{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.058 visninger | Oprettet:

KM fusk ved forhandler {{forumTopicSubject}}

bare til info havde denne her bil gået 290k km da jeg solgte den omkring okt. 2011. jeg har skrevet det til ham, da der siden da har været skruet en del på KM men det har han sjovt nok slettet. i kan jo også prøve at se hvor langt den havde kørt da jeg synede den i 2010. tidligere reg, YM 41543 smiley bare lige så man ikke får købt katten i sækken smiley
http://www.guloggratis.dk/annonce/erhverv/18054365-celica-18#image-75059559

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KM fusk ved forhandler
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
  • #2   9. jun 2013 Link

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #3   9. jun 2013 Nå den bil ja

• #4   9. jun 2013 Kan jeg så ikke få dig til at skrive det inde på Trustpilot -> http://www.trustpilot.dk/evaluate/maxsbrugtbiler.dk

Bare almindelig sund fornuft til andre der tjekker Trustpilot, inden de handler smiley

• #5   9. jun 2013 hvad mener du med link??

• #6   9. jun 2013 nu har jeg jo hverken købt eller solgt bil til ham, så jeg tæller vel egenligt ikke som kunde ved ham smiley

• #7   9. jun 2013 Ja du havde glemt linket til bilen før.

• #8   9. jun 2013 True - Men, du kan vel stadig gøre folk opmærksomme på det?
    Du har jo beviserne - Frembring dem, og advar folk! smiley

• #10   9. jun 2013 det er jo det jeg gør. smiley jeg gider helt ærligt ikke til at oprette mig som bruger på en side jeg aldrig bruger selv. men du er da velkommen til at linke til denne her tråd derinde. claus-m så har du fandeme været hurtig hvis du har nået at se det, men korrekt smiley

• #11   9. jun 2013 den har været til salg 3-4-5 gange siden jeg solgte den og hvergang har den gået mindre. det er korrekt at da jeg solgte den havde motoren kun kørt 150k. men det betyder jo ikke at bilen har. smiley desuden er der overhovedet intet papir på det motorskift, eftersom vi selv stod for det.

• #12   9. jun 2013 Det er satme også dyr sat pris mæssigt.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#13   9. jun 2013 Nåede også at se det. Så var dig der var langsom smiley

• #14   9. jun 2013 PIS:-) busted. nå men nu er det der:-)

• #15   9. jun 2013 svineri at format..

• #16   9. jun 2013 Selv hvis den havde gået de opgivet 260.000 forhandler skriver. Hvem fanden gider så betale 80.000kr for en årg. 2000 celica 1.8 med de km på klokken???? o.O

• #18   9. jun 2013 Hej, det er min far som har virksomheden, og han har fået oplyst af tidligere ejer Steffen, som er dig, at bilen har kørt 100.000 mere end hvad der står på speedometeret, så det er dig der skal anklages for ukorrekte oplysninger!

• #19   9. jun 2013 Og han fik heller ikke at vide at der var kommet ny motor, hvilket heller ikke er i orden!

• #20   9. jun 2013 Mikkel -> hvis han var forhandler så burde han være i stand til at undersøge sådanne ting inden. Fx via synsrapport. Så det virker da ikke troværdigt det du skriver.. Men hvis han nu er bekendt med det, så burde han jo også rette annoncerne så han ikke snyder andre.

• #21   9. jun 2013 Mikkel

Der har været flere ejere siden Steffen, 3-5 stk.

• #22   9. jun 2013 Mikkel. Inden du Gør dig selv mere til grin så læs lige mit indlæg igen. Jeg solgte bilen i okt. 2011. Til en gut fra Fyn der ihvertfald ikke var gammel nok til at have et barn på din alder og desuden forgik handlen på en parkeringsplads i Vejle. Men hvis din fusker far har så meget rent mel i posen er det da underligt at han bare sletter min besked til ham Istedetfor at undersøge sagen til bunds

• #23   9. jun 2013 Claus m. Korrekt. Minimum

• #24   10. jun 2013 nu vil jeg lige sige, jeg kender ejeren af firmaet, og har kendt ham i 25 år, det er nok en af de mest troværdige bilforhandlere der findes i verden, der er aldrig problemer, max brugt biler er kendt for kvalitet, og sådan har det altid været, der er orden på tingene og har altid været det.! 1 ting er sikkert, det er ikke firmaet der har gjort det, så lad være med at hænge nogen ud, når der ik er hold i det, kan godt være at der er skruet i speedometer, men man ved ik hvor mange gange, så at gå hen og skrue det tilbage igen, til et tal man ik kender, ville da være dumt. for så er det netop firmaet der står med problemet, de kan ik få skyld for noget de ik har gjort.!

så at du skriver til max brugt biler, at bilen havde gået mindre da du solgte den, kan han ikke bruge til noget, da der har været flere ejere på bilen efter dig, men blot holde sig til det der står på speedometert, som han gør.

Synes det er svineri at svine et så fint og godt firma til, max brugt biler har levet i 40 år+.

• #25   10. jun 2013 Det er da hverken godt eller troværdigt. Hvad er der troværdigt ved en forhandler der ikke bruger 5 min. På at kontrollere synsrapport feks. Det er meget nemt og meget hurtigt. Nu er han gjort bekendt med det og alligevel står den til det samme. Dvs. Han handler i ond tro. Jeg ved ikke hvad der tæller som troværdigt på Fyn

• #26   10. jun 2013 Vås brian, som bilforhandler ved man netop at det er udbredt at fuske med km. Og tjekker derfor altid synshistorik mm.

Han er da uhæderlig når han nu ved at KM ikke passer og ikke retter det i annoncen, der er ingen der skal sige han skal begynde at skrue noget tilbage, men bare oplyse om at km er ukendt, og så rette prisen derefter.

• #27   10. jun 2013 Brian L, han skal da som minimum gøre potentielle købere opmærksom på at kilometertallet med sikkerhed ikke passer. Og det prøver han jo åbenbart kraftigt på at skjule.

• #28   10. jun 2013 hvem er jer, har været ude ved forhandleren eller ringet og spurt ind til bilen.? kunne jo være man fik de info der. og er han bekendt med det, skal han nok skrive eller fortælle det, tænk jer dog om, han gider da ikke ha dårligt ry, pga. en gammel celica. ring dog til firmaet hvis i har problemer med det, gå til hovedet i stedet for røven.!

der er jo ingen af jer der kender til bilen, ud over indlæggets ejer, har haft bilen, den kunne jo igen ha fået skiftet motor osv osv.. hvem ved, og så længe der ik er papire på noget som helst, må man jo forholde sig til hvad der står på speedometer. at så syns rapporter siger et andet tal, for 2-3 år tilbage. er det eneste man ved på det tidspunkt, men man kender jo ikke det korrekte km. tal åbenbart.

men at hænge et firma ud for km. fusk, er en meget grim ting at gøre, når de ikke har gjort det, det svare vel til at sige at steffen c, har voldtaget en pige, selvom han ik har gjort det.

• #29   10. jun 2013 og så vidt jeg ved, prøver de da ikke på at skjule noget, alle folk kan jo netop se på div. synsrapporter hvad de forskellige køretøjer har kørt.

• #30   10. jun 2013 Brian du er vist ikke bagt helt færdig. Det er da pisse ligegyldigt hvor mange gange den har fået skiftet motor bilen har stadig gået meget længere. Og hvis man ikke prøver at skjule noget er dét da mærkeligt bare at slette min henvendelse til ham ang. Det. Hvis han var så troværdig og seriøs havde han nok spurgt ind til det Istedet. Næhh du han er bare en god gammeldags fusker. Jeg ved at den på et tidspunkt har haft skruet km tallet tilbage til 150. Hvis det så ikke er blevet skruet frem til det det står på nu har bilen kørt 380k. Det skal siges at jeg udmærket er klar over at det ikke er her den er spolet tilbage. Jeg håber da bare for han at evt. Ny ejerikke kkunne finde på at melde sig ind i toyotaklubfyn.dk eller toyotaklub.dk her er bilen meget velkendt og den nye ejer vil øjeblikkeligt gjort opmærksom på det her. Det gælder forøvrigt også hvis jeg spotter den herinde

• #31   10. jun 2013 det fint steffen c. men du hænger stadig firmaet ud for km. fusk, og nu skriver du selv at det ikke er dem der har gjort det, men de er bekendt med det.

RET DIN OVERSKRIFT MESTER.!

og brug hovedet næste gang, inden du hænger nogen ud.! eller vælge din overskrift med omhu.

slut herfra.!

• #32   10. jun 2013 Det er da km fusk at sælge en bil man ved har kørt mere end man opgiver det til. Så er det fandeme da ligegyldigt om bare selv har stået og gjort det eller ej. Så gu vil jeg ej ændre den MESTER . Og der bliver også oprettet tråde inde på de før nævnte sider. Så hils din fusker ven og sig han skal stramme op

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#33   10. jun 2013 Brian L.

Uanset hvem der har skruet på tælleren så er han en fusker når han er gjort bekendt med det

• #34   10. jun 2013 Kunne ikke være mere enig!!

• #35   10. jun 2013 Haha, i er jo til grin, min far har ikke fået alle de oplysninger han skulle have fra den tidligere ejer, det ved han jo så først nu, dvs. at det bliver ændret idag. Ja det kan godt være der står 260.000 inde på annoncen, men mon ikke han har tænkt sig at siger den har kørt de 100.000 mere end hvad der står, for jeg kender godt min egen far, og hvad er det du snakker om steffen, han har ikke slettet nogen henvendelse??

• #36   10. jun 2013 Og du kunne jo ha prøvet og ringe til min far og snakket med ham hvis du altså havde nosser nok til det, i stedet for at hænge ham ud på noget han ikke har gjort, det er fandme ikke i orden..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#37   10. jun 2013 Mikkel H forstår udemærket du forsøger at stå ved din far, men han er bilforhandler og burde vide hvordan man tjekker en så simpel ting selv.

Men så problemet jo også løst når har får det rettet til og så var emnet jo fint nok at det blev oprettet alligevel =)

• #38   10. jun 2013 Men forstår ikke hvorfor han skal få alle til at tro at min har er en fusker når det ikke er rigtigt, han har som sagt fået forkerte informationer fra den tidligere ejer.. Så Steffen kunne ringe og sige til min far at det ikke var korrekt, for min far kunne aldrig finde på at fuske med KM,så han kunne ha' taget en snak om det med min far, og spurgt hvordan og hvorledes, og om det var rigtigt at han snød med KM.. i stedet for det han har gang i her...

• #39   10. jun 2013 Hvis du læser hvad der blir skrevet, har han forsøgt at kontakte din far, dog uden held.

• #40   10. jun 2013 Læs dog hvad jeg skriver. Jeg har skrevet til din far. Og hvis han ikke har slettet det ved jeg ikke hvem har. Sikkert tidligere ejer af bilen eller lign. Jeg har rigeligt nosser til at kunne ringe til din far. Men punk 1 hvis jeg skulle ringe til alle der har forsøgt at sælge den bil med falske oplysninger ville jeg ikke have meget andet at lave. Punkt 2 gider jeg simpelthen ikke spilde mit liv på at høre på en eller anden fusker brugtvogns forhandlers dårlige undskyldninger for hvorfor han ikke liiiige har haft tid til at kontrollere om en bil han har til salg og er ansvarlig for oplysninger på nu også passer. Jeg kender en del der køber deres biler ved forhandlere for netop at føle sig sikre på at kunne undgå sådan noget her og det er din far med til at ødelægge. Det her er jo kun den ene bil har til salg man kan tjekke. Jeg kunne da sagtens forestille mig der holder flere ved jer. Ham der er ansvarlig for det kontrollere det jo ihvertfald ikke. .. Så meget for troværdighed

• #41   10. jun 2013 Haha, se om du kan finde en anden en med samme situation, for det kan du ikke..
    - hvad snakker du om, hvorfor bliver du ved med at sige han er en fusker, når det ikke passer, han vidste det jo ikke, da han ikke har fået flere informationer end han har, men det er jo ændret nu, og han kunne aldrig finde på at lyve over for sine kunder, nu har han oplysningerne, og det skal han nok få sagt hvis der er en der spørger efter den..

• #42   10. jun 2013 Og han står og siger han ikke har hørt noget fra dig af.. så syntes ikke du kan være bekendt at gøre det her overfor hans firma, syntes du burde slette dette indlæg.. Han har fået oplysningerne om bilen nu, og det er ændret.. smiley

• #43   10. jun 2013 Ha ha nå siger din troværdige far godt nok det. Jeg syntes ikke han kan være bekendt at snyde sine kunder men sådan er vi jo så forskellige. Det bliver naturligvis ikke slettet og der blev som sagt lavede lign. Tråde i både toyotaklubfyn.dk og toyotaklub.dk så snart jeg kommer til min pc.

• #44   10. jun 2013 Steffen, rolig nu. Der er taget hånd om problemet, så slap nu af igen.

Det er lidt dårlig stil at køre hetz på en mand på den måde. Vi kan alle fejle, selv dig, og skulle du lave en fejl en gang, så vil du med sikkerhed også håbe at folk kunne finde ud af at stoppe igen og lade dig komme videre.

• #45   10. jun 2013 jeg syntes sgu det andet er dårligere stil. korrekt. alle kan fejle. det her virke bare lige en tand for åbenlyst til "bare" at kunne være en fejl.. kald det hetz eller ej. det er jeg sådan set ligeglad med. jeg mener nu man er forpligtiget til at sørge for at folk der måske ikke har så meget forstand på tingene bliver taget i røven af sådanne folk. forhandlere eller ej. sådan er det bare. det er jo klart og forståeligt at mikkel vil forsvare sin far. men det er sgu en dårlig sag de har på hånden. og under alle omstændigheder har jo da i hvert fald ikke tjekket op på de oplysninger han har fået. en ny ejer kan sgu ikke bruge til noget at forhandleren siger "arhh men den gamle ejer sagde da..." det er i væreste fald noget forbandet fuskeri. og i bedste fald totalt amatøragtigt uanset hvilken af de to vil jeg da gøre mit til at folk jeg omgås med høre om det, så der ikke er nogen af dem der kommer til at stå med en bil på hånden derfra som ingen tilsyneladende kender historien på, men gerne siger at de gør.. og jeg er heeelt rolig..

• #46   10. jun 2013 men jeg stopper med at følge denne her tråd nu. der er vist sagt hvad der skulle siges. og der kommer vist ikke mere hverken sagligt eller fornuftigt hverken den ene eller anden vej. hvis nogen mener de har noget de gerne vil af med til mig så send da gerne en PM. ellers over´n out!

• #49   10. jun 2013 Fatter ikke hvordan det er lykkedes dig at slå sådan en motor ihjel siden den skulle skiftes? har du kört uden olie eller häldt grus i olien ? for de kan jo köre 1 million med alm. service smiley

• #50   10. jun 2013 steffen c, det er stadig ik max brugt biler der har fusket med bilen, og det er det du siger... du hænger firmaet ud, for noget de ikke har gjort eller haft bekendt skab med, at du har skrevet til dem privat/mail er fint nok, gør som du vil... og mange i toyota klubben kender altså også max brugt biler, og de er bestemt ikke kendt for at fuske. der er jo ikke hold i det du kommer med, at det er dem der har fusket med km. tallet. men nu når du er igang, hvorfor så ikke finde den person der har gjort det.? og så hænge ham/hende ud med navn og det hele, det havde været mere på sin plads.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#51   10. jun 2013 Brian L du synker dybere og dybere ned.
    Han skriver ingen steder at det er dem der har skruet på tælleren.

• #52   10. jun 2013 casper K, start med at læse overskriften. ( KM FUSK VED FORHANDLER) det er da intet med at gøre at synke dybere og dybere. jeg skriver bare tingene som de er, at det er da totalt tosset at hænge forhandleren ud, når det ikke er dem der har gjort det.

• #53   10. jun 2013 Det er jo KM fusk ved forhandler når han sælger en bil der har kørt mere end han opgiver i annoncen.. Brian du latterliggør dig og din far ved at forsvare det på den måde.. Din far er autoforhandler og burde som alle andre tjekke en synsrapport.

• #54   10. jun 2013 Brian L:

Problemet ligger jo i, at Steffen har kontaktet forhandler og sagt at kilometer-standen ikke stemmer overens med annoncen. Men forhandler valgte så at ignorere ham.
    Det er dér problematikken omkring fusk ligger.

• #55   10. jun 2013 min far.? min far er sku smed... han har intet med dette at gøre. og jeg er latterlig kan jeg ik se. jeg skriver min mening, du skriver din, derfor skriver jeg ik at du er latterlig C G.

jeg har skrevet hvad jeg mener, og vi når ik længere, over and out.!

• #56   10. jun 2013 Sorry, blander dig sammen med Mikkel H - min tilsvining er naturligvis ikke myntet dig brian L.. UNDSKYLD!

• #57   10. jun 2013 Brian! Uanset hvem der har gjort det! Så et det fusk ikke at informere om det i annoncen! Så stop nu bare dig selv..

• #58   11. jun 2013 ! Olsen !:

- forstår du ikke han han ikke har kontaktet min far, han har i hvert fald ikke hørt noget fra nogen om det.. Syntes ikke i kan være bekendt at køre ned på min far, når det ikke passer noget af det, og han har jo fået oplysningerne nu, og han har ændret det, så er den vel ikke længere.. Han fik celicaen i bytte med en bil han skulle sælge for en kunde, og han fik at vide af kunden at den skulle sælges hvis der blev budt x pris på. Han så muligheden for at få en god bil i bytte og valgte at købe den, at han så glemt eller måske ikke har tænkt over at gå ind og tjekke dens oplysninger kan han jo ikke gøre noget ved.. Han har oplysninger om bilen nu, det er ændret og prisen blivet sat ned i morgen.... Slut.. Over and output drenge

• #59   11. jun 2013 Mikkel H

Syndes ikke du virker helt troværdig!.

Først skriver du at din far fik den af Steffen C. Hvilket jo er en direkte lodret løgn! da han havde den for et par år siden.
    Så skriver du at der d. 10/06/2013 vil blive gjort noget ved det. Eneste din far har gjort indtil nu er at fjerne km tallet inde fra annoncen af!? den koster stadig det samme!

Der er INGEN! der har beskyldt din far for at ændre km tallet. at du læser overskriften på den måde du gør, er jo tydeligvis fordi det er din far der drejer sig om!.

og sidst.

Hvorfor skulle Steffen sidde og lyve om at have skrevet til din far!?. Det giver jo absolut ingen mening! Han har jo INTET! med den bil at gøre og har ikke haft i nogle år. Han har formentlig intet udeståendene med din far. så alt i alt. enten har din far glemt henvendelsen eller smidt den ud med tankerne "hvad er det dog for en idiot? og hvad ved han?" eller også køre Guloggratis et strengt program hvor de sletter henvendelser som skader forhandleren?.

Hvad der er sket skal jeg ikke kunne sige.

Men Mikkel. du skulle nok have sat dig ned og talt til 10 et par gange inden du fare sådan frem. og enda beskylder Steffen for at have solgt jer bilen og være den som lyver!.

Ha en god dag alle sammen!

• #60   11. jun 2013 Mikkel og Brian, i burde gå til ekstra dansk og lære og læse ordenligt! Sjovt nok er i de 2 eneste der forsvarer forhandleren, det jo netop kun fordi i kender forhandleren og er sønnen.

Tror i er ude på dybt vand lige hvad det her angår.

• #61   11. jun 2013 Ja, i må da undskylde at jeg troede det var steffen der havde solgt den til min far, det var skam ikke meningen, ved ikke hvorfor jeg fik det i tankerne.. sorry..
    - Men min far har ikke fået nogle henvendelser, og længere er den ikke..

SDK: Slap lige af, du har intet med det her at gøre, og vi er ikke på dybt vand.. Forstår du ikke at min far ikke fik flere informationer end hvad han gjorde, og det er ændret nu altså!..

• #62   11. jun 2013
    in far fik at vide af ham som der solgte den til min far at den havde kørt 100.000 mere end hvad der stod på speedometeret, og der står den har kørt 160.000 og derfor skrev vi 260.000 inde på annoncen. Vi fik ikke flere informationer end det, angående KM tallet.

• #63   11. jun 2013 Nej heldigvis har jeg intet med det at gøre!

Din far har jo netop fået oplysninger fra en som har haft bilen for 3 år siden.

Antyder bestemt ikke din far er en fusker, men han kunne da i det mindste rette fejlen på websiden og ikke først oplyse om det når en mulig kunde/køber står der. Det er jo nemt at glemme i farten og oplyse sådan noget. smiley

• #64   11. jun 2013 hmm... eneste der stadig kun er sket med annoncen er at km tallet er blevet fjernet. bilen koster stadig det samme.. jo jo....

• #65   11. jun 2013 Mikkel har jo skrevet i dag at prisen også bliver sat ned i morgen. Ro på drenge smiley

• #66   11. jun 2013 eftersom han skrev det omkring kl 0:24 i nat opfatter jeg det som at det skulle ske i dag :). men lad os nu se imorgen.

• #67   12. jun 2013 lad det dog for satan ligge... brug jeres tid på at finde dem der har gjort det, så var det mere på sin plads at lave sådan et indlæg.

jeg har også mødt mange annoncer,med biler jeg har ejet, der betemt ik passer med km. tal... derfor laver jeg ik bål og brand ud af det, det må jo være op til de nye ejere at finde ud af det.

• #68   13. jun 2013 Brian man skulle næsten tro du arbejde i fusker biksen... smiley

Det er den næste sælgers ansvar og sørge for at tingene er iorden vel. Ellers kan alle stå og peje fingre og sige de ik vidste noget om det.

En forhandler har vel en "pligt" til at sørge for der ikke er gæld, fusket med km, bilen er i forsvarlig tilstand med mindre den blir handlet engros.

Blot en tanke, er ik selv brugtvognsforhandler. Men har været i Autobrancen i 10 år.

• #69   13. jun 2013 ved ikke om jeg skal grine eller græde over denne ærlige forhandler.

Prisen er nu sat 10.000 ned. til gengæld er der nu sat et billede ind af speedo som viser 16X.XXX km.........

tror vi lader den ligge der!

• #70   13. jun 2013 "Ja det kan godt være der står 260.000 inde på annoncen, men mon ikke han har tænkt sig at siger den har kørt de 100.000 mere end hvad der står, for jeg kender godt min egen far"

hehe jamen så er altting i skønneste orden fordi du kender din far smiley

• #71   13. jun 2013 Omg !!!!

• #72   13. jun 2013 Hej skat

• #73   13. jun 2013 jeg har intet at gøre med butikken. men at hænge dem ud, at det er dem, der har skruet i km. tælleren, er sku da for meget, når de ik har gjort det, den kan jo være skruet flere gange på de år steffen ik har ejet den. det kunne da være fedt at gå tilbage til dem, der virkelig har gjort det, og så få dem til at bøde for det. det eneste forhandleren her har at gå efter, er synsrapporter.. intet andet, men ikke engang det kan være 100% sikkert, da det som sagt kan være skruet flere gange i forbindelse med syn. den kunne jo også ha fået siftet motor endnu engang, og de så har sat speedometer på det den "nye" motor har kørt, ikke engang steffen kender histroien på bilen efter han har solgt den. blot at den havde gået 300 i 2010. så længe forhandleren ik kender til det rigtige km. tal kan han jo ikke sige det præsist, dog fortælle at km. er uvist.

• #74   13. jun 2013 Skriver skam heller ikke at det er "din" forhandler der har fusket med km tælleren, men han skal gøre kunden bevidst om at der er skiftet motor og bilen har kørt længere.

Meget nemt...

