{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

God oplevelse med VW {{forumTopicSubject}}

Hej gruppe smiley

Vil bare lige dele min rigtig gode oplevelse med VW, Tang Biler i Holstebro. Købte min Up, i november måned, 2012.

Allerede efter kort tid får den samme problem som flere andre beretter om, nemlig skæve bremseskiver (plus de skurrede helt vildt). Jeg kører med det i noget tid, i håbet om at det bliver bedre. "Det er jo en helt ny bil", sagde jeg til mig selv.

Jeg havde læst herinde på gruppen, at en bruger var blevet afvist hos VW for samme problem, da hans Up havde kørt mere end 10.000 km, som åbenbart var deres grænse for garanti på bremsere.

Så ved ca. 9.800 km tog jeg et billede af km-standen, og skrev en mail ud til værkstedet, og forklarede problemet. På den måde kunne jeg holde dato på mail op mod dato på billedet, hvis der blev noget. Dette blev dog heldigvis ikke nødvendigt smiley

Jeg fik aftalt en tid, og trillede derud med +10.000 km på tælleren.

De skiftede skiverne uden at blinke.

Efter et par uger begyndte de at skurre igen, og kort tid efter det, kunne jeg igen mærke de velkendte "hop" under nedbremsning. Nå, igen prøvede jeg at køre lidt med det. Jeg er ikke mekaniker, så tænkte at de måske skulle "køres til". Det skulle de jo så ikke smiley

Lige før jul 2013 skriver jeg igen til værkstedet, og spørger om de ikke kan udbedre årsagen, i stedet for at udbedre symptomerne, da jeg ikke havde lyst til at skulle lave en eventuel større reparation når garantien engang udløb.

Det kunne han sagtens forstå, og vi fik aftalt en tid i det nye år. Jeg kom ud, og det viste sig, at hjulnaven(?) i begge sider havde "slået sig". Går ud fra det betyder at de er skæve, eller noget i den retning? I hvert fald brugte de tre en halv time på den på at skifte dem plus skiverne, hvorefter jeg kunne køre hjem igen smiley

Anyway, det var lige den oplevelse jeg gerne ville dele. Hvis der er andre der står med problemet, så kom afsted, det kan altså godt betale sig. Og det er bestemt ikke alle steder de spiser én af med, at det ikke er deres problem efter 10.000 km smiley

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God oplevelse med VW
  • #1   13. jan 2014 Fedt. Det er altid rart når man bliver seriøst, og ikke bliver spist af med en eller anden søforklaring...
    Lyder dog lidt vildt at skiver/nav er så dårligt konstrueret, at mange oplever denne fejl.

    Min egen har dog ikke haft symptomerne...


  • #2   13. jan 2014 Jeg ved heller ikke hvor mange det reelt drejer sig om. Men ved nogle søgninger, kom der bare et par eksempler frem smiley

    Men ja, jeg tænker også, at det er vildt at det er lavet så dårligt smiley


  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #3   14. jan 2014 Min Citigo er også indregistreret i november 2012, men jeg har heller ikke oplevet problemet (endnu) - 7, 9, 13

    Har kørt 25.000 km.


  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #4   16. jan 2014 har kørt 28500 med min og synes nu den er begyndt at skure lidt , dog ingen hop. tænkte jeg skulle få det undersøgt ved 30000 km service. Har dog fravalgt vw værksteder grundet tidligere oplevelser og bruger og har gennem de sidste 10 år brugt en ikke mærke mekaniker som jeg har fuld tillid til.....

Kommentér på:
God oplevelse med VW

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce