Vibrationer i rat under nedbremsning {{forumTopicSubject}}
For noget tid siden bemærkede jeg vibrationer i rattet, når jeg bremsede. Selvom skiverne og klodserne foran var forholdsvis nye, valgte jeg at få dem skiftet. Fik købt uoriginale skiver + klodser og sat dem på. 1 måned gik det fint uden vibrationer i rattet når jeg bremsede. Men det er desværre kommet igen. Og det skal siges, at jeg skåner bremserne meget - kører generelt "morfar-stil", så det er ikke fordi jeg har haft nogle hårde nedbremsninger. Så jeg ville gerne høre jeres mening... måske er der nogen der kan hjælpe og komme med råd til hvad problemet evt. kan være?
Det hele ender nok med, at jeg bestiller originale skiver og klodser til den, for jeg kan umiddelbart ikke se nogen andre grunde til de vibrationer i rattet (kun når jeg bremser).
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.537
Sørge for at smøre dem ordenligt og rense dem. Inden du skifter til de nye så tjek om de sider fast eller de drejer fint julene, hvis de ikke drejer ordenligt så bliver skiverne varme og der efter skæv
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hat lige haft en Turan der blev varm på det ene baghjul, men da bilen kom på værkstedet, kunne jeg måle at i den ene side at bilen var skiverne for og bag, ca. 40 grader varme, men i højre bag var den på 180 grader, og højre forhjul 217 grader varme,,,
Manden havde fokuseret på baghjulet, der blev skifte kalibere i bag og tjekket for om noget sat fast foran, og der var intet...
Jeg målte bremsevæsken og der var vand i, og det hele blev skiftet og problemet forsvandt derefter foran....
Fejlen lå altså i højre kaliber i bag, samt bremsevæsken...
Så prøv at tjekke som Abu skriver....
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 25 Svar: 1.064
Vibrationer i rat under nedbremsning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside