Lidt problemer med hjemmebiografen. {{forumTopicSubject}}
Hej Filmklubben.
Jeg er efterhånden støt på en masse trælse problemer med min "hjemmebio". Dette er hvad jeg har:
40" Full HD Fladskærm
Sony PS3 Slim
Sony Surround anlæg (Et ældre billigt et, tror jeg, uden HDMI eller optisk indgang)
Førhen kørte jeg bare HDMI fra PS3 til fjernsyn, og så phonokabler fra fjernsyn til reciever, men der er sket et eller andet møg, så HDMI ikke virker mere. Det virker fint på andre fjernsyn, men ikke på det jeg har. Jeg købte så et komponent kabel istedet, da det næsten er lige så god kvalitet. Så troede jeg mine problemer var løst. Men så fandt jeg ud af at komponent åbenbart ikke understøtter 5.1 lydspor? Så prøvede jeg at købe et optisk kabel i håb om at kunne få det 5.1 til at virke ordenligt. Men når jeg aktivere det under lydinstillinger på PS3, så sker der ikke noget. Først når jeg aktivere det punkt som hedder "Audio Multi-output" kommer der lyd på igen. Det er nok fordi den sender lyd ud af de lydphono kabler der er i komponent stikket. MEN, nu kan jeg se at muligheden for 5.1 pludselig er der(siger Netflix hvertfald. Før sagde den at 5.1 ikke var muligt)
Så jeg forstår slet ingenting.. hehe. håber i kan hjælpe, ved godt det er en ordenlig smørre
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 335
Ang det optiske.. Så har du da nok ret
Nyt fjernsyn, ny 7.1 reciever med alle de nymoderne indgange osv, det ville godt nok være nemmere
Lidt problemer med hjemmebiografen.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside