{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel uden kørekort som 16-årig
  • #1   26. jun 2018 Så bliver man nok inviteret med ud og bowle.

• #2   26. jun 2018 Der sker vel ingenting, med mindre du kører galt.

Men måske du skal regne med at de tager din knallert eller cykkel fra dig..

Så kør du bare løs.

• #4   26. jun 2018 du får en gave af den lokale politimester som du vil huske på i et par år

• #5   26. jun 2018 Du bliver bollet i røven.. Lige frem

• #7   26. jun 2018 Du får en bøde på 7000 første gang og så stiger den for hver gang. 5 gang er det 7 dages fængsel.
    Du kan ikke få nedsat bøden pga lav indkomst, eller fordi du er under 18.
    Som udgangspunkt konfiskeres bilen 3 gang.

I tilfælde af uheld, så kommer du til at hænge på regningen. Er der personskade involveret er det typisk et par millioner.

• #8   26. jun 2018 #7 - Alt hvad du skriver, er rigtigt - bare ikke de sidste 2 linjer.

• #9   26. jun 2018 #8
    Både og. De kan kræve regres.

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #10   26. jun 2018 Ja, dit kørekort kan godt blive udsat. Og det håber jeg fanme også det gør

• #11   26. jun 2018 #9 at køre uden kørekort kan ikke kategoriseres som grov hensynsløshed, de kan ikke kræve regres alene på den baggrund, kaskoen dækker ikke nej, men ansvarsforsikringen dækker... jeg har selv spurgt forsikringsselskabet.

men jeg vil nu stadig fraråde at køre uden kørekort, for satan det er dumt, og jeg har været meget dum i mine unge dage det indrømmer jeg smiley

• #12   26. jun 2018 Kan du se at komme i skole knægt

• #14   26. jun 2018 #11, egentligt både imponerende og trist at det ikke klassificeres som groft uforsvarligt.
    Ville have troet at regres var muligt.
    Men at køre for stærkt kan være stærkt uforsvarligt.... ikke helt sikker på at jeg har et stort nok stykke pap til at forstå denne her.
    Og lad nu være med at køre uden kort, forsikring etc. For om ikke andet smadrer du et andet liv... end dit eget...
    Du kan hygge dig med gokart etc..

• #15   26. jun 2018 Troll smiley smiley

• #16   26. jun 2018 ja det kunne det godt være, og så har troll'en lært at vi ikke længere hopper på de der indlæg fra hjælpeløse "piger" som aldrig vender tilbage

• Jacob A
    Jacob A Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #17   26. jun 2018 Jeg er blevet stoppet, men jeg skal påbegynde kørekort i næste måned, og jeg vil gerne vide, om det er udsat

• #18   26. jun 2018 Hold nu kæft og slet dit åndssvage indlæg.
    Jeg har jo skrevet til dig at du kører bare og der sker ikke en skid.
    Du er ikke blevet stoppet og du har ikke tænkt på det, for tænke kan du ikke, andet end du syntes det er sjovt, men nok kun for dig selv.

Om det er troll eller ej det er ligemeget, det er idioti af laveste skuffe.
    Du mister hjernen når du spiller for meget diller, når du ikke kan sove om natten.

• #19   26. jun 2018 Jeg vil da håbe det bliver udsat. Men hvad med enten at ringe til din kørelære eller politiet? måske de ved det.

• #20   26. jun 2018 Kan du ikke få din mor til at køre dig?

• #21   26. jun 2018 Det undrer mig egentlig nogle gange, at der er hårdere straf til kørsel i frakendelestiden end kørsel uden kørekort..

En der aldrig har erfaret nogle kørefærdigheder eller kender reglerne, straffes mildere end en der har kørefærdigheder og kender reglerne..

Ikke at det er mere ok, men det burde være samme sanktioner..

• #22   26. jun 2018 De samme.....

En der har modtaget køreundervisning, kender nok lidt mere til færdselsloven end en grønært.
    Men du har nok ret, jeg mener skam også at sindssyge fartsyndere og sprit/narko kørsel skal straffes hårdere end det bliver.
    For har man ikke fattet det første gang, skal man nok ikke have flere chancer.

• #25   26. jun 2018 Jo det er jeg sikker på, og er ved at syntes det er så underligt at folk syntes det er blevet så sjovt.
    De må mangle noget i deres liv.

Det er simpelthen så unødvendigt.
    Men der vil altid være nogen der forsvarer dem.

Kommentér på:
Kørsel uden kørekort som 16-årig

Annonce