{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.764 visninger | Oprettet:

Aygo vs 107 vs C1 {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan forklare mig hvorfor prisforskellen på disse tre biler er så stor?

107 = 69.990kr
C1 = 74.990kr
Aygo= 79.995kr

107 med alt udstyr = 79.990kr
C1 med alt udstyr = 106.990kr
Aygo top model = 117.995kr

Ud fra hvad jeg kan læse er alle bilerne produceret på samme fabrik og 1.0l motoren er leveret af Toyota.. Er der noget jeg misser? synes det virker hul i hovedet at købe alt andet end 107'eren??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aygo vs 107 vs C1
  • #1   11. jul 2013 Det er nøjagtig den samme bil. Eneste forskel er kosmetisk og ligger i emblemer og lygter mere eller mindre smiley

• #2   11. jul 2013 køre de ikke hele tiden forskellige kampagner på de biler der?

• #3   11. jul 2013 tag da 107'eren... havde jeg 100% gjort, som Jeff siger, de er ens

• #4   11. jul 2013 der er et års længere garanti på aygo'en.

• #5   11. jul 2013 Der er vist ingen tvivl om, at Peugeot har fat i den lange ende lige nu mht. pris og udstyr.

Men husk på, at konstruktionen er ved at være gammel - jeg mener, at trillingerne kom helt tilbage i 2006.

• #6   11. jul 2013 Det kan godt være det er ved at være en gammel bil, men altså det er lidt sjovt.. Det er den billigste bil pug sælger, men det er fandme den der går mindst i stykker. Ved godt at der kommer en masse "morsomme" pug jokes nu, det er slet ikke der jeg vil hen.. Det er rent faktisk bare en virkelig pålidelig bil til prisen..

• #7   11. jul 2013 Du sammenligner 3 dørs og 5 dørs, C1`en, i 5 dørs koster rent faktisk næsten 85K, magen til 107 i 5D til de knap 80.000, Den Aygo der har den samme mængde udstyr som de to andre, er den der hedder T2 air+ og den koster 89.995.

Så istedet for bare at kigge på den billigste og dyreste, så tjek hvad de har af udstyr, så vil du opdage at forskellen ikke er så stor! Derudover kører peugeot kampagne, derfor den ekstra lave pris! At jeg så på alle måder havde valgt Aygo`en og også selv står foran at skulle købe en, ja det er fordi at der er nogle små forskelle på delene i dem, f.eks. har Toyota skippet den ELENDIGE 1,4 Diesel PSA motor, de bruger anden vandpumpe fra en Japans leverandør, istedet for den franske osv. osv. Derudover vil jeg generelt bare ikke eje en fransk bil, div. jo den dag de lærer rent faktisk at bygge pålidelige biler!

Og inden nogen blvier fornærmerede, så kig statistik her, så vil i opdage et franske biler rent faktisk ER totalt elendige og det er kun noget man køber, hvi man ikke har råd til andet:

www.bilsyn.dk

• #8   11. jul 2013 Altså nu har jeg lige hurtigt kigget på peugeot og hvis du skal have samme udstyr som en aygo t3 så er 79.000 langt fra nok
    husk at tjekke for læderrat, a/c, tonede ruder bag osv.
    ^ var lidt hurtigere

• #9   11. jul 2013 Så kom den, hva hamsteren? har du nogensinde ejet en?

- Jeg har haft franske biler i 6 år, og har ALDRIG oplevet at min bil ikke kunne køre? Det vil jeg kalde pålidlig smiley

• #10   11. jul 2013 Køb du bare en 107, ACE.. folk har så fucking mange fordomme overfor franske biler, men alle de andre går ligeså meget i stykker.. - der er der bare ikke nogen der snakker om det.

• #11   11. jul 2013 Due det var præcis også det jeg mente med at det slet ikke var den gade jeg ville ned af. Kører selv fransk og skruer på det til dagligt, så kender godt fakta iforhold til rygter. Man bliver bare nødt til at sige det med det samme herinde, da 90% har hørt en masse lort om franske biler og så bare hopper med på vognen smiley

• #12   11. jul 2013 En C1 med aircondition og led osv i 5 dørs er på kampagne til 85.

