Køling Audi Coupe {{forumTopicSubject}}
Bil: Audi 80 coupe 2,3(NG) fra 1991
Jeg har det prolem at min bil variere i kølertemp. fra ca 88-95grader den stiger stille og roligt når jeg holder stille hvilket jo er klat da den ikke den samme køling som ved kørsel. Men jeg skiftede så thermostaten i går da jeg troede det var det.. Men uden held den stiger stadig når den ikke køre dvs. holder i kryds eller kø.
Bilen har kørt ca 82000 og har jo nok stået en del stille. Overvejer om det kan være min køler den enten er noget galt med eller om den er ædt op indenfra eller der samlet sig skidt i den. Nogen der har prøvet eller hørt om ligende??
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
Sys bare ikke den har gået meget den køler men hvad det er også en støbejernsblok så der er nok noget snot/rust i hvis den har stået stille.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
Det er da helt normalt at temp. stiger når bilen står stille. Både min GT og S2 nærmer sig 100 grader ved længere tids tomgang.
Termokontakten der styrer el-blæseren er sædvanligvis en 92 graders så vidt jeg husker, og når først bilen har stået i tomgang et stykke tid er den så varm at termostaten står fuldt åben, og dermed ikke har nogen indflydelse. Så er det termokontakten i bunden af køleren der regulerer temp. vha blæseren.
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
12 år med Audi 5 cyl. og det har fungeret for mig
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
Har bare altid haft i hovedet at en bil skal holde en konstant temp. er det bare mig der er flueknepper eller? hehe
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
Efter min mening, skal en bil være 88-90 under kørsel, da temp her reguleres af termostat, sædvanligvis en 87-88 graders model.
Ved tomgang er det termokontakten der sidder i bunden af køleren der tager over, og den er sædvanligvis en 93-95 graders model, og derfor vil bilen helt naturligt blive varmere i tomgang end ved kørsel. Det er designet fra fra fabrikken med de temperaturer de har valgt.
Igen, så længe der ingen utætheder er, og den ikke kommer over 98-100 så har jeg svært ved at se et problem
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
Det er jo nok ikke kun ribberne der er korroderet, og hvis den springer læk på motorvejen eller ligende har du jo et problem. Jeg ville nok begynde at lede efter en ny.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
Inspiserde den i dag, altså køleren man kan som sådan ikke se nogen tegn på korrossion på bagsiden af den. men i toppen altså plastik stykket i toppen, der ligger lidt aflegninger. Man kan jo ad gode grunde ikke se den invendig men der kunne jo også ligge en del lort i og med den har stået stille..
Hvor præsis for blæseren sin info. fra om at starte? for sys måske den starter lidt senere end 95grader og starter ikke altid..
Takker for de forløbige svar..
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.096
Hvis du lader bilen stå længe i tomgang, starter og stopper blæseren vel jævnligt?
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
Køling Audi Coupe
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside