{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.725 visninger | Oprettet:

fået en bøde, ret så uprofessionelt. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Jeg var inde på Amager og sætte min bror af her til aften og vil så på vej hjem lige køre forbi striben på holmen og se om der var nogen i aften. Det var der så.. Når men..

Lige i det sekund jeg ankommer til holmen bliver jeg overhælet af en politibil og den vinker mig samt 2 Andre bilister ind.

Først siger han, det gik vist lidt for stærkt var?? Mig?? Siger jeg, jeg kørte ikke for stærk, Det var de to andre, jeg har 50 heste, det kan den slet ikke.

Og hånden på hjertet, jeg kørte ikke for stærkt, når men videre

Når ok, siger han så, jeg så nok forkert.

Efterfulgt af det fortæller han mig jo så at jeg har overtrådt færdselsloven, fordi man ikke må være på området.

Fair nok, det ved jeg jo faktisk godt:-)

Men han beder så om mit telefon nummer og kørekort.

Jeg ser så at han ikke har en bøde blok med, Men bare en alm lille blok papir. Hvor han kun notere mit CPR-nummer og telefon nummer, som det eneste. Altså ikke hvad jeg har gjort eller noget andet.

Han bliver så afbrudt af en kollega, og så går betjenten bare.

Jeg kalder ham hen igen, inden han forsvinder helt, da jeg vil høre hvad der nu skal ske, hvor meget bøden er på, hvornår den kommer osv.

Han siger så øhhh, 1000 eller 1500 tror jeg, og den kommer ind af døren på et eller andet tidspunkt..

Jeg spørger derefter om et stykke papir på at vi har talt sammen om min forseelse, men det siger han bare at jeg ikke får.

Jeg er så rigtig forvirret nu, mon der over hovedet kommer nogen ind af døren, eller han bare skulle srkamme mig lidt??

Bøden er jeg ligeglad med, da jeg ved at jeg ikke måtte være der, men jeg er irriteret over ikke at få mere af vide.

Er der andre der har oplevet lignende??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fået en bøde, ret så uprofessionelt.
  • #1   12. okt 2013 Jeg har prøvet nogenlunde det samme, også i forbindelse med træf/race for mange år siden. Det var dog fordi mine tågelygter var tændt.

-Jeg fik aldrig bøden.

• #2   12. okt 2013 Hmm OK

Som sagt er det ikke beløbet, selvfølgelig er det surt, men det er mere den måde det blev gjort på, altså bare at skrive tlf. Nummer og CPR og så bare gå uden noget andet

• #3   12. okt 2013 Må man ikke køre forbi Holmen?

• #4   12. okt 2013 Han sagde at der var skilte med at man ikke må være der efter 22. Med mindre man havde et ærinde

• #5   12. okt 2013 siden hvornår er politiet begyndt at spørge efter telefon nummer ? det havde jeg nægtet at oplyse dem ! det har MINUS relevans ..

• #6   12. okt 2013 allan>> det er et industrikvarter og man må ikke være der efter kl22 hvis man ikke kan påvise at man har et erinde (staves) i området.

• #7   12. okt 2013 Det blev jeg spurgt om, også ret mærkeligt, men selvfølgelig oplyste jeg det. Jeg er ikke typen der gider at stritte imod og være irriterende, for så ender man bare helt sikkert med at få en bøde

• #9   12. okt 2013 Jeg er skam blevet spurgt om telefonnummer mindst 50% af de gange jeg har fået bøder i min kåde "ungdom"..:)

• #10   12. okt 2013 Kjalle: Jeg har godt nok aldrig underskrevet på at jeg vedkender mig bøden. Aldrig..

Jeg er blevet spurgt om jeg selv kan stå inde for at jeg f.eks. har kørt for stærkt, men kuglepennen har aldrig været i min hånd.

• #11   12. okt 2013 Han spurgte om jeg kunne vedkende, men Ja, der burde da være et eller andet. Han har jo heller ikke noteret hvad jeg gjorde.

• #12   12. okt 2013 Thomas og Mikkel, politimanden syntes sikkert i så søde ud! smiley

• #13   12. okt 2013 Ja det må være noget i den stil haha

• #14   12. okt 2013 By The way, hvor lang Tid plejer der at gå før en bøde kommer ind af døren

• #16   12. okt 2013 Han havde jo faktisk i princippet et ærinde hvis man ser groft på det.. Han skulle jo ind til gutterne og se noget race, så det var ikke uden grund han var der smiley at racet så er ulovligt er en anden historie..

• #17   12. okt 2013 Du kan sagtens få en bøde udfra de oplysninger du har givet ham, det er ikke altid man får en tilkendegivelse med derfra.
    Så du må vente og se, fristen udløber desværre først efter 5 år på bøder.

