{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Motor swap Golf 1 ! {{forumTopicSubject}}

Hey Bg smiley

Jeg har en Golf 1 - 1.3 liters model som jeg gerne vil have skiftet motoren ud til en mere økonomisk motor, hvor jeg så havde i tankerne en Golf 2 diesel.

Men hvordan passer sådan en svend over i? Og jeg kan se min bil har 50 hk og med de 20% ydelseshævning må jeg jo ende på 60 hk hvilket er tilsvarende Golf2 TD ØKO udgaven..

Men ja hvordan passer lortet sammen smiley ? Er det plug n' play eller ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor swap Golf 1 !
  • #1   13. nov 2012 Prøv at høre Rasmus F ad.. Han har smidt en økodiesel i hans 1'er smiley
    http://www.bilgalleri.dk/bruger/13948-rasmus_f

• #2   13. nov 2012 Du vil simpelthen bruger flere tusind kroner på en ombygning til en motor der køre 4-5km længere på literen?

Min øko TD kørte perfekt i motoren og jeg havde en økonomi på omkring 17-18kml. ved blandet kørsel. Kunne næsten ikke drive den over 20kml.

• #3   13. nov 2012 min golf går under 10 ?! Planen med at skifte fra bmw til golf var at komme tæt på de 20 smiley

• #4   13. nov 2012 Der skal ændres på det ene motor ophæng. Den skal skæres af og svejses fast længere fremme eller tilbage ( kan jeg ikke lige huske ) Plus der er meget tilpasning med gearkasse og udstødning. Men det er bare igang. Min gamle orange blev lavet om og synes og godkendt osv. Men den bliver en del dyrere i vægtafgift osv..

• #5   13. nov 2012 Troede kun det var min golf2 der kunne køre maks 10kml.

Den jeg engang havde kørte snilt 13-14kml. Så din må enten fejle noget eller også køre du vanvittigt..

• #6   13. nov 2012 Min 1,1 Golf 1'er kører mellem 15-17km/l. Også fuldt oppakket til Østrig og hjem igen. Måske skal karburatoren justeres, eller speederen skal måske justeres? smiley
    Det er helt sikkert lækker med en diesel motor i. Men det er næsten ikke besværet værd at lægge den i medmindre biler er rigtig fin og skal køre mange kilometer.

• #7   14. nov 2012 har div. ophæng der skal svejses i hvis det er..

• #8   14. nov 2012 Har lige fundet ud af mit choker kabel sad lidt stram så din fik lidt choker hele tiden, har det meget at sige på brændstof økonomien ? smiley
    Giver den sku ikke gas kommer ikke meget hurtigere frem i sådan en død bil alligevel :b

• #9   14. nov 2012 1.3 konvertering til 1.5
    Højre motorophæng skæres af og andet ophæng fra en 1.5 -> findes og svejses på.
    Tandstang mener jeg mangler beslag til gearskifte, kan tage fejl.
    Diesel motor fra G2 med turbo. Dieselpumpe beslag skal skifte til G1diesel eller man skal svejse motorophænget på beslaget.
    Forrøret skal hjemmelaves da gearskifte ikke kan være der.
    Der skal findes en 4T eller FF gearkasse da den originale fra 1V motoren (øko diesel) er hamrende lavgearet (4S)

• #10   14. nov 2012 Hvis i mangler en diesel pumpe til en golf 1 1,5 d har jeg en helt nye aldrig monteret dieselpumpe og ligge . pris 2000 kr.

• #11   14. nov 2012 Hmm der må være noget galt med min motor så.. Den går også ret højt i tomgang også når jeg vipper choker armen tilbage falder den ned i omdrejninger og går rigtig som den skal men så snart jeg rører ved gas armen drejer den chokeren om på en possition så når jeg slipper gas armen er den oppe i omdrejninger igen smiley ?
    Nogen af jer der kan åbne op i jeres filter og tage et billede af hvordan jeres spjæld står :)?

• #12   14. nov 2012 Dem med automatisk choker SKAL gå lidt højere i tomgang når de er kolde, og hvis man lige vipper speederen en hurtig gang falder den ned. Det er et system VW har lavet for at den hurtigere kan blive varm. Om en med manuel choker skal gøre det samme ved jeg ikke.

• #13   15. nov 2012 Den er med manuel choker og den går sådan ligeledes om den er kold eller varm..
    Kan du ikke tage et billede ?:)

• #14   15. nov 2012 den skal går op i omdrejninger når du hiver chokeren kold eller varm. men man bruger den jo kun når den er kold. Chokeren ved jo ikke om bilen er varm eller kold når en choker er manuel smiley Derfor der skal være fører i bilen smiley

• #15   15. nov 2012 Omdrejningerne skal altid gå op når chokeren er aktiv, ellers drukner motoren.
    Selv indsp motorer hæver omdr

• #16   15. nov 2012 Sådan er det ikke med alle motore, Nogle motore øger ikke omdrejningertallet men ændre indsprøjtningstidspunktet. så går den lidt hård når du trækket chokeren ud eks. transporter T4 2,4 D

• #17   15. nov 2012 Hehe.. Ja det er jo klart, det er jo fordi det er en diesel. Og på en diesel er der ingen choker, men et håndtag til koldstart, hvor der som du skriver ændres på indsp tidspunktet.
    Men benzin og diesel er ikke at sammenligne på choker / koldstart da det er to grundliggende vidt forskellige funktioner.

Men jeg kan tilføje at de ældre diesel pumper, feks Golf 2, faktisk har en funktion der hæver omdrejningerne mekanisk når du trækker koldstarten. Og jeg er temmelig sikker på at din 2.4 Diesel kører med så gammel en pumpe at den også skal hæve omdrejningerne, ikke kun forstille timingen af indsprøjtningen.

Men alt dette kører elektrisk på nyere med pumpe, og elektronisk på commonrail og pumpedyse

• #18   15. nov 2012 Jamen lyt nu drenge !:)

Bilen har ikke trukket choker og den er manuel. Choker armen kan drejes et hak baglæns altså modsatte vej af den vej den vil gå hvis jeg trak choker kablet og når jeg har trukket den modsat falder den meget i omdrejninger og går rigtig fint. Når motoren er iskold går den dejlig lav i omdrejninger men så snart den bliver varm går den højt. Og når jeg har sat chokerarmeb på "plads" så den går lavt, rykker den sig om igen så snart man rører gassen

Kommentér på:
Motor swap Golf 1 !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce