{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.618 visninger | Oprettet:

Import af veteranbil fra USA {{forumTopicSubject}}

Hvortil skal man importere en bil fra USA for at slippe billigst i moms og told? Jeg har været overbevist om at momsen på en veteranbil er 5 % og at de desuden er toldfri i Danmark. Efter søgen på nettet kan jeg se der er forskellige andre bud (blandt andet 10 % told og 25 % moms), og at Holland kører efter 6 % moms. Mange af emnerne er gamle, så er der nogen der ved hvad taksterne er NU?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af veteranbil fra USA
  • #1   21. okt 2013 så vidt jeg kan se, så når du henter en veteran til DK, og skal have plader på den, så er afgiften den samme om du henter en fra 1932 eller 2012, men jeg kan tage fejl.

    kan ikke finde noget på skat mht. moms og told, men jeg ville nok prøve at ringe til dem først.


  • #2   21. okt 2013 Jeg har næsten lige haft et emne oppe omkring det samme.
    Korrekt. Veteranbil import i Holland er kun 6% kontra 35 i dk.


  • #3   21. okt 2013 Den billigste måde er at hente den til Holland derefter impotere den til sverige.. også til dk..

  • #4   21. okt 2013 Hvorfor til Sverige?
    Når det er betalt i Holland, skal der kun toldsynes og betales regafg.


  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.253
    #5   21. okt 2013 Som Cato siger så hiv den ind i Holland hvis du vil spare på import - det koster så lidt ekstra at få den hjem derfra, men alt efter beløb af købspris så kan det måske godt betale sig smiley

    Derefter kører du den direkte til DK og får lavet de nødvendige papirer som data erklæring og hvis den er mere end 35 år gammel og går under veteranbil så må den gerne kører med de lygter og lys den er godkendt med fra fødsel.
    Så skal den toldsynes og når det er godkendt vil papirerne blive sendt til vurdering og du vil få en afgift ved SKAT.


  • #6   21. okt 2013 Skrot den.

  • #7   21. okt 2013 husk at få sælger til at skrive en regning på bilen der ligger så lav som muligt uden at det virker latterligt
    har gjordt det selv når jeg har købt fra usa


  • #8   21. okt 2013 Cato>

    Der skal vel betales 35% afg på en veteranbil i dk uanset hvor den har været indreg først. Alt andet giver da ingen mening. Når man køber en veteranbil i Holland skal der stadig betales afgift for at måtte køre den i dk. Har i links til jeres påstande? Hvis der var sådan et smuthul er jeg sikker på rockerne havde benyttet sig af det til deres tusindevis af HD importer.

    At man sparer i moms kan jeg godt være med på men alt i alt er det peanuts når man regner det hele sammen.

    Jeg ville helt klart få den direkte hjem til dk og klare det hele her. Brug evt shopusa og spar en del i fragt.


  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.253
    #9   21. okt 2013 Rigtigt nok at sammenlagt er det ikke store beløb, men hvis man kan lide at det ser billigere ud på papiret smiley
    For mit eget vedkommende er min kommende bil kommet ind gennem England og der skal jeg så selv hente.

    Der er et link i løbet af denne tråd der viser at det er billigere i import til Holland
    http://www.bilgalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/1011877-fragt_fra_usa_til_dk_via_holland


  • #10   21. okt 2013 El
    Ja, der skal betales reg afgift i dk. Det står også længer oppe.
    Ved at tage den igennem Holland skal der kun betales 6 % moms. I DK er det 25% moms samt 10% told. Da begge er EU land kan du frit betale import i det eu land du vil,
    Ved en bil der har købspris på 100000 sparer du 29000 ved at køre den igennem Holland.


  • #11   21. okt 2013 Okay mange tak for svarene! Jeg synes det er besværet værd at få den hjem fra Holland når man kan spare 29000 kr. pr. 100000 kr. Hvem har I brugt til fragten? Hvad er proceduren når containeren kommer i havn? Regner de 6 % moms af salgsprisen+fragt og så er det bare at betale når den bliver hentet?

  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.253
    #12   21. okt 2013 Kig i den tråd jeg linker til - den omhandler noget med et firma der hjælper præcis med den slags - med mindre du selv sigter efter at du står klar i havnen til at tage imod, betale told/moms på stedet og derefter først blive lukket ud smiley

  • #13   21. okt 2013 Tak, har læst den smiley jeg skal bare have fundet det bedste firma til at gøre det smiley

  • #14   21. okt 2013 Schumacher logistics fragter vidst fra USA til Holland smiley
    Men tror du skal bruge et hollandsk firma til at importere bilen til Holland.
    Det gør jeg i hvert fald! De fragter den også videre fra deres shop i en lukket kasse til dk.


Kommentér på:
Import af veteranbil fra USA

Annonce