{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasseskift
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   28. dec 2018 Det er tilladt, og kræver ingen ekstra afgift.
    Men du skal virkelig være glad for din bil, for at gide, og ikke bare skifter den ud med en bil med manuel gear, det er ingen lille omgang..

• #2   28. dec 2018 Super, det er også en projektbil der er tale om, som jeg har en lille drøm om at få på plader en dag :)) Tak for svar

• #3   28. dec 2018 Hvad bil er det ?. for vis det er en gammel en med alm hydraulisk tomat gearkassen og ingen el styring. så det ikke en slem opgave at gøre. og det er helt lovligt ingen afgift pga af det. Men er det en nyere bil så er det jo ledningnet styrboxe og meget mere der skal laves om. og så er det en stor opgave. har selv gjort det et par gange på nyere biler. og det har ikke bare lige været lige til at lave om. Det tog en del tid pga af alt det der skulle laves om og også kodes om bagefter.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   28. dec 2018 Freeway
    Ganske korrekt, går ud fra at det nok er den på hans profilbillede, men der har du stadig fat i det med motorstyring/ledningsnet, er dog ganske let, da der vidst kun er 1 ledning til det, som vidst bare skal klippes (Så den kan starte uden at bilen står i P)
    Gearkassen har vidst deres egen styringsenhed som bare kan frakobles

• #5   28. dec 2018 Fra “vejledning om syn af køretøjer” (18.05; 2; A)

“Gearkasse/differentiale
    Der må frit skiftes gearkasse/differentiale (uanset dette kan have en mindre ind- flydelse på luftforurening, støj og forbrug). Hvis ejeren ønsker at tage hensyn til en forbedring i brændstofforbrug ved udskiftning af gearkassen/differentialet, kan det- te dog imødekommes, hvis der ved syn fremlægges dokumentation herfor.”

Så det skulle ikke være noget problem syns mæssigt smiley

• #6   28. dec 2018 Jeg har prøvet at lave en Audi 100 c3 1988 om fra automatgear til manuelt gear. Der var lige en enkelt ledning til P der skulle luses, men mit største problem blev at få plads til pedalsættet. Kardan tunnel er bredere i en automatgear karosse, så der var ikke nok plads til speeder/fod. Jeg mener det blev tilpasset ved at vride pedaler med en stor svensknøgle og der blev banket en bule i tunnel.
    Så vær opmærksom på detaljer før du går i gang. F.eks også om trækaksler har anden længde.
    Mvh. Gert

• #7   28. dec 2018 Tak for svarene ale sammen smiley

Det er nemlig den på mit profilbillede, en 325'er fra 91', jeg har nemlig store planer med dyret, så lidt udfordring og problemer har jeg indstillet mig på. Skulle bare lige vide om der ville komme nogle lovmæssige problemer oveni...

Godt nytår smiley

• #8   30. dec 2018 hvorfor i alverden vil nogen bytte en aut med en manuel .... Men god fornøjelse smiley

• #9   2. jan 2019 nok en smagssag vil jeg sige Jonas, jeg føler mig bedre tilpas i en bil hvor jeg selv skifter gearene smiley Jo tak

Kommentér på:
Gearkasseskift

Annonce