{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.052 visninger | Oprettet:

Snydt af forhandler :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle . Har købt en bil af en forhandler . Eller han siger han har solgt den privat , men men men . På min slut seddel står der hans navn og hans firma Tlf nr.
Hvad har snydt et år med syns dato og nogle andre ting , han siger han har solgt den uden form for garanti , men kan han det ? Og hvad skal jeg dog gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af forhandler :(
  • #1   5. maj 2013 Han kan ikke sælge den uden nogen former for reklamationsret med mindre han har solgt til et firma med CVR nummer.

  • #2   5. maj 2013 Man har altid 2 års garanti. I de første 6 måneder er det hans ansvar at bevise det er ens egen fejl der er mangler på bilen, og det næste halvandet år er du selv ansvarlig for at bevise fejlene og manglerne var på bilen da du købte den. Fortæl ham du går til FDM hvis ikke han bringer tingene iorden. smiley

  • #4   5. maj 2013 Det har han ikke , men han vil meget gerne ha haft jeg havde et cvr nr . Men har man jo ikke som privat mand

  • #6   5. maj 2013 Jamen der står nemlig helt forkert dato med det syn et helt år også er der andre små ting

  • #7   5. maj 2013 Det er dette firma

    profilbillede
  • #8   5. maj 2013 du har ingen krav på garanti i 2 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    du har krav på 2 års reklamationsret hvor de første 6 måneder er det forhandleren der skal bevise at fejlen er din skyld - ellers skal han lave den uden beregning.


    det som han sikkert prøver at tørre den af på er at den er solgt i kommision - på denne måde er der nogle helt andre krav alt efter hvad der står på slutsedlen...

    http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1189023.ece

    og her er en anden afgørelse som du sikkert også vil kunne bruge
    http://dokumenter.forbrug.dk/forbrugerjura_08/kap07.htm#7.12.2

    <i>7.12.2. Kommissionsbil
    Den erhvervsdrivende sælger hæftede for mangler ved en bil, selvom bilen blev solgt for en privat sælger, idet køberen på baggrund af omstændighederne ved købet havde været berettiget til at gå ud fra, at den erhvervsdrivende var sælger af bilen

    En forbruger købte i oktober 2007 en brugt bil. Efter 2 måneder reklamerede forbrugeren til sælgeren over en defekt toppakning og et defekt krængningskryds. Sælgeren afviste reklamationen under henvisning til, at han blot havde formidlet salget, og at forbrugeren skulle rette sin henvendelse til den tidligere ejer, der var en privatperson. Sagen blev indbragt for Forbrugerklagenævnet, der traf følgende afgørelse:

    ”Det fremgår af sagens bilag, at bilen var annonceret til salg på XX.dk på en måde, der gav indtryk af, at det var indklagede selv, der solgte bilen. Af sagens oplysninger fremgår det endvidere, at bilen var placeret hos indklagede og var forsynet med indklagedes prisskilt, og bilen var forsynet med indklagedes navn på nummerpladen. Klagerens henvendelse med henblik på at prøvekøre bilen skete til indklagede, ligesom den efterfølgende aftaleindgåelse skete hos indklagede. Det bemærkes endvidere, at der på slutsedlen er anført ”KOMMISSIONSBIL”, og at indklagedes firmastempel med underskrift er anført på slutsedlen ”Som sælger”.

    Under disse omstændigheder har klageren været berettiget til at gå ud fra, at indklagede var sælger af bilen, medmindre klageren udtrykkeligt blev oplyst om andet. Mod klagerens benægtelse kan indklagede ikke godtgøre, at han har oplyst klageren om, at der var tale om et privatsalg.

    Bilen er således solgt i indklagedes eget navn, og indklagede hæfter derfor umiddelbart over for klageren for eventuelle mangler ved bilen. Dette gælder, selv om det måtte være en privat ejer, som var ejer af bilen inden salget, idet der har været tale om et kommissionssalg, hvor indklagede har solgt bilen i eget navn, men for den private ejers regning, jf. herved kommissionslovens § 56, stk. 1.

    Forbrugerklagenævnet lægger efter den sagkyndiges erklæring til grund, at der har været slør i bilens krængningsstabilisatorer på leveringstidspunktet, hvilket ville medføre anmærkninger ved et effektivt syn.

    Endvidere lægger nævnet efter den sagkyndiges erklæring til grund, at bilen på leveringstidspunktet havde fejl på kølesystemet og en svag tandremsstrammer, hvilket er ud over det forventelige, når henses til bilens alder og km-tal og omstændighederne i øvrigt.

    Efter den sagkyndiges erklæring anser nævnet herefter bilen behæftet med mangler, jf. købelovens § 76, stk. 1, nr. 4. Klageren er berettiget til et forholdsmæssigt afslag i prisen, fastsat til 10.000 kr., jf. købelovens § 78, stk. 4”.(08/02873)


  • #9   5. maj 2013 Er det en bilforhandler? Eller et det et firma, som primært laver noget andet end at sælge biler?

  • #10   5. maj 2013 De sælger biler både motorcykler

  • #11   5. maj 2013 desværre er der ikke ret mange reelle bil forhandlere eller automekanikere, selv de store mærke værksteder er nogle hundehoveder, og de er svære at kæmpe imod, medmindre du har penge til advokat, og husk at selv om taberen af et civil søgsmål skal betale sagsomkostninger, så hænger du som regel på regningen til din egen advokat, da jeg havde firma og kunder ikke betalte sage advokaterne til mig at alt under 20000 ikke kunne betale sig da alle pengene ville blive ædt op af min advokats omkostninger, og havde mere end en advokat, så tror ikke du kommer langt hvis sælger ikke er til at snakke med desværre

  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #12   5. maj 2013 Hans firma tlf kan jo også være hans privat tlf ? hvordan ser slutsedlen ud?

    Selvom man ejer et værksted eller er bilforhandler, så kan man jo godt sælge en bil privat!


  • #13   5. maj 2013 En bil til 10k hvor der stod sælges kun til personer med cvr nummer, men du fik love at købe den alligevel?

  • #14   5. maj 2013 Han har bare printet en ud fra nettet af

  • #15   5. maj 2013 Så har du jo også bare købt en brugt bil privat!

  • #16   5. maj 2013 Hvis den er solgt privat, må det ikke være selskabet, der står som sælger på slutsedlen. Er det dét (altså hvor der står NCÅ Trading ApS v/XXX), eller er det ham selv personligt?

    Uanset om den er solgt privat eller gennem selskabet, må han ikke lyve om synsdato osv. Det er jo ikke lovligt at give falske oplysninger i forbindelse med en aftale.


  • #17   5. maj 2013 Du får ikke en rød reje af ham, og du har ikke skyggen af en sag, pak sammen og lær af dine fejl...

    Eller tag strikken i nærmest æbletræ.


  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #18   5. maj 2013 Altså, hvis han har solgt den under firmanavn og telefonnummer har du selvfølgelig reklamtionsret. Hvis han har solgt den under eget navn, men firmatelefonnummer, vil jeg mene det kommer an på omstædighederne. Hvor købte du bilen? Hvis det var på hans arbejdsplads og forløbet ellers gav dig indtrykket af at købe en bil hos en forhandler med undtagese af navnet på slutsedlen, vil jeg mene, at det må anses som et forbrugerkøb. Hvis salget f.eks. skete hjemme i hans indkørsel, og du må have vidst, at salget var privat står du knap så godt.
    - Hvis han dog bevist har opgivet en forkert synsdato vil jeg mene, at du har mulighed for at hæve handlen. Problemet, som også er påpeget af andre, er at det muligvis ikke kan svare sig, hvad angår tid og penge.

