{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjulleje fra Thansen.
  • #1   14. jul 2013 Jeg har da købt et par stk. Bag til. De okay. Forhjuls lejerne går i stykker med det samme du sætter dem i.
    Er min erfaring i hvert fald

• #2   14. jul 2013 køb ALDRIG deres hjullejer. fik byttet mine 4 gange indenfor 3 mdr på en golf 2 jeg havde

• #3   14. jul 2013 okay mange tak! smiley

• #4   14. jul 2013 hvad med fra Krogslund? smiley

• #5   14. jul 2013 Har haft hjul lejer i for hjul i 2 år og kørt nok 40000 uden nogen problemer

• #6   14. jul 2013 Jamen man kan da også være heldig.
    Jeg ville købe på misterauto det fin kvali

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #7   14. jul 2013 Jeg har som regel ikke noget imod Thansen, og deres reservedele, men lige deres hjullejer har jeg dårlig erfaring med..

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #8   14. jul 2013 Købt min på Ebay, det er en komplet nav.. lige til at smide på, kørt i 2 år med det nu..

• #9   14. jul 2013 min erfaring er at ford er billige i reservedele,så havde helt klart købt originalt

• #10   14. jul 2013 jeg har lige skifet mit det ene igen det har kørt 50000 på 4 år

• #11   14. jul 2013 fra hvor?

• #12   14. jul 2013 thansen

• #13   14. jul 2013 Nu der det jo ikke hvor lejet er købt men hvilken mærke lejet er der er afgørende. Thansen har flere forskellige producenter af de lejer de sælger men største delen af dem er fra optimal. Efter min egen erfaring er optimal ikke noget der holder særlig længe.

• #14   14. jul 2013 Ford er da absolut ikke billig i dele..

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
    #16   14. jul 2013 Så længe man monterer delene korrekt plejer T-hansens hjullejer ikke at give problemer. Men pas på hvis det er dele som skal presses ind, en skruetvinge er ikke det samme som en god hydraulisk presse, og mange forhjulstrukne biler kræver det korrekte tilspændingsmoment for at lejet kan holde. På min Volvo er det nemt, bolten må kun spændes med fingrene, ingen brug af værktøj er tilladt. Men på min Citroen, pillede jeg spindelleddene af og afleverede dem på et værksted som skiftede hjullejer og bærekugler med Lemförder. Ikke fordi jeg ikke selv kunne skifte forhjulslejer, men bærekuglerne krævede specialværktøj. Såvidt jeg erindrer landede prisen på ca. 2500 samlet, incl. nye varmeskjolde for bærekuglerne.

Har du ikke en ordentlig momentnøgle er det nok udelukket at skifte på en forhjulstrækker.

• #17   14. jul 2013 biltema

• #18   14. jul 2013 købte os nogle fra thansen, men de passede ik. eller de var ik de samme som orginal, meget smallere og nu hyler de igen, efter 1000 km... så jeg ville gå andre veje

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

#19   14. jul 2013 Hvis hjullejerne ikke har de samme fysiske dimensioner, så skal man da ikke montere dem! Skriver de ikke målene på deres hjemmeside, eller er det mig som husker forkert? For øvrigt, så er Optimal også leverandør til Refako og andre.

Bestiller man i Tyskland, og kan leve med ventetiden, så er der altså mange penge at spare på reservedele. Et pakningssæt til en Citroen karburator (Solex-Cisac Z1) 1500 kr uoriginalt i dk, 3500 orig. fra Citroen. 29€ originalt fra Tyskland. Og hvad fragt angår, så er det normalt billigerere at få en pakke op fra Tyskland end at få noget sendt indenrigs i Danmark.

• #20   14. jul 2013 jeg køber udelukkende mine lejer hos krogslund - billige priser, de ved hvad de har med at gøre og OK kvalitet (i hvert tilfælde dem jeg har skulle bruge - tør ikke udtale mig om deres udvalg/kvalitet til ford)

• #21   14. jul 2013 jeg kunne ikke skaffe andre dimensioner, da bilen aldrig er solgt i danmark. så det var den mulighed der var. har bestilt andre fra import, nymann osv, de passer heller ikke. så dem eller ingen smiley

• Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

#22   15. jul 2013 @Mackie A
    en af mine kolleger havde det samme problem med en Toyota Hilux Surf som kun blev solgt i Japan (han var englænder, og kunne godt leve med højrestyrede biler). Motoren var den samme som de smed i Landcruiseres i Japan (mere højtydende end DK modeller), med det resultat, at Toyota i DK ikke sælge ham et oliefilter hvis han kom med bilen.

Toyota i Japan lavede 50 nummererede udgaver af Landcruiser i anledning af bilens 50 års jubilæum, og han fik fingre i en af dem. Det samme, Toyota DK hverken ville eller kunne hjælpe. Men Toyota i UK havde ingen problemer med at skaffe dele, og sende dem til DK.

Gå uden om danske forhandlernet, og køb i de lande bilen blev solgt. Nu ved jeg ikke hvilken bil der er tale om, og mange tyske leverandører kommunikerer kun på tysk. Men de kan somregel skaffe delen, selv til de mest obskure special editions. Hvor man i DK kun lagerfører den jævne metervare.

• #23   15. jul 2013 bestilte os bremseskiver fra tyskland der efter sigende skulle passe til bilen, men de passe slet ikke, der havde de bare "kodet" varenumre om til modellen:S

Men tak for ideén og responsen! jeg vil prøve at få kontakt til Daihatsu i uk eller de
    den er kun solgt i japan, og derfra eksporteret til england, australien og andre nok os..
    har været lidt på herrensmark med reservedele. men tak for tippet!
    bilen er en Daihatsu Charade Detomaso
    altså Detomaso motorsport der har lavet bilen om med undervogn, motor, skørte, osv. så nogle af delene kan jeg få i danmark fra de andre modeller fra dk. dog det meste som sliddele er anderledes smiley

Kommentér på:
hjulleje fra Thansen.

Annonce