14km/l og den forbliver ved det forbrug..
    motoren får et overforbrug pga den er "sodet til" og "kørt død" og "vænnet sig til" at køre på en anden måde, og skal nu vænne sig til at køre dobbelt så hurtigt.. og det kræver energi=benzin.. når motoren og motorstyringen har vænnet sig til kørslen, bruger den mindre, indtil et vist punkt..
    hvis du så begynder at køre økonomisk igen, vil du se, at du måske kan køre et par km/l mere, end før, også..
    prøv og sæt dig ind som "bilen"..
    du er vant til at sidde og chille i sofaen dagen lang.. så skal du pludselig ud og arbejde 37 timer om ugen med fuld knald på, så sveden pibler ud af dig som et springvand.. det kræver også mere energi af dig, til at starte med, end det gør, efter du har vænnet dig til det...

nu når det er sagt, så vil jeg gerne sige til dem, der nu vil begynde at høvle mig ned, og lege kong gulerod bag skærmen, og tror de kan og ved det hele..
    jeg har efterhånden selv prøvet dette, i 6 forskellige biler..

• #8   24. mar 2013 hov fik da ikke skrevet det jeg ville have SAGT...

FU*K JER!!!
    må jo skrive det når i ikke kan høre jeg siger det smiley

• #9   24. mar 2013 Hold kæft noget sludder...

Er din bil en kvinde siden den skal "vænne sig til" forskellige former for kørsel? smiley

Moderne motorer soder ikke som dengang man havde karburatorer, så det holder ingen steder.

• #10   24. mar 2013 sajmon - en motorstyring har hukommelse, og husker/gemmer/lagre fejl og kørselsmønster.... en motorstyring har ikke kun 1 fast indstilling... den kan godt variere og ændre sig...
    ellers må du gerne lige forklare mig, hvorfor man kan begrænse en motor så meget i en udst, at du kan mærke hver slag fra motoren i hele bilen(fx klappet mellem/bagpotte), at den stille og roligt vil begynde og rette sig ind efter det, hvor den så til sidst, faktisk ikke vil ryste... og så sæt ny potte på efter en 1000km, så vil den ryste igen, indtil den har "vænnet" sig til det....
    hvad køn bilerne har været, skal jeg ikke kunne gøre mig klog på!!! - det må du venligst gerne uddybe lidt mere, hvordan man finder ud af.. min har hvertfald kun 1 hul, når man kigger på røven af den..
    Men jeg ved dog, at der er mange der giver deres biler pigenavne..........

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #13   25. mar 2013 Havenissen

Sjovt det så ikke er sådan i virkeligheden.

Min Hyundai havde aldrig været på andet end landeveje, og har aldrig kørt over 85km/t på speedo.
    Da jeg så var i tyskland med den, var det 130-140km/t hele vejen (hvor man må) tur/retur, og den kørte 15.5 på den tur, og normal kørsel på landevej/by ligger den på 17.

Har også lige taget 60.000km i en Mercedes B180 CDI på 6 mdr, aldrig over 2000rpm, udover motorvej, som er med 110 ved 2200rpm.
    Den er ikke sodet til i motor eller noget som helst (tjekket ved 50.000 service hos mercedes)

• #14   25. mar 2013 Bilen soder sgu ikke til hvis du køre økonomi kørsel.
    Hvis jeg køre 90 på landevejen. JA DET GØR JEG ALTSÅ!.
    Så handler det jo bare om at den forbrænder rigtigt når den er driftsvarm.
    Hvilket den sagtens kan blive ved økonomi kørsel.

Nej det er alle de koldstarter og korte ture ind til byen for at handle og hjem igen der soder og kokser motoren til.

• #16   25. mar 2013 Morten D.

Haha ja burde skamme mig. Men jeg gør det ikke.
    Tænkte nu når emnet handlede om øko kørsel.
    Jeg køre længere på literen ved 90km/t end ved 80.. Så må jeg bare tag bøden med et smil... Er dog ALDRIG nogensinde blevet blizzet!.

HAHAHAAH Det klasse :-).

Kommentér på:
økonomikørsel

Annonce