{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tryk på en standard motor mk2 2,8
  • #1   6. aug 2007 Hey min ven.

Nu ved jeg jo du skifter dyser, benzpumpe. Ellers en metaltoppakning som der bliver skrevet, og ikke højere end 0,5. ville egentlig nok sige maks 0,4 bar. Plejlstængerne er ikke ret solide på den 5m motor nemlig.

• #2   6. aug 2007 I kan se mit projekt i min profil. Men det kommer jo an på hvor man vil starte og hvor man vil stoppe. Jeg regner med at smide ca 100.000 kr i motor og diverse elektronisk udstyr. Det kommer jo helt an på hvad man vil.

Anders: kompresionen er 9,2:1 og hvis man vil have det til at fungere godt som en hverdagsbil, med højt tryk er det for højt. Den skal helst ligge på ca 8:1.

• #3   6. aug 2007 Det hele samlet koster penge. Et turbosæt 10.000, diverse elektronik 25.000 lidt afbalancering af krumtap, andre knaster osv 6.000. Så skal der den krumtap plus plejlstænger og semismedet stempler oven i. en motorstyring, toppakning arp hele vejen rundt osv osv osv. Det løber op når det bliver lagt sammen. Skulle også gerne få dk´s hurtigste mk2 smiley

• #4   6. aug 2007 Ja det er bedst hvis man skal have højt tryk ihvertfald. ellers får man nemt tændingsbanken/detonation. Jeg har bestilt den i usa hos horsepowerfreaks igennem min stumpe pusher. Om jeg kan få gear og bagtøj ti at holde skal jeg fortælle dig når jeg når så langt, men tror det ikke. Man kan få forstærkningssæt til bagtøjet, så det er også et projekt i fremtiden smiley

• #5   6. aug 2007 det er en 2mm cometic metaltoppakning, og ja den passer fra en mk3. du kan også købe den hos
    www.k-power.dk

• #6   6. aug 2007 har købt en del af ham her http://mbc-racing.dk/

• #7   6. aug 2007 kan godt ses jeg kan selt ikke følge med jeg to hehe hvad bruger i af Benzin Pumpe & Benzintryksregulator
    ????

• #8   7. aug 2007 Hey Anders, jo det ser umiddelbart ud som om det bliver godt, men forstår ikke helt det med 2 tilskudsdyser foran spjældet, hvorfor ikke skifte dem til 440 ml fra en 7mgte? Dem sætter jeg 12 stk på min.

• #9   7. aug 2007 Hey Jerry.
    Jeg bruger en walbro 255l pumpe. Den kan trykke op til 5,5bar, og selvfølgelig 255 l i minuttet.

anders: du skal måske tænke på noget i bankesensor, når du vil køre 0,7bar med næsten standard kompresion.

Mvh Carsten

• #10   7. aug 2007 Du kan evt prøve at kontakte dennis møller på www.supra-visby.dk han har dem næsten med garanti til en rimelig penge. Bare sig du har snakket med mig. Er du med i www.sdcd.dk ? det er en kanon nystartet klub for supraejere, og der er også meget hjælp at hente. En bankesensor er et følsomt element som kan måle om dit breændstof bliver antændt for tidligt (preignition) dvs den brænder imellem dine stempelringe, som ofte sker ved for høj kompresion, og højt ladetryk.
    en 2 mm toppakning vil ikke sænke din komprsion ret meget. kun til ca 8,8:1, men det kan også gå hvis man ikke skruer trykket for højt op;)
    Du kan læse en hel masse om de forskellige ting om tunning på www.powerpage.dk

Ellers bare spørg, så skal jeg se om jeg kan svare

Mvh Carsten

• #11   8. aug 2007 jo det gør det nok, men var ikke med i det denne gang. det er fordi det er dem der er til at få for rimelig pris. Skal jo op i en del ml i forvejen, så de er nu ikke overdrevet store;) Den går bare bedre end at smide 6 stk 700/750 ml på.

• #12   8. aug 2007 Det vil tiden vise om den gør;)

• #13   8. aug 2007 Jamen vil da lige smide min kommede opsætning op...

Pt Står motoren med

MK3 Turbo manifold
    CT26 turbo
    Sænket komp (ved ikke hvor meget)
    Intercooler med 2.5" ind og ud
    2,5" rør føring
    3" udst
    Bosch 200L/min benzin pumpe
    Justerbar benzintryks regulator
    blow off ventil
    K%N filter

SÅ bliver der endret lidt:
    Dyser fra 3,0 turbo
    Opboret gas spjæld
    hjemmelavet indsugning med spjældet frem af
    Støre turbo? hvilken er ikke bestemt
    hjemmelavet turbo manifold
    vandindsprøjtning

Bilen kommer til og køre 1 bar i ladetryk... om det holder eller ej vil tiden vise... men så er det jo godt man har flere motor på lager!

• #14   8. aug 2007 Jesper S

Så knækker den sig også bliver motoren splittet ad og lavet op igen....

Gider bare ikke gi 2000 for en metal toppakning hvis den aligevel smelter et stempel efter en uge så er det lidt spild af penge...

Og motoren har kørt med 0,6bar i 6år med fuld kniv! + den har kørt med nos så hvis den ikke kunne holde tror jeg den var død for længest!

Kommentér på:
tryk på en standard motor mk2 2,8

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce