{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Billig men "lækker" bil. {{forumTopicSubject}}

Hej BG...

**Dette er ikke en anonnce men, et forum hvor jeg spørger til råds**

Jeg skal snart ud og ha' mig en anden bil og søger en "billig" men også dejlig bil og køre i og vil høre hvad i har af bud..

Krav:
Økonomisk (min. 13-15km/l)
Billig i reperation.
Billig i forsikring som 18-19 årig (ved godt der er forskel fra selskab til selskab)
Skal også være god og køre i og være forholdsvis ny. (efter 1995 minimum)

Og det er ikke nu jeg skal ug og købe bil så nej vil ikke købe din bil smiley
Budget ca. 25-30.000kr max.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig men "lækker" bil.
  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #1   13. jun 2013 En mondeo som min?

    Der for man rigtig meget bil for pengene


  • #2   13. jun 2013 find dig en fin Sierra GT, med lidt god vilje kan man nok snige den op på 13/14km/l

    og siger dig, finder du en der er i orden så vil du være gift med sierra resten af livet smiley


  • #3   13. jun 2013 Honda Civic 1.5 Vtec- E

    Økonomisk (17-18) på literen, vægtafgift er nærmest gratis, forsikring er ikke galt det det kun er en 1.5 med lidt over 100 heste, og så er det jo en honda, så det kvalitet. Det gode ved 1.5 Vtec-e er at det er deres øko model, så der er ikke så mange af dem der er kørt brian i forhold til 1.6'erne og VTI' modellerne


  • #4   13. jun 2013 forholdsvis ny (1995) smiley det er "kun" 18 år gammel smiley

    ej spøg til side.. hvis jeg var dig ville jeg nuppe en toyota corolla årgang 1996-2000 super motor, god komfort, billigt i dele og benzin, samt forsikring, driftsikker, og efter 1996 ca har de alle servostyring mig bekendt smiley


  • #5   13. jun 2013 Grease Monkey: Sierra GT tror jeg ikke er så god i forsikring for en 18-19 årig, og koster et godt eksemplar af dem ikke også okay meget egentlig?

  • #6   13. jun 2013 Eller civic som Jørn Ege siger smiley

  • #7   13. jun 2013 GT er jo bare udstyr, så den koster ikk mere end en almindelig sierra 2.0 hvis man har et ordenligt forsikrings selvskab smiley

    og de kan godt findes inden for hans budget i god stand hvis man ikke bare springer på det første og bedste man finder.
    Ting man skal være opmærksom på er ratstamme bøsning (rattet kan give sig op, ned og fra side til side) og forrester bærearms bøsninger, men det koster ingen penge at skifte hvis man kan skrue selv..


  • #8   13. jun 2013 Ja okay Grease, vidste ikke GT bare var en udstyrs betegnelse.

    Men til trådstarter, jeg vil ikke være bange for at kigge efter en bil fra før 95' hvis jeg var dig, de kan sagtens være i meget bedre stand og være et bedre køb, medmindre der selvfølgelig er en speciel årsag til lige netop denne årgang, måske forsikringskrav eller noget?


  • #9   13. jun 2013 Det værste ved Ford er at de ruster så meget smiley

    Ja ved godt det er 18 år men, siden midt 90'erne begyndte de og lave biler med mere kørekomfort syntes jeg smiley

    Har også tænkt lidt på en Civic eller Corolla e10 smiley


  • #10   13. jun 2013 Men ja biler før 95 kan også køre mega godt smiley Som min gamle Polo fra 86 smiley

  • #11   13. jun 2013 Forstår ikke at der bliver forslået biler som E10 Corolla og Civic, ja bevares, det er da finde driftsikre biler, men det er satme da ikke biler jeg ville kvalificere som lækre!
    Du kan sagtens få en veludstyret A4 B5 til den pris.
    Eller E36, den er dog lidt svære at forsikre ordenligt.
    Ellers en MB'er, en W202 kan fås for de penge, den er dog noget morfar, men bestemt en lækker bil at køre i.


  • #12   13. jun 2013 Ellers en Golf IV, der kan du få nogle rigtig fine i det prisleje, og 1.8 20v'erne køre perfekt, og er billige i forsikring.

  • #13   13. jun 2013 Christian C. Ja det er rigtigt det du siger. Men en A4 B5 har nærmest alle sammen rundet 300.000 tusind efterhånden, og så er det vist kun 1.8 turbo model der er noget værd i den årrække, og står der turbo på registreringsattesten er forsikringen ikke glad. W202 ja lækker bil, men igen, dyr at køre rundt i. Selv den mindste udgave C180 går kun 12.5 - 13 literen. Og E36 er alle samme gennemkneppet og mega over prissat.

  • #14   13. jun 2013 Ford ruster sgu ikk mere end så meget andet, tror bare problemet ligger i at ford aldrig har været særligt populær herhjemme, så de er blevet købt at folk som bare skulle have noget at kører i, og derfor ikke er blevet passet med undervognsbehandling osv.


  • #15   13. jun 2013 Honda r dyr i forsikring og i res dele og gammel honda fra 1995 +bliver et dyrt bekendtskab for en ung fyr.

  • #16   13. jun 2013 Komfort er jo også meget op til den enkelt bil egentlig, min BMW jeg har nu er fra 95' og jeg har aldrig nogensinde siddet i en mere behagelig bil end den, og har siddet i alt fra store mercere til split nye audier. Undervognen er som smør. Skide ubehageligt hvis det skal gå stærkt, men man sidder godt.

    Men det rigtigt i de mindre biler er komfort ikke lige så god som på nye, men dette har jo noget med aksel afstanden at gøre når man køre, da en længere bil fordeler stødene fra vejen bedre ud.. Så hvis komfort er et vigtigt punkt for dig skal du måske tænke lidt over dette. smiley


  • #17   13. jun 2013 Jørn Ege, har har selv haft både Golf IV, 1.8 20v, og A4 1.8T, ingen af dem særligt dyre i forsikring, 8k for Golfen som 18 årig, 5K for Auiden som 21-årig.



  • #18   13. jun 2013 Ja Honda er ikke så billig i rep.

    Jørn ege: Ja du har ret må lige undersøge det med størelse smiley
    Hvor økonomisk er din BMW ved blandet kørsel?


  • #19   13. jun 2013 Christian: Hvor har du forsikring?

  • #20   13. jun 2013 Min BMW går omkring 9.5 - 9.8 ved forsigtig kørsel. 8.9 - 9 ved blandet normal kørsel
    og omkring 7.2 når man åbner op for den regelmæssigt.

    Jeg kan kører omkring 180-185 km på 20 liter benzin.

    Så den er overhovedet ikke økonomisk, men den er tilgengæld hver en krone værd at køre rundt i!


  • #21   14. jun 2013 GF, tryg og Mondux til mc'en..

  • #22   14. jun 2013 Jørn: Hvis man bare har pengene er det jo også bare om og ha' en bil der er underhodlning for hver en meter man køre

    Christian: Okay dem må jeg lige undersøge lidt nærmere


  • #23   14. jun 2013 Nissan almera n15, man skal bare tjekke efter rsut

  • #24   14. jun 2013 seat leon 1m... fås både som 1,4 og 1,6

  • #25   14. jun 2013 Havde satme taget en toyota corolla e10. solid bil

  • #26   14. jun 2013 "Du kan sagtens få en veludstyret A4 B5 til den pris."

    Ja, så kan man rigtig køre rundt i en 1,6 bovlam med 101hk..

    smag og behag er heldigvis forskellig.. men jeg kan bestemt anbefale en 1,5iLS eller en VTi hvis du kan forsikre den, den kan også sagtens køre 13-15km/l, og så spiser den Audi 1,8T til morgenmad.. på trods af mindre motor og ingen turbo..


  • #27   14. jun 2013 Honda civic ils igen hvis du vil have noget sjovt der køre langt på literen, koster lidt i reservedele men eller god bil til pengene, forsikring er ikke slemmere end diverse golf 3 og lign..

    corolla hvis du skal have det billigste af det billigste, 17 på literen i 1.3xli'eren
    lav forsikring for nystartede, og den starter hver gang du drejer nøglen.. ikke så meget pis med den :)..

    Og ja har du røven fuld af penge til turbo modeller og vilde forsikringer så ville du nok ikke spørge til råds

    mvh


  • #28   14. jun 2013 Lyder til en Corolla ville være en god billig bil smiley

    Og nej hvis jeg havde det ville jeg ikke spørge efter en billig bil smiley


  • #29   14. jun 2013 En peugeot 206 1,6? Jeg er ihvertfald glad for min smiley Min er fra 2000, havde kørt 144.000 da jeg købte den for 25k smiley

    Den er billig i forsikring, billige i afgift, generelt billig i drift og så går den 12-15 km/l alt efter hvor lange ture du kommer til at køre smiley


  • #30   14. jun 2013 Den bil jeg ikke har, overholder alle dine krav.
    Hvis jeg var 19 igen havde jeg købt en motorcykel i stedet.
    Ellers gå efter MAZDA, Mishimishi, nissan, toyata, eller PEUGEOT - de er billige at rep. og rasler ikke fra hinanden.


  • #31   14. jun 2013 Glem USA og Asien.
    Gå efter en EURO, eller japaner smiley


  • #32   14. jun 2013 Mirza A:
    Jeg gav 30k for en 1.8T quattro med klima og elruder smiley
    Er sikker på man sagtens kan finde en fin 1.8 20v for 20-25..


  • #33   14. jun 2013 SN: Er japan ikke også en del af asien eller skal jeg have mine skolepenge retur?

Kommentér på:
Billig men "lækker" bil.

Annonce