{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.606 visninger | Oprettet:

Ny bil med stort træk (1500-2000kg) {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en ny bil som må køre med autotrailer, og derfor have et træk som må trække mellem 1500-2000kg.

Jeg stiller næsten ingen krav. Bortset fra at det skal være en Diesel, gå nogenlunde på literen 10+ og så skal den ikke koste en sindsyg masse i vægtafgift (Max 5-6000kr). Og Bilens værdi skal helst heller ikke over 30.000kr. Men hvis den er rigtig fornuftig vil jeg gerne ofre omkring 80.000kr. Men helst som udgangspunkt rimlig billig da det bare er hverdags bil.

Ellers er jeg næsten ligeglad med en det er en gammel Toyota HiLux, VW, mercedes, Pick Up, St. car. Mindre varebil, gule og hvide plader. Kom med nogle bud.

Btw. Kender i nogle steder på nettet hvor man kan se hvor meget de forskellige biler vejer og evt. hvad de må trække?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil med stort træk (1500-2000kg)
  • #1   30. jul 2008 bilmodel.dk

    Husk at det kræver kørekort i klasse B+E, at køre med det træk.


  • #2   30. jul 2008 Ups... Måske kræver B+E ;-\

  • #3   30. jul 2008 Jeg kører Hiace på arbejde.

    2,5 turbodiesel
    den må trække 2 tons

    det kræver bare trailerkort hvis du skal trække autotrailer


  • #4   30. jul 2008 Phuck --> du har helt ret.

    jeg har lige nærlæst reglerne pga. arbejde hvor jeg kører med 750kg boogie trailer efter Hiace på 2800kg

    det viser sig at enhver med B kort må føre op til 3500kg varevogn og der efter må der spændes påhængskøretøj efter OP TIL 750kg totalvægt

    derover kræver trailerkort (BE kort)



  • #5   30. jul 2008 Hej Rosendal...
    Jeg har selv lige fået min Hiace 1997 vejet op til 2000 kg. på krogen og den koster lige under 5000 i vægtafgift ( husk der er misundelses-afgift på vare-vogne efter 6 måned 1998) og i kraft af mit arbejde (mekaniker) må jeg nok indrømme at Toyota er noget af det mest slid-stærke og problemfri (og jeg er ikke inkarneret Toyota-mand) og jeg skruer også både i VW T4 og T5 og Mercedes,Peugeot og Fiat...;-)


  • #6   30. jul 2008 Kopieret fra FDM:

    Ifølge kørekortet
    Et kørekort til kategori B, som de fleste danske bilister har, giver ret til at køre en bil på højst 3.500 kg totalvægt. Men du må gerne køre med en påhængsvogn på op til 750 kg totalvægt - også selv om vogntoget dermed kommer til at overstige 3.500 kg. Men er påhængsvognens totalvægt over 750 kg, skal begge følgende krav være opfyldt for at køre på kategori B:



    1) Påhængskøretøjets tilladte totalvægt må ikke overstige bilens egenvægt +50 kg.

    Her må du have fat i både bilens og påhængsvognens registreringsattest, for her kan du faktisk selv vælge, hvilket tal der skal bruges: Af bilens attest fremgår det fx, at bilens egenvægt er 1.025 kg, og at den pågældende bil må køre med en påhængsvogn med største tilladte totalvægt på 1.050 kg. Men af påhængsvognens attest fremgår det, at dens tilladte totalvægt er 1.200 kg - altså over bilens egenvægt +50 kg, her i alt 1.075 kg. Nu kan du vælge at "køre efter" bilens registreringsattest med det laveste tal på 1.050 kg frem for påhængsvægtens attest på de 1.200 kg.


    2) Bilens tilladte totalvægt og påhængsvognens tilladte totalvægt må tilsammen ikke overstige 3.500 kg.



    det vil sige at hvis du spænder noget efter en bil som vejer mere end totalvægt på 750kg. så skal begge de 2 krav være opfyldt. er de ikke det (hvilket nok er ret sandsynligt) så kræver det B-E kort


  • #7   30. jul 2008 Allan B --> der må jeg give dig ret! hehe...
    de er satme solide de Hiace.

    det er helt vildt. de kan bare ikke kvæles. de holder til utroligt meget faktisk. de er ikke hurtige eller voldsomt stærke. men de kan da starte hver gang. og er billige at vedligeholde. for der er næsten ingen vedligeholdelse/rep.


  • #8   30. jul 2008 Peder B...
    Nej de er bestemt ikke ræser-biler (og min er kun en suge 2.4 diesel)
    men meget meget solide ( og så har de det der dumme hop mellem 3 og 4 gear,der er alt for langt,ihvertfald på min gamle kasse)


  • #9   30. jul 2008 ja det er rigtig nok. de har lidt underligt skifte mellem 3. og 4. gear

    men syntes nu at D4D som jeg har holdende trækker rigtig fint i 3. gear

    men igen. det er jo bare en arbejdsbil. den klarer sig meget godt faktisk.
    til hverdag slæber den på 2700-2800kg totalvægt (bil+materialer)

    fordi jeg er vvs mand. så den har lige "lidt" jern at slæbe på.
    så jeg må sige at hvis der ryger en trailer efter på 750kg og bilen i forvejen er læsset til de 2800kg som den er nedvejet til.

    ja så er den sgu lidt sløv! hehe...
    men den kan godt trække det, ingen problemer. man kører bare meget langsomt


  • #10   30. jul 2008 http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=551948

    den der f.eks.


  • #11   30. jul 2008 Tænkte lige.. 10+ km/literen passer ikke rigtig på et køretøj der må trække så meget. Hvis den skal kunne trække 2 tons, så skal køretøjets egenvægt være min. 2050 kg, og et så tungt køretøj kommer aldrig i nærheden af 10 km/l

  • #12   30. jul 2008 Jeg har fuldt hus på kortet - så ingen ko på isen der.

    En Grand Vita vejer da også 2000kg total vægt og kan sagtens på 14km/l. De 10km/l er self. uden trailer da jeg køre meget, også uden trailer.


Kommentér på:
Ny bil med stort træk (1500-2000kg)

Annonce