• #14   11. jul 2013 Toyota Aygo skal du vælge, KUN fordi at der er 1 års garanti mere på, og Toyota virkelig brænder for at servicere kunderne, både prismæssigt og kulancemæssigt.

Jeg fordømmer ikke dem som køber en af de andre mærker, men det er tæt på. Jeg kan virkelig ikke se idéen..

Ja, jeg er måske smadret af at arbejde ved Toyota en del år efterhånden, men jeg siger jer, uovertruffen service!!

• #16   11. jul 2013 Aygoen er da også klart den pæneste af de tre. Den ligner en bil, det gør de to andre ikke.

• #17   11. jul 2013 aygo er den dårligste Toyota der kan man kan købe i dag til gengæld er c1 og 107 den beste franske

• #18   11. jul 2013 Hamster, altid godt med nogle fordomme, ikke?

Egne efaringer er noget oprekalmeret skidt..

• #19   11. jul 2013 Hamsteren.. se den indstilling mht. at Toyota er de andre mærker overlegen i forhold til kvalitet kan jeg godt forholde mig til.. medmindre der, som i dette tilfælde, er tale om tre identiske bilmodeller. Ud fra hvad jeg har læst mig til, bliver de produceret på den samme fabrik, med de samme dele. Så umiddelbart er der kun forskel på æstetikken. Ang. fejl osv. har jeg læst at man generelt skal gå efter en af modellerne fra efter 2012 da de før havde problemer med fejlkonstruerede vandpumper og desuden havde "svage" koblinger. Jeg går ud fra det er faceliftet som markerer skille linjen mellem den gamle serie med fejlene og den nye som har fået en bedre kobling, anden vandpumpe og desuden bedre/ekstra lydisolering.

Så jeg kan altså ikke lige følge Toyota vs franske diskussionen mht. den her bil...

De statistikker jeg har set gennem årenes løb har haft bunden fyldt med franske og italienske biler. Så jeg vil ikke kalde det sladder og dårligt begrundede holdninger..

• #20   11. jul 2013 Jeg har været i autobranchen i omkring 5 år, og pt har jeg altså en peugeot smiley

ALLE bilmærker har nogle sygdomme, nogle flere end andre, men jeg har ihvertfald været godt tilfreds indtil videre

Har en kammerat som kører i en 107, det eneste han har skiftet (udover service dele) er viskerblade.

• #21   11. jul 2013 Off topic
    TheMan.. betyder 5 år i branchen, 4 år som lærling og 1 år som udlært? eller 5 år som udlært? Har nemlig tit tænkt over hvordan det skal forstås når man siger sådan smiley

• #22   11. jul 2013 5 som udlært smiley

• #23   11. jul 2013 Aygo har 3 års fabrik garanti og en langt bedre kolance tolerance end de 2 andre

• #24   25. okt 2013 vi købte en aygo t2 air connect for 2mdr siden.. og havde samlignet alle priser/modeller/udstyr osv i aygo . forskellen på t2 air + og t2 air connect er den radio med bluetooth, og 21k i pris forskel. og det sagde jeg til forhandleren som gik gennem udstyrs lister med mig og fandt det samme.. så kunne tage fra Toyota forhandleren med en t2 air connect til 98xxxkr istedet for 119xxxkr. så vil vove at påstå at hvis man sætter sig ind i tingene og bruger lidt tid på det kan man spare nogle penge.
    og må sige det er en dejlig bil på mange måder og meget økonomisk (vi valgte at få Toyota service på bilen til 218kr per mdr så tænker kun på dæk/benzin/forsikring og vægtafgift.

og forsikring med fuld kasko og vejhjælp/gratis lånebil og selvrisiko på 800kr. til 4200kr helårlig med Toyota forsikring ved codan

Kommentér på:
Aygo vs 107 vs C1

Annonce