{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.515 visninger | Oprettet:

2 piger kørt ned af spritbilist {{forumTopicSubject}}

http://www.bt.dk/krimi/sigtet-for-spritkoersel-mand-mejer-teenagere-ned-17-aarig-pige-draebt

Jeg kan blive så pisse sur over sådan nogle idioter der køre rundt med alcohol eller stoffer i blodet. Nu har en 17 årig pige lige mistet livet pga sådan en idiot.

Hvornår lære folk at la bilen stå når de har drukket?

Jeg håber der er nogle inde i fængslet der tager godt imod ham.

Når man høre om hvor mange folk Politiet tager til en stor razzia. Så er det jo uhyggeligt at tænke på hvor mange man køre forbi med for meget alcohol i blodet til hverdag.

Undskyld jeg skulle bare lige ud med det. Kan simpelthen ikke ta sådan nogle idioter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 piger kørt ned af spritbilist
  • #1   30. jun 2013 sådan en mand man godt kunne komme til at gøre noget grimt ved ...

• #2   30. jun 2013 Han skal bare død ikke andet der skal ikke bruges penge på sådan et svin

• #3   30. jun 2013 Sørgeligt intet mindre

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   30. jun 2013 Folk lære det aldrig! smiley
    Tragisk, men må være sandheden, havde "mennesket" skulle lære dette, så havde vi lært det allerede.

• #5   30. jun 2013 Rolig nu Allan. Han skal sgu nok få sin straf. Der er bare visse tykhovedede individer, som aldrig har lært hvordan man begår sig i et samfund. Lav IQ avler lav IQ.

• #6   30. jun 2013 Det værste er at han "får lov" til at køre teenager ned, og ta' livet fra en anden.. Men, så kommer sigtelsen, og straffen - Han "slipper" nok med.. 2-4 år.
    <b>- Det helt hul i hovedet!</b>

• #7   30. jun 2013 Det er fuldstændig uacceptabelt.
    Der var kæmpe razzia i Århus for et par måneder siden, og der mener jeg der blev taget en 10-12 stykker med alkohol eller stoffer i blodet. En ganske almindelig hverdagsmorgen. Så er der noget galt med straffen når folk er ligeglade.
    Årsløn i bøde og konfiskation af bilen den allerførste gang, forstår ikke det skal ske 3 gange før der er den konsekvens. Og naturligvis en fængselsstraf.

• #8   30. jun 2013 Allan B hvis du stiller op så har du min stemme.

• #9   30. jun 2013 Jo jo, han skal da i et fængsel der er væsentlig pænere end mange andres hjem, fri internet, ingen licens, fitness studio, you name it, intet må spares for at rehabilitere den formastelige.
    Personligt har jeg intet tilovers for den slags mennesker, ringer hellere en for meget end en gang for lidt til polisen når der er sprut involveret.

• #10   30. jun 2013 Det skulle man overveje. Jeg forstår virkelig ikke meningen som det er nu. En årsløn i bøde kan diskuteres, det vil jo smadre enhver fremtid, men det er vel også fortjent.

• #11   30. jun 2013 Smadre spritbilistens liv.

Eller smadre en 17 årig's liv + familie og venners liv.

Jeg ved godt hvad jeg vil vælge.

Jeg syntes det er fint hvis grænsen blev sat ned til 0,3. Imellem 0,3 - 0.5 1 månedsløn i bøde + kørekort. Over 0.5 så skal bilen og kørekort også ryge + 1 årsløn.

Måske hårde straffe. Men så må man sku tænke sig om inden man køre bil! For mig gør det ikke noget der kommer hårde straffe. Jeg har virkelig bare ikke lyst til at miste livet fordi en idiot godt lige tror han kan ta hans egen bil i stedet for en taxa.

• #12   30. jun 2013 Jeg er helt enig.
    Det eneste der kan tale imod en årsløn er, at det ofte er (uha uha) sociale tabere der tager chancen. Og på den måde kommer samfundet alligevel til at hænge på deres bøde.
    (Ja, der er også velhavende folk der er retarderede)

• #13   30. jun 2013 Tror nu nok han bliver straffet nok, han skal trods alt leve resten af sine dage med en 17 årig piges liv på samvittigheden.

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #14   30. jun 2013 det skulle han jo tænke på før han begyndte og køre, at han måske ik,
    magtede og styr en bil,

men nu ved man jo heller ikke hvad det præsis er sket,

ikke at man skal undskylde spritkøresel, det skal bare straffes hårde

• #15   30. jun 2013 shit happens, det var en skam, lad os tage det med ro og håbe det ikke er vores kærlighed det går ud over en dag..

"Shit happens" is a common slang phrase, used as a simple existential observation that life is full of imperfections and unforeseeable events

• #16   30. jun 2013 Dichael , du har ret , meeeeen den er lige på grænsen til at være for skarp i kanten smiley

• #17   30. jun 2013 Jeg håber det æder ham op

• #19   30. jun 2013 Det hjælper IKKE at stramme op på loven om spiritus kørsel, det vil derimod ødelægge det for alle dem der KUN får en enkelt genstand for hyggens skyld
    dem der bliver taget er som regel langt over 1 i promille også er det sku pisse ligemeget om grænsen er 0.5 eller 0.3...

så lad dog dem værre uændret for det rammer ikke dem det skal ramme at stramme dem op!!!

• #20   30. jun 2013 Hoste - Drikker jeg noget med procenter i, er jeg ikke i nærheden af at have en bil med. Er jeg ude, og bliver tilbudt, er det et pænt nej tak.. Og sådan er min omgangskreds heldigvis. Jeg siger ikke man ikke kan køre på 1 enkelt, jeg gør det bare ikke.

Opel-missen- Det tror jeg simpelthen ikke på. Er straffen hård nok, vil det få folk til at tænke sig mere om. Nu mister man først bilen efter 3. gang, "så går det sgu nok!" Men er der konsekvens første gang, kan jeg kun forstille mig folk retter mere ind. Nogen er naturligvis umulige at nå.

Som Simon så udmærket foreslår: 'Jeg syntes det er fint hvis grænsen blev sat ned til 0,3. Imellem 0,3 - 0.5 1 månedsløn i bøde + kørekort. Over 0.5 så skal bilen og kørekort også ryge + 1 årsløn.'
    Det er kun rimeligt.

• #21   30. jun 2013 Nu var det kun grænsen jeg mente man ikke skulle røre ved at der bliver strammet op på straffen over 0.5 er helt fint med mig, men synes stadig det er forkert at flytte den ned til 0,3 for det vil ødelægge det for så mange der drikker et glas vin til maden eller tager EN fyraftens bajer med gutterne OSV...

• #22   30. jun 2013 Og derved rammer det ikke de virkelige syndere so køre med formeget sprit i blodet for de er da så pisse ligeglade med om grænsen er 0.3 eller 0.5 de drikker sig da pisse stive alligevel...

• #23   1. jul 2013 Man kan også fint hygge sig uden at drikke.

Så må man bare la vær med at drikke flere fyraftens bajer.

Der hvor jeg var ansat før var der nogle der havde den holdning at de kunne godt lige kunne drikke 3 øl og holde sig under grænsen. Selvfølig gjore en 16 årig der skulle køre på knallert hjem det samme. Det værste ved det var at ledelsen ikke gjore en skid ved det selvom de stod lige ved siden af. Der var jeg så selv ungarbejder og gjore intet ved det selvom jeg syntes det var dumt. I dag vil jeg godt nok bryde ind og ta nøglerne til knallerten hvis jeg så det.

Man kan jo alligevel ikke drikke sig stiv og holde sig under de 0.5. Så find da et alternativ til alcohol når man skal ud og køre.

• #24   1. jul 2013 Man kan ikke hygge uden en god øl smiley

Jeg er tit over grænsen for skarphed

• #25   1. jul 2013 Neej men så må du fandeme få Konen til at hente dig Dichael....

