{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Hilux Med Stort Problem {{forumTopicSubject}}

Mandag : Skilte motoren ad for at hive topstykket af fordi den brugte 0,5 liter vand for at kører 50 km. Topstykket kom til cylinder service i Esbjerg hvor den er blevet planet, skiftet en bøjet ventil og har fået sat en ny gevindbøsning i cylinder nr4 til glødrør.

Tirsdag : Ny toppakning blev monteret og spændt efter alle kunstens regler. Ny indsugningsmanifold pakning, udstødningsmanifold pakning, ventildæksel pakning, nyt oliefilter, skiftet olie, nyt kølervæske og ny termostat pakning.

Onsdag : De sidste ting på bilen blev samlet og den skulle på prøvetur. INGEN problemer der.

Torsdag : Skulle jeg så kører hjem med bilen fra Esbjerg. Ca. 15 km derfra og op ad afkørslen fra motorvej begynder bilen at ryste og vibrere som en gal og der står en 20 meter røgsky ud af udstødningen. Jeg triller stille og roligt ind på Shell tankstationen ved korskroen og slukker bilen. Jeg låner en lang skruetrækker for at skruge pumen op igen eftersom min kæreste havde bet mig om at skrue den tilbage til normal. Jeg konstatere at motoren har fået alt for meget diesel på en eller anden måde da det drybber ud i samlingen på udstødningen under bilen. Efter jeg har skruet den op i pumpen igen, prøver jeg på at starte bilen. Uden resultat. Starteren vil ikke slå liv i motoren den giver bare en klånk lyd. En kammerat kommer til undsætning i en gammel Volvo der så trækker mig de sidste 20 km hjem.
Så nu står Hiluxen stille ude i værkstedet og kan ikke kører.

Nogen der ved hvad der kan være galt, håber virkelig på nogle gode svar, er lige gået på ferie UDEN bil. Sur røv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hilux Med Stort Problem
Kommentér på:
Hilux Med Stort Problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce