{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.549 visninger | Oprettet:

Kørekort som 16 årig i Australien {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om at skal til Australien som 16-17 årig, hvor jeg vil tage noget af mit praktik forløb. Jeg skal nok være der i ca 6 mdr. og jeg tænke på om jeg ville kunne tage et bilkørekort dernede, og så bruge det i Danmark. Og så er prisen vel også lidt lavere dernede?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort som 16 årig i Australien
  • #1   1. okt 2013 Alder for at køre bil her hjemme er minimum 18år. Så du kan ikk komme tilbage som 17 årige og køre bil der er også andre regler i andre lande så vil tro du skal tá det om herhjemme men du kan jo høre en kørelærer om han ved hvordan reglerne er helt præcist

• #2   1. okt 2013 Du kan intet bruge det til herhjemme. Det bare at tage hele lortet om igen

• #3   1. okt 2013 Nej, det kan du ikke.
    Det har været et forum om det tidligere herinde smiley

• #4   1. okt 2013 Hvis det var så let, så var ser satme mange der tog til Tyskland eller USA og tog kørekort som 16 årige og så kom tilbage smiley

• #5   1. okt 2013 Det skal være taget i euland for at virke...

• #6   1. okt 2013 ...+ du først må køre når du er 18 i Dk ligegyldig i hvilket eu land det er taget ^

• #7   1. okt 2013 Tyskeren, for det første er et kørekort jo ikke noget du tager på en dag, eller for den sags skyld noget du kan nå at tage i sommerferien. Så det begrænser jo lige antallet af 16-17 årige der har mulighed for at tage det, medmindre de jo arbejder, bor, eller er i praktik i landet. Og er du sikker på at man skal være over 18 år for at føre en bil i danmark, når man har taget et kørerkort der viser det er lovligt for personen at kører i bilen i alle lande?

• #8   1. okt 2013 Ja, du skal være 18 år for at være fører af en personbil i Danmark. Færdig, slut.

• #9   1. okt 2013 Har selv fundet svar på mit spørgsmål. Er man f.eks. 16 eller 17 år i USA og dér har erhvervet et kørekort til bil, så må man lovligt føre tilsvarende bil i DK.
    Det gælder også, selv om man er Dansk statsborger men udrejst af Danmark.
    I det øjeblik, man tager fast ophold i DK - d.v.s. ikke længere er turist - gælder de danske regler. bum.

• #10   1. okt 2013 Andreas B - i alle lande, såfremt lovgivningen i det pågældende land ikke påbyder andet,

Og jo, kan kan faktisk tage et kørekort på lynkursus i Tyskland! Det tager 5 uger, så det kan klares på en sommerferie smiley

• #11   1. okt 2013 Hvorfor skulle jeg det, når jeg kommer tilbage til Danmark er jeg jo ikke turist, ergo gælder de danske regler. Så det er ikke ligefrem min plan at tage kørekortet i udlandet. :))))

• #12   1. okt 2013 Du Kan ik bruge det i dk. Der er andre regler, and ting, og der er anden lovgivning om alder. Så ligemeget hvad kan du ik bruge det før du er 18 og du skal tage dansk teori.
    Min far er kørelærers og han siger selv du ik kan det pga det. Så glem det, det bare igang igen når du er i dk

• #13   2. okt 2013 Det kan godt være at han skal være 18 år.. men vil ikke mene at han skal tage kørekortet forfra, hverken teori eller køreprøve..

Jeg kender ikke nogen der har taget nyt kørekort, af dem som tog kørekort i udlandet for 10-20 år siden.

• #14   2. okt 2013 Mirza
    Er deres kørekort erhvervet indenfor Europa..? For så kan man bare få ombyttet til dansk kørekort.

• #15   2. okt 2013 Ved nogle ja, men ikke ved alle.. det er som sagt mange år siden, så kan være der er andre regler nu...

• #16   2. okt 2013 Var soldat med en der havde taget det i England, det blev lavet om uden problemer.

Kommentér på:
Kørekort som 16 årig i Australien

Annonce