14.999 visninger
|
Oprettet:
Ac i peugeot 307 2006 virker ikke {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Har en peugeot 307 1,6 16v fra 2006 hvor mit ac ikke virker, fik fyldet kølemiddel på sidste år, og der kølede det fint, men har ikke haft det tændt siden sidste år og nu køler det slet ikke?
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan høre noget slår til når jeg tænder for ac knappen?
Nogen der kan hjælpe mig?
Mvh Rasmus
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 19
Men prøv at tjekke sikringerne hvis du har pillet i elnettet indenfor det år.
Lyder mærkeligt at det ikke skulle virke pga. ingen brug efter kun 1 år.... Men det er jo Peugeot
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Der kan være gået hul på slanger, kondenser kan være utæt, kompressor kan være stået af
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
Du er da mere dum smart end smart.
Rasmus
Prøv at få fyldt sporevæske på anlægget hvis anlægget har tabt tryk igen.
Nogle værksteder fylder heller ikke den korrekte mængde kølemiddel på, så man igen står og skal have anlægget efterfyldt.
Hvis ikke der er tryk nok på anlægget, så starter pumpen ikke.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 19
Dele på en bil burde ikke gå i stykker uden en form for brug.
Og det virkede jo fint efter han fik det lavet, og har åbenbart ikke brugt anlægget efter det blev fyldt efter.
Mit forslag var at tjekke sikringer da ikke meget andet i bilen end elnettet er delt mellem AC og resten af bilen.
Og det er surt at køre til mekaniker med idéen om at det er noget besværtligt at skifte, og så er det en sikring...
Og hvis man ikke kan tage en så harmløs joke som at Peugeot tit går i stykker... sad... just sad
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
"Prøv at få fyldt sporevæske på anlægget"....??
Og hvordan skulle han kunne gøre det??
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 181 Svar: 197
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 181 Svar: 197
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 181 Svar: 197
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Hvis ikke der er tryk, så begynd at finde nogen, som kan fikse din bil, for det kan du selv ikke finde ud af.
Hvis der ER tryk, så må du undersøge, hvorfor der ikke kommer strøm til kompressoren. Relæet, sikring, trykventilen osv...
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 19
Tænker nogle gange lidt hurtigere end jeg kan skrive, og så får jeg skrevet noget der ikke giver alt for meget mening.
Skal ikke kunne sige om AC har sin helt egen sikring. Er sikker på jeg har set sikringsbokse hvor der står A/C på
Men ja, er det ikke strømmen der er problemet så skal bilen nok på værksted uanset hvad, og Galant lyder som om han ved hvad han snakker om, så kan være han kan hjælpe med at finde ud af om det er bildoktor eller knofedt der skal til
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 181 Svar: 197
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Derfor man siger DET SKAL KØRE HELE TIDEN..... det køre alligevel ikke ret meget om vinteren da det er så koldt, men den starter af og til, og det er nok til at holde det i live..
Kan også være noget andet, et stenslag i køleren eller andet.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Og det kan sagtens holde til at slå igang mens man køre.
Selvom der kommer gas ud (forkert måde at tjekke det på, btw) så kan der stadig være for lidt tryk i systemet.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Og nej, det har ikke godt af at være slukket i 4mdr og blive startet på med 3000 motor omdr = ca. 9000 kompressor omdr ( afhængig af udveklingsforholdet ) Der er ingen olie rundt i systemet, det hele er i bunden af kompressoren.
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 181 Svar: 197
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 640
Men ellers har det været fint både Vinter og Sommer især i Frankrig og Italien.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Beklager meget, at jeg foreslog den forkerte måde at hurtigt tjekke om anlægget er tomt eller ej. Hvad foreslår du man gør, hvis man intet værktøj har?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Men tak
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
Sporevæske fylder man på sammen med kølemidlet.
Det er standard procedure på et anlæg hvor der er tvivl om tætheden.
Noget mere genialt end at sidde og pille tryk af anlægget ved at trykke på ventilen, hvilket man da så absolut IKKE skal.
Og nej anlægget starter ikke bare fordi der er tryk på...
Der skal være tryk NOK.
apr 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 851
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Jeg er ikke i tvivl om hvordan man normalt fylder sporevæske på - jeg fylder, tømmer og reparerer A/C anlæg mindst en gang om ugen på alverdens biler...
Spørgsmålet er, hvordan TRÅDSTARTEREN skulle kunne fylde det på?
Eller var din geniale råd til ham at tage på værkstedet, som kunne lave det for ham?? Hvorfor skriver du så ikke bare det, istedet for at komme med alt andet smør om tryk og sporevæske? Mon ikke, at han selv kunne regne ud, at det kan fikses på et værksted? Og derfor søger han om råd her netop for at undgå det??
Og du er da helt afsporet, hvis du tror at et let tryk på ventilen i et halvt sekund kan få trykket i anlægget til at falde... Trykket begynder først at falde, når kølegasmængden er under 30-40% af anbefalet mængde
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
Nu kan væske på flaske købes bla. Over eBay.
Og nu spørger manden ikke hvad han selv kan gøre, men om nogen kan hjælpe ham. Og ja der er nogen der kan hjælpe ham.
Ja når du gør det hele 1 gang om ugen så er du jo en helt prof til det gøgl der.
Og nu fortæller jeg ham baggrunden for hvorfor han skal få fyldt sporevæske og trykprøve sit anlæg, fremfor at komme med dumme råd som dit med at lukke gas af anlægget. Trods du jo er en Pro til det skidt der.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Folk foreslår at han skulle tjekke sikringer, hvilket han prøver på. Jeg foreslår at han tjekker om der er tryk overhovedet, hvilket han med det samme går ud og gør...
Du skriver selv "Rasmus, prøv at få fyldt sporevæske på anlægget" - selvom det er jo helt hjernedødt forslag, når manden står ved sin bil og prøver at løse problemet...
Og nu skriver du, Einstein, på HANS vegne, at han spurgte ikke hvad han selv skulle gøre.......?? Han gjorde sgu da de ting, folk skrev!
Du bliver sgu mere og mere uskarp at høre på
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
Du er bare ikke for skarp hva.
De dåser man køber er inkl. Manometer og tryk på dåsen.
Og nu sidder du som en anden tåbe og påstår at han spurgte hvad han selv kunne gøre... Han skriver meget tydeligt om der er nogen der kan hjælpe ham.
Skulle du mon ikke bare daffe ud og fylde sporevæske på dig selv så vi kan finde ud af hvor din hjerne blev af.
Mvh. Einstein.
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
Slut herfra, gider ikke spilde mere tid på denne hjernedøde snak.
Hygge.
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
sep 2009
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 65
Ac i peugeot 307 2006 virker ikke