{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.424 visninger | Oprettet:

ssj j
ssj j
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4

Golf 5 fsi kædeproplem {{forumTopicSubject}}

Hej der kommer en krasse lyd ude fra motoren der larmer i 2-3 sek når jeg starter bilen, den siger det ikke altid når man starter det. Er det kæden der er for slap eller oliepumpen der er blevet slidt. Mangler noget Info fra en vw mekaniker med noget råd om det . Pft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 5 fsi kædeproplem
  • #1   8. jul 2013 den bil har et problem med at løbe baglæs...du må aldrig parkere den i gear og slet ikke vis den har mulighed for at trille bagud. for så hopper den i kæden og så det ny motor....taler af erfaring....det nok din kædestrammer der hænger lidt de er så dårligt lavet på den model.

• #2   8. jul 2013 Har lige fået skiftet kæde på TSI motor, kørt 37000 km, prøv at søg på Google fsi motorproblemer. Ikke særlig positiv læsning på de TSI/FSI motorer smiley

• #3   8. jul 2013 Jeg er lærling på et VW værksted, og har rodet end del med kæder på disse type motorer, og man skal høre lyden for at bestemme om det er den normale raslen de motorer har i starten eller om det er olie strammeren der hænger, det kan også være knastforstilleren, der skal man skille ad for at finde ud om den har det dårlige reservedels nummer...

• #4   8. jul 2013 Andreas R: Helt rigtig, dog skal man også lige huske når han skriver FSI er det ikke en TSI, FSI er 1,6 motoren og TSI er 1,4 som der har problemet.

Men ja, vi laver en masse med dette problem, dog mest på TSI, der er ikke så meget FSI som har dette problem. Har dog næsten lige lavet en som var hoppet i kæde og den overlevet ikke. Den skulle lige have nye ventiler så kørte den igen.

• #5   8. jul 2013 - JKA - Det er selvfølgelig rigtigt. Men FSI skramler stadigvæk ved opstart, ligesom TSI.

• ssj j
    ssj j Tilmeldt:
    maj 2009

#6   8. jul 2013 Synes altså den siger et højt skratte lyd når jeg starter den, men hvad vil i mene det er jeg skal have udskiftet? Og hvor meget ville det koste på et vw værksted eller ligne at få ordnet sådan noget der? Det forresten en bil jeg næsten lige har købt og spurgte den gamle ejer idag, og hans historie var at han selv var på er vw værksted og de sagde til ham at " sådan skulle den sige når man starter den' i mine øjne lyder det godt nok lidt underligt?

• ssj j
    ssj j Tilmeldt:
    maj 2009

#7   8. jul 2013 Hvis det kun er kæden og kædestrammern skal der os skiftes oliepumpen? Eller behøves man ikke?

• #8   9. jul 2013 Det er nok knastforstilleren som siger det. Men ville nok skiftes kædestrammer, kæde og knastforstiller.

Jeg har lige lavet en TSI 160 HK idag med samme problem. Den var der givet 7 timer til = 7x1000 + moms plus dele.så du skal nok regne med 15000 kr.

• ssj j
    ssj j Tilmeldt:
    maj 2009

#9   10. jul 2013 det lyder godt nok kedeligt, men tak for info

• Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #10   13. apr 2014 har nogen fundet ud af problemet med 1.6 FSI der skralder nogle gange ved opstart

• #11   13. aug 2014 Bent J --> Så vidt jeg har fået at vide af VW er det kædestrammeren der skal skiftes. En større operation.

Bilen har kørt 109.000 km og ALT er passet hos VW, de vil dog intet dække!

God service.....Eller????!

• #12   19. maj 2015 Hey

Hej jeg har en Touran med en 1.6 FSI motor
    Den har fået 60.000km og er begyndt at Skallere ved kold opstart. Er der nogen som vil give det en vurdering? Jeg har en fin video.

På forhånd tak

Hilsen Jesper Frederiksen

Kommentér på:
Golf 5 fsi kædeproplem

Annonce