{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.772 visninger | Oprettet:

Lad være med at købe VW {{forumTopicSubject}}

Her får I lige en gyser historie om VW

Vi køber en VW caddy, 1,2 Tsi den 2/2 2011 fra VW i Gladsaxe.

Kort efter vi får bilen begynder den at larme meget fra motoren. Når bilen skal første gang til service, finder vi ud af at VW har op til 6 ugers ventetid og vælger derfor at bruge Mekonomen.

Efter at Mekonomen servicerer bilen den 21/3 2012, nævner de at motoren larmer meget (rasler) og at vi skal kontakte VW da det er noget der falder under garantien.

VW tilser vores bil den 7/6 2012 hvor bilen bliver tilsluttet en computer og opdateret og en skive på turboen bliver skiftet.

Da vi afhenter bilen og spørger om bilen virkelig skal lyde sådan der, bruge så meget brændstof samt med at tage ekstrem lang tid til at blive varm,(i vintermånederne blev bilen slet ikke varm) siger VW mekanikeren at han kan ikke høre nogen mærkelig lyd eller raaslen og at bilen ikke varmede så godt da det var for at spare på brændstoffet.

Vi valgte derfor at stole på det han sagde og foretog os ikke mere.

Bilen bliver igen serviceret hos Mekonomen den 6/12 2012 hvor igen der bliver påpeget at motoren larmer unormalt.

Vi fortæller at VW har udtalt at det var normalt og foretager os derfor intet. Vi havde jo mødt ligegyldighed de gange vi havde henvendt os til dem.

I starten af februar ca 6 dage efter at 2 års garantien udløber, tænder lige pludselig tre forskellige lys i instrumentbordet og bilen bliver kørt til Mekonomen hvor en ukendt fejl bliver konstateret.

Vi bliver henvist til at køre bilen til VW hvorefter den bliver bugseret ud til dem.

Efter at VW begynder at fejlsøge på den får vi at vide at beløbet kommer til at ligge omkring 3-5000 kr for kun at finde fejlen.

Vi bliver kontaktet igen et par dage senere og får at vide at fejlen ikke er fundet og at prisen for fejlfinding samt reparation evt. kommer til at ligge omkring 9000 kr.

Yderligere et par dage senere ringer VW med de nyheder at motoren er defekt og skal have en ny motor. (stemplerne havde slået på toppen)

De oplyser os også, at hverken VW i Tyskland er villige til at gå ind i sagen samt med at importøren i Danmark er ej villig til at hjælpe.

Dagen efter får vi så at vide at VW importøren vil godt dække 50% af en ny motor så vi skal "kun" betale omkring 40000 kr.

Vi har gjort VW opmærksom på at vi har kontaktet dem indenfor garantiperioden med et problem på motoren men er blevet afvist med den begrundelse at de ikke har fundet fejlen dengang. (Husk de brugte flere dage på at finde fejlen da deres computer åbenbart ikke kunne finde den)

Vi involverede FDM i sagen som sagde at vi desværre havde ikke nogen sag da ”vi skulle have vidst bedre og henvendt os igen. Vi skulle ikke have stolet på en autoriseret VW mekaniker”.

VW krævede at hvis vi ville få bilen igen skulle vi betale 9000 kr for fejlfinding, ellers 37.500 kr for en ny motor. Vi spurgte ind til en finansiering da vi stod ikke inde med 40.000 til en reparation af en 2 årig bil (hvem forventer det??)

VW var IKKE villige til at gå på kompromis og sagde at hele beløbet skulle betales når vi hentede bilen. Bilen har derfor stået ude hos VW i Gladsaxe siden februar til 4. juli 2013.

Når vi nu endelig havde skaffet pengene til reparationen og siger at de kan gå i gang med at lave bilen får vi et opkald nogen dage senere om, at nu er benzinpumpen gået i stykker og skal skiftes, prisen vil være 2000 kr så det ser vi os nødsaget til at sige ja til.

Yderligere en dag senere ringer de igen og siger at bremserne også er ødelagte og skal skiftes. Vi er dog ikke enige i det og siger at det vil vi selv klare (det viser sig så når vi har hentet bilen at bremserne fejler INGENTING)

Endelig pris på reparationen lå på 40.000 kr. En 2 år gammel bil som havde overholdt alle sine serviceaftaler og er kun kørt 43.000 km.

Vi har gennemgået nettet for lignende sager og vi er åbenbart ikke de eneste. VW har for eksampel lovet 100% kulance på 1,4 TSi motorer som er under 3 år gamle/kørt under 150.000 km, men det dækker åbenbart ikke 1,2 TSi.

Vi som kunder undrer os ekstremt meget over hvordan i alverden det kan være at vi står oppe med en 2 år gammel bil som lige pludselig ikke kan køre. En af de grunde vi købte en ny bil, var den at vi var trætte af gamle biler som vi skulle bruge enorme mængde penge på i reparation.

VW har mistet os som kunder, vi havde planer om at bytte vores Caddy ud med en nyere og større model lige umiddelbart før det her skete, men det kommer slet ikke til at ske nu. Udover det har vi IKKE tænkt os at tie stille og har advaret mange af vores venner som har gået og planlagt at købe bil fra VW som er blevet skræmt af vores historie og har derfor valgt IKKE at købe fra VW.

Så et godt råd herfra, lad være med at købe bil fra VW.

I må meget gerne dele det her!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lad være med at købe VW
  • #1   8. jul 2013 Jeg deler det ikke, for der er altid to sider af samme sag.

    Og så længe VW ikke har fortalt deres, kan jeg jo ikke vide om din version er til at stole på.

    Når det så er sagt, er udhængning ikke tilladt her på siden, så du bliver nok bedt om at slette tråden.


  • #2   8. jul 2013 Jeg er mundlam!

    Lov mig venligst du gør alt hvad du kan i denne sag. Larm og råb om det..
    Det kan ikke være rigtigt at man ikke er dækket bare fordi en mekanikker postulere det er "normalt".. Og 2 år senere bryder bilen sammen med reparationer for over 40.000,-

    Det er simpelhent bedrageri i verdensklasse.


  • #3   8. jul 2013 Svineri !

  • #4   8. jul 2013 Ja det er en kedelig historie kan jeg godt se... Men jeg har nu altså været frygteligt glad for mine vw'er og servicen fra vw..

  • #5   8. jul 2013 Køb et par kondi sko....

  • #7   8. jul 2013 Ja det var da dumt at vælge merkonomen Til at starte med . Er selv ved et vw værksted og det kan da lige sø godt være vw værkstedet det siger de ikke vil gøre noget men i virkelig heden gider de bare ikke. Og det med at turboen rasler det gør den også på mange modeller efter vi lægger en skive ind og opdater motor styr en heden. Men det med at stempler har ramt topstykket er pga. Af den er hoppet i kæden det er også en rigtig kendt fejl smiley vi har satme skiftet mange kæder pga af de er slappe og rasler

  • #8   8. jul 2013 At sige at andre slet ikke skal købe VW på baggrund af din historie er måske lige lovlig at overdrive. Jeg kan godt forstå din frustration og lyst til aldrig at handle ved VW, efter den omgang du har været igennem der. Der findes altid nogle slemme "mandagsbiler" fra alle bilproducenter, eller en dum fejl som ikke blev opdaget i tide.

    Det skal så lige siges at vi har selv to VW'er herhjemme, ja de er "dyre" når de skal laves på værksted, og derfor har jeg også selv en mekaniker som laver det billigere, men tilgengæld så kører de altså godt (min mening), og jeg synes virkelig godt om dem. At dømme alle VW's biler ud fra én enkelt historie er lidt i overkanten.

    På den anden side lyder din historie også meget trælst, og jeg havde da nok også selv været meget sur på VW, når man bliver nødt til at punge så mange penge op for en mere eller mindre ny bil. Som du selv hentyder til, så køber man jo ikke splinterny bil for at bruge penge på reparationer


  • #9   8. jul 2013 Sajmon han hænger da ikke nogen ud, han fortæller om en oplevelse og omtaler derved en forhandler, vel ikke noget galt i....

  • #10   8. jul 2013 Har man en vw og kun laver på aut. Værksted er vw's service i top de dækker endda motor Rep fx. 50 procent selv om bilen er Over garanti? Hvad med psa. Motoren i Ford osv. Hvor bundproppen sidder for langt oppe det dækker garantien heller ikk. Så i deb lange ende er der jo ikke noget bilmærke man skal købe for alle går jo i stykker og service er jo os hvordan man selv behandlet dem.

  • #11   8. jul 2013 Doktor A - Det er udhængning når de ikke har mulighed for at forsvare sig.

  • #12   8. jul 2013 Lad værd med at købe nogen bil overhovedet hvis du har sådan et stort problem for så skal du jo ikk ha bil.. Køb en cykel så er du over dine problemer smiley

  • #14   8. jul 2013 Lyder fuldstændig vanvittigt.

    Håber det går i orden, men når det er sagt, så har altid en helt anden version af sagen, når man som mekaniker står ude på værkstedet med et problem, og så ellers har en uvidende kunde i den anden ende, der er meget frustreret.


  • #15   8. jul 2013 Hmm ikke fordi jeg overhoved er Vw mand og vil aldrig købe en Vw. Men hvis du selv ser på sagen fra deres side af.
    1. Du kører ikke til service ved dem. (ved godt det er pga. af ventetid) men hvordan skal de give garanti på den bil de ikke servicere og ikke kan se nogen protokol på.
    2. Hvis min bil lød mærkelig i motoren, ville jeg aldrig stille mig tilfreds med at de sagde det var normalt, slet ikke hvis det ikke havde været der hele tiden.
    3. Du er over reklamationsretten.

    Jeg er derudover 200% enig med dig, det er fanme for dårlig. ved godt selv det strider med det overstående, men de har retten på deres side.

    Vw og andre bilfabrikanter har sommetider nogle fuldstændig sindsyge ide´r.

    Da vi fik vores Astra havde den zinkopkog i bagklappen under en liste (den var 4 år gammel der) Opel betalte for at få den lavet på trods af at bilen var fra Holland og var blevet servicere hos Audi i Holland. Da jeg henter bilen siger jeg til dem, om hvad med det den havde under sidespejlene, hvortil han siger at det er ikke dækket pga bilen ikke er servicere ved Opel ??????? What? I har sku da lige lavet bagklappen. Hehe grinede en hel del med ham og bestilte tid til få det lavet under sidespejlende af egen lomme smiley 4600,- kr fattigere men mere glad for bilen


  • #16   8. jul 2013 Umiddelbart er jeg enig med Sajmon, det kunne være rart at høre sagen fra VW også.

    Til gengæld forstår jeg ikke at man vælger Mekonomen til en helt ny bil, der kan sagtens være ting der ikke er opdaget som følge af at de ikke har de nyeste opdateringer mv. til den pågældende bil.
    Jeg selv har absolut ingen problemer haft med mine VW'er, der var da en højtaler der "raslede" lidt i min Polo, den blev skiftet uden beregning selvom bilen var lidt mere end to år gammel (nu er den snart 3½ år).

    Noget andet er at hvis bilen lyder forkert, så skal man ikke acceptere uden at blinke at den skal lyde sådan. Man kunne jo spørge om man måtte høre motoren i en tilsvarende bil.
    Det skal dog også siges at der er forskel på værksteder, hvis bare man ser på SMC biler og det nærmeste autoriserede VW værksted der ikke er SMC, så er der ofte 30-50% at spare på regningen, på trods af at der kun er ca. 15 km imellem dem (SMC er altid dyrest, selvom begge er autoriserede).

    Umiddelbart behøver "lyden" fra motoren heller ikke være årsagen til motorhaveriet, og hvis i nu havde passet alle service efter forskrifterne hos VW, så kunne det være det så lidt anderledes ud?

    Kan du skaffe VW's forklaring?


  • #17   8. jul 2013 Man beholder da garantien ved at få service hos Mekonomen.

    http://mekonomen.dk/default2.asp?p=nybilgaranti_dk&m=verkstad


  • #18   8. jul 2013 trist oplevelse for jer, men at sige alle skal holde sig fra vw er lige grov nok, for der findes bilmærker der meget værre til sådan noget der

  • #19   8. jul 2013 Og hvis Mekonomen er ligeså gode så kunne de vel selv fortælle hvorfor motoren fejlede, og hvorfor den "larmede" i første omgang?

  • #20   8. jul 2013 Christian J >> Ja, hvis de overholder at dokumentere korrekt hver eneste gang. Det sker dog ikke altid. Og du kan i de fleste tilfælde glemme alt om kulance hvis du ikke får det lavet autoriseret, men her tilbyder VW dog at betale noget af regningen, på trods af at garantien er udløbet?

  • #21   8. jul 2013 Thomas: Nu er vi jo ikke mekanikere så vi valgte at stole på deres autoriserede mekaniker. Forkert åbenbart men det husker vi så næste gang.

    Anders K: Omkring den her sag så har de mekanikere som har været involveret (nu) ikke haft noget at sige omkring den her reparation, men deres kundechef som har været i kontakt med importøren.


  • #22   8. jul 2013 Jeg forstår til fulde din harme..... Meennn... En hver konflikt, starter hos én selv. 6 ugers ventetid til service skriver du? DET burde DU have undersøgt INDEN du sendte bilen til Merkonom for at få lavet service.

    Men jeg er CHOKKET over priserne du har fået!! kæmp!!!

    Jeg har en kollega som 1½ måned efter garantien på hans Hyundai Getz udløb, havde bankelyde fra hans motor. Hyundai opdagede, at det var krumtaplejerne som skulle skiftes. Han måtte forvente en regning på kr. 9500,- Han skrev til Hyundai DK, og fik via en fornuftig kommunikation, forhandlet sig frem til, at han betalte materialerne (1500,- kr) så betalte Hyundai resten. - Hans bil kører som en drøm den dag i dag!!

    Så prøv at tage fat i hovedet hos VW, og ikke røven, for den kan naturligvis ikke lukke andet end lort ud.....


  • #23   8. jul 2013 Ja, ved godt at at det er kække sælgere, og værkførere du kommer til at snakke med på store værksteder.

    Mener når man skal ud at køre en lille tur med kunden, og fejlsøge.


  • #24   8. jul 2013 Den var ikke gået her i det vestjyske. Hvorfor skal de satans VW forhandlere være så elendige ovre på øen??

  • #25   8. jul 2013 Lars N: Skulle vi have ventet med at sende bilen til service i 6 uger? Vi valgte Mekonomen da de kunne tage bilen indenfor en uge mens det ville gå 6 uger hos VW. Vi skulle rejse på det tidspunkt og kunne derfor ikke vente med at få bilen serviceret.

  • #26   8. jul 2013 nu det ikk kun VW der er sådan.. husk det smiley

  • #27   8. jul 2013 Skal måske også nævne at når jeg hentede bilen og havde kørt et par timer, begyndte den lige pludselig at larme ekstremt meget på motorvejen. Kører den med det samme ud til værkstedet igen hvor de siger at der er gået en pakning i turboen.

    I det hele taget undrer det mig at en 2 år gammel bil er ødelagt.


  • #28   8. jul 2013 Hvis man skal på tur i bilen, så er det vel normalt at undersøge i god tid i forvejen om den skal have lavet service? Det er ikke i god tid at spørge indenfor en uge.

    Der har jo tydeligvis været noget galt med bilen, som ikke er blevet opdaget hos Mekonomen, for så ville de forhåbentlig have sørget for at det blev rettet. Om bilen er en dag, to år eller otte år gammel, er kun et spørgsmål om hvem der betaler, alle biler kan gå i stykker, og vil på et eller andet tidspunkt få brug for reparation.


  • #30   8. jul 2013 Det jo ikke noget nyt...
    Er selv vw uddannet har set det før , hvor kunde må æde en regning som ellers burde være dækket..

    Bilsælgerne skal man også bestikke for at komme ind og være solfilm leverandør..
    Så ja det en rådden branche med for mange slipse dyr som ik er ærlige..


  • #31   8. jul 2013 HUSK NU: at det er VW i Gladsakse der har røvrendt jer, havde i nu kørt til en anden autoiseret havde sagen nok endt anderledes måske

  • #32   8. jul 2013 Brian D: Det er ikke altid at man ved at man skal rejse, i vores tilfælde var det pludseligt og besluttet med meget kort varsel.

    Mekonomen havde opdaget unormale lyde og henviste til VW da det skulle dækkes af garantien og Mekonomen måtte derfor ikke undersøge det.


  • #33   8. jul 2013 I må på den ene eller den anden måde have vidst hvornår bilen skulle til service, men om ikke andet så er der 5-7 andre autoriserede VW værksteder indenfor rimelig rækkevidde fra VW Gladsaxe (som ligger i Herlev?).
    VW er praktisk talt dækket godt ind: http://www.volkswagen.dk/da/service.html

    Selvfølgelig må Mekonomen komme med et bud på hvorfor en bil siger en forkert lyd, de må bare ikke reparere det hvis det skal dækkes af garantien, medmindre de aftaler det med VW først. Så det er noget sludder det du sidder og lukker ud.
    Jeg forstår godt at VW Gladsaxe ikke er så villige til at hjælpe dig, hvis du konsekvent kører til en konkurrent og kun kommer når du vil "have det betalt".



  • #34   8. jul 2013 Optag samtalen næste gang.. Det er det eneste de har respekt for.
    Man skal være ligeså hård i filten og lige så meget forretnings mand for ikke at blive taget i røven efterhånden .
    Hvis de har styr på det de går og laver ja så har de selvfølgelig ikke noget imod det .. smiley ;)


  • #35   8. jul 2013 Hvis VW selv ikke kan se at de har klokket i det, og FDM ikke ville hjælpe.
    Så havde jeg kontaktet medierne, det er en god historie for dem..
    Så kunne det være at udfaldet blev anderledes.. smiley


  • #36   8. jul 2013 En rigtig lorte sag...men nævn et mærke hvor der ikke har været nogen lignende sager (hvad med Alfa Romeo..thø thø..), jeg har haft 6 vw og de har kørt kanon godt alle sammen, kunne aldrig drømme om at skifte mærke..., men det er sgu møg ærgerligt for dig.

  • #37   8. jul 2013 Kedelig sag, det er der ingen tvivl om.....

    Har altid KUN kørt VW og kommer nok aldrig til at køre andet da min oplevelse kun er positiv. Har aldrig oplevet den slags problemer med SMC, og de gange hvor der har været en smule knurren er det blevet klaret med en fornuftig dialog med værkstedschefen eller direktøren.

    Trist at der er inkompetente ansatte der ender med at skabe dårligt ry om et godt mærke. Det er altid svært at genvinde folks tillid efter sådan en omgang.


  • #38   8. jul 2013 Jeg havde hældt saltsyre i en lille forstøverflaske og oversprayet alle deres nye fine LORTEBILER i nattens mulm og mørke, fuck VW det er de arrogantes fattigfines bilmærke, håber virkelig du finder en eller anden form for løsning på problemet, hørte engang om en mand som købte domenet www.lortealfa.dk hvor han beskrev forløbet fordi han havde været ude for en lignende situation som dig, og det endte sjovt nok med at alfa bøjede sig i støvet på den betingelse, at han slettede hjemmesiden.

  • #39   8. jul 2013 meget normal VW service... de siger det samme om min kamis up der klikker og klapra. og siger mærkelige lyde fra udrykkerleje / gearkasse.
    bilen skal til at runde 40.000km og har larmet de sidste 10-15.000km.
    alle service er overhold hos SMC. de siger det er helt normalt. tossen vil ikke lytte til os venner der begge køre i gamle biler (vectra B og 406 D8) de bliver kørt hårdt hvilket up´en ikke gør. hvors gearkasser eller udrykkerleje larmer ikke og hvores biler har kørt hhv. 322.000km og 270.000km. mine ventiler klikker lidt men den er bestemt ikke blevet behandlet pænt og min motor er kendt for oliepumpe fejl (nå motoren har kørt lidt stoppe det næsten)

    min veninde fik samme historie med sin Passat 3C 2.0tdi oliepumpen røg kort efter købet (hun havde kørt 10.000km max) smc i holbæk ville ikke dække det selvom bilen stadig var omfattet af garanti. det var jo ikke et normat problem. efter 5000km gik turbo´en fordi den havde lidt skade under den dårlige smøring. heller ikke det ville de dække. (bilen havde da totalt gået 75000km.)
    bilen køre så fejlfrit i til 105.000km ca. hvor svinghjulet så begynder at ryster meget. dette ville smc heller ikke kendes ved. kort efter ryger pumpedyserne. samme historie ved smc.
    samlet set har det kostet hende tæt på 100.000kr i reprationer at holde bilen på vejene. bilen havde kørt ca 50.000km da hun købte den hvor den var næsten et år gammel...

    min kamis far er vognmand og han er også lykkelig over hans passat er frikørt. den kostede ham det samme som han gav for at holde 4sprinter busser. 3stk Eklasser og sin egen Eklasse kørende på et år...

    *VAG
    er kanon god til at brande sig selv til de dumme danskere
    men sandheden er at de ikke er værd at samle på. dansker er desvære bare dumme og snoppede. så VAG´s design så og falske rygte er nok til at folk køber dem. det lyder jo åbentbart bedre kan køre VW end at man køre honda.


  • #40   8. jul 2013 Sø-Propel >> Og du er god til at blæse det op smiley

    Jeg kender ingen der har haft problemer i den liga du nævner, slet ikke med VW. Men jeg kender en vognmand der fik skiftet fem gearkasser på en Vivaro inden den var frikørt... Han skiftede tilbage til VW, en T5, efterfølgende...

    Men ja, hvis en fejler så er det et problem, hvis to fejler, så er det et generelt problem... eller sådan skal det i hvert tilfælde lyde...


  • #42   8. jul 2013 Brian D.

    Har kendskab til to vognmænd der lige netop har oplevet det stik modsatte. Både med vw t5 og vw touran.

    Også er der lige prisforskellen. Du kan få to stk Renault traffic for en vw t5. Og den er på ingen punkter dobbelt så god/stabil.

    Kører selv autohjælp og mange af kunderne med vag biler er bestemt ikke tilfredse kunder.

    Kan da nævne vw up kørt 9000, hul i gearkasse. Audi 3.0v6 kørt 21000km sprøjtede al olien ud. T5 hul i gearkasse,defekte turboer,revnede udstødningsmanifold,knækkede støtbolte ved udstødningsmanifold.
    Og kunne blive ved.
    Ved godt allemærker har fejl men vag er da nok noget af det værste, og værst er jo så deres måde at behandle deres kunder på.


  • #43   8. jul 2013 hartmann
    ja alle mærker har problemer og havde det været småting som skiver til 500kr der blev skæve efter 15-20.000km eller som psa gruppen med pære der springer så kan det gå men gearkasser. blokke. topstykker turbo´er knastkæder. pumpedysser osv osv så det ikke billige reprationer.
    og med mine egne erfaringer og alle de venner og bekendte jeg har med VAG ikke har været tilfredse og kender selv 3 mekanikere ved smc i holbæk de fik meget bestemt afvide at uanset fejl på bilen så må de aldrig sige de har set det før. samtidig sagde de at mekanikerne var specialuddannet i seat. vw eller audi... ingen af dem har nogle sinde fået et kursus og alle skruede i hvad der nu var... men der var selvfølgelig stor prisforskel afhængi af mærket...


  • #44   8. jul 2013 Hartmann . >> Du ser jo også kun de "dårlige" biler, og kender ikke historikken på dem, og hvorledes de er kørt.
    Taxa'er er tit blandt dem der lever livet hårdest, men de skulle gerne kunne holde alligevel.

    Men set i forhold til antallet af biler, så er jeg stadig ikke overbevist om at VAG skulle være noget lort, som sagt har jeg selv haft flere modeller, og store dele af min omgangskreds har VAG biler, og i langt de fleste tilfælde er det kun udskiftning af sliddele, og de få gange der har været noget på nye biler har garanti og/eller kulance dækket... (Uden diskussion).
    Det eneste VAG mærke jeg har dårlig erfaring med er Seat, og så generelt SMC Bilers egne forretninger, dem gider jeg ikke handle med...


  • #45   9. jul 2013 Vi har haft en hel flåde af VW Caddy'er.
    Vi blev til sidst nød til at sælge dem alle sammen da vi ikke kunne forsvare de enorme værkstedregninger de havde.

    ud af 5 biler holdt minimum 2 af dem på værksted konstant.

    Jeg kan slet ikke tælle hvor mange turbo'er, svinghjul og koblinger der er blevet skiftet.

    Samt at vi har oplevet alle andre tænkelige fejl med dem, en rykkede sågar en bremse kaliber af under kørsel.

    Har også kun hørt skræk historier om Passat'erne, og dem jeg kender som har en eller har haft en Passat har alle haft kæmpe udgifter på dem


  • #46   9. jul 2013 * Carsten T (CopyCat) * >> Hvad blev de Caddy'er brugt til?
    Jeg kørte en overgang noget udbringning, hvor der var en længere rute, det foregik i Ford Transit og Transit Connect, og de fleste af bilerne der var, fik skiftet gearkasse jævnligt. Det var generelt nogle skodkasser, men alligevel tror jeg ikke det er alle der har det problem?

    Det er fint der er erfaringer om at tingene går i stykker, men var det alle biler der skiftevis holdte på værksted, eller var det to der gik meget i stykker?

    Hvad man har hørt er ikke et godt argument, for en fjer bliver let til fem høns.


  • #47   9. jul 2013 Brian D

    Det var ALLE bilerne det var galt med, og de holde skiftevis på værksted, de gik omtrent lige meget i stykker, og det var det samme der var galt med dem alle sammen.

    Bilerne blev brugt af teknikere til at køre ud til kunder, og der var så godt som aldrig noget med i bilerne ud over personer.


  • #48   9. jul 2013 Audi er ikke bedre..

    Jeg har 2 bekendte der har fået skiftet deres 2.0 TFSI motorer ud i henholdsvis en A4 og A5, fordi der var gået en forring på præcis samme cylinder (cylinder 3).

    A4 blev lavet først, cirka en måned efter blev A5 repareret. Ejeren af A5 spurgte så om værkstedet havde lavet en lignende reparation før, men det havde de ikke, dette tror han selvfølgelig på.
    Da regningen på A5 er betalt finder han så ud af, at den A4 havde haft samme problem (de kender hinanden).

    Begge biler er cirka 2½ år gamle og har fået lavet alle service ved Audi.

    - Så vidt jeg ved, er de gået videre med sagen.


  • #49   9. jul 2013 Dokumentation dokumentation dokumentation.
    Det er umiddelbart din første fejl. Når du kommunikere med værkstederne så hav det altid på skrift. Dvs at du i stedet for at ringe til dem skriver en mail til dem. Det er dokumentation nok i forbindelse med en garanti sag. for der har du det hele sort på hvidt og med datoer.

    Anden fejl er at du ikke har været påståelig nok over for Vw ang din fejl. Du skulle evt have kørt flere steder evt til flere vw værksteder og få dem til at lytte/se på fejlen under garanti perioden.

    Tredie og ikke mindst den største fejl er af bruge et uautoriseret værksted under garanti perioden. Desværre er der mange værksteder der roligt kan læne sig tilbage og afvise din sag, selv efter 1 dag over garanti perioden. Havde du haft den til vw fra starten, ser de af du er en trofast kunde og vil derfor gøre mere for dig. Sådan er stort set alle værksteder/mærker.
    De autoriseret største fjende er de uautoriseret værksteder. De underbyder og tager kunder fra de autoriseret og det giver konsekvenser som de har fuld ret til.

    Man ligger som man selv har redt. Giver du din nabo en øl i ny og næ, er det nok lettere af få lov af låne hans græsslåmaskine, hvis du forstår hvor jeg vil hen med den smiley


  • #51   9. jul 2013 Køb VCDS Tommy, selvom VW intet har med programmet at gøre, bruger de det selv på mange værksteder, til de mindre opgaver, eller når en original tester ikke lige er ledig. Det er ikke helt billigt (med mindre man køber et kina kabel), men det er jo peanuts i forhold til en original tester smiley

  • #52   9. jul 2013 VAG = LORT

  • #53   10. jul 2013 Ja, man kan undre sig over VW er blandt verdens førende bilproducenter med alle de kloge åger herinde der ved bedre.... smiley

  • #54   10. jul 2013 Søren det er et helt normalt fænomen der kaldes fanboys smiley

  • #55   10. jul 2013 Søren L
    folk er flasket op med at VW er godt. ofte fra folk der har kørt bobbel.

    folk er snopper. det bare ikke fedt at købe en avensis accord eller sonata og slet ikke en fransk bil. det signalere ikke noget status. næ du siger man at man køre VW eller Audi så tror folk man har en hvis status.

    folk ved ikke hvor billigt man kan havde bil.
    har snakket med mange VAG ejere der ikke mente de havde brugt ret mange penge på deres bil i løbet af året men nå man så regner efter har de ofte været 2-3gange dyre end det har været at holde min bil kørende.

    af samme årsag er alfa. fiat og renault undervuderede i gadebilledet folk gider dem ikke enten fordi der ikke er noget status i dem eller at de hænger fast i rygter der er lige så gamle som det med vw er en god bil (nemlig den gang der blev lavet bobler hos VW selv)

    desvære er det ikke uanmenligt at VAG´s sælgere i DK er nogle Røv huller. ingen service nå bilen er leveret.


  • #56   10. jul 2013 Sø-Propel igen i gang med endnu en af sine vanvittige søforklaringer smiley

  • #57   10. jul 2013 anders k
    nogle folk kan ikke reddes det jeg klar over og indforstået med.men gør hvad jeg kan for at folk ikke ender i gæld pga en VAG. der er sku økonomiske fælder nok i dk. eks kvinder.


  • #58   10. jul 2013 Sø-Propel >> Du snakker da vist som du har forstand til? Har du selv haft en VW ?

    Min bil er 3 år og 3 måneder gammel, og har været til service to gange.
    Jeg har ikke haft andre udgifter end service (brændstof, forsikring og ejerafgift ikke medregnet :-)). Og det har kostet mig cirka 4.500 kr alt i alt over den tid jeg har haft bilen, det vil sige i omegnen af 1.500 kr/år eller 2.250 kr/service, og alt udført hos autoriseret VW service værksted.
    Dette er en VW Polo 1.6 TDI 105 HK Highline. Og eneste garantireklamation der har været var en højtaler der raslede en smule (periodisk), den blev skiftet uden beregning selvom bilen var 2½ år gammel (det vil sige som kulance, da garantien var udløbet).

    Men det lyder til at VW på Sjælland har et dårligt ry, for det er slet ikke den oplevelse der er hvor jeg kommer. Men jeg sætter så heller ikke mine ben hos SMC Biler, hvis jeg kan undgå det, da de generelt er for dyre. Men de "ikke-importør-ejede" forhandlere er der aldrig problemer med service eller pris.


  • #59   10. jul 2013 Og så lige kærestens Fabia, den er fra 2002, og koster os omkring 2.000 kr/år i service og vedligehold, inklusive syn, vi har haft den i næsten fem år...
    Igen ved autoriseret Skoda service værksted.

    Hvilke biler er billigere end det? Hvis man da ikke laver det hele selv?


  • #60   10. jul 2013 brian D
    har haft 5stk. alle kostet over 4000kr på 3 måneder at holde kørende...
    og med alle de folk jeg kender der har haft rigtig rigtig rigtig uanmeldelige mange defekter på deres VAG´ere gør jeg ikke kan anbefale det 3rangs lort til nogle. kan godt se de flotte i design men så stopper den der.


  • #61   10. jul 2013 Sø-Propel >> Har de biler du har haft fra VAG været nye og/eller ordentligt vedligeholdt? Jeg kender da flere der har ofret både 10.000 og 30.000 kr på ældre Peugeot og Toyota, men det betyder ikke at alle bilerne er noget lort...

    Så er det bedre du holder din mening for dig selv, hvis ikke du har noget fagligt grundlag for det. Jeg har ingen problemer haft med mine VW'er, udover rust i min Polo 6N (1996), som desværre ikke var vedligeholdt efter forskrifterne, og havde kørt omkring 250.000 km (men jeg fik det lavet, og den var fin da jeg solgte den).


  • #62   10. jul 2013 Jeg køre selv VW og mine forældre har kørt VW de sidste 20 år altid skiftet ved 100k km og vi har aldrig oplevet nogle store reparationer kun service som altid er blevet holdt hos VW,

    Ærlig talt må jeg indrømme at jeg godt forstår VW du vil ikke betale VW det det koster at få vedlige holdt vogen ordentligt men vælger en billigere løsning det er jo et sats du har valgt at tage hvor der var 2 mulige udfald de gjorde alt som det skulle være om du sparede nogle penge på service mulighed 2 de sjuskede og deraf motor havari som VW jo self ikke kan gå ind og dække da de ikke kan vide hvordan bilen er vedlige holdt hvilken olie merkonomen har brugt osv, jeg jeg ser det har du to muligheder et betal selv og få bilen fikset, 2 Merkonomen må betale og så køre en sag mod VW når de tilbyde et service der er lige så godt som VW så må de også være parat til at tage de udgifter der kommer.


  • #63   10. jul 2013 Lige en tilføjelse den bil jeg køre i på jobet en VW golf 1,6 tsi blue motion det har nu kørt 98k km og det eneste der har været på den ud over service er et hjulleje

  • #64   10. jul 2013 Nej Asbjørn, det er en VW, dvs det samme som en gammel gennemkneppet Golf 3! Det er lort!

    PS Honda biler er pisse spændende.


  • #65   10. jul 2013 Flere venner og familiemedlemmer køre Vw. Vi har aldrig oplevet det store. Vi anser Vw som en god solid bil dog med minimale småfejl som så mange andre biler..
    Jeg køre gamle Vw'er så de er ikke helt med. Men de andre jeg snakker om er udelukkende nye biler og op til 4-6 år gamle biler. De bliver alle serviceret hos Vw som jeg må sige gør det godt..


  • #66   10. jul 2013 jeg kan kun sige at uden vw og især passat 3c, touran og t5, (og de fleste nyere vw motor/gearkasser for den sags skyld) havde vi ikke meget at lave på firmaet, så vi er MEGET glade for at de findes

  • #67   11. jul 2013 ja vw går bare i stykker hele tiden, har heller ikke go erfaring med de nyere modeller, firmaér lever ihvertfald af det, fantes vw ikke, ja så kunne der fyres mange makanikere.

    en ny bil der har kørt 43000km, skal sku da ik smide motoren, og den er holdt med service..! om garanti er udløbet eller ej. lorte service...


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 6 Svar: 49
    #68   11. jul 2013 ALLE biler har jo nogen uheldige indimellem !

    En Fiat hvor der gik en gearkasse efter 300km (!) Samme bil, motoren stod af efter 4000km.
    Men den ku lisså godt ha været en Peugeot eller Toyota.
    Mener ikke man kan generalisere sådan.


  • #69   11. jul 2013 Syntes lidt det er ens egen fejl at hvis man mener der er noget ivejen med bilen skal man stå fast og sige bilen larmer fra motoren, og jeg smutter ikke før det er lavet, alle bil mærker prøver at snige sig ud om at skulle af med penge ALLE!!! jeg har os været glad for mine VW

  • #70   11. jul 2013 Philip v

    Hvis du intet aner om biler.. og man spørger et VW værksted og de siger "den fejler ikke noget, du køre bare"
    og tilmed får det at vide adskillige gange

    Hvordan kan det så være ens egen fejl? det har jeg sq svært ved at se


  • #71   11. jul 2013 ja det kan ske for alle mærker, korrekt... men de skal samte æde den, når det sker så tidligt på garantién...

  • #72   13. jul 2013 Har aldrig oplevet liggende tilfælder med nogle af mine VW'er på nordjyske værksteder, har fået dækket noget på deres regning også noget som nok har været "slid" dele.
    Har heller ikke haft problemer med import biler som jeg selv har hentet hjem hverken med rust, dyser (ikke fordi de fejlet noget, men fordi der var tilfælder som var fejl på)

    Men til genglæd har jeg hørt fra venner som er tilflytter til øen at værksteder derover generelt ikke er meget værd smiley ..

    Kan utroligt godt li VAG pga deres design og følelsen når jeg sætter mig ind i en, men derfor vil jeg gerne have god behandlig som alle andre, men derfor ikke sagt at jeg holder med VW, men der er IKKE nogen mærker som er perfekte, nogle bort bedre end andre.

    Så drop jeres pis med VW er noget lort, for der er sgu ikke nogle "alm. biler" som er fri for fejl og alle kan være så uheldig og få en bil som holder konstant på værksted.


  • #73   13. jul 2013 Tænk også lige på hvor mange VAG biler der kører på de danske veje?

  • #74   14. jul 2013 1. Lad være med og lav lam overskrift.
    2. Lad være og brug andre værksteder indtil garantien er udløbet.
    3. Sørg for at få ting på skrift.
    4. Start forfra.

    Det jo ikke bilmærket der fejler noget, det er din egen hndtering af sagen, samt nogle mekanikerer, som måske ikke har fulgt godtnok op på sagen.


  • #75   14. jul 2013 Så du har kørt i næsten 2 år med en underlig lyd fra motoren uden at handle på det... Så det da vist kun ens egen skyld smiley

  • Michal-J
    Michal-J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 7
    #77   14. jul 2013 Havde overskriften været fra en af de andre bil producenter så havde man hørt fra alle VAG fanboys om hvor lort det mærke selvfølgelig er og at man bare skal købe VAG i stedet - NOT!

    VAG lever kun på deres navn i dag, rigtig kvalitet var noget de stoppede med for 10 år siden efter de havde fået hjernevasket det meste af befolkningen om at VAG er det bedste som findes. Det er som at spille lotto i dag om man får en VAG bil uden problemer, 50-50% er chancen cirka, og de 50% som får en uden vil naturligvis så lovprise mærket alt hvad de kan.

    Alle som siger det er hans egen fejl er sgu da for dumme at høre på. Han aflevere bilen til et værksted da han ingen erfaring med biler har selv, de fortæller ham noget og det tror han selvfølgelig på. Så er der sgu ikke noget med at man skal stå fast osv.


  • #78   14. jul 2013 Min Vento fra 95, Fik sit første nedbrud efter 16 års uafbrudt pålidelig kørsel (generator), og stort set uden service, kun sliddele blev udskiftet på min foranledning og efter synshallens anbefaling, vores Polo har kørt 11 år på samme måde, en ny lyskontakt og den har kørt foreløbig små 13 år uden et eneste stop..., min Scirocco er 26 år og har 1 driftstop pga gearkasse, ny Polo TDI fra 2012, kørt 35.000 uden fejlmeldinger, og den skal helt sikkert ikke andre steder hen end hos aut. forhandler til service, det er gode biler de laver.

  • #79   14. jul 2013 Ja det er lidt sjovt at Vw bliver kritiseret så meget. Lad os da få lidt eksempler på bordet med dårlig behandling og dårlig kvalitet i stedet for bare at sige det er et lorte mærke. For det sgu for let at sige..


  • #80   14. jul 2013 Uanset hvad, så dør en motor ikke 43kkm.

  • #81   15. jul 2013 I er sgu da for dumme at høre på, alle der mener det er hans egen skyld!!!
    Vi har af gøre med en mand som i sin bedste mening og tro, har købt en bil, for netop at undgå problemer med gamle/ældre biler.
    Vi har tilsyneladenen at gøre med en mand som ikke har nogen forstand på biler, og derfor selvfølgelig tror på hvad han for af vide. (Med al respekt Piet S)
    Hvordan kan i finde på at bebrejde ham, at det er hans egen skyld? Han køber for helvede en NY bil! Der skal jo ikke være noget i vejen med en ny bil. Uanset om det er VW, Citroën, Volvo, BMW eller noget helt andet.!!!!!!!!!!!!!
    Det kan ikke være rigtigt at servicen ikke er bedre hos VW eller VAG koncernen.
    Man kan altid være bagklog og fortælle hvad Piet S skulle have gjort, og ikke gjorde. Det klart.
    Men i det her tilfælde, er det uden undskyldninger. VW har fejlen. De skulle have hjulpet, og have "bidt i det sure æble" og tage produktionsfejlen til sig. Og selvfølgelig erstattet fejlen.


  • lasse C
    lasse C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 108
    #82   15. jul 2013 start med at læse uden på instruktionsbogen der står vag eller vv v verdens vageste vogn for det bliver aldrig 1 bil..

  • #83   15. jul 2013 du burde da blive stand up komiker lasse

  • #84   15. jul 2013 Anders K:
    Hahaha, ja han snakker også bare for at holde fluerne væk fra munden, sikke en blødning smiley


  • #85   15. jul 2013 Skriv ind til Bilmagasinet,
    De søger folk der har dårlige oplevelser med VW, og især ejere af biler med DSG gearkasser.
    For VW har meget forskellig tilgang til garanti og reklamationssager.


  • #86   15. jul 2013 lasse C : Der står helt sikkert ikke W V. Ved ikke engang hvad det skulle betyde.

  • #87   16. jul 2013 Bagermesteren . >> Artiklen handler om DSG gearet, og specielt DSG7, ikke alle mulige andre sager - og læg mærke til at fokus er DSG7.

    Men derudover er det i samme udgave som ser på en Citroën DS3 som brugtbil, hvor de også er chokkeret over hvor ringe rustbeskyttelsen er. Testbilen der har kørt knap 60.000 km, og er lige under 3 år gammel, har rust flere steder især i undervognen... Men det gør jo ikke alle bilerne ringe at BilMagasinet skriver en enkelt artikel om at der kan være et problem på et område?


  • #88   18. jul 2013 Ahhh men så luk sgu da røven....

    Selvfølgelig skal manden da have lov at køre til Mekonomen og få serviceret sin bil, og VW skal stadig dække, den er da bare ikke længere... I DK har vi frit værkstedsvalg, hvis jeg købte en fabriksny bil ville jeg også tøve med at køre den til mærket fremfor en uautoriseret mekanikker for at få lavet service, det er både sikkert og vist, er der penge at spare, så er det da det man gør, ellers er man slet og ret DUM....

    Indrømmet jeg havde nok også kørt noget hårdere på for at de skulle finde og rette årsagen til larmen, men som udgangspunkt mener jeg de bare skal lukke røven og få betalt, det være sig VW altså...

    Men det er da skræmmende at se at et så stort firma som VAG har så voldsomme problemer med deres motorer og gearkasser... Jeg havde ellers planer om at næste bil skulle være en VAG, men den tanke kan det da godt være man skulle droppe igen...


  • #89   18. jul 2013 * Mr. Nobody * >> Jeg mener nu man skal have historien fra begge sider...
    Jeg forstår godt at de ikke er så villige til at hjælpe, hvis han ikke gider have lavet noget ved dem, medmindre det er gratis. I det mindste kunne Mekonomen have fortalt hvad der var galt, og så kunne man bruge det som en garantisag, men hvis de ikke vil finde ud af det, så er det ikke fordi de ikke må, men nok nærmere fordi de ikke kan.

    Personligt har jeg aldrig haft problemer med VW og Skoda, slet ikke når det kommer til garanti og kulance. Det var dog anderledes med min Seat, der var de virkelig svære at overbevise om at de skulle lave det, også selvom alle service var overholdt samme sted (autoriseret Seat forhandler).
    Jeg køber ikke en Seat igen, selvom der indimellem dukker en fin model op, og jeg fx godt kan lide de nye LED lygter til den nye Leon.

    Næste bil bliver højest sandsynlig en Skoda Octavia TDI, og jeg er helt sikker på den nok skal være i orden.

    Og de voldsomme problemer med motorer og gearkasser? Er det ikke at generalisere en smule?

    Der har været problemer med DSG7, og der har været problemer med de gamle 2.0 TDI PD motorer der ikke kunne holde, det er dog ikke alle der har problemerne, for der kører rigtig mange biler rundt, med de motorer og gearkasser, som ikke har problemerne.
    Ofte kan det også henstilles til at man burde være kommet i tide, men der er en tendens til at køre den til det sidste. Det er i hvert tilfælde min oplevelse.
    Så er der historier om generelle problemer med EGR ventiler, men disse problemer findes på alle bilmærker, senest hørte jeg om Volvo V70 som havde problemer med det. Men problemet er ofte mange små ture, og meget bykørsel, det er jo en diesel, den skal have nogle lange ture, hvor den kan få lov at arbejde...

    De nye TDI CR motorer har jeg ikke hørt om problemer med, og min egen 1.6 TDI CR 105 HK, kører fantastisk.


    Det er trist med ovenstående sag, men så længe historien kun kommer fra en side, og man ikke får den fulde sandhed, så vil jeg ikke vurdere det som direkte VW's skyld.

    Og frit værkstedvalg? Det kan man stikke op hvor solen ikke skinner, for det er producenterne fuldstændig ligeglade med, de skal have deres dokumentation før de betaler noget som helst, og det er svært 100% at klarlægge hvis man tager til et uautoriseret værksted.


  • #90   18. jul 2013 Brian D, som du selv har skrevet tidligere. Hold din mening for dig selv hvis du ikke har et fagligt grundlag for det. VW går så absolut meget i stykker. En del mere end de fleste andre mærker. Og nogle af tingene koster bare kassen. Se selv denne tråd, en motor er stået af efter 42.000 km. og når der er 2x olieskift med i løbet af de 42.000 km skal man godt nok være et svin ved sin bil, før det nogensinde kan blive ens egen skyld.

    Jeg syntes dog også at det er yderst besynderligt at pumpen står af. Det lyder som om værkstedet har lavet en fejl og fedtet den af på Piet S.


  • #92   18. jul 2013 Henrik C >> Som sagt kender vi ikke hele historien, og mit grundlag for min mening er at der bliver generaliseret alt for meget i denne diskussion. Jeg har ikke selv oplevet problemerne der nævnes, på nogen måde, og min omgangskreds, som i store dele køre VAG biler, har jeg ikke hørt nogen der har haft lignende problemer.

    Alle biler kan være uheldige, og noget uldent må der være i det. Men nu hvor du nævner to gange olieskift, så bliver jeg nysgerrig, for serviceintervallet på de fleste nyere VW er 30.000 km/2 år, medmindre bilens følere fortæller at den skal til service tidligere (Up! er dog stadig 15.000 km/1år).
    Trådstarters bil er til service allerede efter et år, og igen efter cirka 10 måneder. Det kan ikke være pga. kilometertallet, hvis den har kørt 43.000 km da garantien udløber efter to år?

    Der må helt sikkert være nogen der har tørret den af på Piet S, om det så er VW i Gladsaxe eller Mekonomen, det er svært at vide.
    Alt andet lige, så tilbyder VW ifølge trådstarter at dække noget af udgiften, og selvfølgelig skal der være penge til at lave reparationen, men hvis service var blevet udført 100% hos autoriseret VW værksted, så er min erfaring at der er større velvilje til at hjælpe, fx i form af kulance ( http://www.fdm.dk/biler/hvad-er-kulance).

    Det er helt forventeligt at der ikke bliver ydet kulance i dette tilfælde, da Piet S ikke er en loyal kunde, denne del glemmer Mekonomen og andre bare at nævne, når de siger de er på lige fod med de autoriserede værksteder.
    Det er ikke forventeligt at bilen fejler, men vi får ikke at vide om "larmen" er årsagen til motorhaveri, eller der er en helt anden årsag. Og det er heller ikke sikkert fejlen der ligger til grund for den udvidede garanti på 1.4 TSI, er den samme fejl som det er på Piet S' 1.2 TSI.

    Alt andet lige, så er historien meget mangelfuld, og de fleste indlæg der er kritiske kommer udelukkende fra folk der har oplevet problemer, eller kender nogen der har oplevet dem.
    Der er intet officielt fra modparten, udover erkendelsen og dermed udvidelsen af garantien på 1.4 TSI.

    Jeg kunne også nemt nævne folk der har haft massive problemer med alle mulige andre bilmærker, for dem er der også mange af. Men jeg har ingen grund til at nævne dem, medmindre der er folk der spørger specifikt til om den ene eller den anden bil er "god nok".
    Jeg ville ikke fraråde nogen at købe VAG på grundlag af det viden jeg har i dag, jeg ville dog tøve med at tilråde at købe de ældste 2.0 TDI, de første 1.4 TSI og så DSG7. Men derfra og så til at sige at alt fra VAG er noget lort, det er vist en fjer der bliver til fem høns smiley




  • #93   18. jul 2013 Brian, enig. Jeg har set statistikkerne, jeg ved godt at VW ikke ligger godt i forhold til værksteds besøg, hvis man sammenligner med nogle japanske mærker, men samtidig syntes jeg folk overdriver så meget at det nærmest er komisk.

    Hvis man har haft X antal VAG biler, og alle sammen har kørt dårligt og gået i stykker hele tiden, så er det nok tid til at indse at det kunne være man skulle ændre sin kørestil, eller forbedre ens mekaniske evner.


  • #94   18. jul 2013 Mærkeligt at FDM ikke skriver en masse artikler hvis VW er så dårlige biler som påstås... jeg har som sagt haft 7 VW og har kun haft småproblemer, som alene skyldes alder og mange kilometer på sliddele.....ingen mærker kan undsige sig problemer med nogle procent af deres biler, sådan har det altid været, dog er næsten alle nye biler langt bedre idag end for bare få år siden (iflg FDM)
    Jeg glæder mig hver dag over min 7 md. gamle Polo Bluemotion som kører fremragende.


  • #96   19. jul 2013 Søbæk DK : Enig.
    De næsten fejlfrie biler stoppede i udgangen af 80'erne. Men oki så meget teknik havde de jo heller ikke.
    Som mekaniker har jeg på autoriseret værksted lavet 80'er biler som var næsten nye og så ellers frem af.. Der fik jeg virkelig gjort karriere som tekniker med flere og flere fejl på ny biler.
    90'erne var plaget af små El fejl som airbag stik og abs følere.
    Slutningen af 90'erne begyndte styrboks fejl og større og dyrere dele.
    00'erne begyndte af komme med mere alvorlige mekaniske fejl og el blev en lille smule bedre.

    Dette er ikke kun Vw men alle bilmærker, da mange mærker bruger samme leverandør til dele i bilerne..

    Du kan bare ikke lave en perfekt bil mere. Det tætteste man kan komme er bilmodeller der bruger gammelt gennemprøvet teknik. Kan hurtigt nævne 3-4 forskellige bilmærker der gør det. Men det vil også bare skabe diskution. Så ingen nævnt.


  • #97   19. jul 2013 Så er vi enige, alle bilmærker har fejl på et eller andet plan, men lige i denne tråd har det været VW der stod for skud...

    Min pointe er bare at det ikke er alle VAG biler der er dårlige, men der er fejl på nogle. Men som andre nævner, så er der forskel på hvordan man behandler bilerne, og om man er heldig eller uheldig. Så er det lige meget hvilket mærke det er, der vil altid være biler med fejl, både små og billige og store og dyre. Det er bare sørgeligt at nogle få erfaringer skal få det blæst op og generaliseret således som det er gjort her.


