{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe engros bil
  • #1   24. maj 2013 Hvis din far har et cvr nummer kan han godt købe bilen til dig. smiley

  • #2   24. maj 2013 Du køber bare bilen. Og på faktura'en står din fars firma som køber. Altså kun på købspapiret. Og så betaler du bare kontant. Det skal slet ikke indover firma'et eller noget.

  • #3   24. maj 2013 Men gælder der nogle specielle regler når den skal køre privat, og er der noget han skal være obs på?

  • #4   24. maj 2013 Bilen skal vel stadigvæk køre privat?

    Det jo 100% som om du købte den ganske almindeligt. Forskellen er bare der står et firma navn på et skide papir i skuffen. der gør han ikke skal yde garanti.
    Altså firma'et skal intet ha med bilen at gøre du skal bare gøre som havde du købt den normalt


  • #5   24. maj 2013 Nicolai K

    Så kommer der pludselig noget moms og noget jo. Det en kedelig vej at gå!


  • #6   24. maj 2013 Grunden til man skriver de kun sælges til CVR nummer er pga af købeloven, hvis den derimod bliver solgt til CVR nummer er der ikke de lovpligtige 2 års garanti, så der er altså ingen garanti på bilen efter købeloven på den måde

  • #7   24. maj 2013 Bilforhandlerne sælger også til privat som engros, om det er lovligt ved jeg ikke. Men spørg dem smiley

  • #8   24. maj 2013 Nøjagtig som ostehapsen skriver smiley

  • #9   24. maj 2013 Okay, det lyder da til at have med at gøre smiley

  • #10   24. maj 2013 Ostehapsen
    Hvad vil du betale moms af i så fald? smiley

    Man er nødt til at tage sig nogle forholdsregler, hvis man vil undgå beskatning af værdi af fri bil. Det er der mange, der glemmer at tænke over.


  • #11   24. maj 2013 Bay, er det mig du skriver til?
    Og i så fald, hvordan skal jeg forholde mig til det?


  • #12   24. maj 2013 Al garanti osv frafalder smiley

  • #13   24. maj 2013 Ja, det er det. Du risikerer, at din far bliver beskattet, hvis du kommer til at gøre noget forkert, så tag en snak med en revisor eller skatteadvokat, inden I gør noget smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #16   24. maj 2013 Ejeren af CVR-nummeret tager med ud og køber bilen, skriver under, betaler og alt det der. Nå man så kommer hjem, laver man en slutseddel, hvor bilen bliver solgt af firmaet til en privat. Og så er den potte vel ude?

  • #17   24. maj 2013 Kan man have for mange biler på adressen?

    Jeg tænker det er vel lige meget om den står i mors eller en vens navn, den vil jo alligevel holde på din adresse hvis det er din smiley

    Jeg er forvirret smiley


  • #20   24. maj 2013 JS
    Årh det giver mening smiley men det undre mig slet ikke at der også er begrænsning på det


  • #22   24. maj 2013 hmm hvad skal jeg tro på nu smiley

  • #24   24. maj 2013 Jeg har engang købt en bil engros, som alm. privat person hos en forhandler i Middelfart smiley

  • #25   24. maj 2013 Du kan sagtens købe den i din fars cvr nummer, forhandler kan endda slå det op. Der er som andre skriver, bare ingen garanti/fortrydelses ret.. Om han er frisør eller grise insimatør er fuldstændig lige gyldigt. Det er kun for at slippe for bøvl, fra forhandler side smiley

  • #27   24. maj 2013 1. Det er ikke lovligt at skrive en selv på som køber, men med en andens CVR nummer. Kan godt være, det sker i praksis, men hvis det opdages, kan det give problemer.

    2. Hvis man køber gennem faderens firma, kan man risikere, at faderen bliver beskattet af fri bil afhængig af omstændighederne. Det er langt fra sikkert, at dette opdages, men hvis det gør, KAN det give problemer, hvis man ikke har håndteret det korrekt.


  • #28   24. maj 2013 Bay:

    I praksis sker der jo ingenting ved det. Jeg har selv gjort akkurat det samme.


  • #29   24. maj 2013 Nej, som sagt sker der ikke noget ved det, hvis det ikke bliver opdaget. Men den dag, det gør, har man noget af et forklaringsproblem. Derfor mener jeg da, man lige så godt kan gøre det rigtigt, så man undgår den problematik.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #30   24. maj 2013 Nicolai jeg køre også mere en fartgrænsen 90% af tiden når jeg køre i bil og har aldrig fået en fartbøde endnu.

    Hvor vil du hen med det ?

    Bay skriver jo blot hvad der kan ske. Ikke hvad der nødvendigvis sker. Men er jo rart at kende de mulige konsekvenser inden smiley eller måden helt at undgå dem på smiley

    Pis Bay du var hurtigere smiley


  • #31   24. maj 2013 Men hvad er det helt konkret der sker, når forhandleren får oplyst cvr nummeret, hvad er det som bliver registreret?

  • #32   24. maj 2013 Han læner sig tilbage og gnider de små fede fingre, og glæder sig over han slap af med "vraget" uden efterfølgende bekymringer. Og du glæder dig over en fin bil, til den rigtige pris smiley

  • #33   24. maj 2013 bare husk at der skal være betalt moms af bilen smiley

  • #34   24. maj 2013 Dan E. Er da kun på en van.. Det eneste der er i det, er som Tor.E skriver...

  • #35   24. maj 2013 Lars N
    Der sker det, at forhandleren gemmer dokumentationen på, at han har solgt til dig, og at du har det pågældende CVR nummer. Hvis SKAT så efterfølgende kommer forbi og gennemgår hans bilag, finder de ud af, at nummeret ikke er dit. Forhandleren er på papiret i god tro, så han klarer frisag. Men du risikerer i værste fald en bedragerisag.

    Alt dette kan undgås, hvis man bare gør det efter bogen. Det eneste, det ellers kræver er lidt bbogføring og en ekstra slutseddel. Jeg ville ikke turde lade være. .


  • #36   24. maj 2013 Lars N. Har du så store bekymringer over det, så lad være smiley Er det den rigtige bil, ville jeg sgu slå til. Er jo ikke værre end at købe privat, vedr. garanti/reklamation. Vil foreslå dig at spørge forhandler, tror på han ved mere, end de svar du får herinde....

  • #37   24. maj 2013 Det er ikke det med garanti jeg er usikker på, det er det praktiske og diverse regler smiley

  • #38   24. maj 2013 Snak da med forhandleren. Mange forhandler vil godt sælge den til en privat uden cvr nr. Han kan bare ikke skrive sig udenom reklamations retten hvis han gør. Så må du bare holde dit ord at du har købt den "engro" og derfor fik den billigere smiley

  • #40   24. maj 2013 Ja, det er først ulovligt, hvis man misbruger CVR nummeret. Men det er man til gengæld også nødt til, hvis forhandleren skal kunne undgå reklamationsret - ellers holder den ikke i retten. Den skal være solgt TIL et CVR nummer, hvis man skal undgå reglerne om forbrugerkøb. Det er ikke nok bare at oplyse et CVR nummer.

    Jeg blander intet sammen. Jeg har helt styr på, hvordan reglerne hænger sammen.

    Dine beskyldninger omkring, hvordan jeg har argumenteret i andre sager, kan jeg ikke forholde mig til.


  • #41   25. maj 2013 Vi havde nu en revisor på sagen, og hun så ikke nogen problemer i det, men du ved nok bedst.

  • #42   25. maj 2013 Hun har sandsynligvis tænkt, at enten var jeres konkrete tilfælde ikke problematisk (bemærk, jeg skriver, det <i>kan</i> give problemer med beskatning under visse omstændigheder) eller at det alternativt var så usandsynligt, at det ville opdages, at der ikke ville ske noget ved at rådgive jer i sagen.

    Loven - som mange ikke er klar over - siger, at hvis et selskab ejer en bil, så antager man pr. automatik, at en hovedaktionær/-anpartshaver har fri bil og dermed skal beskattes. Man skal derfor tage sine forholdsregler med henblik på at "modbevise", at bilen har tjent som fri bil for hovedaktionær/-anpartshaver.

    Under alle omstændigheder er det ikke en reel løsning at vælge at skrive sit eget navn på, men firmaets CVR-nummer. Enten gør man sig skyldig i bedrageri, eller også hænger forhandleren fortsat på reklamationsretten og de andre betingelser omkring forbrugerkøb.


  • #43   25. maj 2013 Køb af engros bil belaster ikke din fars momsregnskab. Bare køb løs.

  • #44   25. maj 2013 Nej, hvis det skal belaste momsregnskabet, forudsætter det, at der er en fortjeneste. Og eftersom der - alt andet lige - ikke sælges videre til en højere pris, vil momsregnskabet ikke påvirkes.

  • #45   25. maj 2013 Ergo er der ikke noget problem. De andre scenarier er usandsynlige.

  • #46   25. maj 2013 Har kontaktet forhandleren, de skal bare bruge et cvr nummer til at skrive på, og så registrerer de den til mig privat.

  • #47   25. maj 2013 Lars N
    Ja, det kan man i praksis. Men metoden holder ikke i retten smiley

    Kristian S
    Ikke så usandsynligt igen. SKAT trækker jo af og til folk til torskegilde. I sådanne tilfælde vil der være en risiko. Og som sagt er det jo dumt at gøre, hvis man kan undgå det.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #48   25. maj 2013 som jeg skrev tidligere, din far køber bilen med sit eget cvr nummer, og betaler bilen med dine penge. Når i så er kommet hjem, laver din far en slutseddel på, at hans firma har solgt dig bilen til den samme pris. Og bilen bliver herefter omregistreret til dit navn... Hvad er problemet? Lige udover at man skal betale registrering 2 gange...

  • #49   25. maj 2013 jesper
    at du meget nemt kan blive fri for 2 gange reg.
    din far skriver under og ligger CVR nr til. du betaler med dine penge og den bliver registreret i dit navn... sådan har jeg været med til at handle bil nogle gange.
    meget meget nemt



  • #50   25. maj 2013 BaY
    Nej det er jo det..
    Men jeg er jo bare et uviden fjols og forhandleren skriver jo at man bare gør sådan?


Kommentér på:
Købe engros bil

Annonce