{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.520 visninger | Oprettet:

Allan F
Allan F
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31

Gearkasseskift? {{forumTopicSubject}}

Da jeg endelig har råd til at få lavet min autogeargasse, der skifter lidt dårligt mellem 2. og 3. gear, ringer jeg til Jtc i Greve og han fortæller med det samme at gearkassen skal skiftes. Kan det passe eller siger han det for at tjene mere?

Når den skifter mellem de to gear, er den lidt for længe om at koble ind igen således at motorens omdrejninger fiser i vejret inden skift. Ellers skifter den fejlfrit, så tvivler på om man ikke kan fikse det i stedet for udskiftning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasseskift?
  • #1   29. apr 2013 Med al respekt men hvor skulle vi vide det fra (om det er for at tjene mere eller om det er en nødvendighed)..

det kan være at han har en brugt men god gearkasse på lager, som vil være billigere og nemmere at skifte, end at skulle renovere den gamle, men er det tilfældet, eller vil han sætte en ny kasse på ??

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#2   29. apr 2013 Han ville sætte en brugt i til ca. 4000kr. Regner ikke med viden, men vurderinger der kan hjælpe med en beslutning.

• #3   29. apr 2013 Altså man kan sige at en mekaniker ligger omkring 500 kr i timen for dig som kunde, om han skal bruge 8 timer på at ordne din nuværende gearkasse, eller om han skal skaffe en anden?
    Det kan jo være mange forskellige ting der er galt med din nuværende, så det er jo noget han skal bruge tid på at finde ud af hvad der er i vejen. Derfor kan det godt være det er billigere for dig blot at få en brugt fungerende gearkasse? smiley

Håber det var forståeligt smiley

• #4   29. apr 2013 hvor længe siden er der skiftet olie og filter på den gearkasse .

Det kan have rigtig rigtig meget at sige på en AUT kasse .

samme kan bare 0,25 L olie for meget eller for lidt.

• #5   29. apr 2013 Hvis han kan skifte en brugt gearkasse inklusiv løn for 4000kr, og han oveni købet kan stå inde for at den virker, så er der vist ikke meget at tænke over..

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#6   29. apr 2013 4000kr er uden løn. Undrer mig han foreslår et skifte over Tlf uden at have prøvet den. Der skulle være skiftet olie i sommer ( ifølge ham der solgte mig bilen) Der kommer ca 6 arbejdstimer oveni de 4000kr. Hvad hvis jeg får en brugt gearkasse i der går i stykker kort tid efter, så er jeg dårligere stillet end nu?

• #7   29. apr 2013 hva bil er der tale om ????

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#8   29. apr 2013 Mercedes 300E w124 årgang 89.

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#9   29. apr 2013 Som Rene siger, tænkt hvis et olieskift var nok....Skal mekanikeren ikke i det mindste kigge på den først, og så evt. ringe mig op ang. muligheder og hvad han vil råde mig til?

• #10   29. apr 2013 okayy, hmm anede mig, det er en ventil i gearkassen, og for at lave det, kræver det at gearkassen skal skilles, en typisk rep af sådan en ligger mellem 4 og 6500 kr, bare for at lave gearkassen

• #11   29. apr 2013 Lad ham da for guds skyld smide en anden i. Hvis lortet går i stykker hænger han jo på garanti'en..

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#12   29. apr 2013 Fantastisk med så mange svar så hurtigt, tak folkens. Det ender nok med en ny brugt gearkasse til 4000kr plus løn smiley

• #13   29. apr 2013 forresten, der sidder en vacumdåse på venstre side af gearkassen, der er 2 forskellige, har du den med en gummiprop i midten, kan du justere gearskiftet blød/hård hed

• Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

#14   30. apr 2013 Har fået en pris på en ny brugt gearkasse der har gået 170000km: 10.500kr inkl montering, så det må vente smiley

• #15   30. apr 2013 Det lyder som slidte bremsebånd.

Men du kan jo læse mere om det på 124forum.dk..

- Desuden er JTC/Jakob nok en af de mest ærlige mekanikere du kan finde.

• #16   30. apr 2013 det lyder da som om, det er en langsom mekaniker du har fat i, det må max ta 6 timer fra bilen kører ind af porten, til den er ude igen, i real arbejdstid

Kommentér på:
Gearkasseskift?

Annonce