Bilen blev påkørt af skraldespand, hvem dækker? {{forumTopicSubject}}
Landet ligger sådan, at min bil her til eftermiddag, blev påkørt af en vildsluppet føreløs skraldespand.
For at tage det helt fra bunden så stod min bil parkeret foran mit arbejde og nabofirmaet 2 porte længere henne, havde en affalscontainer/skraldespand stående ude foran deres port. Den vælger så at køre 10-20meter over i min bil og bule/ridse bagdøren, samt ridse sidespejlet.
Han kommer pænt ind og spørger, hvem der kører i den pågældende bil. Jeg melder mig og vi går et par stykker ud og kigger på det hele. Jeg spørger så hvis skraldespand det er og han konstatere at det faktisk er hans egen. Han siger den må vi lige tage med forsikringen og smutter med sin skraldespand. Jeg var lidt optaget af et kigge på min bil, så opdager først han er gået, da jeg kigger mig over skulderen.
Mit spørgsmål er så nu hvis forsikring der lige dækker sådan en skade. Går man ud fra han har en form for forsikring der dækker sådan noget?
Jeg har jo en modpart og jeg har jo sådan set ingen skyld i skaderne. Jeg har endda været ude og kigge til min bil flere gange iløbet af dagen, for at fjerne flyende genstande fra vejen.
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
her kom jeg selv til at dække da det ikke var til at drage ejeren af blomster tingen til ansvar grundet stormen.
så hvis du kan få ham til at dække uden om forsikringen vil det nok være at foretrække - men ikke sikkert han vil det hvis de siger bad luck grundet stormen.
prøvede også for et par år siden i Stege på Møn at der var et A-skilt der blæste ud i siden på min varevogn og her var beskeden den samme.
begge gange blev jeg dog foreslået et civilt søgsmål hvis jeg var ivrig efter at smide penge ud af vinduet
apr 2003
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 1.785
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
Alternativt må du gøre et civilt retligt krav gældende mod ham, men det vil være yderst usædvanligt hvis hans forsikring ikke dækker den skade.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 1.862
Sorry jeg lige låner dit indlæg.
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
(alt efter branche, kan den også være påtvungen af forsikringsselskaberne før de vil tegne hans lovpligtige ansvarsforsikring på de ansatte)
Men det er HAM der skal melde det til forsikringen, melder du det, så går det på din kasko forsikring.
og til Ali A.
Hvis træet vælter pga. stormen, og ellers var sund før dette (ingen elmesyge f.eks) er det DIN forsikring, har træet haft elmesyge, eller på anden måde svækket i stammen, er det arbejdspladsens, da de skal sørge for at fjerne dårlige træer og andre objekter der kan vælte lave personskade.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 1.862
apr 2003
Jeg bukker og takker for alle svarene, til trods for der ikke er helt enighed. Nu ved jeg da, at jeg lige skal have en snak med ham som det første. Hvertfald inden jeg får sendt bilen på værksted.
apr 2003
Hun mente vi bare skulle lade forsikringerne tage sig af sagen, men det er ret dumt hvis jeg står i sidste ende og skal betale selvrisikoen på 4780,- Så kan jeg lige så godt slå det af prisen på bilen, når jeg alligevel vil sælge den.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 54
Bilen blev påkørt af skraldespand, hvem dækker?