• #18   12. okt 2013 Når du stoppes på den måde skal du have bevis på i har snakket sammen og hvad du får bøden for og hvor meget den lyder på så tror du har været heldig

• #19   12. okt 2013 Man skal AAAAALTID have en tilkendegivelse. Hvis ikke man får den er der reelt set sket en fejl hos politiet. Jeg ringede ind sidst fordi jeg fik en bøde hvor jeg ikke anede hvad den var for (eller det gjorde jeg, men havde ikke fået min tilkendegivelse hvilket jeg så fik tilsendt). Hvis du ikke har fået den og modtager bøden så ring ind og brok dig. Det er det eneste der virker

• #20   12. okt 2013 Nej man skal ikke altid have en tilkendegivelse.

• #21   12. okt 2013

2.5. Bødetilkendegivelser på stedet i færdselssager
    2.5.1. Indledning
    Ved Justitsministeriets cirkulæreskrivelse af 16. december 1996 blev der udsendt en vejledning med retningslinjer om bødetilkendegivelser på stedet.
    Af vejledningen fremgår bl.a., at bødetilkendegivelser ikke kan anvendes, hvis der skal fastsættes en fælles bødestraf for flere samtidigt begåede overtrædelser.
    Som det fremgår ovenfor under pkt. 2.3., blev der ved lov nr. 475 af 31. maj 2000 i færdselslovens § 118 a, stk. 3, indført en ordning, hvorefter der bl.a. ved flere overtrædelser af færdselsloven som ud-gangspunkt skal udmåles den normale takstmæssige bødestraf for hver overtrædelse (absolut kumula-tion). Ifølge bemærkningerne til lovforslaget er det blandt andet hensynet til muligheden for at an-vende bødetilkendegivelser på stedet, der taler for indførelse af en ordning om absolut kumulation.
    På denne baggrund, og da det er hensigtsmæssigt at de væsentligste retningslinjer for behandlingen af færdselssager er samlet ét sted, fastsættes der efter aftale med Justitsministeriet nedenfor retningslinjer for anvendelse af bødetilkendegivelser på stedet i færdselssager.
    2.5.2. Beskrivelse af ordningen
    Ordningen indebærer, at politiet på gerningsstedet udfylder og udleverer en fortrykt bødetilkendegi-velse (formular P 665) og en bødetaksttabel (formular P 669) til den sigtede. I bødetaksttabellen skal den sigtede kunne se bødetaksten for den overtrædelse, pågældende sigtes for.
    Tilkendegivelsen fungerer som en underretning til den sigtede om sigtelsen og sagens forventede af-gørelse. Tilkendegivelsen efterfølges af et brev til den sigtede med opfordring til at betale bøden på et vedhæftet giroindbetalingskort. Politiet er i disse tilfælde fritaget for rapportskrivning, og tilkendegi-velsessagerne skal ikke behandles i politikredsens sekretariat.
    Betales bøden ikke, fremsendes sagen til indenretlig behandling efter de almindelige regler.

• #23   12. okt 2013 Har prøvet det samme. Bøden kom stadigvæk

• #24   12. okt 2013 Der er ikke noget galt i det han har gjort. En tilkendegivelse er blot et hjælpemiddel for politiet, så de ikke skal skrive fuld rapport. Du har ikke krav på en kvittering eller andet.

Bøden kommer nok en af dagene hvis han husker at skrive sagen smiley

Du behøver ikke oplyse dit telefonnummer men hvis han har nogle spørgsmål til dig ang. sagen, så er han jo nødt til at køre hjem til dig, på din arbejdsplads eller i skolen... så er det måske alligevel federe at han kan ringe.

• #25   12. okt 2013 har prøvet det samme og der kom en bøde smiley selvom jeg ikke fik en "kvitt" på mig og betjenten havde snakket..

• #26   12. okt 2013 Tænkt over at ham betjenten måske bare syntes du var en frækket og godt kunne tænke sig at møde dig privat en dag - selvfølgelig stadig i uniform!?! smiley

• #27   12. okt 2013 Hvor meget var bøden på, da i fik den

• #28   12. okt 2013 Arj stop lige en halv, manden er kørt ind i et område hvor han ikke må, det er en simpel forseelse der koster 1000 kr. Det får man altid en tilkendelgivelse på. Og nej en tilkendegivelse er lige hvad det betyder. Nemlig at overtræderen tilkendegiver at han har overtrådt lovgivningen på disse punkter og er blevet gjort opmærksom på det. Sådanne ting er lavet med henblik på færdselsbetjente der ofte kører alene og derfor ikke har en betjent mere som kan agere vidne.

Det kan godt være de andre der har været til stede har kørt forstærkt også, men hvis manden i denne situation ikke har skal han da ikke acceptere at han har og derved få en ekstra både for det uden at blive informeret herom.

• #29   12. okt 2013 Nej nej, jeg har ikke fået bøde for fart, kun for at jeg ikke må være der

• #31   22. nov 2013 Hvad er prisen så?

• #32   22. nov 2013 Når drenge, nu har jeg fået bøden og der stod ingenting overhovedet andet end 1500 kr. Og så var der et giro kort med.

Jeg ringede så ind til dem for og høre hvad jeg havde gjort og der slog de det op og så videre.

Så nu er den betalt og videre I systemet

Kommentér på:
fået en bøde, ret så uprofessionelt.

Annonce