807 visninger
|
Oprettet:
tryk på en standard motor mk2 2,8 {{forumTopicSubject}}
tænk på af smide tryk på en standard motor mk2 2,8 som har gået 270???
tro i den vil kunne holde til 0,5 bar i tryk eller ville i skifte nogle dele først
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
Nu ved jeg jo du skifter dyser, benzpumpe. Ellers en metaltoppakning som der bliver skrevet, og ikke højere end 0,5. ville egentlig nok sige maks 0,4 bar. Plejlstængerne er ikke ret solide på den 5m motor nemlig.
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
Anders: kompresionen er 9,2:1 og hvis man vil have det til at fungere godt som en hverdagsbil, med højt tryk er det for højt. Den skal helst ligge på ca 8:1.
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
www.k-power.dk
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
aug 2003
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 5 Emner: 57 Svar: 174
????
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
Jeg bruger en walbro 255l pumpe. Den kan trykke op til 5,5bar, og selvfølgelig 255 l i minuttet.
anders: du skal måske tænke på noget i bankesensor, når du vil køre 0,7bar med næsten standard kompresion.
Mvh Carsten
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
en 2 mm toppakning vil ikke sænke din komprsion ret meget. kun til ca 8,8:1, men det kan også gå hvis man ikke skruer trykket for højt op;)
Du kan læse en hel masse om de forskellige ting om tunning på www.powerpage.dk
Ellers bare spørg, så skal jeg se om jeg kan svare
Mvh Carsten
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 96
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
Pt Står motoren med
MK3 Turbo manifold
CT26 turbo
Sænket komp (ved ikke hvor meget)
Intercooler med 2.5" ind og ud
2,5" rør føring
3" udst
Bosch 200L/min benzin pumpe
Justerbar benzintryks regulator
blow off ventil
K%N filter
SÅ bliver der endret lidt:
Dyser fra 3,0 turbo
Opboret gas spjæld
hjemmelavet indsugning med spjældet frem af
Støre turbo? hvilken er ikke bestemt
hjemmelavet turbo manifold
vandindsprøjtning
Bilen kommer til og køre 1 bar i ladetryk... om det holder eller ej vil tiden vise... men så er det jo godt man har flere motor på lager!
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
Så knækker den sig også bliver motoren splittet ad og lavet op igen....
Gider bare ikke gi 2000 for en metal toppakning hvis den aligevel smelter et stempel efter en uge så er det lidt spild af penge...
Og motoren har kørt med 0,6bar i 6år med fuld kniv! + den har kørt med nos så hvis den ikke kunne holde tror jeg den var død for længest!
tryk på en standard motor mk2 2,8
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside