{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Køling Audi Coupe {{forumTopicSubject}}

Bil: Audi 80 coupe 2,3(NG) fra 1991

Jeg har det prolem at min bil variere i kølertemp. fra ca 88-95grader den stiger stille og roligt når jeg holder stille hvilket jo er klat da den ikke den samme køling som ved kørsel. Men jeg skiftede så thermostaten i går da jeg troede det var det.. Men uden held den stiger stadig når den ikke køre dvs. holder i kryds eller kø.

Bilen har kørt ca 82000 og har jo nok stået en del stille. Overvejer om det kan være min køler den enten er noget galt med eller om den er ædt op indenfra eller der samlet sig skidt i den. Nogen der har prøvet eller hørt om ligende??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køling Audi Coupe
  • #1   5. sep 2008 Ok skal vi købe kølere sammen.. haha..

Sys bare ikke den har gået meget den køler men hvad det er også en støbejernsblok så der er nok noget snot/rust i hvis den har stået stille.

• #2   5. sep 2008 har lige hørt autobremsen de tar 2200 med moms for en til min.. Det sys jeg er lidt dyrt..

• #3   5. sep 2008 Autobremsen har triscan køler til 2200, det skulle vist være ganske udemærket.. Og de har en på mandag, så den tar jeg.

• #4   5. sep 2008 har svært ved lige at se problemet her???

Det er da helt normalt at temp. stiger når bilen står stille. Både min GT og S2 nærmer sig 100 grader ved længere tids tomgang.

Termokontakten der styrer el-blæseren er sædvanligvis en 92 graders så vidt jeg husker, og når først bilen har stået i tomgang et stykke tid er den så varm at termostaten står fuldt åben, og dermed ikke har nogen indflydelse. Så er det termokontakten i bunden af køleren der regulerer temp. vha blæseren.

• #5   5. sep 2008 så længe den er under 100 grader og ellers er tæt bøvler jeg ikke med at skifte køler.

12 år med Audi 5 cyl. og det har fungeret for mig smiley

• #6   5. sep 2008 ok.. Mener bare at den skal står lige under 90 konstant den skal da ikke ligge og flexe fra de der 88grader under kørsel til 95 grader i tomgang eller?

Har bare altid haft i hovedet at en bil skal holde en konstant temp. er det bare mig der er flueknepper eller? hehe

• #7   6. sep 2008 Har stadig Gt´ren... Står i opvarmet hal, men trænger til lidt kærlighed smiley

Efter min mening, skal en bil være 88-90 under kørsel, da temp her reguleres af termostat, sædvanligvis en 87-88 graders model.

Ved tomgang er det termokontakten der sidder i bunden af køleren der tager over, og den er sædvanligvis en 93-95 graders model, og derfor vil bilen helt naturligt blive varmere i tomgang end ved kørsel. Det er designet fra fra fabrikken med de temperaturer de har valgt.

Igen, så længe der ingen utætheder er, og den ikke kommer over 98-100 så har jeg svært ved at se et problem smiley

• #8   6. sep 2008 tjaaa. så længe den er tæt har du jo ingen problemer. Kølefunktionen er dog nedsat, men nu bliver det jo koldere.

Det er jo nok ikke kun ribberne der er korroderet, og hvis den springer læk på motorvejen eller ligende har du jo et problem. Jeg ville nok begynde at lede efter en ny.

• #9   6. sep 2008 Tjo det er måske rigtigt.. Har fået den opfattelse at der er mange delte meninger om dette emne.

Inspiserde den i dag, altså køleren man kan som sådan ikke se nogen tegn på korrossion på bagsiden af den. men i toppen altså plastik stykket i toppen, der ligger lidt aflegninger. Man kan jo ad gode grunde ikke se den invendig men der kunne jo også ligge en del lort i og med den har stået stille..

Hvor præsis for blæseren sin info. fra om at starte? for sys måske den starter lidt senere end 95grader og starter ikke altid..

Takker for de forløbige svar..

• #10   6. sep 2008 Sidder den på indgangen til topstykket?

• #11   8. sep 2008 blæseren starters af omtalte termokontakt i bunden af køleren. Da temp. føler sidder på topstykket, så kan der godt være en del forskel i temp. fra føleren måler eks. 95 grader til termokontakten måler det samme.

Hvis du lader bilen stå længe i tomgang, starter og stopper blæseren vel jævnligt?

• #12   8. sep 2008 fandt jeg ud af 98-99grader på måleren.. Det er da en designfejl fra en ienginør var.. hehe

Kommentér på:
Køling Audi Coupe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce