{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.001 visninger | Oprettet:

Ac i peugeot 307 2006 virker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Har en peugeot 307 1,6 16v fra 2006 hvor mit ac ikke virker, fik fyldet kølemiddel på sidste år, og der kølede det fint, men har ikke haft det tændt siden sidste år og nu køler det slet ikke?

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan høre noget slår til når jeg tænder for ac knappen?

Nogen der kan hjælpe mig?

Mvh Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ac i peugeot 307 2006 virker ikke
  • Ricky J
    Ricky J Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 19
    #1   18. maj 2013 Det er jo også en Peugeot? Utroligt det holdt et helt år...

Men prøv at tjekke sikringerne hvis du har pillet i elnettet indenfor det år.
    Lyder mærkeligt at det ikke skulle virke pga. ingen brug efter kun 1 år.... Men det er jo Peugeot smiley

• #2   18. maj 2013 Det kan være så meget.

Der kan være gået hul på slanger, kondenser kan være utæt, kompressor kan være stået af

• #3   18. maj 2013 Ricky j
    Du er da mere dum smart end smart.

Rasmus
    Prøv at få fyldt sporevæske på anlægget hvis anlægget har tabt tryk igen.
    Nogle værksteder fylder heller ikke den korrekte mængde kølemiddel på, så man igen står og skal have anlægget efterfyldt.
    Hvis ikke der er tryk nok på anlægget, så starter pumpen ikke.

• #4   18. maj 2013 Sporevæske skal kun fyldes på 1 gang. Så hvis du har fået det fyldt på, så skal du ikke fylde på igen smiley

• Ricky J
    Ricky J Tilmeldt:
    maj 2013

#5   18. maj 2013 Jabbekot

Dele på en bil burde ikke gå i stykker uden en form for brug.
    Og det virkede jo fint efter han fik det lavet, og har åbenbart ikke brugt anlægget efter det blev fyldt efter.
    Mit forslag var at tjekke sikringer da ikke meget andet i bilen end elnettet er delt mellem AC og resten af bilen.
    Og det er surt at køre til mekaniker med idéen om at det er noget besværtligt at skifte, og så er det en sikring...

Og hvis man ikke kan tage en så harmløs joke som at Peugeot tit går i stykker... sad... just sad

• #6   18. maj 2013 Jabbe

"Prøv at få fyldt sporevæske på anlægget"....??

Og hvordan skulle han kunne gøre det??

• #7   18. maj 2013 Der var fyldt den rette mængde kølemiddel på, men det er ligesom den lyder når han plejer og tænde for ac knappen ikke er der??

• #8   18. maj 2013 Kan ikke finde en sikring kun til ac. Kun en til alm kabine blæser og den kører jo fint

• #9   18. maj 2013 Jo anlægget er blev brugt siden det blev fyldt ,det blev fyldt før sommeren sidste år og der virkede det uden problemer jo

• #10   18. maj 2013 Find ventilen, hvor man fylder gas på, skru hætten af og tryk meget let på "pinden" i ventilen. Så kan du med det samme mærke om der er tryk, eller ej...
    Hvis ikke der er tryk, så begynd at finde nogen, som kan fikse din bil, for det kan du selv ikke finde ud af.
    Hvis der ER tryk, så må du undersøge, hvorfor der ikke kommer strøm til kompressoren. Relæet, sikring, trykventilen osv...

• Ricky J
    Ricky J Tilmeldt:
    maj 2013

#11   18. maj 2013 Mente også at du brugte det efter, og så stoppede med at bruge det i et år, så sidst det blev brugt virkede det jo fint.
    Tænker nogle gange lidt hurtigere end jeg kan skrive, og så får jeg skrevet noget der ikke giver alt for meget mening. smiley

Skal ikke kunne sige om AC har sin helt egen sikring. Er sikker på jeg har set sikringsbokse hvor der står A/C på smiley
    Men ja, er det ikke strømmen der er problemet så skal bilen nok på værksted uanset hvad, og Galant lyder som om han ved hvad han snakker om, så kan være han kan hjælpe med at finde ud af om det er bildoktor eller knofedt der skal til smiley

• #12   18. maj 2013 Der kommer gas ud når jeg trykker på ventilen...mhm

• #13   18. maj 2013 Så må du finde relæet, som styrer kompressoren. Der må være en relæboks et sted med "snefnug"-symbol. Og når du finder den, skal du finde et mulitimeter og måle om relæet får strøm. Gør den ikke, er der en sikring, der er sprunget

• #14   18. maj 2013 Sikkert din kompressor..... hvis det ikke har været tændt i 6-9 mdr. og du tænder mens du køre med 2000-3000 omdr. på din motor. er der rigtig stor chance for din kompressor står af, da alt olien er i bunden af kompressoren... dvs. ingen smørrelse til at starte med, så hvis du hiver anlæget igang mens du køre, dør det..

Derfor man siger DET SKAL KØRE HELE TIDEN..... det køre alligevel ikke ret meget om vinteren da det er så koldt, men den starter af og til, og det er nok til at holde det i live..

Kan også være noget andet, et stenslag i køleren eller andet.

• #15   18. maj 2013 Et a/c anlæg skal ikke køre konstant. Det er ikke sundt i længden
    Og det kan sagtens holde til at slå igang mens man køre.

Selvom der kommer gas ud (forkert måde at tjekke det på, btw) så kan der stadig være for lidt tryk i systemet.

• #16   18. maj 2013 Nej det skal ikke køre konstant så er der en fejl, men har bedst af at være tændt konstant....

Og nej, det har ikke godt af at være slukket i 4mdr og blive startet på med 3000 motor omdr = ca. 9000 kompressor omdr ( afhængig af udveklingsforholdet ) Der er ingen olie rundt i systemet, det hele er i bunden af kompressoren.

• #17   18. maj 2013 Mhm. Må få tjekket det i næste uge. Lidt træls i denne varme. Nogen der ved om der sidder en sikring et sted?

• #18   18. maj 2013 Mit klimaanlæg og 407 er fra 2004 har aldrig været slukket, men i dag har det ikke været i orden, så der skal sikkert vædske på.
    Men ellers har det været fint både Vinter og Sommer især i Frankrig og Italien.

• #19   18. maj 2013 Jesper H

Beklager meget, at jeg foreslog den forkerte måde at hurtigt tjekke om anlægget er tomt eller ej. Hvad foreslår du man gør, hvis man intet værktøj har?

• #20   18. maj 2013 Obs. Har egentlig prøvet på en peugeot 306 hvor ac havde været defekt et års tid. Der skulle koblingen på kompressoren bare lige have et slag med en hammer.

• #21   20. maj 2013 Kører på værksted evt.?

• #22   20. maj 2013 Du er da genial! Ej, hvorfor var der ingen, der tænkte på at han bare kunne køre på et værksted? Tusind tak for hjælpen

• #23   20. maj 2013 Du spurgte selv..

Men tak smiley

• #24   20. maj 2013 400hk Galant VR4

Sporevæske fylder man på sammen med kølemidlet.
    Det er standard procedure på et anlæg hvor der er tvivl om tætheden.

Noget mere genialt end at sidde og pille tryk af anlægget ved at trykke på ventilen, hvilket man da så absolut IKKE skal.

Og nej anlægget starter ikke bare fordi der er tryk på...
    Der skal være tryk NOK.

• #25   20. maj 2013 Har været lidt kendt med at ac køleren på 307 godt irer hul på dem, hvor kølerblæser er monteret.

• #26   20. maj 2013 Jabbe

Jeg er ikke i tvivl om hvordan man normalt fylder sporevæske på - jeg fylder, tømmer og reparerer A/C anlæg mindst en gang om ugen på alverdens biler...

Spørgsmålet er, hvordan TRÅDSTARTEREN skulle kunne fylde det på?

Eller var din geniale råd til ham at tage på værkstedet, som kunne lave det for ham?? Hvorfor skriver du så ikke bare det, istedet for at komme med alt andet smør om tryk og sporevæske? Mon ikke, at han selv kunne regne ud, at det kan fikses på et værksted? Og derfor søger han om råd her netop for at undgå det??

Og du er da helt afsporet, hvis du tror at et let tryk på ventilen i et halvt sekund kan få trykket i anlægget til at falde... Trykket begynder først at falde, når kølegasmængden er under 30-40% af anbefalet mængde

• #27   21. maj 2013 400hk brandert.
    Nu kan væske på flaske købes bla. Over eBay.
    Og nu spørger manden ikke hvad han selv kan gøre, men om nogen kan hjælpe ham. Og ja der er nogen der kan hjælpe ham.

Ja når du gør det hele 1 gang om ugen så er du jo en helt prof til det gøgl der.

Og nu fortæller jeg ham baggrunden for hvorfor han skal få fyldt sporevæske og trykprøve sit anlæg, fremfor at komme med dumme råd som dit med at lukke gas af anlægget. Trods du jo er en Pro til det skidt der.

• #28   21. maj 2013 Jabbe

Folk foreslår at han skulle tjekke sikringer, hvilket han prøver på. Jeg foreslår at han tjekker om der er tryk overhovedet, hvilket han med det samme går ud og gør...
    Du skriver selv "Rasmus, prøv at få fyldt sporevæske på anlægget" - selvom det er jo helt hjernedødt forslag, når manden står ved sin bil og prøver at løse problemet...

Og nu skriver du, Einstein, på HANS vegne, at han spurgte ikke hvad han selv skulle gøre.......?? Han gjorde sgu da de ting, folk skrev!

Du bliver sgu mere og mere uskarp at høre på

• #29   21. maj 2013 Og hvad hjælper det, om han kunne købe sporevæske i Netto, hvis han ikke har udstyret til at fylde det på? Og hvad hjælper det, selvom han kunne købe et påfyldningsværktøj, at fylde sporestof på et muligvis et tomt anlæg??

• #30   21. maj 2013 400hk tåbe

Du er bare ikke for skarp hva.
    De dåser man køber er inkl. Manometer og tryk på dåsen.

Og nu sidder du som en anden tåbe og påstår at han spurgte hvad han selv kunne gøre... Han skriver meget tydeligt om der er nogen der kan hjælpe ham.

Skulle du mon ikke bare daffe ud og fylde sporevæske på dig selv så vi kan finde ud af hvor din hjerne blev af.

Mvh. Einstein.

• #31   21. maj 2013 Btw.
    Slut herfra, gider ikke spilde mere tid på denne hjernedøde snak.
    Hygge.

• Johnny M
    Johnny M Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #33   21. mar 2014 Rasmus n,,,,,,, jeg har hørt fra et værksted, hvis den lille lampe lyser når du trykker på ac så skulle det virke, men mangler tryk nok for at det hele kører, og til andre folk her inde så læg mærke til at det var kun noget jeg havde hørt, så jeg gider ikke læse om dumme kommetar.

• #34   1. maj 2018 Har du fundet fejlen

Kommentér på:
Ac i peugeot 307 2006 virker ikke

Annonce