1.088 visninger
|
Oprettet:
Motor swap Golf 1 ! {{forumTopicSubject}}
Hey Bg
Jeg har en Golf 1 - 1.3 liters model som jeg gerne vil have skiftet motoren ud til en mere økonomisk motor, hvor jeg så havde i tankerne en Golf 2 diesel.
Men hvordan passer sådan en svend over i? Og jeg kan se min bil har 50 hk og med de 20% ydelseshævning må jeg jo ende på 60 hk hvilket er tilsvarende Golf2 TD ØKO udgaven..
Men ja hvordan passer lortet sammen
? Er det plug n' play eller ?
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 78
http://www.bilgalleri.dk/bruger/13948-rasmus_f
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Min øko TD kørte perfekt i motoren og jeg havde en økonomi på omkring 17-18kml. ved blandet kørsel. Kunne næsten ikke drive den over 20kml.
apr 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 362 Svar: 1.114
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 90
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Den jeg engang havde kørte snilt 13-14kml. Så din må enten fejle noget eller også køre du vanvittigt..
jan 2006
Følger: 68 Følgere: 72 Biler: 20 Emner: 167 Svar: 660
Det er helt sikkert lækker med en diesel motor i. Men det er næsten ikke besværet værd at lægge den i medmindre biler er rigtig fin og skal køre mange kilometer.
maj 2007
Følger: 140 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 83 Svar: 811
apr 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 362 Svar: 1.114
Giver den sku ikke gas kommer ikke meget hurtigere frem i sådan en død bil alligevel :b
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Højre motorophæng skæres af og andet ophæng fra en 1.5 -> findes og svejses på.
Tandstang mener jeg mangler beslag til gearskifte, kan tage fejl.
Diesel motor fra G2 med turbo. Dieselpumpe beslag skal skifte til G1diesel eller man skal svejse motorophænget på beslaget.
Forrøret skal hjemmelaves da gearskifte ikke kan være der.
Der skal findes en 4T eller FF gearkasse da den originale fra 1V motoren (øko diesel) er hamrende lavgearet (4S)
jun 2008
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 90
apr 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 362 Svar: 1.114
Nogen af jer der kan åbne op i jeres filter og tage et billede af hvordan jeres spjæld står :)?
jan 2006
Følger: 68 Følgere: 72 Biler: 20 Emner: 167 Svar: 660
apr 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 362 Svar: 1.114
Kan du ikke tage et billede ?:)
jun 2008
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 90
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Selv indsp motorer hæver omdr
jun 2008
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 90
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Men benzin og diesel er ikke at sammenligne på choker / koldstart da det er to grundliggende vidt forskellige funktioner.
Men jeg kan tilføje at de ældre diesel pumper, feks Golf 2, faktisk har en funktion der hæver omdrejningerne mekanisk når du trækker koldstarten. Og jeg er temmelig sikker på at din 2.4 Diesel kører med så gammel en pumpe at den også skal hæve omdrejningerne, ikke kun forstille timingen af indsprøjtningen.
Men alt dette kører elektrisk på nyere med pumpe, og elektronisk på commonrail og pumpedyse
apr 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 362 Svar: 1.114
Bilen har ikke trukket choker og den er manuel. Choker armen kan drejes et hak baglæns altså modsatte vej af den vej den vil gå hvis jeg trak choker kablet og når jeg har trukket den modsat falder den meget i omdrejninger og går rigtig fint. Når motoren er iskold går den dejlig lav i omdrejninger men så snart den bliver varm går den højt. Og når jeg har sat chokerarmeb på "plads" så den går lavt, rykker den sig om igen så snart man rører gassen
Motor swap Golf 1 !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside