Problemer med kølervæske.. Hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg var lige ud og køre idag for skulle have noget at æde.. Jeg slukkede bilen og kom ud, og kunne se at der kom røg ud af motoren.. jeg skyndte mig at åbne kølerhjelmen, og kunne se at der kom damp fra kølervæskeholderen (eller hvad det nu hedder) . .
jeg åbnede så låget stille og roligt da det var skide varmt.. og og jo mere jeg åbnede jo mere gik kølervæsken ned.. Til sidst da jeg havde åbnet hele låget var der ikek mere kølervæske i .. Jeg har så ikke så meget styr på det, så jeg gik ind til Shell og købte noget kølervæske og puttede lidt i og startede igen .. Slukkede bilen, kom ud og tog låget af igen, og vupti kølervæsken var væk igen ..
Hvad er der galt ?.. Det er vel ikke meningen at den skal gøre sådan ???
Er det toppakningen eller termostaten ? .. For bilen har for tiden virkelig svært ved at blive varmet om morgenen synes jeg .. og synes også der kommer meget røg ud af udstødningen for tiden..
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 277 Svar: 1.333
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 1.575
og røger den meget ??
og du kan ik bare hælle kølervæske i sådan, det skal udluftes ?? og derefter se hvor den væske forsvinder ?? om det er indre eller ydre utættheder på bilen ??
men hvis den ryger meget og alt det pis, kan det nemt være toppakning som er utæt.. men det kan også være andre ting..
okt 2006
noget vand og op i en gryde, og så skal den åbne nok ved det 92 grader ... eller noget i den stil, forskelligt fra bil til bil..
men tror ik at det er termostat hvis den ryger meget, men det billigst og nemt at tjekke ??
ellers er der en lille måler og med noget væske i, som men kan tjekke toppakning med.. og det er en lille beholder og men fylder noget væske i den, og når bilen er kørt lidt varm så tag men den beholder og med den væske og så sætter men den ind til bilen eks. beholder og suger det dampe i og hvis den væske som er i den beholder normalt lilla farve og hvis den skifter farve til gul(piss agtig) så kan du godt skifte din toppakning eller revne i topstykke
nov 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 9 Emner: 724 Svar: 2.672
okt 2006
Problemer med kølervæske.. Hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside