{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.868 visninger | Oprettet:

Fiat 500 Twinair 85 - erfaringer. {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Min bror overvejer at anskaffe sig den ovenstående model. Vi har set på et par let brugte (5-10.000 km) og de koster omkring 120.000 kr. Nu vil jeg så gerne hører, om nogle har evt. erfaringer med en Fiat 500 og om den 2-cylindrede motor er noget ved i længden.

Hvis I har andre bud på en bil til max. 120.000kr og ikke er ældre end 2012 - tager jeg meget gerne i mod gode bud smiley

Mvh. Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat 500 Twinair 85 - erfaringer.
  • #2   15. maj 2013 kender et par stykker der har en twin air og min mor har en 1.2 pop. alle er glade og yderst tilfredse og har ikke haft nogen problemer med dem.

  • #3   15. maj 2013 Thomas K:

    Sikke dog et brugbart svar.... not. Og en rimelig lam måde at prøve at sælge sit eget på.


  • #4   15. maj 2013 Ja det skal helst være en bil på hvide plader, da han har planer om at have den i mange år. smiley

    Han ønsker bare ikke at køre rundt i en mikro-bil a la Picanto, Up! osv. Så vi kigger lidt på klassen derover. smiley


  • #5   15. maj 2013 Pgc: Det lyder jo ikke som dumt endda.

  • #8   15. maj 2013 Han spørger til en 2 cylinderet og mig bekendt er 1.2éren en 4-cylindret
    Der er immervæk en del forskel på hvordan de kører

    Da du skrev det med om det skulle være en på hvide plader, var jeg sikker på at du ville prakke ham en bil på som du selv havde til salg.


  • #9   15. maj 2013 Hold Jer nu til emnet. Hvis Thomas K har haft en Fiat 500, vil jeg da mene at svaret er temmeligt brugbart. smiley

  • #12   15. maj 2013 Ved godt der er ufattligt mange bud, hvis man går lidt år tilbage.
    Men han er studerende og ønsner en bil, hvor han ved hvad han har hver md. Altså en bil med garanti osv. Hans nuværende bil, er en Fiat Punto - men den kan ikke synes igen. Corsa'en har han valgt fra pga. motoren og så faldt vi over denne her Twinair, som virker lidt mere "rap".

    Men ja, giver dig ret i at Up! kører glimrende i forhold til andre mikro-biler. Men den er sgu bare så lille smiley


  • #14   15. maj 2013 de fleste jeg kender der har 500 både 2 og 3 cyl. har vøret ude og prøvet, up, mii, citigo, picanto, i10 osv. før det valgte smiley

  • #15   15. maj 2013 Det havde jeg også - uden tvivl. Men i hans situation, synes jeg at det vil være det mest fornuftige at købe en "ny" bil. Evt. men en tilhørende forsikring gennem forhandleren. smiley

    Men vi skal ud og se på en Clio fra 2012 og så den Fiat 500 Twinair i dag, så må vi jo hvad det er for noget smiley


  • #16   15. maj 2013 *prøve dem i dag.

  • #17   15. maj 2013 Pgc, 500eren kan ikke fåes som 3 cyl. smiley
    Meeen udover det, har vi til juli været de glade ejere af en Fiat 500 MTJ i 5 år og har kørt godt 82000 km, og kan kun sige positiv omkring bilen.
    Jeg har ikke oplevet ringe kvalitet selv på trods af at vi var nogle af de første i landet der fik en 500. Vores er self. passet mht service mv og eneste den har fået udover er 1 sæt bremsekloder(kører på samme skiver endnu), 2 nye håndbremsekabler, og en sportsbagpotte fra Supersprint.
    Du skal være velkommen til at skrive en PB hvis du ønsker mere info, da jeg er tidligere Fiat tekniker, og kender bilerne godt.

    Mvh Thomas


  • #18   15. maj 2013 hvorfor kan den nu ikke det :P?

  • #19   15. maj 2013 Nu arbejder jeg selv med fiat hver dag, og det er ikke twin air vi ser fejl på motor mæssigt, der har været en kampagne, hvor den skulle have skiftet tændspoler ellers kunne det blive til en one air smiley (altså den ene tændspole stod af) Ellers synes jeg det er en god bil, den har lidt vind støj, og muligvis rust i bunden af forskærmene, pga sten der ryger op på, lakken er ikke så stærk, specielt ikke den røde farve. Men ellers trækker den godt. Man skal måske lige holde øje med omdr. tælleren for twin air har en speciel lyd smiley

  • #20   15. maj 2013 Seat Ibiza kan kun enbefales, har snart rullet 100.000 km på under 2 år, og det virker barer. Men hold dig fra 1.4 og der under. Hvis der skal være benzin, så er en 1.2 tsi kanon.

Kommentér på:
Fiat 500 Twinair 85 - erfaringer.

Annonce