• #75   13. jun 2013 brian L.. det er din mening men FAKTUM er fgl:

han er blevet gjort opmærksom på at km tallet er højere, der foreligger beviser for dette jf. synsrapporter, han har undladt at skrive km tallet i annoncen, men taget et billede af speedo som viser 160.000km

• #76   13. jun 2013 selvfølgelig skal man gøres opmærksom på det, klart..! men firmaet bliver hængt ud for km fusk, det er lige i overkanten, da de ikke har gjort det, og i kan jo se, de 160000km passer jo heller ingen steder, der er ingen der ved hvad bilen har kørt

• #77   13. jun 2013 det er fusk når man ikke vil stå ved, at den bil man er inde med har kørt mere end oplyst (PÅ TRODS AF at forhandler ikke selv har spolet i km)

• #78   13. jun 2013 når man ringer, bliver man gjort opmærksom på km ik passer. så hvad er problemet.?

• #79   13. jun 2013 Igen, det er din mening.. du kan på ingen måde bevise at en potentiel køber får dette at vide, kan du ?

hvis jeg så min bil blive solgt med for lav km tal så ville jeg også gøre sælger opmærksom på dette, og hvis han sletter mine beskeder og det ikke fremgår i annoncen, så ville jeg med god samvittighed mistænke ham for snyd..

• #80   13. jun 2013 Bør man ikke oplyse det ved annoncen i stedet for når man ringer... Så kan forhandleren jo nemt komme til at "glemme" at lige nævne den har fået "nyt speedometer" som har gået mindre.

• #81   13. jun 2013 mirza a, det er jo hvad man vil, lige nu er der 3 af mine gamle biler her inde til salg, for 10 år siden da jeg solgte den ene af dem, havde den gået 143000km, den dag i dag, har den gået 1800000km, lyder meget mærkeligt, med kun 37000km på 10 år, der er også en der havde gået knap 300 for 7 år siden, den dag i dag har den gået 192. tja... utroligt folk gider... jeg får intet ud af det, når det er så lang tid siden. men havde jeg solgt en af mine biler til en, og den kom til salg et stykke tid senere, med ukorrekte oplysninger, så havde jeg nok skrevet det, da det er DEN ejer der har gjort det, og ingen andre. men har bilen haft mange ejere efter, tja hvad vil man så med det.

SDK, jo det havde jeg da gjort hvis det var mig.

men jeg synes stadig det er forkert at lave sådan en overskrift.!

• #82   13. jun 2013 Brian L.. at du ikke gider er skam også fint, der er ikke nogen der siger du skal gide, men jeg forstår heller ikke hvorfor tråd starter ligeledes ikke har lov til at advare folk mod sælger.. EFTER han har gjort sælger opmærksom på problemet..

• #83   13. jun 2013 grunden til at jeg startede med at skrive i denne tråd er, fordi overskriften hænger forhandlere ud for at det er ham der har skruet i km tælleren, og det er det ikke...!

det er en meget grov beskylning, som ikke passer.

nok om det drenge... ha en go dag der ude i det danske .:)

• #84   13. jun 2013 Brian l. Din far er en gemen fusker.. Han burde skrive i annoncen,
    At der er fusket med kilometertal, indse det nu bare.

• #85   13. jun 2013 min far.?????????????? nu er du nummer 2 der snakker om min far... HVORFOR.????

• #86   13. jun 2013 lær dog at læse, inden du udtaler dig.... man lære noget når man har været i hæren.

tænk, tast, tæl....!

• #87   13. jun 2013 nej det er tast, tæl, tænk

• #88   13. jun 2013 Sådan som du forsvarer en fusker, gik jeg ud fra der måtte være noget biologisk bånd smiley

• #89   13. jun 2013 hi dennis... tja sån er der nogen der gør, de plejer ik at komme så langt i sysstemet, men det skal der også være plads til jo.

og jeg siger bare min mening, at jeg synes det er en forkert overskrift..

men sån er vi så forskellige..

jeg melder heller ikke nogen for sort arbejde, blander mig heller ikke i byen hvis nogen er oppe og slås, osv osv... hvad ville jeg få ud af det, ja nemlig ja... INTET.. kun måske en kniv i ryggen eller en kugle for panden. så jeg vælger at lade vær,

indlæggets ejer må da hellere end gerne gøre opmærksom på km. fusk, men det er stadig ik forhandleren der har gjort det.!

men jeg skal nok sige til min far han er en fusker..:) selvom han har været smed i 50 år

• #90   13. jun 2013 altså jeg ved udemørket hvem der har ændret på km tallet. det gjorde ham der købte den af mig. og det er der bestemt ikke noget ulovligt i... det skal bare oplyses og dokumenteres ved salg. den er flere gange forsøgt solgt med det meget meget lave km tal og hvergang jeg eller andre fra nogle af de respektive klubber har set det er der blevet oprettet en tråd lign. denne. nu faldte jeg lige over tråden igen fordi den landede på forsiden. men hvis man kigger på annoncen nu er km. tallet sat til nul, og så er der tilgengæld taget et billede af trip tælleren der står på 160k km. det er i bedste fald misvisende.. men jeg er da overbevist om at så troværdig en bilforhandler naturligvis oplyser det ved salg. hvis han altså lige husker det, der bliver her i tråden skrevet at flere fra TKF også sikekrt også kender forhandleren og kender ham som en ærlig forhandler.. det vil jeg gøre alt for at lave om på hvis det skulle være tilfældet. hvorfor i alverden skulle jeg lyve om at have skrevet til ham?? hvad vil jeg få udad det?? jeg har aldrig hørt om den lille biks før for ganske kort tid siden.

• #91   13. jun 2013 og PS amesen. hvis du vidste bare en lille bitte smule om 1,8 VVT-I motore fra 99-2002 ville du nok også have en ide om hvorfor den er skiftet.

• #92   13. jun 2013 og brian l. jeg har på INTET tidspunkt sagt at det var ved forhandleren den er blevte skruet tilbage. ´men når jeg skriver til ham og han bare sletter min besked. plus han her flere dage efter stadig ikke har oplyst på siden at bilen har gået meget mere, ved du så hvad??? så er han sgu en gemen fusker.. det er fint nok at hans søn og kammerat ikke vil/kan indse det. men i er ret alene om det synspunkt tilsyneladende.

• #93   13. jun 2013 ja vi er jo forskellige alle sammen, og fred være med det.. hvis du har kørt toyota i mange år, her på fyn, burde du vide hvem max brugt biler er, de har næsten kun handlet med toyota de sidste 25 år, det er ihvertfald det de er kendt for, også lige meget, men når du kender "fuskeren" der har gjort det, hvorfor river du så ikke ham i håret i stedet for, mikkel siger jo, at hans far ikke er blivet oplyst om km. tallet på bilen ved køb. det er så de 2 andre der har haft bilen i mellem tiden der ikke har sagt det videre eller måske er de heller ikke bekendt med det, så det faktisk er ham du har solgt til, der ik har sagt det videre.

• #94   13. jun 2013 Og hvad i alverden får han så ud af det. Det hjælper sgu ikke noget hvis nuværende sælger ikke retter km tallet..

• #95   13. jun 2013 Punkt 1 bor jeg i Århus og har aldrig hørt om en fynsk brugtvogns forhandler der hedder Max før for ganske få dage siden. Punkt 2 er det som sagt fuldt lovligt at ændre km tallet ved feks. Motor skifte hvis man bare oplyser det ved salg. Jeg kunne da ikke drømme om at hænge en mand ud der har købt en bil af mig for snart to år siden eftersom jeg ikke har det mindste gram bevis for at han har solgt den uden at nævne det. Det har Været på en del hænder siden og uanset hvad er det din makkers ansvar. Og det forbedre da ikke det mindste mit syn på ham den måde han så har lavet annoncen nu. Jeg er ked af at sige det. .. din makker er en fusker

• #96   14. jun 2013 jamen fred være med det, kald ham hvad du vil, det røre ik mig personligt.. men at du synes det er i orden og FUSKE med km. tælleren.... kan jeg kun grine af, det er sku da ik lovligt, når man ikke får info om det, og hvorfor fanden skal man røre ved km. tæller bare fordi motor bliver skiftet, bilen/karrossen har stadig gået de km. men det er jo helt i orden i din verden.

• #97   14. jun 2013 brian L.. igen tager du fejl, det er sgu for pinligt.. det er IKKE ulovligt at spole i et speedometer, eller skifte til et med mindre km-tal, det skal bare dokumenteres/oplyses..

men godt forsøg på at putte ord i steffens mund, og påstå at han synes det er i orden at fuske med km..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#98   14. jun 2013 Brian Tror sgu snart du tager BG rekorden i flest dumme kommentare på et enkelt emne

• #99   14. jun 2013 casper k fint nok.... mirza... jeg hentyder bare til hvorfor man skal spole i det speedometer, når der ik er grund til det... det er da altid bedre at sige feks. at motor har kørt 100 mindre end bilen, i stedet for man står i dette sted, som denne tråd omhandler. nemlig tvivl om kørte km.

og jeg tager ik fejl mirza.. læs nu hvad jeg skriver. (det er sku da ik lovligt, når man ikke får info om det, ) får man info om det, er det en anden sag. forhandleren har jo IKKE fået info om det, før steffen har kontaktet ham, og der er jo så blivet ændret i det. = problemet løst. bortset fra man ik har haft fat i ham, som har gjort det, uden at oplyse det videre.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#100   14. jun 2013 Brian det er jo ord mod ord. Hvem siger det ikke er blevet fortalt hver gang den er blevet solgt. Og måske også til forhandleren der har den nu.

Nu står han desværre bare og er blevet opdaget i det. Og det tyder da på det ikke genere ham at fuske lidt videre eftersom han ikke oplyser km-tallet nu

• #101   14. jun 2013 brian L, vi kan diskutere frem og tilbage fra nu til næste år, faktum er at du IKKE gør din kammerat en tjeneste ved at forsvare ham, så længe at han ikke skriver km i sin annonce, enhver potentiel køber som ser denne tråd ville springe over netop den bil..

• #102   14. jun 2013 det er korrekt vi kan blive ved... men for at lige understrege... han er hverken min far eller kammerat..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#104   14. jun 2013 JSJ Så med andre ord mener du at man bare kan skrue km ned en gang og så kan man bare lade være med at oplyse km-tal eftersom man ikke ved det præcist ?

I den teori kan man jo bare skifte dækomkreds så ved du heller ikke hvad bilen har kørt reelt og kan hver månede bare skrue den tilbage på nul !

Hvis manden/forhandleren har tid til at slette beskeden så har han vel også tid til at svare på den hurtigt hvis han havde en god forklaring.

• #107   14. jun 2013 brian l. vi har efterhånden fået slået fast at du nok ikke helt tænder på alle cylindere. hvis jeg nu mente det var iorden eller at der for den sags skyld syntes der skulle være en grund til at spole km tælleren tilbage når man havde skiftet motor , TROR du så ikke at jeg selv havde gjort det??

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#108   14. jun 2013 Du skriver han ikke kender bilens km tal. Og så er det iorden bare at sælge ud fra hvad der står på tælleren.

Han må være den eneste forhandler i Danmark der ikke endnu ved tallene kan tjekkes på nettet så da.

Om ikke andet har den jo nok ikke kørt mindre end det højeste tal på nettet vel ?
    Den har gået 256.000 for nogen år tlbage.
    Så har den jo ihvertfald ikke lige pludseligt gået mindre uanset hvordan du vender og drejer den.

• #110   14. jun 2013 og det er jo ikke ham jeg har solgt den til der har solgt den dertil.. eller det tror jeg da i hvert fald ikke, den har været til salg flere gange de seneste par år ,
    JSJ.. nej sådan er det ikke bare. for så er man en fucking fusker og så bliver man hængt ud. færdig bum. og med så lille en forretning burde der nok være tid til at bruge de relativt få min. det tager at lave en hurtigt tjek. særligt når man endda får en henvendelse omkring det. ellers er man... ja en fusker.

• #112   14. jun 2013 Må gi' Mirza A ret, for engang skyld. Jeg ville heller aldrig interessere mig for en bil, hvis ikke km er opgivet.

• #113   14. jun 2013 det er han sgu da også nu. hvorfor skulle han slettet min besked. hvis han er SÅ ærlig ville han da måske havde spurgt mig om oplysninger på bilen. så ville han da være interasseret i det. men istedet har han nu fjernet hvor mange km bilen har kørt, og sat et billede af triptælleren der står på 160k. og så siger han jo HELT sikkert når nogen ringer PS den har for resten kørt næsten dobbelt så langt som billedet viser.. RIGHT!!

• #115   14. jun 2013 det kan jeg sagtens medgive dig. bilen er ikke solgt endnu. men der er ALT ALT for mange røde flag til at du får mig overbevist om andet. og i min verden er han en fusker. derfor ordet valget. jeg kan ikke finde et bedre og mere passende ord for det.

• #116   14. jun 2013 jsj DK, jeg er helt ening, det er det jeg hele tiden har prøvet at nå frem til, i DK er man uskyldig til modsat er bevist. sån har det altid været.

det er 3 år siden du har solgt bilen steffen, du siger selv den har været til salg mange gange siden, argo har den været i mange hænder siden dig, den kan ha været spolet mange gange i speedometer, samt ha fået motorskift/renovation flere gange efter dit salg. du ved intet om hvad der er sket med bilen i 3 år, ud over hvad den har gået af km. da du solgte den,

• #117   14. jun 2013 det er rigtig. men jeg ved fandeme at den ikke kun har gået 260k km nu når det helt præcist havde gået 284k km da den blev solgt. drop nu det pis der. han har forsøgt at snyde. han er blevet opdaget. der er blevet lavet en tråd om det. og så er den sådan set ikke længere. det er pudsigt at der kun er to i hele denne her tråd der absolut ikke menre han har forsøgt at snyde og så er der en enkelt mere der mener formuleringen er forkert. han er en fusker..

• #118   15. jun 2013
    Er der ikke nogle der har et link til den forhandler og den bil..?

• #119   15. jun 2013 han har sku da ik snyt, han har fået bilen ind sådan. du siger jo selv du kender ham der har gjort det... så det er sku da ham der er banditten

• #120   15. jun 2013 Brian. Kan eller vil du ikke forstå det?? Det er en af de to.. jeg kender ham ikke. Jeg har bare solgt en bil til ham. Bilen har som sagt ca. 400 gange Været til salg flere gange efter jeg har solgt den. Så du ved da ikke om han har sagt det..

• #121   19. jun 2013 min diller klør

• #122   17. jul 2013 Klø igen

• #123   17. jul 2013 svier det når du tisser også? søg læge! smiley

Kommentér på:
KM fusk ved forhandler

Annonce