Køling Audi Coupe {{forumTopicSubject}}
Bil: Audi 80 coupe 2,3(NG) fra 1991
Jeg har det prolem at min bil variere i kølertemp. fra ca 88-95grader den stiger stille og roligt når jeg holder stille hvilket jo er klat da den ikke den samme køling som ved kørsel. Men jeg skiftede så thermostaten i går da jeg troede det var det.. Men uden held den stiger stadig når den ikke køre dvs. holder i kryds eller kø.
Bilen har kørt ca 82000 og har jo nok stået en del stille. Overvejer om det kan være min køler den enten er noget galt med eller om den er ædt op indenfra eller der samlet sig skidt i den. Nogen der har prøvet eller hørt om ligende??
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 39
Den lavede nøjagtig samme nummer, jeg faldt helt tilfældigt over en ny meget billig køler, og skiftede den, men det hjalp ikke, kølevandet var frostsikret til -45 så det gjorde jeg igen, også tog jeg en elma termometer og målte vandet, den var på ca. 80 grader men viseren i instrument brættet viste næsten 100.
så det endte med at jeg fra en total skadet audi tog og skiftede kølevandstermostaten og så istedet for at frostsikre den til -45 så kun til -30,
varmeovergangstallet bliver væseneligt ringer hvis der er for meget glycol i vandet, dvs dårligere køling i køleren.
men umildbart tror jeg at det er kølevandstermostaten der er slidt og ikke beværgere sig så godt. så vidt jeg husker måler den nemlig før kølevandstermostaten.
håber at du kan bruge det til noget,
Køling Audi Coupe