{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.059 visninger | Oprettet:

VW Polo 6R 1.6 TDI - Hot eller Not? {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal ud og kikke på en ny bil efter sommerferien, så faldt jeg over denne..

Men vil gerne høre fra ejeren af denne og evt 1.2TDi BlueMotion modellen.

Hvad er godt og skidt ved den? Kører den det opgivne km/l?

Vil også gerne høre om andre biler i den klasse - Men kun nye biler..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW Polo 6R 1.6 TDI - Hot eller Not?
  • #1   10. jul 2013 Hold dig til 1.6 TDI, det vil du blive glad for.

• #2   10. jul 2013 Kender et par stykker med den lille 1,2tdi de er glade for dem men der er ikke så meget overskud i dem jeg valgte min 1,6 tdi istedet for da den har fint med overskud

• #3   10. jul 2013 Jeg har en Polo 6R 1.6 TDI 105 HK Highline, og er meget glad for bilen, der har generelt set ikke været nogen problemer med bilen, udover to småting:
    1. bilen blev tilbagekaldt da der var en mulighed for fejl på en stelforbindelse til motorstyring, dette blev kun informeret når man var til service, da den ikke er alvorlig. Det blev skiftet uden beregning.
    2. den ene højtaler skrattede periodisk i højre side i bag, den blev skiftet uden beregning selvom bilen var 2½ år gammel.

Ingen af fejlene havde nogen betydning som sådan, og den første mærkede jeg naturligvis ikke noget til, og var kun en sikring fra VW's side.

Bilen kører omkring 20 km/l, men det er oftest med 3-4 personer i bilen og sommerhjulene er 17" (205/40-17), på standardhjul ville den helt sikkert gå længere, men de bliver brugt til vinterhjul smiley
    Så brændstoføkonomien lever til fulde op til mine forventninger.

Min kammerat havde en 1.6 TDI BMT 90 HK Comfortline, den kunne køre lidt længere på literen hvis man kørte pænt, men jeg ville hellere have de 105 HK...

Ang. 1.2 TDI BlueMotion, så kører den fint, men den mangler overarmene i overhalinger, den kører dog lidt længere på literen. Dermed ikke sagt at man ikke kan tvinge den til højere forbrug smiley

Jeg fravalgte Ibiza da jeg syntes den var for "billig", specielt i kabinen, og det er ikke helt den samme fornemmelse i bilen.
    Fabia fravalgte jeg fordi den næsten blev ligeså dyr som Polo'en, og i 2009/2010 var det stadig den gamle 1.9 TDI motor i Fabia.

Polo'en syntes jeg kører rigtig godt, og den lever op til mine forventninger, interiør er af god kvalitet, og især Highline sæderne er jeg glad for.
    Man kunne nogle gange savne lidt ekstra bagagerumsplads, men det er generelt i klassen, så der ville mit valg nok falde på en Fabia Combi, hvis man skulle bruge lidt ekstra plads, men blive i klassen.

Jeg overvejede også kort en Kia Rio, da den var helt ny på markedet, men kvaliteten er slet ikke i nærheden af VW, og værditabet ville helt sikkert være meget større. Derudover holder Kia's brændstoføkonomi værre end andre, og deres benzinmotorer skal have alt for mange omdrejninger i forhold til de små turbomotorer andre kører med.

• #4   10. jul 2013 Ville helt sikkert gå efter 1.6 TDI modellen smid den en tur forbi landberg og de får omkring 130hk

• #5   10. jul 2013 Jeg har en Polo 75hk 1,2 BMT TDI som kører fantastisk. Den holder let sine 30 km/l hvis ikke man piner livet ud af den og ellers følger den almindelige hastighed.

Den eneste anke jeg har er at den kun må trække 900 kg på krogen. Har et par gange trukket min båd på 1200 kg op af havnen uden problemer, så der er masser af moment, men skal have skiftet bilen ud med en der kan trække båden på vejen.

• #6   10. jul 2013 Søren L.
    Jeg har lige fået vejet min Ibiza 1,2 tdi op til 1200kg, så mon ikke at din også kan vejes op smiley

• #7   10. jul 2013 Faktisk får både 90-105 hk model nærmere 140-150 hk og ca. 310-330nm. Hos landberg, min har selv været forbi.

• #8   10. jul 2013 Hej Mikkel

Hvor fik du gjort det henne?? smiley

• #9   10. jul 2013 kontakt din forhandler og hør om muligheden for opvejning.
    Det kræver et omsyn, da det skal skrives i reg attesten.
    Du skal have dokumentation fra importøren, men lur mig om det ikke går gnidringsfrit.

• #10   10. jul 2013 Må prøve at høre dem ad. Normalt er VW ikke meget for at veje deres biler op, men det ville da være skønt smiley

• #11   10. jul 2013 Min 1.6 TDI 105 HK må trække 1200 kg fra fabrikken (hvis den da havde haft træk smiley )

• #12   10. jul 2013 pænt design. (væsenlig pænere end ibiza fabia og A1) men stoler ikke på deres motore. og deres generelle byggekvalitet og service omkring defekter er virkelig skidt.

så det bliver et NO GO fra mig.

• #13   10. jul 2013 Jep når det gælder service, kan VW ofte være temmelig uduelige. Derfor købte jeg Seat Ibiza, med massere ekstraudstyr. Har ikke haft hverken problemer med bilen eller værkstedet. Har lige rundet 2 år, og 100.000 km.

• #14   10. jul 2013 Må indrømme jeg havde væsentlige problemer med Seat da jeg havde min, værkstederne var dyrere, og service var ikke eksisterende. Derfor holder jeg mig til mit lokale VW/Skoda værksted, som jeg stoler på.

Sø-Propel >> Få lige dit grundlag i orden, ved du hvordan en Polo 6R er? eller bygger dine indlæg udelukkende på ældre VW'er du engang har ejet?

Jeg har kun oplevet prima service, og ingen fejl på min Polo 6R.

• #15   10. jul 2013 Har min 11. VW som er en Polo 6r 1,2 bmt tdi, og har aldrig haft problemer med nogen af dem.....

De første jeg havde var ældre biler og de seneste fem har været under 3 år.

Får serviceret dem hos VW i Sverige til ca halv pris af VW i DK.

• #16   10. jul 2013 Søren L >> Så du kan få lavet service i Sverige til omkring 1200 kr?

• #17   10. jul 2013 Har kørt et par stykker. Jer stoler ikke så vag's motorer og syntes den er sløv og intet sigende at køre i. Jeg kan ikke råde nogle til at købe en bil jeg ikke kan lide. De skal i sidste ende selv bestemme.

• #18   10. jul 2013 Sø-Propel >> Du lyder utroligt fordomsfuld... En Polo 6R 1.6 TDI er på ingen måde sløv, medmindre man tager den 75 HK version.
    Og intetsigende? arrh... er du nu sikker på det er en Polo 6R du har været ude og køre i?
    Og at du ikke stoler på motorerne er ikke det samme som at de ikke er gode, som sagt, så har jeg ingen problemer haft, og i min umiddelbare omgangskreds er der heller ikke andre der har haft problemer, slet ikke med de senere 1.9 TDI og 1.6 TDI

• #19   10. jul 2013 hahahaha så er sø uhyret igang igen smiley poloen er meget velbygget og har top køreenskaber og motoren er også velbygget og med få fejl har intet oplevet med min heller.

• #20   10. jul 2013 Sø-Propel, du siger at du ikke stoler på deres motorer? Hvad er det som gør det?

Mange vil måske sige det om franske biler, men kæresten har ejet en C5 i gennem 6 år og den har aldrig fejlet noget.

Svigermor har en 6R og den kører sgu stabilt og uden slinger i valsen.

Ang værksteder, så bliver den leaset så det bliver deres hovedpine, ikke min.

• #21   11. jul 2013 Brian D: Det passer meget godt for et lille service på en Polo. Gav 1850,- for 30.000 km service på min Tiguan inkl færgebillet.

Der skulle VW i DK til sammenligning have mellem 3800,- til 4500,- kr.

• #22   11. jul 2013 Service på min Polo har det ligget på 2000-2300 kr i Danmark, den ene gang med to pærer, da jeg ville have nogle bedre pærer i forlygterne (de gamle ligger nu i bilen som reserve).
    Nu ved jeg ikke lige om der er forskel på lille og stort service, eftersom jeg kun har været til service to gange smiley

• #23   11. jul 2013 Brian: Jeg kører nu gerne til Sverige for at spare en tusse på et service.

De yder også langt bedre service end herhjemme, så én ting er besparelsen, en anden er den behandling man får som kunde.

• #24   11. jul 2013 Søren L >> Jeg får nu rigtig god service herhjemme, men jeg bruger heller ikke SMC, men det lokale autoriserede VW værksted, og der er lige langt nok til Sverige fra Midtjylland. Og turen til Tyskland tager mindst en halv dag + udgiften frem og tilbage, så det kan ikke betale sig smiley

• #25   11. jul 2013 Brian

Jeg har brugt både SMC og de lokale forhandlere, og jeg må bare konstatere at servicen ifm service af biler for ringe i DK og derudover alt for dyr.

Det tager mig en lille time hver vej til Sverige og ca 25 minutter til det lokale værksted. Så det betyder ikke det store.

Til gengæld har jeg KUN oplevet god service hos SMC ifm reklamationer og løsningen af dem.

• #26   11. jul 2013 SMC i Herning ved ikke hvad service er... måske hvis du kommer og smider rundt med penge inde i forretningen, men eller sikke smiley

Men service og pris er tilgengæld meget bedre i Ikast... smiley

Kommentér på:
VW Polo 6R 1.6 TDI - Hot eller Not?

Annonce