{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Mads S
Mads S
Tilmeldt:
24. dec 2003
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 31

Ny Skoda eller ny brugt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal have ny bil og var egentlig fast besluttet på den nye Octavia, men nu er jeg så begyndt at kigge lidt på en brugte Superb.
Mit problem er dog at jeg har meget kort til arbejde (10km) og 80% af alle brugte Superb's er med diesel motor. Så eneste mulighed (for mit vedkommende) er 1,8 TSI'eren.

Min problemstilling er sådan set kun baseret på det økonomiske i det. Den nye Skoda Octavia (1,4 TSI) er ny og taber derfor større værdi men til gengæld er der opgivet til 20 km/l imens Superb'en til 14 km/l ca. Samtidig er der ejerafgiften.
(besparelse ved den nye Octavia på en 6 årig periode er ca. 43.000 kr.)

En ting som jeg ikke er klar over er så hvor driftsikker en Superb er og tit den skal på værkstedet?

Hvad synes i jeg skal gå efter? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Skoda eller ny brugt?
  • #1   25. apr 2013 Hvis det var mig, ville jeg nok tage en lettere brugt Superb, bl.a. fordi det er en rigtig pæn bil, og du slipper for det enorme tab der kommer på en ny bil.
    Mht. driftsikkerheden, så har jeg aldrig hørt noget negativt om det på Superb (og jeg læser mange artikler omkring det emne) ;-).


  • #2   25. apr 2013 hvis det var mig der stod med det valg, så var der ikke nogen tvivl, jeg havde snuppet den nye Octavia med 1.4TSI motor, da den yder lige så godt som den gamle 1.8TSI med 160HK, der bliver bare længer mellem dine besøg på tanken smiley

  • #3   25. apr 2013 Vælg ny bil.

  • #4   25. apr 2013 Jeg har lige købt den nye 1.6 tdi dsg med et halvt års vente tid ... det er træls at vente så længe , men det er det værd smiley .. Det kommer ogs lidt an på om hvor længe du har planer om at beholde bilen jo. Hvis du tænker 2-4 år så ta en Superb . Ellers køb den nye smiley
    Min mening .. smiley


Kommentér på:
Ny Skoda eller ny brugt?

Annonce