    EDIT: Jeg kan se, at jeg var lidt langsommere end Bay. smiley


  • #19   5. maj 2013 Der er meget hvad nu hvis, og hvad nu hvis i dette emne, står der påaslutseddel at bilen er købt som beset, er der ingen form for garanti, eller noget andet, men det er ikke Iorden det med synsdatoen, men laver du en sag ud af det, vil ha jo bare sige du har hørt forkert smiley jeg ville ikke gøre mere brok ud af det, man taber på biler og bliver snydt sådan er gamet..

  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #20   5. maj 2013 Det er altså ikke rigtigt, Bawler. Hvis han har købt den af firmaet gælder købelovens regler om forbrugerkøb og der er udtrykket "beset" ikke noget værd - man kan ikke over en kam fraskrive sig reklamtionsretten. Er den købt privat er det selvfølgelig en lidt anden sag - men generelt er "købt som beset" uden den store betydning, hvis der er fejl og mangler.

  • #21   6. maj 2013 Markus læs ordentligt hvad jeg skrev. Jeg tolket det ud fra hvad de andre skrev med privat salg, og det lyser det til det var smiley så jeg svaret på det som det var privat salg, så læs ordentligt før du beskylder mig for at tale usandt smiley

  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #22   6. maj 2013 For det første er al den snak om "hvad nu hvis" nødvendig, idet trådstarter ikke har givet tilstrækkelige oplysninger til fuldt ud at kunne hjælpe ham - vi kan altså ikke konkludere at han har købt bilen privat.
    For det andet læser du vist heller ikke helt hvad jeg skriver - og det er, at ligemeget om købet er privat eller ved forhandler er udtrykket "købt som beset" uden større betydning. - Det kommer an på hvilke mangler der er tale om, om køber har undersøgt bilen før køb, og hvor gammel og til hvilken pris den er købt. Det skal ikke blive en mudderkastning, det eneste jeg siger er, at ud fra de oplysninger der foreligger kan vi ikke hjælpe ham.. smiley


  • #23   9. jun 2013 Når jeg endelig er færdigudlært, må jeg åbne en mekaniker /brugtvognssælger.. Hvor man ikke tager 2 timer for at lave noget der kan gøres på 20 min. og ikke sælger biler der burde ryge til ophuggeren fordi man håber den kan holde i 6 mdr.. Frygter bare mit fremtidige værksted bliver brændt ned af andre mekanikere der har ondt i røven. <.<..

    Men okay.. Selv nærrige forsikrings selskaber giver for meget tid selvom det ikk er nødvendigt.. Var i praktik på et pladeværksted hvor de os havde en bænk til at rette chassis ud.. De fik 3 timer til det.. Det tog mig (ja jeg tog tid. Og det var første gang nogensinde jeg prøvede det.) 4 min og 4* sekunder at sætte den på.. Og 4 min & 2* sekunder at sætte den på, for hver side.. Altså UNDER 20min. for at sætte den af og på (Det havde de fået en time for.) Derudover, var der 2 timer til at rette den op.. Det tog mig så en lille time, med guide, forklaringer & hyggesnak.. Kunden (forsikringen) måtte betale 1700kr, istedet for de 1,30 time svarende til 800kr ca. Og ja, det forsikringen. Lad dem punge op.. Problemet er bare, at en regning som dette. Koster hele landet dyrere forsikringer...

    bare for sjov, ville DU "turde" lade mig fikse din bil, hvis jeg sagde jeg kunne gøre det på halvdelen / 1/3 af den tid. Andre mekanikere skulle have for det? Fordi jeg har os set kunder brokke sig over. At det gik for hurtigt, og det er den almene undskyldning for at være langsom, og lade den stå på liften selvom den egentlig er færdig! ... Ved godt det ikke er direkte relateret, men mekanikere & sælgere, er typisk kort sogt.. Hustlere..


Kommentér på:
Snydt af forhandler :(

Annonce