• #26   1. jul 2013 Super trist.
    Men grænserne er fine nok som de er. At der er så mange idiot'er skal ikke gå ud over os. Deres promille er jo over 0.5 alligevel

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 319
    #27   1. jul 2013 Konsekvenserne ved at liste rundt med 1,2 ton med 80 km/t uden nogen former for reaktionsevne - det skal også kunne smadre førerens fremtid - det kan smadre alt hvad der er omkring ham?

• #28   1. jul 2013 Så du vil helt seriøst påstå at det er bedre med en kvinde bag rattet? smiley

• #30   1. jul 2013
    Dichael jaaa... smiley de laver jo kun parkerings skader.... I følge alle statestikker er det os mænd der slår folk ihjæl.

• #31   1. jul 2013 rasmus l
    kvinder køre satmer useriøt (kender desvære også et par drenge der køre som kællinger.)

og hvis du kigger efter så er gadebilledet domineret af mandelige beliste...
    de gange jeg har haft nogle lige ved episoder har der i 90% af tilfældende været en kvinde der ikke har orienteret ordenligt. været uopmærksom eller bare kørte fuldstændigt useriøst.

• #32   1. jul 2013
    Sø-propel.... Stadig er mændene størst repræsenteret i ulykkes statestikkerne..
    Self kører Mænd osse flere kilometer, men vi har osse mere lyst til at tage chancer. Og overvurdere tit vores egne evner bag et ret. Sådan siger færdsels kommisionen smiley

Men enig, kvinder kører som en pose kartofler... smiley låner aldrig min kæreste min bil... smiley det tør jeg sku ikke... Heller den dør HELT første gang, eller den dør lige så stille smiley

• #33   1. jul 2013 nu skal man vist også tage alt færdsel kommisionen siger med ophøjet ro for værd gang en kvinde er skyld i en ulykke og hun rammer en mandelig belist er der et hak til begge.

er ikke så sart med min bil men skal satmer kende pigen godt før jeg lader dem køre...
    dog har jeg en ven hvor hans kæreste heller må køre min bil end han må.

• #34   1. jul 2013 Ja self skal man tage det med et gram salt, men det er jo osse mændene der dominere for straffe for spritkørsel. smiley

Vi har jo alle venner der kører med hovedet under armen... Har da et par stykker jeg faktisk ikke engang vil kører med.
    Og har da osse en veninde der gerne må låne min bil, men låner den sku helst ikke ud, for så er der KUN en der har lavet skaderne, MIG... smiley

• #35   1. jul 2013 rasmus l
    det ikke fordi han køre forstærkt eller bisset. men mere det at han køre for langsomt. usikkert og har intet flow i sin kørestil... har selv været en af dem der kørte 180 på landeveje osv.

• #36   1. jul 2013 Det sagde jeg faktisk heller ikke noget om... smiley

Man kan kører med hovedet under armen på mange måder, og den måde du beskriver minder meget om den ældre herre jeg kørte bagved tidligere i dag smiley

Men størstedelen af de venner jeg har, jeg IKKE vil kører med er pga. de tror de er konger bag et rat.

jeg skal så sandelig heller ikke pudse glorien, mit kort har været væk fra pungen 2 gange... smiley også købte jeg en Golf 2 TD, den kan NÆSTEN ikke kører for stærkt smiley

• #37   1. jul 2013 Vi har lige fået den ind på arbejdet i dag;

profilbillede
  • #38   1. jul 2013 til information, så blev bilen solgt for under 2 uger siden.

• #39   1. jul 2013 Gør som i Norge... Grænsen for promillen er 0.00.

• #40   1. jul 2013 gør det lovligt at køre når man er fuld
    gør det lovligt at gå over for rødt
    gør det lovligt at køre så hurtigt man vil

- for så er alle mere opmærksomme derude !

• #41   1. jul 2013 En idiot påkørte også min kæreste og barnevogn havde det ik været for postkassen havde min datter på 5 måneder røgen ud af barnevognen. han åbnede bare døren sagde undskyld så var han hurtig væk. han snakkede i tlf samtidig. og det blev self meldt. han har fået et klip i kortet og bøde og skal nu erstatte barnevogn.

• #42   1. jul 2013 Spoon - godt at I kunne se hvem det var smiley

• #43   4. jul 2013 Jeg aner virkelig ikke hvilken straf der er hård nok til sådan en mand,pigen kommer jo ikke til live igen ved at slå ham ihjel og misforstå mig ikke,han skal ha den hårdeste straf der er mulig,jeg ved bare ikke hvad det er ;-(
    Og jeg siger som Christian H,nul alkohol i blodet hvis du skal køre,jeg er ikke nogen helgen,men jeg har aldrig nogensinde kørt sprut (eller stoffer) og jeg ville da blive ædt op indefra af min samvittighed,hvis jeg havde taget et liv ;-(

• #44   5. jul 2013 Jeg blev sigtet for vold for ca et års tid siden pga jeg tog fat i en sprit billist der lige havde kørt en ældre dames hund over...! Uden og stoppe... Fulgte efter ham hen til den lokale brugs hvor han som om intet vat hent steg ud og skulle til og ind og handle...
    Det kom der så lige 1,7 Tons Omega og 90 Kilo dyreven i vejen for... og politiet var på vej og da jeg så tog fat i klaphatten blev han jo voldelig og stank af sprit... så efter han havde vippet mig et par på æsken blev jeg sgu sur og gav igen af samme skuffe...Han fik vel hele kommoden.........
    Det så policen... Han pustede dog alligevel imponerende 1.4...
    Sigtelsen blev dog senere frafaldet pga sagens omstændigheder og det havde været i forbindelse med "Civil anholdelse og handlede i nødværge"
    Men han røg vist nok ind ret længe og bøden var ret omfattende... det var 5 eller 6 gange de tog ham...

Hunden overlevede forresten og slap med chokket smiley

• #45   5. jul 2013 Doctor-Madsen
    Det har du godt nok lige min dybeste respekt for,er selv dyreven og tror faktisk jeg nemmere kunne skade et menneske,end et dyr,jeg ved sføli godt at et dyreliv ikke "vejer" så tungt som et menneskeliv og det kommer det heller aldrig til smiley

• #46   5. jul 2013 for min skyld kunne de sparer alle de omkostninger ved en retsag,samt mange års fængsel,og bare tage ham med bagud og gi ham en kugle for panden.

var det min datter,var det den behandling han ville få!

• #47   5. jul 2013 mads n: er helt enig med dig, da den afdøde er en der har gået i min parallelklasse i folkeskolen, så har det meget stramt med det.

• #48   5. jul 2013 @mathias ,ja ked af at høre det. satme sørgeligt og tragisk! altid idioten der foresager det,der overlever

• #49   17. jul 2013 Ja han burde blive fængslet for spritkørsel og manddrab.

Men ja det er sgu sørgeligt vi ikke har dødsstraf i dk for skulle han dømmes til døden.

• #50   17. jul 2013 Promillen er i Norge IKKE 0, jeg besægte nogen i søndags, de sagde 0.2 og 0.5, men de har muligvis ikke ret?

• #52   21. jul 2013 PROMILLE PÅ 0 og dermed færdig

• #53   21. jul 2013 Ja nu skriver i stolpe op og stolpe ned om sprit kørsel hvor forfærdelig det er når det går galt og netop der er jeg enige med jer alle.Men hvad med alle de idioter der ligger og kører som sindsyge i deres store tunede biler og tror de ejer vejen,hvor er snakken om hvad straf de skal have når det går galt og mejer en familie ned med 200km/t fordi de skal vise sig.Prøv at tænk over det om det er sprit eller fart er det lige så forfærdelig for dem der står tilbage med smærten.

Kommentér på:
2 piger kørt ned af spritbilist

Annonce