  • #98   19. jul 2013 Brian D. Nu har VW besluttet sig for at kigge på sagen igen, det der skulle til var åbenbart en sviner på nettet.

    Mekonomen fejede os ikke af men henviste til VW som til gengæld fejede os af med dårlige undskyldninger. Vi som ingen erfaring har omkring biler, (vi er ikke mekanikere) valgte at tro på en AUTORISERET VW MEKANIKER.

    Vi har lært af vores fejl og kommer ikke til at lade være med at klage igen og igen som man åbenbart skal når man tror der er noget galt med bilen.

    6 ugers ventetid på service er ALT for lang tid og JA vi havde kontaktet flere forskellige autoriserede VW værksteder men ventetiden var for lang, ergo valgte vi at bruge Mekonomen.

    Bilen har været til 2 servicebesøg som den skal indenfor de km den er kørt, så service er blevet holdt til punkt og prikke. Vi har henvendt os INDENFOR garantiperioden med den klage at bilen lød som traktor, varmede slet ikke og brugte for meget brændstof hvorefter vi blevet fejet af med at INTET er galt, mekanikeren gad ikke engang kigge på bilen.

    Bilen er ikke blevet kørt dårligt, det er en "familiebil" og er brugt til det formål.

    Vi har ikke været utilfredse med selve bilen udover den service VW har givet, som sagt i mit første indlæg så havde vi planer om at opgradere til nyere og større bil fra dem men det sker ikke nu. Bilen kører som en "drøm" efter motorskiftet og er vi "kede" af at skulle af med den nu, men som sagt har vi ingen interesse i at køre VW længere.

    Min pointe er bare at det er fuldstændig unormalt at en motor står af efter kun 43.000 km, og VW håndtering af den her sag har været fuldstændig uacceptabelt.


  • #99   19. jul 2013 Jeg er stadig helt sikker på at det kunne lade sig gøre at finde et autoriseret værksted, som kunne gøre det hurtigere end indenfor seks uger.

    Men derudover så burde bilen at skulle til service for hver 30.000 km/2år, det vil sige, den skulle have sit andet service til gode endnu, da den ikke kan have nået nogen af grænserne endnu. Men jeg går ud fra at de første 30.000 km var overstået efter 13½ måned, hvor den var til service første gang. Hvis den så kalder til service igen indenfor omkring 15.000 km, så er den ikke blevet nulstillet korrekt.

    Alt andet lige, kan vi godt blive enige om at det ikke lyder til du har fået en særlig pæn behandling hos VW i Gladsaxe, men på den anden side, så har du heller ikke været særlig loyal. Og som sagt, det er ikke et generelt problem, der er mange andre VAG biler som kører helt fejlfrit, så din vrede er for mig at se rettet lidt forkert.
    Og hvis du havde været loyal på det autoriserede værksted, så er det slet ikke sikkert det var kommet så langt.

    Men hvorfor mener du at bilen skulle til service to gange indenfor 43.000 km ?
    Der står op til 30.000 km/2 år: http://borsen.dk/firmabilen/bil/volkswagen/caddy_trendline_12_tsi.html


  • #100   20. jul 2013 Fordi at det er hvad bilen selv har "bedt" om. Den første service kom omkring 20.000 km, når den er 13 mdr gammel og anden service var omkring 35-37.000 km.

    Og sjovt nok havde VW sælgeren nævnt at vi kunne sagtens bruge andre autoriserede værksteder, det ville ikke ændre noget. Vi skulle ikke bekymre os om noget, bilen var så "klog" at hvis der var noget galt med den så ville den selv "fortælle" det.

    Husk nu at ikke alle er så "kloge" omkring biler. For os tænkte vi ikke noget omkring loyalitet, VW kunne ikke klare opgaven til den tid vi havde brug for det, så vi valgte et andet sted, intetanende om at det betød så meget.

    Kan ikke se hvordan man kan være uloyal når man har tænkt sig at bruge VW til service men de kan ikke klare det indenfor rimelig tid.

    Og synes helt ærligt at det er noget lort at vi som kunder bliver klandret for noget som en autoriseret VW mekaniker fejer man af med.


  • #101   20. jul 2013 De nævner andre autoriserede, men i vælger uautoriseret...
    Man er ikke loyal, hvis man går til konkurrenten, det er lige meget om det er en bil eller fx en computer du køber... smiley


  • #102   20. jul 2013 Det er stadig skide ligegyldigt om man er loyal eller ej, bilen HAR været ved VW hvor beskeden i grove træk var at sådan skal den lyde, så det har INTET at gøre med såkaldt loyalitet, og uanset HVOR bilen bliver serviceret så SKAL garantien bare være der...

    Nu har jeg rent tilfældigvis stået for transporten/afhentningen af org. reservedele til Nordjylland (Fra Randers og nord på) nede fra OTLG's lager Norderstedt, og jeg har ved gud aldrig set så mange gearkasser og motore, men specielt gearkasser bliver skibet videre... Noget andet lærte jeg også, hvor vi var 3 lastbiler om at dække hele jylland og fyn, så skulle der samme antal til at dække sjælland og øerne incl. Bornholm... Skræmmende...

    Jeg vil sige at jeg ikke er afskrækket fra at købe en bil fra VAG (det ville dog nok ikke blive en VW da de er for højt prissat typisk og ejerne tror de er belagt med guld) men DSG vil jeg holde mig LANGT fra men ellers er jeg ikke 100% afskrækket fra at købe en Seat eller Skoda i fremtiden...


  • #103   20. jul 2013 * Mr Nobody * >> Det fremgår stadig ikke om motorhaveri og det såkaldte larm er relateret, det kan være to uafhængige hændelser... Og så vidt jeg har forstået så var garantien udløbet på tidspunktet for motorhaveri.
    Vi fik heller ikke klar lagt om det kun var Mekonomen der kunne høre fejlen?, jeg ville nok reagere hvis jeg selv kunne høre larm, selvom jeg på ingen måde er uddannet mekaniker smiley Det skal dog ikke misforstås, jeg forstår godt frustrationen, det er bare ikke sådan VW er generelt.

    Derudover; kunne du så se hvilke motorer og gearkasser du fragtede? Og hvorfor de skulle fragtes?
    Hvis ikke, hvad vil du så sige med kommentaren?

    Hvad er der skræmmende i at der er samme antal lastbiler til at dække den ene og den anden del af landet? Var der samme indhold i dem alle?

    Dette skal ikke opfattes negativt, jeg vil bare gerne forstå hvor du vil hen med kommentaren?

    Personligt køber jeg ikke Seat igen, hvis jeg kan komme udenom det, for set totaløkonomisk, så var min Seat klart den dyreste bil jeg har haft, selvom en tilsvarende VW som udgangs punkt var billigere i indkøb. Så kommer de skræmmende tæt på hinanden når man konfigureret dem med udstyr så de matcher... Og så var Seat dyrere i både værksted og værditab, og mindre forståelse for garanti end hos VW og Skoda smiley


  • #104   20. jul 2013 Brian D > Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg ikke stod på hovedet i alle gitter-pallerne for at kikke hvilken slags gearkasser og motore der var der i, men umiddelbart var det "altid" DSG og meget tit 1,4 TSI motore, samt noget 6-benet jeg ikke rigtigt kunne tyde hvad var for noget...

    Mht mængden, så ville jeg egentlig ikke frem til noget som sådan, andet end enten så er "ø-boere" ringere til at køre/behandle deres bil ordentligt eller også er de bare usandsynligt mange flere på øerne end i resten af DK... smiley

    Hvis jeg havde en bil som kom med en mislyd, så ville jeg også reagerer meget stærkt, men nogle af os har også mere viden inden for det område end andre har. Vi er nogle som ikke bare tager et svar for gode varer hvis ikke vi er enige. Mens andre stoler på hvad mekanikkeren siger, det er det jeg vil frem til...
    Jeg forstår udemærket at Piet S har valgt at sige "Okay, VW siger det er sådan det skal være, så er det nok sådan det skal være!" for har man ingen forstand på området, så er det svært at stille sig på bagbenene...

    Mht gensalg så er det jo bevist flere gange at af netop Seat, VW og Skoda, der er Skoda den som holder prisen bedst og Seat den der holder den værst... Sådan har det vist "altid" været... smiley


  • #105   21. jul 2013 Det har intet med mærket at gøre... Jeg har oplevet utallige lignende episoder med Ford, Peugeot, Citroen og Hyundai. Både Peugeot, Ford og Citroen med motorhaveri som udfald og regninger på 30-60.000 kr til kunden. Og fortællingen har sgu været stortset den samme som her. Service overholdt på ikke mærkeværksted, og bilen begynder at opføre sig mærkeligt eller bruger mere olie end ventet og så videre.

    Da jeg var i PSA koncernen indførte de olieprøver. Man tog simpelthen olie fra motoren og sendte det til test. Her kom det i 9 ud af 10 tilfælde tilbage med en olie som faktisk ikke var godkendt til motoren. Og derfor blev reklamationen afvist da serviceværkstedet der havde lavet service på bilen ikke havde overholdt forskrifterne. Det er sørgeligt at man så vælger at hænge mærket ud frem for at stå ved man har sparet pengene på service og måske også i dette tilfælde tiden for at ende med en kæmpe regning. Jeg synes det er flot af VW at dække 50% af udgifterne ved en ny motor når de reelt set kan tillade sig at sige nul putte. At bilen kun har kørt 43.000 km er sgu trist og at de så samtidig påstår benzinpumpen er defekt og bremserne skal skiftes hvilket så ikke har været sagen er uden tvivl ikke i orden. Man sparker ikke på en mand der ligger ned. Og udgiften til en ny motor må have været rigelig udgift i denne sag. Jeg havde hvis det var mig nok valgt at sige den benzinpumpe må ryge under garanti for i har jo accepteret halvt på motoren og det vil sige at reklamationen på benzinpumpen er reel nok for den har i ikke haft en chance for at gøre noget ved eller gøre noget forkert ved.

    At bilen ikke varmer skyldes simpelthen en enkelt ting. Motoren er så benzinøkonomisk at den ikke har meget spild varme. Toyota har leanburn maskinerne der har samme problemer om vinteren og ligeledes dieselbilerne.

    Jeg håber i få det hele til at hænge sammen og tænker lidt over hvilke kompromiser man faktisk risikerer at gå på ved at køre væk fra mærkeværkstedet og få lavet service. Selv om de bør overholde normerne tager de altså lidt løsere på regler og krav sådan et sted.


  • #106   22. jul 2013 Det med varmen, der ved jeg at 1,4 TDI'erne der skal man, så hut-jeg-visker kører den op på fuld varme og så tilbage igen for at indikerer at du har tænkt dig at bruge bilen en længere periode, om det er det samme i en 1,2 TSI, aner jeg ikke, men det må stå i din instruktionsbog...

  • #107   24. jul 2013 Jeg har også en gammel polo . Den kører ok, men har allerede smidt 10.000 efter den i ubetydelige smådele .

    Brian d du skriver ift. Antallet af biler . Det er da sjovt der er motorfejl på 4,6% af audierne og 2,89% på VW . Hvor der til sammenligning er fejl på 0,3% Honda og 0,9% toyotaerne .


  • #108   26. jul 2013 Man kan jo også spørge sig selv, hvor meget kvalitet der er i et mærke, der stiller 2 års garanti på deres produkt.

    Jeg må indrømme at jeg krummer tæer når folk siger "uautoriseret" om de frie værksteder, for selvom Carepoint/SMC mv. er officielle forhandlere, gør det dem ikke en skid bedre til at lave en bil, end dem fra de frie værksteder. Rent faktisk laver de et dårligere service, end de gør ved f.eks. Mekonomen, Automester mv.

    Jeg kan godt forstå total mangel på kulance, når man vælger et frit værksted fremfor et mærkeværksted, men som jeg læser det her, så opstår problemet inden for garantiperioden, og så skal de bare dække 100%. Bilen har endda fået skiftet olie før serviceintervallet, så olien kan ikke være skyld i, at kæden er blevet slap. Og det med kæden er jo ikke ligefrem et uhørt fænomen, når vi snakker VAG's TSI motorer.


  • #109   26. jul 2013 Jannik C >> Hvor nævnes at det er fejlen med larm, der er skyld i motorhaveri? Og hvor nævnes det at det er kæden der er blevet slap?
    Og er der dokumentation for at det er den korrekte olie mv.?

    Den med at de såkaldte frie værksteder er bedre, det må du længere ud på landet med, for her i området springer de i mange tilfælde over hvor gærdet er lavest.

    De autoriserede mærkeværksteder bør helt sikkert være bedre indenfor netop det bilmærke, og de har også bedre mulighed for at kende fejl, og få rettet småting inden de opstår. Det har de ikke nogen chance for på de uautoriserede værksteder.

    Så i min verden kører man altid på autoriseret værksted med en ny eller nyere bil.

    At jeg så heller ikke er fan af hverken Carepoint eller SMC er en helt anden historie. Men der findes heldigvis andre autoriserede værksteder smiley


  • #110   26. jul 2013 Der bliver sagt at bilen larmer og lyder som en traktor, og senere hen er motoren færdig fordi stemplerne har banket på toppen, dvs. ventilerne. Det er kæden der er blevet slap så den er kommet ud af takt og har ramt ventilerne. Det er ikke kun VW's TSI der har de problemer, Opels 1.0 benzinere har også den fejl. Det er en ret indlysende fejl som er set indtil flere gange på de motorer, og at mekanikeren ikke har genkendt fejlen, er mig en gåde.

    Når du er med i kæder som Mekonomen og Automester, bruger du automatisk de olier der er godkendt til bilerne. De lever op til de krav der er.

    At mærkeværkstederne skulle være bedre, er efter min personlige erfaring med begge sider, noget pladder. Autoriserede værksteder gør ikke en skid mere end de frie, tværtimod gør de mindre. Den eneste grund til, at de autoriserede kan følge nogenlunde med på servicepriser, er at de udelader helt basale ting, bla. noget så vigtigt som at skille bremser ad og smøre op. Det gør man på de frie værksteder, til samme eller lavere pris. Det er klart de autoriserede ved mere om de gængse fejl bilerne kan have, men i og med at f.eks. VW og mange andre kun har 2 års garanti, så flytter en del deres service over til de frie når garantiperioden er overstået. Dvs. de ser ikke så tit biler der har kørt over 100-150.000km

    Nu ved jeg ikke hvor meget forskel der er på f.eks. Carepoint, SMC og andre VW forhandlere, men jeg er ret sikker på, at de følger samme tjekliste når biler er inde til service. Hvordan deres individuelle servicering af kunder er, det ved jeg så ikke, men jeg skal i hvert fald aldrig handle med Carepoint i Roskilde smiley


  • #111   26. jul 2013 Nu du nævner bremser, så har jeg set flere frie værksteder som fx laver en bil klar til syn, ved lige at smøre bremserne lidt ekstra op, og justere sig ud af ting, som skulle have været skiftet, for så bliver bilen synet, og kunden kommer igen om et par måneder når bremserne er helt færdige. Den tankegang kan jeg godt følge for økonomien på værkstedet, men ikke for kunden.


    Der er mulighed for at tilkøbe 2 eller 3 års garanti til VW/Skoda, således der er udvidet garanti også på disse biler. Det er bare på ekstraudstyrslisten, så du selv kan vælge om du vil betale ekstra for det. For i teorien får du ikke noget for det, hvis bilen ikke fejler noget. Ved min egen VW ville jeg indtil videre ikke have fået noget ud af at tegne det ekstra, men det var ikke en mulighed dengang.
    Men ligefrem at sige at fordi der kun er to års garanti som udgangspunkt, så er bilen ringere, det syntes jeg er lidt af en grov overdrivelse.
    Det VW/Skoda værksted jeg bruger, ser også biler der er 10 og 15 år gamle, men nu er de så også anderledes end fx. CarePoint og SMC.
    De gør i hvert tilfælde det arbejde jeg forventer på min bil.

    Der er også mange af de frie/uautoriserede der ikke hverken skiller ad eller smører, medmindre du beder dem om det.
    Men min bil fik også smurt alle hængsler begge gange den har været til service, selvom de ikke fejlede noget. Men det burde ikke være nødvendigt at skille bremsere ad hver eneste gang den er til service, det kommer selvfølgelig an på hvor længe der går imellem, og hvor mange kilometer der er kørt, og hvordan de er kørt.


  • #112   26. jul 2013 Hej Piet

    Din oplevelse kommer desværre ikke bag på mig, jeg har selv haft mange ærgelige oplevelser med autoriserede VAG-mekanikere, dog med en Skoda.

    Her var det SMC biler i Odense den var gal med, og lur mig om ikke dit værksted er en del af Semler gruppen? - og for det ikke skal være løgn så er samme koncern dem som importere bilerne i Danmark, så her har du forklaringen på hvorfor inportøren afviser hjælp.

    Jeg bruger i dag KUN CarePoint og en god ven (mekaniker) når der er nogen med min skoda, SMC bruges kun til reservedele.


  • #113   26. jul 2013 Det er jo en smagssag det med bremser. Mange kunder vil gerne køre deres ting helt ned før de skifter, og så ser jeg ingen problemer i at et værksted hjælper kunden lidt på vej, og giver dem et par måneder ekstra. Så længe det er forsvarligt.

    Det med garanti kan man jo tilkøbe hos en del mærker efterhånden, jeg synes bare det virker noget suspekt, at man går ind og køber en "premium bil" og så er der sølle 2 års lovpligtig garanti. Kigger man så over på den anden side af vejen, så får man 7 år/150.000km hos KIA, og 5 års ubegrænset hos Hyundai. Discount mærker, men de kan stå inde for det de sender på gaden. Om de så er bedre eller dårligere eller lige så gode som de to andre koreanere, det ved jeg ikke, men jeg ved at langt flere er rent ind i problemer med VW, som beløber sig i 20-30.000kr eller derover. Bare det at en gearkasse skal koste 25.000kr eller deromkring, plus montering er jo forrykt.

    Der er altid nogen der skiller sig ud, der er nu også væsentligt flere frie værksteder end der er autoriserede. At de smører dine hængsler, det er sådan lidt bla. bla. Det er fint nok de gør det, men det er jo mest en "goodwill" service.

    Som udgangspunkt er det heller ikke nødvendigt at skille dem ad hver gang, men det kommer an på hvor ofte bilen er til service. Nu kører VW f.eks. 30.000km/2 år, og jeg skal ikke køre 2 år eller 30.000km, uden at bremserne bliver kigget efter. 30-40.000km er maks. mellem adskillelse hvis du spørger mig.


  • #114   27. jul 2013 Det kan godt være Kia og Hyundai har lang garanti, men det er ikke gratis, du betaler bare andre steder. Fx oftere service, dyrere service og reserve dele, og så kan det ofte være sværere at køre en garantisag igennem. Hvis du har uautoriseret service på en Kia, så bare glem alt om garantien, da der er mange krav der skal opfyldes alligevel...

    Det er ikke kun hos VW der er dyre reparationer, det er der også ved andre mærker.
    Jeg kender en vognmand der fik fem nye gearkasser inden hans Vivaro var frikørt, han var ikke tilfreds... Men det kan jo ske for alle bilmærker, men der er bare meget mere fokus på de dårlige ting. Hvorfor ved jeg ikke, for langt størstedelen af dem jeg kender der kører VW, Audi eller Skoda, har aldrig haft problemer med dem.

    Og sjovt nok er det dem, der har brugt de frie værksteder, der har haft nogle problemer. Jeg kan ikke forklare sammenhængen, kan du?


  • #115   27. jul 2013 ud af 10000 motor vil der altid være nogen som fejler..
    derfor skærer man ikke alle over en kam ..
    kender flere der har haft vw, passat, golf, bora, nye gamle, osv, der har kørt tusinde km uden de store problemer..
    vw er godt bil mærke.

    så vil jeg så sige, at det er noget beskidt de har gjort !!! du skal bare blive ved med at klage og fortælle dem hvad fanden de har gang i , og at garantien skal dække.!!
    jeg ville fandme tage bilen og aldrig betale de penge der!!


  • #116   28. jul 2013 Brian D > Du betaler måske nok for de 7 års garanti hos Kia f.eks. men når varen stadig er markant billigere end f.eks. VW med langt ringere garanti, så kan jeg ikke se hvad det er du vil frem til... Garanti på en vare til flere hundrede tusinde kroner skal ikke være et tilvalg som en wunderbaum, det skal bare være der, længere er den ikke...

    Nu kan jeg ikke huske 100% hvilket land det er derhar det som kræver, men mener dog det er Norge, der er det et lovkrav at der er 5 års garanti på biler... Hvilket vel ikke er for meget når alt kommer til alt...

    Jeg kender folk der kører i næsten alle mærker efterhånden, langt de fleste af dem kører mange kilometer hvert år med det ekstra slid og større serviceomkostninger til følge som der er.

    Dem jeg hører pive mest er VAG-ejere (typsik VW) med DSG gearkasser og TSI motore og dem som kører med 1,6 HDI motor (fordeler sig på Volvo, PSA og Ford)
    MEn samtidig hørerj eg skam også positive ting om de selv samme biler, men 40.000 km på en motor er bare ikke godt nok, og slet ikke når VAG ikke vil gå ind og hjælpe.. Den holder bare ikke...


  • #117   28. jul 2013 Tidligere kørte jeg cirka 40.000 km/år, og det foregik først i min Polo 6N, og dernæst i min Altea XL 1.9 TDI, og der var aldrig problemer smiley

    I min omgangskreds er det ubetinget folk i PSA biler der klager mest, helt uafhængig af motor, og specielt fordi de er dyre at holde kørende. Men der er dog ikke mange der har Toyota, kun nogle gamle slæder, og så en nyere Avensis som jeg syntes er på værksted for ofte.
    Dernæst er.det koreanerbiler, specielt værkstedsomkostningerne, men ved Kia især klager de over brændstoføkonomien, som er meget langt fra det lovede, også længere end andre biler...

    Garantien må gerne være der, men der er alligevel kun en til at betale for det...


  • #118   29. jul 2013 Mht brændstoføkonomien, så synesj eg ikek at Kia er så langt fra hvad de lover, nu har jeg godt nok kendskab til 3-4 stykker, men de ligger tilgengæld alle på eller over det lovede....

    Det drejer sig om følgende:

    Kia C'eed 1,6 CDRI (tror jeg den hedder)
    Kia C'eed 1,6 benzin
    Kia Picanto (hvis det kan kaldes en bil)
    Kia Sonata 2,4

    Til gengæld kan jeg selv skrive under på at Hyundai er langt fra deres oplysninger,m en sådan er det jo, de fleste bilmærker fifler med tallene, dog er det jo et eller andet sygt sted stadig til vores fordel, da vi slipper billigere i grønejerafgift og reg.afgift... Men det ville da være rarest hvis alle biler kunne kører minimum 20,0 km/l både på papir og IRL, men hvor dans skulle regeringen så få det til at løbe rundt?? smiley


  • #119   29. jul 2013 Det er muligt Kia holder hvad de lover, men hold nu kæft de laver grimme biler smiley

  • #120   29. jul 2013 * Mr. Nobody * >> Kia og Hyundai deler stort set alt teknik, så jeg vil tro de er nogenlunde lige pålidelige mht. forbrug.

    Sonata er for øvrigt en Hyundai smiley

    Jeg kender en del der har Kia, og også dem du nævner, hvor dem der er mest skuffede er den gamle model Picanto, og 2012 model Ceed CRDI...


  • #121   30. jul 2013 Brian D > For helvede din idiot... smiley

    Jeg ved godt at Sonata er en Hyundai, den glippede sgu lige haha...

    Mine svigerforældre har en C'eed 1,6 CRDI, som er opgivet til omkring 20 km/l, det er en 2007, den render ca 16,0 km/l, hvilket jeg synes er ekstremt flot... forden forlader kun yderst sjældent Skagen by, ergo er al kørsel indenfor bygrænsen, men MANGE start/stop i løbet af dagen, svigermor bruger den i forbindelse med hendes job... Vi lånte den en gang på en længere tur, med en del motorvej. Fartpiloten sat på 120-130 km/t (det sidste stykke hjem nok nærmere på 140-150 km/t) og der havde den kørt på den første tankfuld knap 25 km/l og mellem 22 og 23 km/l på den sidste tank...
    Dog har jeg hørt at 2,0 CRDI skulle være noget tørstig i forhold oplysningerne...


  • #122   30. jul 2013 Hare > Siger du er har kørt Lupo??
    Jeg vil personligt heller have en bil som ikke holder på værksted konstant eller som er af et mærke med utrolig ringe garanti, end jeg vil have en som er et modefænomen som f.eks. Up! smiley


  • #123   30. jul 2013 Ha ha ha. Jeg skal købe min ottende Vw (har også haft andre mærker) i morgen som bliver en Up..
    Jeg ser den ikke som en mode bil. Kunne sagtens have købt en Picanto da jeg syntes det er en utrolig god bil også. Men... Jeg er nok bare Vw mand smiley

    Dette indlæg kan så heller ikke skræmme mig smiley

    * Mr. Nobody : Da jeg var hos KIA som tekniker. Havde jeg bla to kunder i henholdvis Picanto og Ceed som ikke kunne køre de kml som var lovet..
    Mener ham i ceed'en (CRDI) kun kunne køre de 16kml.
    Men nøje opmåling som bla FDM gør, fik jeg den til at gå 27kml. Men det var selvfølgelig også med alle kunstens regler.
    Picantoen (benzin) fik jeg op på 22,5 kml.
    (ceed'en var om vinteren)

    Så det er meget med kørestilen smiley


  • #124   30. jul 2013 MB > Brændstoføkonomi, eller mangel på samme, er nemlig lige nøjagtigt noget med kørestil...

    En Up er en rigtig god bil, men jeg turde ikke købe en. Med dem der bliver solgt for tiden, så falder den hurtigere i pris end svinekød i mellemøsten...
    Men, min svoger og svigerinde har en og den er de MEGET glad for... smiley Som brugt bil om nogle år kunne den måske nok være interessant, men ikke som ny, til det er er simpelthen for mange der bliver solgt lige pt...


  • #125   30. jul 2013 Den jeg har kikket på er 1,5 år gammel og er med alt udstyr. Tror jeg spare omkring 30-35.000,- på det smiley

  • #126   31. jul 2013 Lige meget om der bliver solgt mange Up!/Citigo eller ej, så er det stadig det bedste du får for pengene i den prisklasse smiley



  • #127   31. jul 2013 Det er då også i en klasse hvor der knap er tale om biler . Selv min gamle polo er mere bil end det .

  • #128   31. jul 2013 MB > Se så er vi på bølgelængde igen... smiley

    Brian D > Ja og nej, for se du med det med "tis-i-bukserne-øjnene" så JA, du får meget for pengene hvis du bare skal have en bil som kører fra A-B men skal du have en bil med plads til familien så er en Up vist ikke liiiiiige den man skal gå efter.... smiley
    Men ser man med det emd langtidsbrillerne på, så er den satdig et knap så godt køb i og med der sælges så mange af dem, så vil brugtpriserne være i bund om få år... Udbud og efterspørgsel ved du nok...
    Lige med Up/Mii/Citigo der fatter jeg ikke hvorfor de ikke har lavet en diesel, eller det ved jeg godt hvorfor de ikke har, fordi DK stortset er det eneste land de vælge sælge godt i, men HVIS der var en diesel udgave af den, så ville den sælge endnu bedre, om muligt... Og tog man nu deres 1,2 TDI så ville de være tæt på at have en ny "Lupo 3L"...


  • #129   31. jul 2013 Du finder ikke mange nye biler i den pris klasse, som kan opfylde andre behov smiley
    Og om der så står det ene eller det andet på bilen, så er værditabet nok til at overse, da bilerne er billige. Du kan ikke lige tabe 200.000 kr på en bil der koster 100.000 kr.
    Hvad der ikke giver mening er at fylde for meget udstyr i mikrobilerne, for du får ikke pengene ind igen. Og så ville pengene ofte være givet bedre ud i en større klasse.
    En dieselversion kunne tiltale pendlere, problemet er at den bliver en del dyrere, og så kommer du hurtigt for tæt på prisen på fx Fabia og Polo diesel.
    Det er ligesom udstyret, det kan ikke betale sig. Derfor ser du heller ikke dieselversioner fra alle de andre producenter i microbilerne. Derimod er der mere mening hvis du går bare en klasse op, til Polo/Fabia/Yaris/Fiesta MV.


  • #130   3. aug 2013 Ha ha ha så lige overskriften. Se dét vidste jeg godt man skulle lade være med smiley

  • #131   4. aug 2013 VAG er nogle fucking svindlere.

    Vil hellere køre Dacia end det lort der er under VAG paraplyen.


  • #132   6. aug 2013 Brian D > Har helt ret i det med ekstraudstyret, nu mine svoger og svigerinde, deres UP er den der hedder High Up (den største model) og den landede på 130.000 kr. jeg rystede på hovedet af dem da de fortalte prisen på den, altså selvfølgelig, er det bare den bil man vil have, så skal man da købe den, men jeg kunne nu finde MANGE andre biler til 130.000 som jeg hellere ville have, og så ville jeg nok have taget en let brugt i stedet... Men sådan er vi jo så forskellige... smiley

    Mht værditab, så tror jeg faktisk det er meget godt man ikke kan tabe 200.000 på en bil 100.000 smiley
    Men forskellen er der stadig, selvom den, som du selv er inde på, er minimal når vi er nede i det segment, jeg tror bare stadig at når vi kommer 2-4 år længere frem så vil Up/Mii/Citigo være sprøjte billige som brugtbiler da prisforskellen op til en ny er minimal...


  • #133   6. aug 2013 Mr Nobody, er helt med på den vogn. Havde jeg 130 k at købe bil for blev det ALDRIG en ny Up, og som du selv er inde på tvivler jeg også meget på at det blev en ny bil.

    Til de penge (120k) kan man få en Volvo V50 Diesel der går 21 på literen, og har alt i udstyr (2 zone klima, navi, computer alt) fra 2008


  • #134   6. aug 2013 Til gengæld har du intet der ligner garanti i en bil fra 2008, og Volvo V50 har helt sikkert kørt væsentlig over 100.000 km, hvis ikke mellem 150.000 og 200.000 km.

    Dernæst tror jeg ikke du finder en med alt i udstyr, navigation mv.
    De er så opgivet til 20 km/l eller 17 km/l alt efter om det er 2.0 eller 1.6...

    Der er stor forskel på at købe en helt ny bil, eller en bil der er 5-6 år gammel. Selvom de koster det samme.
    Forskellene ligger i at der er mere vedligeholdelse, og ingen garanti på de ældre biler, samt sandsynligheden for at ting går i stykker, er langt større.

    Til 130.000 kr, ville jeg også overveje om bilen skulle være ny eller brugt, men hvis behovet står til en Up!/Citigo, så blev den ny, hvis det skulle være lidt større, så ville jeg kigge på en så ny som mulig i mini-klassen, fx Polo/Fabia (fremfor mikro).
    Hvis det skulle være større endnu, så ville jeg stadig kigge på så nyt som muligt, men selvfølgelig overveje hvad jeg skulle bruge.

    Hvis behovet er til en mikrobil, så ville jeg ikke købe en gammel Volvo (med PSA motor ? (Peugeot/Citroën)), til de samme penge ...


  • #135   6. aug 2013 Jeg købte en brugt Black Up! til 145.000.- (5000km på tælleren) Den ville med alt i udstyr knibe sig op på 180.000,- fra ny. Det jo fuldstændigt sygt for en mini/mikro bil, Det er 145K også. Men nu er jeg udstyrs freak så det var en perfekt en. Alternativet var at jeg skulle ud og købe en væsentlig dyrere bil for at finde noget af det jeg ellers ville have.
    Jeg valgte denne i stedet for en Golf 6 GTI da denne vil koste under det halve i faste udgifter plus at jeg ikke skal have lån.
    Fuck det at den ingen HK har. Det har min amerikaner.
    På. 4-5 år har jeg helt sikkert tabt det halve. Men nu ville jeg prøve fornemmelsen af (næsten) ny bil og det er det som koster mange penge i DK


  • #136   6. aug 2013 MB >> selvom du mister det halve, så er det stadig ikke mere end 75.000 kr...
    Vis mig lige andre brugte biler til 150.000 kr, som ikke mister lignende beløb over samme periode...?
    Det er vist kun specialbiler/veteraner der holder prisen nogenlunde smiley


  • #137   6. aug 2013 Det jeg helt klar over. Ville bare ærgre min røv i laser hvis jeg købte en fabriksny bil til 400.000,- og den allerede havde tabt 40.000,- ved at køre ud fra forhandleren og 100.000,- det efterfølgende år.
    Det ville jeg have det svært ved.
    Men heldigvis gider jeg ikke sidde med så stort et lån/tab.


  • #138   6. aug 2013 MB . >> Det er et spil i lotteriet, men umiddelbart skal du også beholde en bil i mere end et år, det kommer dog an på hvad du køber, for det er langt fra alle biler der taber 100.000 kr det første år, bare fordi de koster 400.000 kr.

    Skoda og VW ligger omkring 45% tab på tre år, i mange af de statistikker de laver. Det er selvfølgelig mange penge, men en brugt bil kan tabe ligeså mange penge, hvis den står til den samme pris. Der er så bare risikoen for at tingene går i stykker, og øgede omkostninger til vedligehold.

    Umiddelbart lyder det også til at du har lavet en fin handel med din Up! hvis du har fået 35.000 kr i rabat på en demobil smiley


  • #139   6. aug 2013 Ved faktisk ikke om det er demo bil. Der er et hav af Up'er der har kørt mellem 3000 og 8000km til salg på Mobile.de. Tror ikke de selv vil have dem smiley
    Men fuck det. Jeg glæder mig og er slet ikke bange for hvad den måtte byde.


  • #140   11. aug 2013 Folk skal købe og køre I det de selv har lyst til. Hver person samler deres egne erfaringer - og alle biler kan have fejl. Men kan se at der bliver trampet godt og grundigt på Hyundai/KIA så lad mig lige vise jer denne graf fra tyske Auto Bild.

    http://peecee.dk/uploads/082013/IMAG0240.jpg

    Det er ikke helt uden grund at VW har følt sig truet af Koreanerne og det med god grund som man kan se. Men det har været pga. deres egen kvalitet har været faldende, men som man kan se så er VW på vej opad igen.


  • #141   12. aug 2013 Der er to ting helt galt her.

    "Kort efter vi får bilen begynder den at larme meget fra motoren.

    "Endelig pris på reparationen lå på 40.000 kr. En 2 år gammel bil som havde overholdt alle sine serviceaftaler og er kun kørt 43.000 km."

    d.v.s du får en sprit ny bil der lamer i motoreren, og du når stadig at køre 43.000 km, på 2 år, uden at søge ind på evt andre VW værksteder?

    Det er satme for dumt.


  • #142   13. aug 2013 R. B > Det er da ikke dumt hvis man stoler på sit værksted....

  • #144   14. aug 2013 * Mr. Nobody *
    jow det er satme dumt, hvis man udemærket kan høre det lyder forkert, så opsøger man sku en anden mening.


  • #145   14. aug 2013 R. B > Det er SATME ikke dumt hvis man ingen forstand har på lortet og får en direkte vurdering fra et autoriseret værksted om at sådan skal det være, så lader man sgu da pisset være... NEJ det ville jeg ikke slev have gjort, men nu ville jeg heller aldrig købe en Caddy... smiley

    Uvidenhed er ikke DUMT....


  • #146   14. aug 2013 R.B
    min kami har en UP. dne har kørt 41000km nu. den ramler fra gearkassen og udrykkerlejret. jeg siger konstant der er noget galt men SMC i hillerød siger at sådan skal den sige... min kami tror på dem. selvom bilen ikke havde lyden da han hentede den fra helt ny for 1½år siden.


  • #147   14. aug 2013 Sø-Propel : Det gør all Up'er. Min der har kørt 5000km gør det også.

  • #148   14. aug 2013 * Mr. Nobody *

    Det er jo ikke uvidenhed, hvis man ved det fra starten.

    Og vi er enig om at før man køber en ny bil, prøver man en tilsvarende, ergo man ved den ikke skal larme og rasle.

    Sø-Propel
    Så skulle du vel bede ham om at prøve et andet VW værksted.

    Det der med man kun køre til det værksted hvor bilen er købt, er en stor gang fis, en VW har garanti på alle værksteder som er aut. VW, sådan er det for alle mærker. smiley


  • #149   14. aug 2013 Mb
    Er det ikke forfærdeligt at den lyder sådan. Min gearkasse har kørt 323000km og siger intet. Men modsat har vag altid haft problemer med gearkasser.
    Jeg ville ikke være tilfreds. Sådan som bilen siger som ny skal den blive ved med at sige. Hvis udrykkerlejet er fejlen så det jo du tydeligt bevis på forkert type stål eller forkert design.

    Rb
    Har et prøvet at tale en dør til fornuft? For det det samme at få min ven til at lytte og forstå. Og har desværre en ven der er endnu være på dette punkt og ham har købt en dyre bil. smiley


  • #150   14. aug 2013 Sø-Propel

    Tror tit folk glemmer at så længe der er garanti på bilen er det forhandlerens problem, det er ikke meningen at det er forhandleren der skal fortælle kunden, men kunden der skal fortælle forhandleren hvad problemet er.

    Men hvis folk blankt stoler på at de folk i et firma, som skal lave noget uden beregning, siger det ikke fejer noget, fordi så kan de spare penge, og tjene nogle penge når bilen går i stykker, så fred være med det.
    VW Mekanikeren skal vel også have lidt at lave en gang i mellem smiley


  • #151   14. aug 2013 Sø-Propel >> Det er nu ikke alle gearkasser der har problemer fra VAG... Jeg har personligt ikke haft en gearkasse der har fejlet, hverken ved 0 km eller 250.000 km eller endnu mere.
    Jeg har endda haft den berygtede gearkasse i en Polo 6N, uden nogen problemer ved en kvart million kilometer.


  • #152   14. aug 2013 Det jo ikke en fejl. Man skal jo høre et eller andet i en bil. Nu er alle andre typer støj fjernet, så vil der altid være en der er mere fremtræden end andre.
    Der er mange der har klaget over det. Men der har jo ikke være noget nedbrud pga det.
    Du køber jo ikke en Vw CC, så må man jo også forvente at den ikke er lige så lækker.


  • #153   15. aug 2013 R. B. > Tro det eller lad være, men ikke alle prøverkører en bil inden de køber den... Men jeg henholder mig stadig til at det er uvidenhed... Vi bliver aldrig enige... så lad os begrave den her... smiley

  • #154   15. aug 2013 Jeg har kørt VW i 33 år og ALDRIG haft problemer med motorskader...(på de 7 jeg ejer/har ejet).. jeg har skiftet en gearkasse på min 26 år gamle Scirocco, det er alt...nej VW er en særdeles pålidelig bil, det er min oplevelse.

  • #155   15. aug 2013 lars N
    mine erfaringer er at de ikke holder til min køre stil.
    hvis en VW skal holde skal den køre som et transportmiddel ikke som en passion.
    jeg bruger min bil til mere end bare til og fra opgaver. den bliver også brugt til svingture og lidt kvikt brug. mine 5 VW´er har ikke kunne holde. smiley


  • #156   15. aug 2013 Min tiguan fra 08 har også fucket rigtig meget..
    Har dog ikk været så uheldig som her men dårlig service og forbavsende dårlig kvalitet er hvad jeg har fået ud af vw..


  • #157   15. aug 2013 Sø-Propel >> Hvis de ikke holder til dig, så siger det måske mere om din kørestil, end det siger om bilerne? smiley

  • #158   16. aug 2013 Hvis nu andre mærker holder bedre, siger det vel en hel del om VW?

  • #159   16. aug 2013 Jannik C
    Når nu VAG biler er nogle af dem der holder bedst, hvad siger det så om andre mærker ?


  • #160   16. aug 2013 Rolig nu... At købe en vw - vil jo svare til et weekend ophold med randers reb i løkken.......

  • #161   16. aug 2013 Tjaa. Jeg er super ovenud tilfreds VAG bilist, i næste uge skal jeg ud og have nummer 10 i rækken med VW i snuden.

    Har aldrig haft de omtalte problemer, så der er ikke andet der kan måle sig i niveau for mig. Udover Audi og Porsche, men det er en kende for dyrt i forhold til hvad jeg vil bruge på en bil.


  • #162   16. aug 2013 jeg orker ikke at læse "hele" tråden igennem men jeg syntes det er utroligt at de overhovedet dækker noget som helst af regningen når du er gået over garanti og har været på uautoriseret værksted. derudover at bebrejde vw med at de ikke har tid til et service? man ved da at det er 2 år / 30.000 km alt efter hvad der kommer først. og til sidst så ligger der 9 andre autoriserede vw værksteder i kbh området.
    men enig i at der ikke er taget godt nok hånd om dit problem, og at det skulle have været taget i opløbet.


  • #163   16. aug 2013 Sø-Propel: mine vw er sandelig mere end en passion, det er ikke småting de har stået model til af arbejdskørsel, hjemkørsel af tunge brændelæs fra skov og pløjemark, lange ferieture i Sverige, og børnenes vilde kabine leg i carporten, og service eftersyn er bestemt ikke noget der er ofret mange kr på...der er kun lavet det der var absolut nødvendigt og olieskift herhjemme. Men solide og driftsikre det har de været.

  • #164   16. aug 2013 Martin A
    Du bude vel som mekaniker vide at det er 100% underordnet om man køre på aut. værksted eller ej.
    Garantien skal stadig dække, uanset hvad, så længe dokumentationen er i orden.


  • #165   17. aug 2013 R. B problemet med VAG biler er jo, at når de går i stykker er det ikke 2-3k, men gerne op i 20-30.000kr. Og er det ikke Touran der har haft massive rustproblemer? Har da hørt om nogle der dumpede første syn pga. gennemtæring i bunden.

    Mht. garanti var han jo ude over de to års garanti, og derfor var det på kulance, og der giver de ikke noget hvis man har været på et af de frie værksteder. Til trods for at de laver det bedre, men sådan er det jo smiley


  • #167   17. aug 2013 brian
    de kan ikek holde til min kørsel. men selv den opel jeg har nu har kunne holde uden problemer. mine japanere har kunne holde. og min 190 2.0D har kunne holde... mine VW´ere har alle hostet reservedele af sig efter 14dage og
    hvis en bil ikke kan holde til moderat hårdt brug så det jo ikke en god bil.

    jannik c
    ja bilen var over garantiperioden men de har jo selv afvist der var en fejl. har hørt om flere VW værksteder der har sagt der intet er galt og kort tid efter garantien ophøre så gå det motoren til...

    lars n
    hvis det er en sejer at de har over levet de ting du nævner så forstå jeg godt mange syntes 'VW er en god bil. for det er da ikke noget specielt over det brug. . så har man ikke højre krav end det for at godkende en bil så cool. så man jo ikke så kræsen.


  • #168   17. aug 2013 Hoste jaja dem er der jo mange historier om, der findes mange mekanikere der ikke fatter hvad de laver, eller bare prøver at snyde kunderne. Men det er jo frit for folk selv at vælge sådan en klaphat fra og køre over til hans konkurrent. Du har jo ikke helt samme mulighed når det handler om garanti og autoriserede værksteder. At du kører tilbage til samme automester, forstår jeg så ikke.

    Nu har jeg arbejdet både på autoriserede og frie værksteder, og det er klart de frie der leverer den bedste service. Det er jo en farce når man får en bil ind på et autoriseret og skal lave "stort" service. Der bliver intet lavet af værdi.



  • #169   17. aug 2013 Jannik C
    Eneste biler jeg kender der havede rust problemer ved først syn var 1 gen. Peugeot 306.
    Har endnu ikke hørt om en VAG endnu, selv ikke en Golf 3/Polo 6N som eller også var noget af en rustbalje smiley


    Mht. Aut service, skulle trådstarter aldrig have nået 2 år eller så mange km, når nu motoreren lød forkert til at starte med.
    Men nu er det jo også sådan at garantien gælder fra den dato man har gjort dem opmærksom på problemet.

    Men nu ligger landet jo sådan, og det gælder alle bilmærker at de siger bare det intet har med sagen at gøre, og du kan i realiteten intet gøre ved det.
    Så sparer de nemlig penge.


  • #171   17. aug 2013 Hoste H : Enig: Jeg var mekaniker på et "uautoriseret" værksted i en kort periode. Jeg krøllede nærmest tær når jeg oplevede hvordan de bare skiftede på må og få og fortalte kunden af der var flere ting i vejen, netop fordi de skød flere gange ved siden af i forbindelse med en fejlsøgning. Flovt..
    Og samtidig brystede de sig med at de var så dygtige til det de lavede. Kunderne stolede blindt på dem..
    I flere tilfælde havde det været billigere at køre den til Autoriseret værksted.
    Det kan godt være de Uautoriseret er gode til at lave service hvor der bare skal skiftes service dele og renses bremser. Det burde selv den dummeste mekaniker kunne lave.. Men når det drejer sig om fejlsøgning ville jeg aldrig stole på en uautoriseret.. Har set for mange skræk eksempler hvor der bare er skiftet i øst og vest indtil fejlen er fundet.. At betale ved kasse 1. For de skal nok bilde dig ind af de ting de skiftede var defekte..


  • #172   17. aug 2013 MB .
    Precis det du siger der, er i virkeligheden lige den anden vej omkring.
    Jeg er selv udlært på Aut. værksted, og det eneste man laver der, er jo service efter service, primært fordi bilerne er nye.

    Ude på de uaut. værksteder jeg har være, derimod er stedet hvor du faktisk finder fejl på bilen, og udbedre den, da bilen nu har lidt alder bag sig, og derfor kommer på de uaut. værksteder.


  • #173   17. aug 2013 hehe jeg har endelig fattet den der med Eat Sleep VW, for efter jeg fik en vw laver jeg satme ikk andet end at skrue i det lort for at holde den kørende.....har godt nok overvejet at sælge den, men vil sgu ikk overgive mig smiley

  • #174   18. aug 2013 R. B >> Nu må du jo ikke sammenligne din læretid med egentligt arbejde?
    Det er klart at alle lærlinge starter med at lave service og intet andet. Hvis de beviser deres værd, skal de nok få lov at prøve "rigtigt" arbejde med biler.

    Jeg stoler personligt også mest på mit lokale autoriserede service værksted, og der er virkelig dygtige folk, der ved noget om bilerne.
    Derimod kender jeg flere mekanikere både ved autoriserede og uautoriserede værksteder, og med de historier de fortæller, så ville jeg aldrig køre til et uautoriseret værksted, medmindre det var noget så simpelt som at skifte dæk eller lignende.
    Til gengæld ville jeg heller ikke turde køre til den lokale Nissan/Chevrolet, men det har jeg så heller ikke nogen grund til for de biler har jeg ikke smiley


  • #175   18. aug 2013 MB. og du tror ikke at det er sådan det foregår på et autoriseret? De er ikke en skid bedre end de frie værksteder, de skifter også sådan lidt på gefühl, deres tester er ikke et hak bedre, andet end at de kan kode nøgler osv. men fejlsøgning klarer de ikke bedre. Der er nogle få på værkstedet som måske kender lidt til det, men resten er lige så meget på bar bund, som dem på de frie.

  • #176   18. aug 2013 Jannik C >> Så tror jeg du kommer på de forkerte autoriserede værksteder smiley

  • #177   18. aug 2013 Brian D
    Der er altid historier fra begge sider, eftersom jeg har være ansat på begge sider kan jeg rolig sige det er ens fra begge parter.
    Det er jo nemt at se hvem der hiver flest penge ud af forbrugeren, det er normalt de værksteder hvor der både er en/to/tre værkførere og en såkaldt "Teknisk Rådgiver" i vejen for en, før man faktisk kommer til at snakke med ham der ved noget om biler, aka Mekanikeren.

    Og man kan jo se på trådstarter hvordan det gik på aut. værksted, for den bil skulle jo aldrig have kørt så langt/længe.
    Men nu tjener det aut. værksted jo fedt på den skal laves.


  • #178   18. aug 2013
    R. B >> Nok kender du det fra begge sider, men du kender ikke alle værksteder.
    Det kan godt være der er folk ansat som både værkførere og tekniske rådgivere. Men alt andet lige, så har jeg fået bedre service for de samme eller færre penge hos det autoriserede værksted jeg bruger, frem for den lokale uautoriserede/frie.


  • #179   18. aug 2013 tænk i gider blive ved...

  • #180   18. aug 2013 R.B Sjovt nok var det ikke det jeg lavede da jeg var på et Autoriseret værksted. Jeg tog mig primært af fejlsøgning og mere dybdegående reparationer.

    Jannik C : Jo det foregår nok også den modsatte vej. Men jeg har bare ikke oplevet det. Og ang det med at kode nøgler. Det kan man kun på de gamle smaderkasser. Det er du nødt til at gøre online nede til fabrikken på de nyere biler, det samme med at kode radioer.. Så nej deres tester er ikke det samme. De uautoriserets tester svare groft sagt til VAG's tester i 90'erne.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #181   24. aug 2014 Lige et tillæg til din historie selv om det er en gammel tråd,,
    Lyder ret meget lige som min Caddy ,,
    Den raslen kommer med garanti fra kædetrækket som vw ikke har været skide heldige med,,
    Min 1,2 tsi begyndte at lyse i alam displayet på vej til arbejde en morgen.
    Raslen i mortoren startede dagen før og jeg fortalte det til værkføren hos SMC og han sage,, kom lige forbi med det samme,, der gik ikke 10 min efter jeg havde sat bilen før han kom ud og sage at den fik jeg ikke lov til at køre vidrer i og her er en låne bil,,
    De ringede efter 3 dage og fortalte hvad problemet var og at Caddyen var klar til afhentning.
    Det er en vild ærgelig oplevelse men kan jo kun snakke for mig selv og sige at jeg altid kun har fået lavet sevice og rep hos SMC og fået en kongebehandling,,
    Forstår ikke at du ikke ventet i 6 uger med en defekt motor og det er sikkert også årsagen til at SMC har valgt at handle som de gør,, for det lyder som om det er rimelig selv forskyldt,, havde du kørt derud med det samme havde de nok reageret anderledes.
    For en god orden's skyld skal lige siges at jeg ikke blev afkrævet en "daddel" for reprationen eller lånebil,,
    Er ganske tilfreds med min Caddy har kørt lige tæt på 70000 på 3 år og lige ud over kædetrækket har den været fejlfri ( 2 garantisager,, 1 sidespejl uden varme og revne i forruden) og kun været til norm sevice,,
    Er vældig glad for SMC Gladsaxe,,
    Vh,, Caddy Daddy,, smiley


Kommentér på:
Lad være med at købe VW

Annonce