{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Bilforsikring. {{forumTopicSubject}}

Hej derude, kan man stille sin forsikring i bero, jeg har afmeldt min bil i går pga. defekt motor, jeg skal bruge en del "tid" på at få den køreklar igen ...?
Jeg har været temmelig uheldig, ikke længe siden jeg fik bilen nysynet og har brugt en del penge på nye sliddele,, at få den helt tip top - men er jo desværre ikke nogen garanti for at motoren er med på den når kmstand er 355.000..!
Men det kan jo ske for den bedste, uanset kmstand...!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilforsikring.
  • #2   23. jul 2013 Normalt kan man ændre til stilstandsforsikring hvis den skal holde mere end en måned.

• #3   23. jul 2013 Det er ikke ret mange forsikringsselskaber der laver stilstands forsikringer, eller som i dit tilfælde forsikring på IKKE indregistret køretøj.

Men jeg kan hjælpe dig, jeg er selv assurandør.

Skriv en privat besked, hvis det har interesse

• #4   23. jul 2013 Men så skal bilen ofte stå i en aflåst garage.

• #5   23. jul 2013 Hvad er grunden til at du vil have stilstand på den frem for bare at afmelde den helt

• #6   23. jul 2013 Hvorfor overhovedet afmelde den pga det? Det kan da ik tage lang tid at smide sådan en motor i? En dags tid så det done

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 45
    #7   23. jul 2013 http://www.autoparts24.dk/index.html

Hvis du skal have ny motor..
    Dog har jeg ikke selv brugt hjemmesiden eller hørt om nogen gør det .. Men ser fornuftig ud..

• #8   23. jul 2013 Det er vel bare et spørgsmål om at regne ud hvad forsikring/ejerafgift koster pr. dag, kontra et par nye nummerplader som koster 1180 kroner. Så stiller du det op mod den tid du mener det tager at få din bil i orden, og så ved du hvad der kan svare sig.

Medmindre du har høje faste udgifter burde du i hvert fald kunne holde pladerne på i minimum en måneds tid, uden at det koster mere end et sæt nye nummerplader. Det er vel trods alt at foretrække fremfor at afmelde bilen. Der er den trods alt forsikret.

• #9   23. jul 2013 Brian B de er da steget til 1380 eller deromkring

• #10   23. jul 2013 Hvis du har afmeldt bilen, så har du som sådan også afmeldt forsikringen, det kan være du kan tegne en forsikring på bilen som værende under reparation, men når du afmelder skulle du gerne få nogle penge tilbage, og så kan du så forsikre bilen igen, når du får plader på igen.

Så ingen grund til stilstandsforsikring, hvor man normalt indleverer pladerne til forsikringen og fortsætter med at betale ejerafgifter, men så har et krav om at bilen er låst inde.

• #11   23. jul 2013 Brian D Der er da en fordel i det. Hvis han giver 8000 i normal forsikring, men måske kun 1200 i stilstandså spare han da en masse, mens han stadig optjener anciennitet. Ellers kan han tabe de måneder han har optjent, hvis det ikke er et helt år han har haft det.

• #12   23. jul 2013 1180 eller 1380 kroner ændrer ikke på pointen i mit indlæg. smiley

• #13   23. jul 2013 kjærsgaard - Jeg er desværre ikke så heldig at have så gode forbindelser eller "tid" til bare at "smide" en anden motor i på én dag... og så done... ellers ville jeg jo ikke vælge at afmelde bilen hvis det var tilfældet...!

Jeg spørger fordi at mit fors.selskab har flere måder at gøre det på, som jeg også kan læse mig frem til ved jeres svar til mig...

Tak for svarene, fik jeg noget mere ud af end hos mit fors.selskab... hmm...

Mvh Allan...

• #14   23. jul 2013 Lasse P >> Der er ingen fordel i det, når bilen allerede er afmeldt.
    Hvis bilen ikke var afmeldt var det en anden sag. Men omvendt, hvis bilen skal stå en måned, så koster det i dit eksempel 8000/12 = 667 kr, mens stilstandsforsikringen koster 100 kr, så der spares knap 600 kr, mens der stadig skal bøvles med ejerafgifter, samt pladerne skal sendes frem og tilbage.
    Derudover må der ikke køres i bilen, så når der skal testes, så skal der hentes prøveplader, eller bilen skal afmeldes stilstandsforsikring igen.

Alt i alt, kan det oftest ikke svare sig, hverken at stilstandsforsikre, eller afmelde bilen, hvis det bare er for en måneds tid.

• #15   23. jul 2013 Kunne jo være der var mere galt med bilen end bare det, men fair nok held og lykke

Kommentér på:
Bilforsikring.

Annonce